Pagina 2 van 2

Re: Misfire op cilinder 1

Geplaatst: di 16 aug 2011, 19:15
door tkoster
Ik heb een keer misfire probleem gehad met splinternieuwe bougies, besteld bij Skandix. Er had zich een brug gevormd bij het porcelein, aan de punt waar de bougie vonkt. En maakte dus kortsluiting. De oorzaak was dat de bougie waarschijnlijk was gevallen, er een haarscheur was ontstaan, en door die haarscheur heen was een geleidende brug gevormd tussen de kern en de zijkant. Dat begon op dezelfde manier, soms wel goed lopen, soms niet, en uiteindelijke definitief slecht lopen. Ik heb als garantie 4 nieuwe bougies gekregen, daarna was het opgelost.

Re: Misfire op cilinder 1

Geplaatst: di 16 aug 2011, 20:56
door sdirkx
Als het maar om 1 cilinder gaat kan het inderdaad ook de bougie zijn. Of de injector. Ik had nu ook genoeg aanwijzingen dat de kabel(s) het probleem was.

Misfire ook in inlaat

Geplaatst: za 05 jun 2021, 15:22
door Deniz
Helaas is bij de S40 het probleem erger geworden. Het begon met inhouden en storingslampje. Foutocode op overslag detectie. Na wissen leek de motor beter te kopen. Alleen op de terug weg na een keer volgas geven kwam het probleem terug en stuk erger ook. Ik merk nu ook misfire of hoe je het ook noemt in de inlaat. Heb iemand een ideen waar ik moet gaan zoeken? Zonder lmm valt de motor uit. Bougie gaten zijn droog. Vind het wel vreemd dat dit gebeurd is na schoonmaken van de motor maar misschien toeval?

Re: Moeilijk vermogen, misfires, LMM niet mogelijk

Geplaatst: zo 06 jun 2021, 10:58
door volvoS40
Motor starten, om en om de bobine er uitbtrekken.
Word het erger, is de bobine goed, veranderd er niks, slechte bobine, kabels of bougie.

Re: Moeilijk vermogen, misfires, LMM niet mogelijk

Geplaatst: zo 06 jun 2021, 22:49
door Deniz
Het is een bougie kabel, ik had die kabel van cilinder 1 los gehaald en neer gelegd. Daarna starten en hoorde het gelijk doorslaan via het tuitje naar het blok. Dus die gaan we vervangen