LMM versus EVAP versus Carter versus slecht starten
Geplaatst: do 29 jan 2015, 20:09
Ik had vanmiddag zomaar even een gedachtengang.
De klacht dat een wagen soms slecht wil starten, nadat er mee gereden heeft komt vrij vaak voor.
De 1 schreeuwt Evap systeem de ander carterventilatie en de ander weer wat anders.
Probleem is bekend bij Volvo (zag ik ergens voorbij drijven) maar weten niet wat het is, laat staan dat ze er wat mee doen.
Maar nu schoot bij mij wat andere dingen in het hoofd na aanleiding van wat gemartel met de LMM.
Nu vind ik zo'n ding nieuw sowieso te duur, via dealer of imitatie, aangezien de losse weerstanden via conrad oa. geen bal kosten, wil ik een defecte eens lospeuteren en kijken of dat te doen is om er 1 zo te herstellen.
Daarna kwam ik bij het volgende.... in je LMM zitten ook wat weerstanden die dus je luchtdruk/weerstand meet en tevens de temperatuur.
Als deze smerig zijn / worden is er best een kans dat het zooitje geen lekkere waarden meer doorgeeft met als gevolg........ "slecht starten" (lucht / benzine verhouding)
Na het schijnt is zoiets te verhelpen met wat alcohol en een wattenstaafje (of speciale cleaner of ultrasoon laten reinigen blabla
"ja maar ik heb een luchtfilter er voor zitten !"
Ja fijn en aardig.. gedacht aan uitlaatgassen, en andere drek die via de lucht toch door je filter gaan?
Haal je vinger maar eens door de lucht slang heen... die komt er echt niet schoon uit.
Hoe groot is de kans dat dit een probleem kan zijn bij (ook) onze volvo's ?
Waarom ook... als je er op zoekt via onze vriend Google.. Kom je het bij diverse merken namelijk tegen. En na een schoonmaak beurtje met wat alcohol (of wat anders) dat de wagens weer een stuk beter start en sterker nog... beter oppakt, doortrekt en fijner loopt.
Nu weet ik dat er nog een paar hobby freaks hier zitten en wannabe garagehouders, aan jullie de vraag of dit hele verhaal een beetje aannemelijk kan zijn
Komt u maar
De klacht dat een wagen soms slecht wil starten, nadat er mee gereden heeft komt vrij vaak voor.
De 1 schreeuwt Evap systeem de ander carterventilatie en de ander weer wat anders.
Probleem is bekend bij Volvo (zag ik ergens voorbij drijven) maar weten niet wat het is, laat staan dat ze er wat mee doen.
Maar nu schoot bij mij wat andere dingen in het hoofd na aanleiding van wat gemartel met de LMM.
Nu vind ik zo'n ding nieuw sowieso te duur, via dealer of imitatie, aangezien de losse weerstanden via conrad oa. geen bal kosten, wil ik een defecte eens lospeuteren en kijken of dat te doen is om er 1 zo te herstellen.
Daarna kwam ik bij het volgende.... in je LMM zitten ook wat weerstanden die dus je luchtdruk/weerstand meet en tevens de temperatuur.
Als deze smerig zijn / worden is er best een kans dat het zooitje geen lekkere waarden meer doorgeeft met als gevolg........ "slecht starten" (lucht / benzine verhouding)
Na het schijnt is zoiets te verhelpen met wat alcohol en een wattenstaafje (of speciale cleaner of ultrasoon laten reinigen blabla
"ja maar ik heb een luchtfilter er voor zitten !"
Ja fijn en aardig.. gedacht aan uitlaatgassen, en andere drek die via de lucht toch door je filter gaan?
Haal je vinger maar eens door de lucht slang heen... die komt er echt niet schoon uit.
Hoe groot is de kans dat dit een probleem kan zijn bij (ook) onze volvo's ?
Waarom ook... als je er op zoekt via onze vriend Google.. Kom je het bij diverse merken namelijk tegen. En na een schoonmaak beurtje met wat alcohol (of wat anders) dat de wagens weer een stuk beter start en sterker nog... beter oppakt, doortrekt en fijner loopt.
Nu weet ik dat er nog een paar hobby freaks hier zitten en wannabe garagehouders, aan jullie de vraag of dit hele verhaal een beetje aannemelijk kan zijn
Komt u maar