Fijn overzicht waar velen iets aan kunnen hebben
Het kundige detailers topic (resultaten, tips)
- rejaatje
- 40forum team

- 12
- Model: C30
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Renee
Re: Het kundige detailers topic (resultaten, tips)
Super! 
Volvo for life
- MarcO
- Beheerder

- 16
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
Mooi overzicht en die klei handdoek neem ik zeker mee. Ik vind dat kleien met zo'n klein ding toch best een gedoe, al zie je wel goed wat je uit de lak haalt. Zie je dat ook bij die handdoek?
**Getikt met Tapatalk**
**Getikt met Tapatalk**
- Arie
- 40forum team

- 16
- Roepnaam: Arie
- Contacteer:
Je ziet het bij de kleidoek niet, maar je hoort en voelt het wel erg goed. Het is de eerste keer even wennen als je al jaren een clay bar hebt gebruikt. Na de helft van het dak te hebben gedaan was ik gewend en had ik er vertrouwen in.
Nog een voordeel van zo'n doek is, laat je hem per ongeluk op de grond vallen, spoel je hem even heel goed uit, controleer je even of er niets in is blijven steken en verwijder dat en dan kun je er meteen mee verder kleien.
Een clay bar kun je meteen in de vuilnis gooien als die op de grond valt.
Nog een voordeel van zo'n doek is, laat je hem per ongeluk op de grond vallen, spoel je hem even heel goed uit, controleer je even of er niets in is blijven steken en verwijder dat en dan kun je er meteen mee verder kleien.
Een clay bar kun je meteen in de vuilnis gooien als die op de grond valt.
Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek

2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver

- René
- Beheerder

- 16
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2014
- Roepnaam: Bompa
- Contacteer:
Howly wat een spullen
Maar Iron X Arie, ik wist niet dat je dat ook op de lak kon gebruiken.
Ik heb het staan voor de velgen en zou wat huiverig zijn om het op de lak te gebruiken
Ik heb het staan voor de velgen en zou wat huiverig zijn om het op de lak te gebruiken
V40new 1.6 T3 R-Design 2014 
2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
- Arie
- 40forum team

- 16
- Contacteer:
IronX op je lak gebruiken is geen probleem, zolang je het maar niet op laat drogen. Op velgen mag je het immers ook niet op laten drogen.
Je sprayed het erop, laat het even inwerken, daarna met een natte microvezel doek of een natte wasmitt nog een keer uitsmeren. Dan spuit je het met veel water goed af en ga je meteen daarna de auto wassen.
Heb je de auto in een wax of sealant staan en je wil die niet aantasten, kun je het beter niet gebruiken.
Je sprayed het erop, laat het even inwerken, daarna met een natte microvezel doek of een natte wasmitt nog een keer uitsmeren. Dan spuit je het met veel water goed af en ga je meteen daarna de auto wassen.
Heb je de auto in een wax of sealant staan en je wil die niet aantasten, kun je het beter niet gebruiken.
Time waits for no one

- Bigdog
- Supporting Member

- 10
- Model: XC40
- Type: Recharge
- Bouwjaar: 2024
- Roepnaam: Hans
- Contacteer:
Alvorens te kleien gebruik ik altijd Kenotek (zelfde werking als IronX, maar dan een stuk voordeliger).
Daarna eenzet multispray (teerverwijderaar) gevolgd door een pre-wash (Bilthamber).
De wielkuipen pak ik dan ook meteen mee met een APC van Bilthamber (verdunt gebruiken).
Kleien wordt daarna een heel stuk makkelijker.
Daarna eenzet multispray (teerverwijderaar) gevolgd door een pre-wash (Bilthamber).
De wielkuipen pak ik dan ook meteen mee met een APC van Bilthamber (verdunt gebruiken).
Volvo, what else.
- Bandbox
- 5th Gear 1000rpm member

- 11
- Model: C30
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2012
- Roepnaam: Martijn
Op de velgen zit ook gewoon lak, dus op de rest van de auto is het prima te gebruiken.René schreef: zo 22 sep 2024, 17:41 Howly wat een spullen![]()
Ik heb het staan voor de velgen en zou wat huiverig zijn om het op de lak te gebruiken![]()
- René
- Beheerder

- 16
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2014
- Roepnaam: Bompa
- Contacteer:
Ah kijk, die staat ook op de zaak ... alleen in jerrycans van 10 ltr.Bigdog schreef: zo 22 sep 2024, 20:15 Alvorens te kleien gebruik ik altijd Kenotek (zelfde werking als IronX, maar dan een stuk voordeliger).
Dank voor jullie reacties heren
V40new 1.6 T3 R-Design 2014 
2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
- Arie
- 40forum team

- 16
- Contacteer:
Nog even mijn bevindingen over de Soft99 Fusso Coat wax en de Fusso Glaco ruiten coating.
De Fusso Coat is nadat ik hem heb aangebracht niet meer gewassen tot een maand geleden. Vandaag heb ik het na het wassen gecontroleerd en het werkt zo goed, dat de lak aanvoelt alsof die vanmorgen is gekleid. Ook op de vuile lak wil water niet blijven liggen en zie ik nog steeds beading. En de vogelpoep die ik er af en toe op heb gehad, wil ook niet aan de coating hechten. Ook de sheeting tijdens afspoelen na het wassen, werkt nog steeds vlekkeloos. Voor mijn gevoel is de glans vandaag ook niet echt minder dan in september.
De Fusso Glaco ruiten coating doet al die tijd nog steeds goed zijn werk. Regen wil er niet op blijven liggen en ik hoef de ruitenwissers nog steeds niet veel te gebruiken. Vuil en zand hecht slecht op de ruiten en spoelt er tijdens de regen gewoon vanaf.
Na meer dan 10 jaar Collinite Nr 845 te hebben gebruikt, ben ik nu toch definitief overgestapt naar de Soft99 Fusso Coat en Fusso Glaco.
De Fusso Coat is nadat ik hem heb aangebracht niet meer gewassen tot een maand geleden. Vandaag heb ik het na het wassen gecontroleerd en het werkt zo goed, dat de lak aanvoelt alsof die vanmorgen is gekleid. Ook op de vuile lak wil water niet blijven liggen en zie ik nog steeds beading. En de vogelpoep die ik er af en toe op heb gehad, wil ook niet aan de coating hechten. Ook de sheeting tijdens afspoelen na het wassen, werkt nog steeds vlekkeloos. Voor mijn gevoel is de glans vandaag ook niet echt minder dan in september.
De Fusso Glaco ruiten coating doet al die tijd nog steeds goed zijn werk. Regen wil er niet op blijven liggen en ik hoef de ruitenwissers nog steeds niet veel te gebruiken. Vuil en zand hecht slecht op de ruiten en spoelt er tijdens de regen gewoon vanaf.
Na meer dan 10 jaar Collinite Nr 845 te hebben gebruikt, ben ik nu toch definitief overgestapt naar de Soft99 Fusso Coat en Fusso Glaco.
Time waits for no one