Volgens mij moet een T4 getankt worden met 98 ipv RON95.
Anders heb je kans dat je klepzittingen beschadigen en dat geeft dan inderdaad startproblemen, als ie de compressie niet voor elkaar kan krijgen.
Als dan de motor weer op temperatuur is, sluit de boel weer beter af, en draait ie beter. Beer wil overigens nog niet zeggen dat het dan perfect is. Ik zou zeggen, laat ze eens een copressiemeting doen op de 4 cylinders, en kijken wat daar uit komt.
De check kost weinig, reparatie is kostbaarder, maar je weet wel waar je aan toe bent.
Mocht bij het starten de startmotor moeilijk rondgaan, doe dan eens even wachten voor je de sleutel omdraaid, en zet gewoon even het contakt aan, met de koplampen aan.. half minuutje wachten, en dan kijken of dat beter gaat. Een koude accu geeft moeilijker zijn stroom af, en als je de koplampen even laat branden gaat de accu zich even instellen op het leveren van veel vermogen. Vergelijk het maar met even uitrekken als je net je bed uitkomt
Kijk maar of je er iets mee kan.
Groet
Goldcard