Zojuist bij de Volvo dealer geweest om de onderdelen weer te bestellen.
Ze vertelden me dat door de trillingen bij die olieretourleiding het uiteinde in de carter wat ovaal kan worden, en hij er dus sneller weer uitschiet. Aangezien mijn auto al veel km heeft gelopen, zou dat best wel eens het probleem kunnen zijn.
Dus ik heb meteen een nieuwe leiding besteld, komt morgen binnen. Totale kosten zijn dan ongeveer 35 euro voor de leiding, pakking en keerring. Zo weet ik tenminste zeker dat het voortaan goed blijft zitten.
Dus morgen gaat de auto de brug weer op en ga ik het zelf weer fixen. Er is nog een heel kleine kans dat de carterontluchting niet goed werkt, en dat hij daardoor te veel druk opbouwt en op die manier de keerring eruit blaast. Maar dat is wel uitzonderlijk, zei de monteur van Volvo. Ik ga het morgen testen.
Top service bij het magazijn van Volvo Verkerk in Utrecht trouwens
![:tumbup :tumbup](./images/smilies/a115.gif)
Heel behulpzaam.