Help auto in noodloop, ECM foutcode 6814
Geplaatst: zo 01 mar 2015, 12:26
Heeey hallo,
Sinds ik mijn nieuwe luchtinlaathuis erop heb gezet, krijg ik na enkele kilometers een ECM foutcode. Hierdoor springt de wagen, volvo s40 T5, 09-2004, direct in noodloop en verschijnt de melding "verminderd motor vermogen" in mijn schermpje. Ik heb al flink wat vacuum leidingen gecheckt en heb de aansluitingen al voorzien van nieuwe teflon, en de pakkingen gecontroleerd op lekkage. Dit is allemaal in orde, in mijn optiek haha. Na een hard reset, middels accupolen los te maken en na enkele minuten terug te doen, is de melding verdwenen. Na ongeveer 30km rijden springt hij spontaan weer in noodloop, met dezelfde melding en zelfde foutcode. Maakt niet uit of ik rustig rijd of dat ik het gas intrap. In beide gevallen ontstaat de melding.
De foutcode die volgens OBDII naar voren komt is: ECM 6814.
Op internet he ik het volgende gevonden:
ECM-6814 - Turbocharger Control. Signal too high:
- Air leakage downstream of the turbo (between the turbo and the throttle unit), boost pressure sensor that came loose, defective boost pressure sensor.
- fault symptoms - poor performance
Heeft iemand enig idee, of een tip waar verder nog naar kan zoeken. Of herkend iemand dit probleem? Ik snap wat hierboven staat hoor, maar mogelijk heeft iemand een ingeving. Alvast bedankt.
Mvg Bas
Sinds ik mijn nieuwe luchtinlaathuis erop heb gezet, krijg ik na enkele kilometers een ECM foutcode. Hierdoor springt de wagen, volvo s40 T5, 09-2004, direct in noodloop en verschijnt de melding "verminderd motor vermogen" in mijn schermpje. Ik heb al flink wat vacuum leidingen gecheckt en heb de aansluitingen al voorzien van nieuwe teflon, en de pakkingen gecontroleerd op lekkage. Dit is allemaal in orde, in mijn optiek haha. Na een hard reset, middels accupolen los te maken en na enkele minuten terug te doen, is de melding verdwenen. Na ongeveer 30km rijden springt hij spontaan weer in noodloop, met dezelfde melding en zelfde foutcode. Maakt niet uit of ik rustig rijd of dat ik het gas intrap. In beide gevallen ontstaat de melding.
De foutcode die volgens OBDII naar voren komt is: ECM 6814.
Op internet he ik het volgende gevonden:
ECM-6814 - Turbocharger Control. Signal too high:
- Air leakage downstream of the turbo (between the turbo and the throttle unit), boost pressure sensor that came loose, defective boost pressure sensor.
- fault symptoms - poor performance
Heeft iemand enig idee, of een tip waar verder nog naar kan zoeken. Of herkend iemand dit probleem? Ik snap wat hierboven staat hoor, maar mogelijk heeft iemand een ingeving. Alvast bedankt.
Mvg Bas