Pagina 2 van 4

Re: D Motor slaat af onder rijden, supergevaarlijk

Geplaatst: di 29 dec 2009, 23:02
door Goelette
wat een sukkels bij die garage dat ze eerst je gewoon naar huis sturen met een kapotte auto maar met nieuwe brandstoffilter. In plaats van dat ze hem meteen ff aan de foutcodelezer hangen...

Ik hoop voor je dat het nu definitief is opgelost, maar dit soort problemen kunnen nogal eens flink wat voeten in de aarde hebben voordat ze écht zijn opgelost. Wil je niet ontmoedigen hoor :)

Re: D Motor slaat af onder rijden, supergevaarlijk

Geplaatst: wo 30 dec 2009, 09:31
door corhog
Henk schreef: Het roept bij mij dan wel weer een volgende vraag op: waarom is deze sensor vervuild? is het een teken dat er meer vervuiling in het brandstofsysteem aanwezig is? :O
Misschien vervuilde brandstof getankt?

Re: D Motor slaat af onder rijden, supergevaarlijk

Geplaatst: wo 30 dec 2009, 12:26
door Henk
@ Goelette Zo'n conclusie gaat mij net even te ver. Het zijn beslist geen sukkels. Ik ben zelf techneut (niet in de autobranche) en weet dat een af-en-toe-fout, heel lastig kan zijn om te herstellen. Ze hebben de motor de 1e keer ook uitgelezen, maar toen zonder resultaat. Wel hoop ik dat het hiermee echt is opgelost, want op veel voeten in aarde zit ik niet te wachten. :D

Cor: Waar koop je vuile brandstof? Ik tank niet altijd bij de grote merken, maar ook wel bij Firezone. Hoe weet ik of de brandstof vervuild is? Diesel is Diesel, of gaat dat niet op? Ik heb hier (nog) geen ervaring mee.

groet, Henk

Re: D Motor slaat af onder rijden, supergevaarlijk

Geplaatst: wo 30 dec 2009, 12:32
door corhog

Re: D Motor slaat af onder rijden, supergevaarlijk

Geplaatst: wo 30 dec 2009, 17:04
door Goelette
ah, het verhaal vertelde niet dat ze eerste keer wél uitgelezen hadden, maar zonder resultaat. Dat verandert idd de zaak :)

Hopen maar dat het nu opgelost is dan.

Motor valt uit / uitvallen ervan

Geplaatst: do 21 jan 2010, 20:53
door phunk
Zonet de wagen westen halen bij een bevriende technieker die mijn V40 van 2004 een grote beurt gegeven heeft. Distributieriem, Waterpomp, Multiriem Lucht, olie -en brandstoffilter, Koel -en remvloeistof....

Motor ff warm gereden en dan ff de gas erop, had ik nog niet gedaan omdat de distri. riem aan vervangen toe was.
Reed heel lekker, maar bij het 2de sprintje ging het mis, --> motor helemaal uitgevallen. :O
Met de 4 pinkers aan langs de kant, minuutje gewacht en dan weer starten zonder problemen.
Denk dat het miss wat lucht in de nieuwe brandstoffilter kan zijn, maar maak me toch een beetje zorgen.
Nog iemand dit meegemaakt ? Kan het zijn dat door de nieuwe distributieriem te plaatsen eventueel een fiche naar de boordcomputer slecht inzit....?

Nu ja, die technieker geeft natuurlijk wel garantie op zijn werk, maar ik ben graag ook geïnformeerd :P

Re: D motor valt uit.

Geplaatst: do 21 jan 2010, 21:11
door krismazur
Ben je toevalig niet over je toeren begrenzer gegaan :vertag

Re: D motor valt uit.

Geplaatst: do 21 jan 2010, 22:56
door phunk
Was niet naar de toerenteller aan het kijken, maar de naald zal wel ergens in de rode zone geweest zijn.
Dus als ik het goed begrijp is het normaal dat de motor afslaat wannneer je daar over gaat ?

Re: D motor valt uit.

Geplaatst: di 26 jan 2010, 20:42
door Mr-officer
Het verhaal met de begrenzer lijkt me niet de reden, tenzij je langdurig, erg ver in 't rood reed...Als dit het geval was, dan kan het zijn dat je blok eennoodstop maakte en zichzelf heeftuitgeschakeld via de computer.

Lucht in de brandstoffilter kan natuurlijk ook.

Heb je erna nog problemen gehad trouwens???

Re: D motor valt uit.

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 19:20
door phunk
Probleem heeft zich niet meer voorgedaan, lucht in de brandstoffilter lijkt me idd het meest waarschijnlijke.

Motor slaat af op snelweg als tank kwart of verder leeg is

Geplaatst: vr 26 mar 2010, 22:14
door michielstouwdam
Goede dag mensen,

ik zit al een tijdje met een probleem met mijn V40 115 PK diesel uit 2003.
De motor slaat regelmatig af als ik ongeveer 120 km/h rijd... niet heel prettig :swear
Als de motor afslaat, kan ik tijdens het uitrijden gewoon weer opnieuw starten en dan weer doorrijden.

