Wat kan ik verwachten?

Gas specifiek gerelateerde onderwerpen; Vialle, flashlube enz
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Plaats reactie
Brabbeldas
Idle
Idle
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 23 aug 2021, 15:56
2
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Alex

Wat kan ik verwachten?

Bericht door Brabbeldas »

Hallo,

Mijn v40 1,8 bj 2004 draait sinds km stand 160000 op lpg. Ben nu bij 275000. Onderhoud wordt netjes uitgevoerd door mijzelf. Relatief rustige rijder.

Ik moet/ wil binnenkort weer eens flink geld uitgeven ivm vervangen tweemassavliegwiel. En over ca 1 jaar ook distributie.

Wat is de ervaring hier of de verwachting gebaseerd hierop, wat gewoon haalbaar moet zijn qua kilometerstanden voor zo’n auto. Auto is verder in prima staat.

Hebben deze blokken geharde klepzetels? Of zijn ze ook na 3,5 ton op?

Gr Alex
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10694
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Wat kan ik verwachten?

Bericht door MarcO »

Eigenlijk nog te vroeg om het vliegwiel te moeten vervangen bij 275k. Ik had 370k op de teller en heb alleen de distributie vervangen.
Waarom wil je het vliegwiel vervangen? Je had toch een garantie geval met je bak?
Bandbox
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1487
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 19:42
9
Model: C30
Type: 2.0
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Martijn
Locatie: Pernis Rotterdam

Re: Wat kan ik verwachten?

Bericht door Bandbox »

Of zijn ze ook na 3,5 ton op?
Totaal niet, deze autos zijn prima geschikt om op LPG te rijden. Ik had een 2003 1.8 en uiteindelijk met 396k ingeruild, maar kon nog veel meer erbij op.
Gebruikersavatar
Bramzel
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 2163
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 11:21
7
Roepnaam: Bram
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Wat kan ik verwachten?

Bericht door Bramzel »

Mijn 2massa vliegwiel is bij die kmstand ook vervangen, ik denk dat jij dan mazzel hebt gehad Marco ;)
Brabbeldas
Idle
Idle
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 23 aug 2021, 15:56
2
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Alex

Re: Wat kan ik verwachten?

Bericht door Brabbeldas »

MarcO schreef: vr 06 jan 2023, 17:00 Eigenlijk nog te vroeg om het vliegwiel te moeten vervangen bij 275k. Ik had 370k op de teller en heb alleen de distributie vervangen.
Waarom wil je het vliegwiel vervangen? Je had toch een garantie geval met je bak?
Klopt. Garantiegeval bak, na de derde(!) bak, 2x revisie, en een ruilbak is de elende nog steeds niet weg… inmiddels een onafhankelijke derde partij bij betrokken. Deze wijst naar 2 massa vliegwiel. Ik heb mijzelf inmiddels duchtig ingelezen over deze materie. En kan daar in meegaan. Garage nemmt arbeidsloon voor zn rekening. Als het probleem hiermee weg is neem ik de kosten voor t onderdeel. Met krukaskering. Dus ja wordt evengoed weer een 600 eurootjes. Dus vandaar mijn vraag en mijn afwegingen. Maar ik ben gek op die wagen en verdien nog steeds iedere 10km een euro omdat ie op gas rijdt 😄
Brabbeldas
Idle
Idle
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 23 aug 2021, 15:56
2
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Alex

Re: Wat kan ik verwachten?

Bericht door Brabbeldas »

Bandbox schreef: vr 06 jan 2023, 20:27
Of zijn ze ook na 3,5 ton op?
Totaal niet, deze autos zijn prima geschikt om op LPG te rijden. Ik had een 2003 1.8 en uiteindelijk met 396k ingeruild, maar kon nog veel meer erbij op.
Kijk fijn om te lezen!
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10694
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Wat kan ik verwachten?

Bericht door MarcO »

Aan de reacties van hierboven blijkt dat ik mazzel heb gehad met mijn wagen. Als ook een onafhankelijke garage adviseert om het vliegwiel te vervangen zou ik het doen. Zeker na 3 bak wissels. En de deal klinkt goed, mocht blijken dat het idd het vliegwiel dat jij het onderdeel betaald.
Geharde klepzetels weet ik niet maar als je flashlube erop hebt zitten zou ik mij nergens zorgen over maken. Je hebt dan immers klep smering.
Plaats reactie