Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Plaats reactie
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Volgens mij heb ik iets ontdekt. Zie ook de foto:

Afbeelding

Er staat gewoon spanning op de zekering, maar waar blijft de aardedraad die van het chassis van het zekering/filter-kastje komt (rode cirkel)?!

Dit is de nieuwe USB-GROM met de gele stroomdraad. Wie die deze ook heeft, kan mij vertellen of dit normaal is? Het lijkt dat de aardedraad naar de GROM mist... :O Dit kan toch niet werken zo (electrotechnisch)!? De aardedraad is bij deze versie namelijk wel essentieel las ik.

"Bevestig de eventuele losse zwarte aarde-draad aan het radio-chassis (ijzeren gedeelte voor massa)."

"Note: Failure to attach the black cable to the chassis of the stereo will result in the GROM adapter
not working! All of the specified vehicles require this black cable to be attached."
Gebruikersavatar
john
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 21:50
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Hoorn

Re: Usb op orginele radio

Bericht door john »

Ik begrijp hier uit dat hij het niet doet?
Moet wel kloppen volgens mij. maar ben geen echte stroom technici.
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Ja, eerder in het topic meldde ik al dat er niks gebeurde (extra modus op HU-1205 oid).
Ik zou verwachten dat die draad hoort door te lopen naar de kabelboom. Althans die inkeping is wel gemaakt. Maar misschien is de aarde alleen voor het zekeringen kastje...? Let wel: alleen de versie met de gele stroomdraad heeft uberhaupt een zwarte aardedraad.
Heb Motrade maar even gemaild... :sleeping
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Motrade zegt net dat de foto klopt.. tips:
"Er moet CD changer in het display verschijnen van de radio als er stroom op zit.
Als dit neit zo is graag de de witte stekker er nog eens in en uithalen en controleren dat de positap goed contact maakt.
Bijgevoegd de firmware. Dit bestandje op de stick zetten, stick in interface met radio aan, 10 sec wachten en bestandje weer er van af halen. Firmware is dan ververst.
Zit de zwarte stekker ook voldoende diep in de radio geplugd en niet ondersteboven?"


edit: Modus CD-changer verschijnt nu. Volgens mij zat de zwarte stekker er niet helemaal goed in. Helaas speelt er nog niks af. Wordt vervolgd...
Gebruikersavatar
john
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 21:50
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Hoorn

Re: Usb op orginele radio

Bericht door john »

sdirkx schreef:Motrade zegt net dat de foto klopt.. tips:
"Er moet CD changer in het display verschijnen van de radio als er stroom op zit.
Als dit neit zo is graag de de witte stekker er nog eens in en uithalen en controleren dat de positap goed contact maakt.
Bijgevoegd de firmware. Dit bestandje op de stick zetten, stick in interface met radio aan, 10 sec wachten en bestandje weer er van af halen. Firmware is dan ververst.
Zit de zwarte stekker ook voldoende diep in de radio geplugd en niet ondersteboven?"


edit: Modus CD-changer verschijnt nu. Volgens mij zat de zwarte stekker er niet helemaal goed in. Helaas speelt er nog niks af. Wordt vervolgd...
dan moet het nu goed wezen. cd-c komt er te staan.
ik hoop dat het je lukt ;-)
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Zou je zeggen. Het is iig belangrijk dat de stick FAT of FAT32 is geformatteerd. Verder zijn er nog een aantal dingen qua mappenstructuur, maar daar heb ik me nu volgens mij aan gehouden.. (1 testmap met 3 MP3's).
http://gromaudio.com/docs/Grom_USB_Setup.pdf
Hoor wel de 3 modi (USB, ipod, AUX). Verder zie ik inderdaad op m'n display "CD-C" en "CD01 TRK01".. maar ik hoor niks afspelen.
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Met de hulp van Motrade heb ik het probleem kunnen vinden! Bleek dat Kingston USB-sticks moeilijkheden kunnen geven. Die werkte bij mij dus inderdaad niet. Een andere merkloze deed het wel. Opgelost!

