Niet droog in de auto (bv water bij reservewiel)?

Onderdelen zoals bumpers, stoelen, dashboard, het vervangen ervan enz (Geen Verlichting)
Plaats reactie
HJ2
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 21:09
5
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2000
Locatie: Delluf "Shire"

Re: Niet droog in de auto (bv water bij reservewiel)?

Bericht door HJ2 »

Mickos schreef: di 29 dec 2020, 11:05 Kijk even op skandix.de, daar kun je een hoop info vinden. Deurrubbers voor x40’s hebben ze wel.
Ga ik ff doen, thanks!
V40special
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: za 26 mar 2011, 15:55
13

Re: Niet droog in de auto (bv water bij reservewiel)?

Bericht door V40special »

Vandaag tijdens het schoonmaken van de auto, een plasje water onder de achterbank gevonden. Kan misschien verklaren waarom de auto zo nu en dan besloeg.

Was aan de linkerzijde.. Iemand anders dit ook ooit eerder meegemaakt?

Waar zou dit vandaan kunnen komen? Deurrubber is netjes intact. Afbeelding
Gebruikersavatar
jbruijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1308
Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
8
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jelle
Locatie: Druten (GLD)
Contacteer:

Re: Niet droog in de auto (bv water bij reservewiel)?

Bericht door jbruijs »

V40special schreef: do 14 jan 2021, 15:36 Vandaag tijdens het schoonmaken van de auto, een plasje water onder de achterbank gevonden. Kan misschien verklaren waarom de auto zo nu en dan besloeg.
Was aan de linkerzijde.. Iemand anders dit ook ooit eerder meegemaakt?
Waar zou dit vandaan kunnen komen? Deurrubber is netjes intact.
Lees dit topic even terug. Dan zul je zien dat het een veel voorkomend kwaaltje is van de x40. Ook kun je in voorgaande posts meerdere oplossingen vinden, zoals oa. vervangen van rubbers achterlichten tot afkitten van de lasnaden.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN

Afbeelding

Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
V40special
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: za 26 mar 2011, 15:55
13

Re: Niet droog in de auto (bv water bij reservewiel)?

Bericht door V40special »

jbruijs schreef: ma 18 jan 2021, 16:11
V40special schreef: do 14 jan 2021, 15:36 Vandaag tijdens het schoonmaken van de auto, een plasje water onder de achterbank gevonden. Kan misschien verklaren waarom de auto zo nu en dan besloeg.
Was aan de linkerzijde.. Iemand anders dit ook ooit eerder meegemaakt?
Waar zou dit vandaan kunnen komen? Deurrubber is netjes intact.
Lees dit topic even terug. Dan zul je zien dat het een veel voorkomend kwaaltje is van de x40. Ook kun je in voorgaande posts meerdere oplossingen vinden, zoals oa. vervangen van rubbers achterlichten tot afkitten van de lasnaden.
Bedankt voor je opmerking!

Uiteraard heb ik het topic al doorgenomen.
Ik vond het plasje alleen onder de achterbank en niet in de achterbak ;)
Gebruikersavatar
jbruijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1308
Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
8
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jelle
Locatie: Druten (GLD)
Contacteer:

Re: Niet droog in de auto (bv water bij reservewiel)?

Bericht door jbruijs »

V40special schreef: ma 18 jan 2021, 17:13 Uiteraard heb ik het topic al doorgenomen.
Ik vond het plasje alleen onder de achterbank en niet in de achterbak ;)
Oh shit :swear .... "pot verwijt de ketel".... ik had jou bericht zelf dus niet goed gelezen. Mijn fout, sorry! :wall

Onder de achterbank is wel een heel apart verhaal. Het zou mogelijk natuurlijk gewoon geknoeid kunnen zijn en nooit opgeruimd ofzo...al zou dit na een x tijd ook wel verdampt moeten zijn. Als je het droogmaakt, blijft het dan ook terugkomen, bijv. na het wassen van de auto?? Zo nee, dan zou ik het even laten rusten en gewoon over een paar maanden nog eens kijken. Als het wel direct terug komt zal je moeten gaan zoeken of je de weg kan vinden via waar het binnen komt. Ik herken het in ieder geval niet als een bekend "kwaaltje" van de x40.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN

Afbeelding

Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
HJ2
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 21:09
5
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2000
Locatie: Delluf "Shire"

Re: Niet droog in de auto (bv water bij reservewiel)?

Bericht door HJ2 »

Heb je een schuifdak?

Ik heb overigens bij skandix nieuwe seals voor de achterlichten besteld, maar die bleken na 2 weken wachten met een natte koffer niet meer leverbaar?
Heeft iemand nog een setje liggen toevallig? Anders moet ik weer 2 weken met een aquarium rondrijden :-(
Gebruikersavatar
Mickos
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 14 apr 2013, 09:35
11
Model: V40new
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Michel
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Niet droog in de auto (bv water bij reservewiel)?

Bericht door Mickos »

Als je geen pakking kan vinden, misschien dat je zelf wat kan regelen.

Deze site heeft genoeg materiaal om zelf iets te maken. Geen idee of dat in twee weken geregeld is, maar is een aardige back-up lijkt me. Anders tot die tijd even dichtkitten of, en ik heb geen idee naar de staat van de seals, goed insmeren met zuurvrije vaseline, dat houdt ook water tegen, is het wel handig als ze nog heel zijn.
https://www.technirub.nl/rubber-voor-auto
V40special
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: za 26 mar 2011, 15:55
13

Re: Niet droog in de auto (bv water bij reservewiel)?

Bericht door V40special »

Nee heb geen schuifdak. Kan ook echt werkelijk nergens vinden waar het vandaan zou kunnen komen. Alles in de auto is verder droog.

Na het opgedroogd te hebben, heb ik inderdaad niets meer gevonden tot nu toe. Ook al hebben we veel regen en uiteraard de sneeuw vorige week gehad.

Maar houd het wel in de gaten, kan slecht tegen dit soort vage probleempjes :tumbdown
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10694
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Niet droog in de auto (bv water bij reservewiel)?

Bericht door MarcO »

Zit er aan de onderzijde niet van die rubbers om eventueel overtollig water uit de auto te laten lopen? Mis je er daar niet 1 van?
HJ2
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 21:09
5
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2000
Locatie: Delluf "Shire"

Re: Niet droog in de auto (bv water bij reservewiel)?

Bericht door HJ2 »

Ik heb me net even boos gemaakt en het als volgt opgelost (hopelijk dan, de tijd zal 't leren)

Ik heb beide achterlichten verwijderd en de pakking van de linker op de rechter gezet en vice versa.
Daardoor snijdt de kunststof afdichtrand in een vers stuk foam en zal zo weer goed afdichten.
De pasvlakken op de carrosserie en pakking heb ik super schoon gemaakt en ingesmeerd met een lik zuurvrije vaseline.

Kostenloos opgelost hoop ik! :tumbup
Plaats reactie