Pagina 1 van 2

Alles over slecht starten / start problemen

Geplaatst: di 13 okt 2009, 13:03
door frederic.ve
Onlangs had ik zware motorschade aan mijn V40 (distributieriem gebroken). Intussen is hij weer gerepareerd, maar nu start hij heel slecht. Als ik het contact omdraai om de bougies te voorgloeien, gaat het lampje al na een halve seconde uit. Veel voorgloeien is er dus volgens mij niet gebeurd. Het voorgloeien werkte voor hij naar de garage ging ook niet, maar toen startte hij wel veel beter. Het zou misschien wel iets te maken kunnen hebben met de buitentemperaturen.

Iemand een idee? Het gaat om de motor met motorcode D4192T2.

Re: D - V40 1998 slecht starten

Geplaatst: di 13 okt 2009, 13:13
door schaefer
Ik vermoed eerder dat je motor niet optimaal op tijd staat. Doordat je riem is geknapt is waarschijnlijk je riem niet goed op tijd gezet bij het terugplaatsen. Zou het probleem ff bij de reparerende partij voorleggen.

Re: D - V40 1998 slecht starten

Geplaatst: wo 14 okt 2009, 21:30
door sjoerdb
halve seconde voorgloeien is niet echt veel, zeg maar gerust weinig voor een diesel van 1998.

slecht starten diesel

Geplaatst: zo 28 feb 2010, 13:04
door ingeping
hoi ben ik weer :-D
heb de volvo nog maar net en hij start nu al slecht
het zit zo
als ik de v40 start lijkt het net of ie eerst op 3 poten start en daarna 4
dan staat ie te bonken is net of hij uit wil gaan en dat duurt een paar tellen en dan loopt ie weer normaal
ook vind ik hem onder de motorkap iets ruiken naar diesel
wie kan mij daarmee helpen voor een oplossing

groetjes
inge

Re: D slecht starten diesel

Geplaatst: zo 28 feb 2010, 15:32
door sjoerdb
gloeispiraal die het niet meer doet
verstuiver die lekt
vertuiver die niet incontinent is(slecht vernevelen)

Re: D slecht starten diesel

Geplaatst: zo 28 feb 2010, 15:36
door DeNNiS
kan idd verstuivers zijn maar ook gloeibougies

welk jaar is deze wagen?

Re: D slecht starten diesel

Geplaatst: zo 28 feb 2010, 16:40
door ingeping
Het bouwjaar is 1997, 195.000 km.

Re: D slecht starten diesel

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 19:04
door Volvo123
Klepspeling te strak in veel gevallen!

S40 start problemen

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 18:36
door Pascal
Dag iedereen,

Sinds vorige week krijg ik mijn s40 1.9td niet meer aan de praat. De laatste x dat ik er mee reed begon hij plots in golven gas te geven. de toerenteller ging telkens op en neer 300 tot goed 2000rpm zonder gas geven. Tot hij nadien stilviel.
Ik heb hem daarna wel nog enkele keren aan de praat gekregen voor even maar hij sloeg telkens terug af.

Tot heden slaat de motor helemaal niet meer aan. Ik kan wel starten maar heb het gevoel dat hij geen diesel meer krijgt. Het metertje in het dashboard gaf nog een stukje over het minimum aan (zou dus kunnen dat de tank leeg was).
Intussen heb ik er 20l diesel bijgedaan maar krijg hem nog steeds niet aan de praat. Moet je de s40 in zon geval ontluchten?
Ook dacht ik aan brandstoffilter of eventueel dieselpomp.

Wat is jullie advies in deze situatie?

Mvg
Pascal

Re: S40 start problemen

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 18:54
door myalexx
Zit er in het motor ruim geen handpomp ? ( meen ik me te herinneren ? )

Re: S40 start problemen

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 20:03
door volvoS40
Pascal schreef:Sinds vorige week krijg ik mijn s40 1.9td niet meer aan de praat.
wat voor 1 heb je ? motorcode ? phase I of II ?

Re: S40 start problemen

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 23:18
door killer1
Heb exact hetzelfde voorgehad met mijn rupskraantje, toen was de injectiepomp om zeep...

Re: S40 start problemen

Geplaatst: di 22 mei 2012, 19:51
door Pascal
Betreft dus een S40 van '98 90pk.
Weet iemand hoe je kan controleren of de motor nog diesel toe krijgt? Zou ik best een uitlees toestelletje kopen zoja, wat is er aan te raden? Ik heb verder nog een transporter en een sprinter, zou wel handig zijn als ik het apparaat daar ook op kan gebruiken.

Grtjes
Pascal

Re: S40 start problemen

Geplaatst: di 22 mei 2012, 20:24
door sdirkx
Brandatofdrukmeter is niet een electronisch ding. Als je geen storingslampje hebt kun je uitlezen wat je wil, maar vind je waarschijnlijk ook niks...

Re: S40 start problemen

Geplaatst: wo 23 mei 2012, 07:48
door dannyw
Handpompje zit onder de zekeringkast, langs het dieselfilter

Re: S40 start problemen

Geplaatst: wo 23 mei 2012, 21:22
door Pascal
Hey thx man, nippeltje stukje losgedraait en na wat pompen startte hij weer!

Re: S40 start problemen

Geplaatst: wo 23 mei 2012, 23:31
door sdirkx
Is dat pompje iets wat alleen een diesel heeft?

Re: S40 start problemen

Geplaatst: ma 04 jun 2012, 00:27
door quincy
ja, benzine heeft een elecktrische pomp, vaak ook wel te horen bij het op contact zetten.

Startmotor

Geplaatst: wo 30 jan 2013, 10:14
door Misterv99
Hallo allemaal,
Sinds kort maakt de starter van mijn Volvo V40 diesel van 1999 een tikkend geluid bij het starten en slaat de motor niet aan. Nu heb ik via via horen zeggen dat een tik met de hamer het probleem tijdelijk kan verhelpen. Nu mijn vraag. Kan iemand me eens duidelijk zeggen waar de startmotor zich bevind. Heb hier op de site wel enkele foto's terug gevonden maar geraak er niet wijs uit. Kan men er gemakkelijk bij of moet men de helft van de motor verwijderen. Hopen op een gunstig antwoord.

Groeten Hervé

Re: Startmotor

Geplaatst: wo 30 jan 2013, 11:20
door Roffel-Patje
Hallo Hervé

Wat voor tikkend geluid maakt je startmotor? Is het zo dat je bij het omdraaien van de sleutel 1 keer een tik hoort, of een snel tikkend geluid.

In het laatste geval is het niet de startmotor, maar is hoogstwaarschijnlijk de accu kapot.

De startmotor van een diesel weet ik zo 1 2 3 niet te zitten, maar bij de benzine modellen zit deze aan de voorzijde van het motorblok. Het makkelijkste is om de dikke pluskabel van de accu te volgen, deze komt gegarandeerd bij de startmotor uit.