Heb nog niet heel veel kunnen proberen, maar de geluidskwaliteit (in combinatie met de Volvo versterker/subwoofer) is wel erg goed! Gelijk aan CD-kwaliteit zou ik zo zeggen :tumbup
Gebruikersavatar
john
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 21:50
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Hoorn

Re: Usb op orginele radio

Bericht door john »

Top kan je nu lekker genieten van de mp3tjes
Groet
John

Ps. Waar ik mijn stroom pak is geen contstante stroom.
Als het contact uit is laad hij de iphone niet op.
Als hij aan staat wel.
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Nou, met USB kun je dus (maar) 20 mappen kwijt op een stick. Niet helemaal vergelijkbaar met de iPod-modus dus. Dat werkt blijkbaar meer als een audio-ingang en dan zit je niet aan die 1-20 van de HU vast. Beetje jammer wel, maar natuurlijk heb ik al wat zitten proberen met de mogelijkheden qua mappenstructuur. Het is wel mogelijk om subfolders te gebruiken. Op die manier kun je wel een logische mappenstructuur aanmaken, maar kun je beter als hoofdmappen bv een categorie maken. Daaronder kun je dan de mappen met artiest en vervolgens weer een map met de MP3's erin, zoals ik hier als test heb gedaan:

Afbeelding
01-xxxx = map / virtuele CD (van de 20 max)

Zo kun je nog een behoorlijk grote collectie aanleggen, maar zul je door de tracks heen moeten klikken als je naar het volgende album wilt. Hij kan overigens tussen de 50 en 99 MP3's per map aan. Het exacte aantal heb ik nog niet kunnen bepalen.

Mensen, kopen maar dat ding! :P
Jig
Idle
Idle
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 16:18
13
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: Utrecht

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Jig »

sdirkx, zou je eens kunnen samenvatten wat je nu gedaan heb en hoeveel het je gekost heeft?
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Dat staat op pagina 5 t/m 7, dus je hoeft er niet het hele topic voor door hoor :-D
De USB-versie kost €129,=. De USB-stick had ik al.
Zie hier de 2 varianten: http://www.motrade.nl/index.php?item=vo ... 24&lang=NL
Gebruikersavatar
john
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 21:50
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Hoorn

Re: Usb op orginele radio

Bericht door john »

sdirkx schreef:Nou, met USB kun je dus (maar) 20 mappen kwijt op een stick. Niet helemaal vergelijkbaar met de iPod-modus dus. Dat werkt blijkbaar meer als een audio-ingang en dan zit je niet aan die 1-20 van de HU vast. Beetje jammer wel, maar natuurlijk heb ik al wat zitten proberen met de mogelijkheden qua mappenstructuur. Het is wel mogelijk om subfolders te gebruiken. Op die manier kun je wel een logische mappenstructuur aanmaken, maar kun je beter als hoofdmappen bv een categorie maken. Daaronder kun je dan de mappen met artiest en vervolgens weer een map met de MP3's erin, zoals ik hier als test heb gedaan:

Afbeelding
01-xxxx = map / virtuele CD (van de 20 max)

Zo kun je nog een behoorlijk grote collectie aanleggen, maar zul je door de tracks heen moeten klikken als je naar het volgende album wilt. Hij kan overigens tussen de 50 en 99 MP3's per map aan. Het exacte aantal heb ik nog niet kunnen bepalen.

Mensen, kopen maar dat ding! :P

Ik heb net de mijne getest en ik kan gewoon 27 mappen kwijt of meer. in root 1 dan he.
als hij in de usb modus staat.

dus je kan veel meer mappen kwijt dan 20.
hoeveel weet ik niet heb tot 27 getest en werkt perfect!

