Koppeling schiet regelmatig uit de twee

Koppelingen, Schakelen, Automaat, Olie flushen enz
Plaats reactie
Jig
Idle
Idle
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 16:18
13
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: Utrecht

Koppeling schiet regelmatig uit de twee

Bericht door Jig »

Al ongeveer een jaar lang heb ik het probleem dat de koppeling uit de twee schiet, terug naar neutraal. De pook komt dus los en gaat naar de midden/neurtrale stand. Dit gebeurt eigenlijk alleen als ik geen gas geef, dus bijv. bij het gebruik van een rotonde, of als je in de stad een bocht maakt. Als de pook eruit is, ik niet oplet en gas geef, dan schrapen de tandwielen, niet een fijn geluid. Nu heb ik mezelf aangeleerd bij het gebruik van de twee de pook altijd vast te houden, met het idee dat ik de auto niet lang meer zou hebben. Deze situatie is veranderd en ik wil er nog wel even mee door, dus vandaar deze post.

Is dit een bekend probleem? Wat kan dit zijn? Is dat op te lossen en zo ja, wat kan ik verwachten qua kosten?

Alvast bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
texaco
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4923
Lid geworden op: zo 22 sep 2013, 14:16
10
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Nico
Locatie: Gavere (B)
Contacteer:

Re: Koppeling schiet regelmatig uit de twee

Bericht door texaco »

Op mn V50 heb ik dit ook al een jaar of 3, en enkel als ik terug schakel van 3 naar 2 of bij rustig uit lopen in 2de versnelling, durft ie er soms ook uit wippen.
Ik gok een syncro ring die eruit ligt.
Als ik dubbel koppel bij terugschakelen gebeurd het amper tot niet.

Heb in ieder geval uit mn sloper een verse bak klaar liggen, mocht ik ooit de koppeling moeten vervangen kan die eronder.
WDB Volvo Amazon
WDB C30/V50 of 164, klikken op de wagen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie