klopt, een hoop kleine onderdeeltjes en dat x4, heb ook e.e.a. besteld en kwam al snel op de helft uit van wat alle 4 de schokdempers me hebben gekost, hahaSed schreef:die kleine onderdeeltjes komen excl. btw toch op zo'n 300 euro
Alles over verschil onderstel phase 1 <> phase 2
-
- 5th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rijswijk ZH
Re: solved: fase 2 veerpoten onder fase 1
-
- 5th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rijswijk ZH
verschil veerpoten phases + uitwisselbaar ivm schroefset?
Tussen de phase 1, "1.5" en 2 zit nogal verschil in de ophanging. Bijna alle onderdelen van de veerpoten zijn tussen de modellen anders.
Echter schijnen sommigen met een phase 1 er ineens achter te komen dat hun veerpoten van een phase 2 komen.
Is een complete veerpoot dan wel 1:1 uitwisselbaar?
Ik vraag me dat af omdat ik bijv. bij veel schroefsets een onderscheid zie tussen phase 1 en 2. Bij deze XYZ set staat er echter weer dat het voor alle modeljaren '96 - '03 is.
Een schroefset is toch in principe ook een complete veerpoot van onderkant demper tot topmount en de bevestigingspunten zullen wel overeenkomen tussen de modellen, of zie ik iets over het hoofd ?
Echter schijnen sommigen met een phase 1 er ineens achter te komen dat hun veerpoten van een phase 2 komen.
Is een complete veerpoot dan wel 1:1 uitwisselbaar?
Ik vraag me dat af omdat ik bijv. bij veel schroefsets een onderscheid zie tussen phase 1 en 2. Bij deze XYZ set staat er echter weer dat het voor alle modeljaren '96 - '03 is.
Een schroefset is toch in principe ook een complete veerpoot van onderkant demper tot topmount en de bevestigingspunten zullen wel overeenkomen tussen de modellen, of zie ik iets over het hoofd ?
Re: verschil veerpoten phases + uitwisselbaar ?
Nou, dat compleet klopt wel min of meer, maar aan de voorkant moest ik de veerschotel nog aanpassen en je hebt nieuwe toplagers/topmounts nodig (aan te raden). Aan de achterkant heb ik ook maar de topmounts vervangen. Reken dus ook op een paar honderd euro extra daarvoor.
96-03 zou ik inderdaad niet vertrouwen. Een optie zouden ook de FK Konigsports (900,=) kunnen zijn die ik heb. Heb je wel keus uit drie verschillende voor de x40:
http://www.fk-automotive.org.uk/websale ... f%2fmd5%7d
of de voordeligere (ca, 700,=) Highsports (geen Koni dempers):
http://www.fk-automotive.org.uk/websale ... c%2fmd5%7d
Grote kans trouwens dat je comfortabeler gaat rijden, want ik hoor vaker dat het sportonderstel van de T4 nogal hard is, terwijl ie nog vrij hoog op z'n poten staat.
96-03 zou ik inderdaad niet vertrouwen. Een optie zouden ook de FK Konigsports (900,=) kunnen zijn die ik heb. Heb je wel keus uit drie verschillende voor de x40:
http://www.fk-automotive.org.uk/websale ... f%2fmd5%7d
of de voordeligere (ca, 700,=) Highsports (geen Koni dempers):
http://www.fk-automotive.org.uk/websale ... c%2fmd5%7d
Grote kans trouwens dat je comfortabeler gaat rijden, want ik hoor vaker dat het sportonderstel van de T4 nogal hard is, terwijl ie nog vrij hoog op z'n poten staat.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rijswijk ZH
Re: verschil veerpoten phases + uitwisselbaar ?
