Alles over Remvloeistof / remolie verversen

Preventief onderhoud, APK, Intervallen, Beurten, (Distributie, multi enz)Riemen, Olie enz
Gebruikersavatar
opaslof
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 15:58
12
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2004
Locatie: Huizen

Re: Remvloeistof vervangen

Bericht door opaslof »

Bij de automaterialenwinkel een gunson Eezibleed setje kopen is het makkelijkst.
Als je dan een oude remvloeistof reservoir dop kunt scoren kom je een heel eind. Dan Is het vullen zelf fluitje van een cent.
Wat wel handig is om de ontluchtingsnippels vast even in de kruipolie te spuiten. Ze willen een enkele keer best vastzitten. Ze wil niet dat ze afbreken in je remklauw.
(Maar als de rubberen dopjes er nog opzitten goede hoop )

Check maar eens eezibleed op YouTube.
Succes!!
Gebruikersavatar
texaco
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4923
Lid geworden op: zo 22 sep 2013, 14:16
10
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Nico
Locatie: Gavere (B)
Contacteer:

Re: Remvloeistof vervangen

Bericht door texaco »

Ik heb laatst een set gekocht waarmee je druk zet op het reservoir, had ik al veel eerder moeten aanschaffen!

Afbeelding

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... uXEALw_wcB

Geen gedoe meer met 2 personen. Remvloeistof erin, druk erop, en lekker nippeltjes opendraaien.
Voor de oude vloeistof op te vangen gebruik ik een lege fles van remvloeistof, in de dop heb ik een gat geboord van 5mm, en een rubber slangetje erin gepropt zodat die goed spant.
Daarnaast een heel klein gaatje, 2mm voor de ontluchting van de fles. Anders krijg je tegendruk.

Andere eind slang op de ontluchtnippel.
Krijg je hem niet direct los met een ringsleutel, even voorzichtig met een dopsleuteltje doen, losdraaien en terug vast, dan terug verder met de ringsleutel.

Beginnen doe je met de remklauw het verst van je rembekrachtiger, meestal is dat rechts achter. Dan stapsgewijs dichter komen.
WDB Volvo Amazon
WDB C30/V50 of 164, klikken op de wagen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie