Ik heb iets heel irritants wat de auto vanaf aanschaf al gehad heeft. Het is me opgevallen dat het vooral bij een koude motor is.
Ik start de auto s'morgens en bij het overschakelen van zijn 1 naar zijn 2 heb ik hoge toeren (ca 1100) tussen het schakelen. Ik trap de koppeling in en de toeren lopen niet lekker terug naar 800. Als ik dan de bocht ommoet in zijn 2 en geen gas geef rijdt de auto toch pittig door, het lijkt mij dat als ik in zijn 2 rijd en gas terug neem dat ie dan juist uit moet rollen en niet weg moet rijden.
Gisteravond viel me op toen ik van mijn werk wegreed dat bij wegrijden tussen het schakelen van zijn 1 naar zijn 2 de toeren echt omhoog gingen. Dus wegrijden in de eerste versnelling, koppeling intrappen om over te schakelen naar zijn 2 en op het moment dat ik de koppeling intrap gaan de toeren ipv omlaag eventjes omhoog om dan vervolgens weer wat naar beneden te gaan. Ik begin me er steeds meer aan te irriteren en het rijdt een beetje stresserig.
Ik hoop dat jullie mijn beschrijving een beetje snappen en dat iemand me kan vertellen waar dit door komt.
Bij koude motor vooral hoge stationair tussen schakelen
- marcelsmit
- 1st Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 21:09
- 7
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Marcel
- Locatie: IJmuiden
Bij koude motor vooral hoge stationair tussen schakelen
Volvo V40 2.0T Sports edition
Volvo af, Ford Focus 1.0 sedan Titanium...
Volvo af, Ford Focus 1.0 sedan Titanium...
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9396
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Bij koude motor vooral hoge stationair tussen schakelen
Is een topic over (toerental) maar zal het hier nog eens neer zetten.
Bij koude motor loopt de wagen idd een klein tijdje rond de 1100 toeren, namate de motor warmer word zal dat rond de 600/700 zijn.
Toerental is verder electronisch geregeld, en niet af te stellen. Ook geen gaskabel losser of strakker draaien, dit heeft neven effecten.
Bij koude motor loopt de wagen idd een klein tijdje rond de 1100 toeren, namate de motor warmer word zal dat rond de 600/700 zijn.
Toerental is verder electronisch geregeld, en niet af te stellen. Ook geen gaskabel losser of strakker draaien, dit heeft neven effecten.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
- marcelsmit
- 1st Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 21:09
- 7
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Marcel
- Locatie: IJmuiden
Re: Bij koude motor vooral hoge stationair tussen schakelen
Dat klopt wel ja, in het begin rond de 1100 toeren en later 800 bij mij, maar ook bij een warme motor ervaar ik altijd dat soort van tussengas tussen het schakelen. als ik de koppeling intrap en het gas loslaat hoort de motor toch meteen naar 800 toeren terug te vallen?
Volvo V40 2.0T Sports edition
Volvo af, Ford Focus 1.0 sedan Titanium...
Volvo af, Ford Focus 1.0 sedan Titanium...