In het begin kon ik er geen regelmaat in zien. Maar ik kan nu vertellen dat het alleen voorkomt als mijn tank een kwart of verder leeg is. Als ik de tank dus boven een kwart houd heb ik geen probleem.

Het lijkt er dus op dat mijn brandstof toevoer niet goed is.
Een aantal weken geleden heb ik onderhoud gedaan en daarbij de brandstof filter vervangen dus dit zou het niet moeten kunnen zijn... voor het onderhoud deed hij het ook al.
Ook bij het opendraaien van de brandstof dop hoor ik geen lucht aanzuigen. Er zou dus ook geen vacuum in de tank zijn.

Ook heeft de motor een dip tussen de 2200 en 2500 toeren. Ik heb de EGR klep al afgedopt (scheelt al wel behoorlijk in brandstof verbruik).

Ik weet niet of dit verband houd met elkaar.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen met dit vervelende probleem.

Groet Michiel

Re: Motor stopt op snelweg...

Geplaatst: vr 26 mar 2010, 22:23
door Wouter
Misschien heb je hier iets aan:

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=554972

Groetjes Wouter

Re: Motor stopt op snelweg...

Geplaatst: za 27 mar 2010, 09:52
door michielstouwdam
Het omschreven probleem is wel iets anders, maar ik kan altijd kijken of mijn brandstof druk sensor heel smerig is. Ik moet maar eens gaan zoeken waar dat ding zit.
Ik snap dan alleen nog niet waarom het alleen gebeurt als de tank bijna leeg is.

Alvast bedankt voor de reactie Wouter.

Groet Michiel

Re: Motor stopt op snelweg...

Geplaatst: za 27 mar 2010, 10:54
door DirkT4
Vlotter/Pomp werkt ook gewoon naar behoren?

Re: Motor stopt op snelweg...

Geplaatst: za 27 mar 2010, 10:58
door michielstouwdam
Ik geloof van wel ja. Brandstof meter geeft aan wat er ook nog daadwerkelijk in de tank zit. Dat is wel goed.
En de pomp doet het denk ik ook wel goed, hoe zou ik dit kunnen testen?

Groet Michiel

Re: Motor stopt op snelweg...

Geplaatst: za 27 mar 2010, 12:03
door DirkT4
Dat weet ik ook niet direct, maar ik heb bij mijn Golf 1 ook een keer een vergelijkbaar probleem gehad (wel bij lagere snelheid natuurlijk) en toen heb ik de pomp er even uitgehaald alles losgemaakt en weer vast toen deed ie het weer normaal.

Even iets heel anders, heb je aan je autosleutel nog meer sleutels hangen? Komt ook wel eens voor dat de sleutel/startblokkering storing geeft waardoor er geen brandstof meer rond gepompt wordt. Dit komt vaak door te zware sleutelbossen aan het contactslot.

Re: Motor stopt op snelweg...

Geplaatst: za 27 mar 2010, 12:48
door michielstouwdam
Dit heb ik idd ook al vaak gehoord, vandaar dat ik mijn auto sleutel apart heb, er hangt alleen een ringetje aan.
Dus dat zal het hopelijk niet zijn.

Ik kan ook wel eens kijken of ik de brandstof pomp kan vinden en die dan een keer goed schoon maken.

Een tijdje geleden heb ik een tijdje V-Power diesel geprobeerd, maar dat leverde voor mij niets op. :tumbdown
Auto liep niet beter en was ook niet zuiniger, ik heb zelfs het idee dat het toen een tijdje erger was dan dat het nu is met het uitvallen van de motor.

Groet Michiel

Re: Motor stopt op snelweg...

Geplaatst: za 27 mar 2010, 14:41
door Henk
Ik had deze problemen tijdens terugschakelen naar lagere snelheden, oorzaak was toen de brandstofdruksensor, die foute waarden afgaf. Er was verder geen relatie met hoeveelheid brandstof in de tank. Het is maar een suggestie, meer niet, maar ik weet hoe vervelend dit kan zijn.

Re: D Motor slaat af op snelweg als tank kwart of verder leeg is

Geplaatst: za 27 mar 2010, 18:51
door michielstouwdam
Wie weet waar ik deze brandstof druk sensor kan vinden? Ik heb dit namelijk al wel meer gehoord als oorzaak van een soortgelijk probleem.

Groet Michiel

Re: D Motor slaat af op snelweg als tank kwart of verder leeg is

Geplaatst: za 27 mar 2010, 19:20
door Wouter
Eerst goed schoonmaken met contactspray voor elektrische contacten.

Afbeelding

Signaal gemeten op buitenste contact punten (1 en 3) met "breakout box" (een tussen verbinding met voltmeter, waarbij de sensor aangesloten blijft) Fuel pressure sensor signal U=Ulow U = approximately 1.2 V increases with fuel pressure.

Groetjes Wouter