De veerschotel ? Ik ging er vanuit dat een schroefset deze + de lagers en topmounts in feite vervangt maar dat is dus niet zo? Een schroefset is dus alles TOT de bovenste veerschotel of ... ?sdirkx schreef:Nou, dat compleet klopt wel min of meer, maar aan de voorkant moest ik de veerschotel nog aanpassen en je hebt nieuwe toplagers/topmounts nodig (aan te raden). Aan de achterkant heb ik ook maar de topmounts vervangen. Reken dus ook op een paar honderd euro extra daarvoor.
Nou ik blijk zelf af-fabriek het dynamic omderstel te hebben, al helemaal 3x niks. De achterveren waren uiteraard slap geworden, de dempers zijn hard en de voorveren is al helemaal flut, idd hoog, maar de voorkant van de auto is bijna niet in te duwen zo stug... toch kan de auto veel overhellen. Volgens mij is de veerdruk voor veel te hoog ofzo met alle nadelige gevolgen vandienGrote kans trouwens dat je comfortabeler gaat rijden, want ik hoor vaker dat het sportonderstel van de T4 nogal hard is, terwijl ie nog vrij hoog op z'n poten staat.
Achter is wel goed nu met nieuwe schokdempers en verzwaarde veren, alleen voor is een ramp met de originele veren. Op s40concepts forum schijnen meerderen een phase 1 van phase 2 veerpoot te hebben voorzien met goede verbetering van de wegligging. Misschien voor mij ook nog een optie, om p2 veerpoten van de sportsline er onder te zetten.... heb jij die niet nog over ?
Re: verschil veerpoten phases + uitwisselbaar ?
Juist Het bovenste gedeelte vanaf de schotel moet je overzetten of vernieuwen.De veerschotel ? Ik ging er vanuit dat een schroefset deze + de lagers en topmounts in feite vervangt maar dat is dus niet zo? Een schroefset is dus alles TOT de bovenste veerschotel of ... ?
PS: KW levert geloof ik wel wat meer mee, maar die prijs ligt ook weer een stukkie hoger.
Ik heb geen officiele Sports Edition. Hij is wel voorzien van bijna alle optiepakkettenMisschien voor mij ook nog een optie, om p2 veerpoten van de sportsline er onder te zetten.... heb jij die niet nog over ?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rijswijk ZH
Re: verschil veerpoten phases + uitwisselbaar ?
de enige schroefset waar ik eens serieus naar gekeken had was van intrax, vandaar mijn aanname dat een schroefset per definitie de gehele veerpoot incl. topmount verving: Intrax 1K2
sportsline of niet, heb je de veerpoten nog liggen en wil je ze wegdoen evt ?Ik heb geen officiele Sports Edition. Hij is wel voorzien van bijna alle optiepakketten
Re: verschil veerpoten phases + uitwisselbaar ?
En weet je daar toevallig een prijs van?de enige schroefset waar ik eens serieus naar gekeken had was van intrax, vandaar mijn aanname dat een schroefset per definitie de gehele veerpoot incl. topmount verving: Intrax 1K2
-
- 5th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rijswijk ZH
Re: verschil veerpoten phases + uitwisselbaar ?
van deze specifiek niet, wel kwam ik deze tegen, volgens artikelnr. RS denk ik. Wel vreemd dat de RS in de "compatibility matrix" op de intrax site weer niet matched met v/s40. Bouwjaar 09/95-10/99 is ook vreemd want 10/99 is helemaal geen overgang geweest naar een ander model, dat was een paar maanden eerder. In ieder geval blijkbaar niet voor MY 2000 en daarboven.sdirkx schreef:En weet je daar toevallig een prijs van?de enige schroefset waar ik eens serieus naar gekeken had was van intrax, vandaar mijn aanname dat een schroefset per definitie de gehele veerpoot incl. topmount verving: Intrax 1K2
prijs wel leuk voor een intrax, 1065 incl btw
Re: verschil veerpoten phases + uitwisselbaar ?