Groet
John
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

John: in root 1 dan he.
Je bedoelt dus 27 mappen allemaal apart onder de root (als hoofdmappen)?
USB met HU1205, toch? Vreemd. Meer dan 20 wilde ie niet afspelen. Nog maar 's proberen dan. :sleeping
Zie jij trouwens de verstreken tijd van een track lopen?
Gebruikersavatar
Backslashnl1
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:34
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Backslashnl1 »

Als hij moeilijk gaat doen met mappen kan het ook komen doordat er een verkeerd bestand in een map staat, dus geen muziek bestand of met DRM beschermd bijvoorbeeld.
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Ja, klopt. Maar ik had alleen 1 kleine MP3 in alle testmappen staan (tot 101 getest) en kwam op 20 max uit... Moet het voor de zekerheid dan nog maar een keer proberen.
Gebruikersavatar
john
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 21:50
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Hoorn

Re: Usb op orginele radio

Bericht door john »

sdirkx schreef:
John: in root 1 dan he.
Je bedoelt dus 27 mappen allemaal apart onder de root (als hoofdmappen)?
USB met HU1205, toch? Vreemd. Meer dan 20 wilde ie niet afspelen. Nog maar 's proberen dan. :sleeping
Zie jij trouwens de verstreken tijd van een track lopen?
Ik heb effe gekeken naar de tijd. en die geeft hij niet aan. alleen als ik hem effe doorspoel dan wel.
Maar twee drie tellen later valt het weer weg.

ik bedoel 27 hoofd mappen ja.

net wat (Backslashnl1) zegt. er mogen alleen mp3 bestanden in dus geen cover.jpg, lees.txt of iets. dan doet hij het ook niet.

Groet
John
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

John, klopt helemaal voor wat betreft die minstens 27 hoofdmappen! Geen idee wat ik anders heb gedaan dan nu... weet nu zelfs hoeveel het er maximaal zijn: maximaal 39 mappen op hoofdniveau. Dat is dan USB + HU1205. Bij 40 hoofdmappen flipt ie. Heb het met 2 verschillende USB-sticks geprobeerd. Best netjes. De GROM zou er 10 t/m 99 ondersteunen afhankelijk van het merk/type radio. Dit zit daar dus ongeveer tussenin.
Ben benieuwd wie dit kan bevestigen.

Nu nog uitzoeken hoeveel MP3's er maximaal in een map kunnen. Wie het weet mag het zeggen :-D

Oja, die stroomdraad die in de instructies staat is ook een geschakelde draad, want in contact-positie I kan/gaat de radio en GROM pas aan.
Gebruikersavatar
Robzor
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1131
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
12
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Robert
Locatie: Aarle-Rixtel

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Robzor »

Ik gebruik de grom nu in combinatie met mijn iPhone zo'n 2 weken en ben er super enthausiast over! De geluidskwaliteit is perfect en gebruik de bediening op mijn telefoon.

De service van motrade vond ik super. Altijd zeer snel en prettig contact als er iets is.
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport 2019

Webdagboek

Afbeelding
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

De service van motrade vond ik super. Altijd zeer snel en prettig contact als er iets is.
Heb ik ook zo ervaren. Net als de geluidskwaliteit. Erg goed. :tumbup
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

sdirkx schreef:John, klopt helemaal voor wat betreft die minstens 27 hoofdmappen! Geen idee wat ik anders heb gedaan dan nu... weet nu zelfs hoeveel het er maximaal zijn: maximaal 39 mappen op hoofdniveau. Dat is dan USB + HU1205. Bij 40 hoofdmappen flipt ie. Heb het met 2 verschillende USB-sticks geprobeerd. Best netjes. De GROM zou er 10 t/m 99 ondersteunen afhankelijk van het merk/type radio. Dit zit daar dus ongeveer tussenin.
Ben benieuwd wie dit kan bevestigen.
Niemand even de moeite genomen (USB icm HU1205)? (A)
Plaats reactie