Ja, fatsoenlijke schroefsets beginnen vanaf 700,= zo'n beetje. Als je bij Intrax inderdaad nieuwe toplagers en -mounts krijgt dan is het wel een interessante set. Anders is het best prijzig, want zou persoonlijk dan eerder de KW variant 1 nemen. Dat is toch zo'n beetje het beste wat je onder je wagen kunt zetten (zie ook s40concepts).
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1027
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
- 15
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2002
- Roepnaam: Tijs
- Locatie: Ede (gld)
Voor-veren vraagje...
Klopt het dat de voor veren van de phase 1 en 2 verschillend zijn ?
Als ik in Vadis naar de afbeeldingen kijk, ziet dit er nogal verschillend uit.
Wie kan er wat meer duidelijkheid geven ??
Gr Tijs
Als ik in Vadis naar de afbeeldingen kijk, ziet dit er nogal verschillend uit.
Wie kan er wat meer duidelijkheid geven ??
Gr Tijs
-
- 5th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rijswijk ZH
Re: Voor-veren vraagje...
Totaal verschillend en niet uitwisselbaar
diameters phase 2 uiteinden zijn veel kleiner. Veerpoten phase 2 zijn sowieso heel anders
diameters phase 2 uiteinden zijn veel kleiner. Veerpoten phase 2 zijn sowieso heel anders
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1027
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
- 15
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2002
- Roepnaam: Tijs
- Locatie: Ede (gld)
Re: Voor-veren vraagje...
Okay, bedankt !!
Gr Tijs
Gr Tijs
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
- 15
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Wolvega
Re: Voor-veren vraagje...
En een voorveer voor een fase 2 kost 125,- per stuk.....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rijswijk ZH
Re: Voor-veren vraagje...
en een phase 1 voorveer slechts rond de 80. Duidelijk betere kwaliteit die phase 2 verenDriver-X schreef:En een voorveer voor een fase 2 kost 125,- per stuk.....
- Mullie
- Idle
- Berichten: 38
- Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 09:52
- 12
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2002
wielbasis breder bij fase II dan fase I..Why??
Hallo,
De wielbasis bij een fase II model is breder dan bij een fase I model.
Kan iemand mij vertellen waar de verbreing in zit?
Het is maar 1.8 cm maar toch breder, ze staan toch allebei op en Carisma onderstel?
De wielbasis bij een fase II model is breder dan bij een fase I model.
Kan iemand mij vertellen waar de verbreing in zit?
Het is maar 1.8 cm maar toch breder, ze staan toch allebei op en Carisma onderstel?
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: wielbasis breder bij fase II dan fase I..Why??
ander type draagarmen etcMullie schreef:Hallo,
De wielbasis bij een fase II model is breder dan bij een fase I model.
Kan iemand mij vertellen waar de verbreing in zit?
Het is maar 1.8 cm maar toch breder, ze staan toch allebei op en Carisma onderstel?
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- Dimitri
- Veteraan
- Berichten: 4380
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
- 15
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Dimitri
- Locatie: Hazerswoude Z-H
Re: wielbasis breder bij fase II dan fase I..Why??
Andere schokbrekers.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: wielbasis breder bij fase II dan fase I..Why??
Deze hebben niks met de breedte te makenDimitri schreef:Andere schokbrekers.
Ik heb ook phase 2 dempers
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- Dimitri
- Veteraan
- Berichten: 4380
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
- 15
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Dimitri
- Locatie: Hazerswoude Z-H
Re: wielbasis breder bij fase II dan fase I..Why??
Het zal er ook best wel mee te maken hebben, waarom veranderen ze in eens de schokbrekers.myalexx schreef:Deze hebben niks met de breedte te makenDimitri schreef:Andere schokbrekers.
Ik heb ook phase 2 dempers
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: wielbasis breder bij fase II dan fase I..Why??
Phase 2 dempers zijn stuggerDimitri schreef:Het zal er ook best wel mee te maken hebben, waarom veranderen ze in eens de schokbrekers.myalexx schreef: Deze hebben niks met de breedte te maken
Ik heb ook phase 2 dempers
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98