Pagina 9 van 13

Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz

Geplaatst: do 27 aug 2015, 10:10
door rendier1
Als je er echt wat uit wil halen dan zou je een compleet systeem moeten nemen.

Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz

Geplaatst: do 27 aug 2015, 10:23
door RobinBluebird
Okee, 25 pk is wel de moeite waard!

Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz

Geplaatst: di 24 nov 2015, 21:02
door Ridderbosje
Ik heb een vraag voor de jongens die mij kunnen helpen vind het geluid van de turbo geweldig en wil daarom ook graag een downpipe onder mijn v40 zetten alleen ik heb een Volvo v40 1.9 d 102 pk is dit mogelijk voor mijn diesel ? Kan namelijk alleen maar vinden voor de 2.0t en voor de t4.

Alvast bedankt !

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding

grotere downpipe, chippen nodig?

Geplaatst: di 15 dec 2015, 07:36
door Danny
Goeiedag,

Ik ben van plan om een 3 inch downpipe zonder katalysator op maat te laten maken voor miin Volvo S40 T4 uit 1999. Nu is mijn vraag. Moet ik hem dan ook direct laten chippen? Heb eens gehoord dat dat moest, maar weet het niet zeker. Graag ook de reden geven waarom wel of waarom niet. Misschien dat het van belang is dat ik al een JT Superflow 3 inch catback eronder heb hangen. Als de downpipe er dus onder zou komen, is de gehele uitlaat lijn 3 inch.

Groetjes

Re: grotere downpipe, chippen nodig?

Geplaatst: di 15 dec 2015, 07:49
door DinanT
Danny schreef:Goeiedag,

Ik ben van plan om een 3 inch downpipe zonder katalysator op maat te laten maken voor miin Volvo S40 T4 uit 1999. Nu is mijn vraag. Moet ik hem dan ook direct laten chippen?
Nee, is niet nodig. Wat je wel kunt krijgen is een motormanagement storing omdat je tweede lambda verkeerde waarden krijgt vanwege het ontbreken van een katalysator ...
Waarom eigenlijk geen katalysator? Zo'n 200CPI racekat doet het op mijn T5 prima.
Heb sinds kort ook een 3" downpipe op maat namelijk, mét kat dus, zónder chippen. Het verschil is dan al goed te merken, zeg maar .... :whistle

Re: grotere downpipe, chippen nodig?

Geplaatst: di 15 dec 2015, 08:02
door Danny
De reden dat ik een catless downpipe op maat wil laten maken is, omdat een sport kat duur is. De catless downpipe op maat kost zelf ongeveer 400/450 euro incl montage etc. en met sportkat 400 euro extra. Dat vind ik dan een hoop geld voor een downpipe met sportkat.

Hmm, kan die motormanagement storing eruit gehaald worden?

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: grotere downpipe, chippen nodig?

Geplaatst: di 15 dec 2015, 08:07
door DinanT
Danny schreef:De catless downpipe op maat kost zelf ongeveer 400/450 euro incl montage etc. en met sportkat 400 euro extra.
:think Ik was 600 kwijt voor de pijp op maat, inclusief kat ... Die keus werd wel wat makkelijker omdat mijn kat kapot was en sowieso vervangen moest worden ...
Onderdelen werden ter plekke op maat gemaakt en TIG gelast. Check mijn webdagboek
Waar laat je het doen? Gaan ze het wel TIG lassen? Of met de standaard MIG/MAG? Pas ermee op dat ze de boel niet te snel 'aan elkaar bakken', want dan kun je wachten op scheuren van de lassen ...

Re: grotere downpipe, chippen nodig?

Geplaatst: di 15 dec 2015, 14:45
door Danny
Dat is nog al een prijs verschil. Ik wil het gaan laten doen bij EPS in Nieuwe Compagnie(vlakbij Groningen). Ik woon zelf in Leeuwarden dus is aardig dicht bij. Of ze TIG lassen zou ik moeten na vragen of weten jullie hier of EPS TIG last en een goed bedrijf is?
Is het wel mogelijk dat die motorstoring uitgelezen en verwijderd kan worden?

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: grotere downpipe, chippen nodig?

Geplaatst: di 15 dec 2015, 14:59
door DinanT
Ah EPS, daar heb ik de uitlaat onder mijn Lincoln ook laten maken. zit er inmiddels al 15 jaar onder, dus da's wel een goed bedrijf.
Ik ben nu voor de Volvo bij iemand geweest die zijn eigen lasbedrijfje heeft, vandaar waarschijnlijk het prijsverschil.
Die storing is er wel uit te programmeren dacht ik, maar dat laat ik even aan de elektronica experts over ...

Re: grotere downpipe, chippen nodig?

Geplaatst: di 15 dec 2015, 15:07
door Danny
Oke top, dan ga ik sowieso naar EPS toe als het zover is. Nog even over die motorstoring. Kun je daarmee gewoon normaal mee blijven door rijden? Zonder problemen, schade etc?
De vraag of die gewist kan worden laten we dan over aan de elektronica experts inderdaad.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: grotere downpipe, chippen nodig?

Geplaatst: di 15 dec 2015, 19:11
door ChristiaanW200
Ja, maar de vraag is of je dan nog aan de emissie eisen voor de APK voldoet.

Eps is een prima bedrijf.

Verstuurd vanaf mn CatS50

Ferrita downpipe

Geplaatst: do 21 apr 2016, 11:47
door JOVB
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een week op dit forum aanwezig en heb al veel interessant leesvoer gezien. Ik heb een T4 fase 1 uit 1998 (zie wie is wie) en wil eigenlijk een ferrita downpipe en uitlaat onder mijn auto laten monteren. Ik heb dit echter nog nooit in het echt gehoord, en wat ik op youtube zie lijkt me niet representatief (bleerbakken). Is er iemand op dit forum waar ik eens een keertje kan komen luisteren hoe dit klinkt? Alvast bedankt!

Groet!

Joey

Re: Ferrita downpipe

Geplaatst: do 21 apr 2016, 12:07
door Danny
Ikzelf heb onder mijn Volvo S40 T4 een 3 inch catback van JT Superflow zitten. Die had ik bij fasttech.nl besteld, want hij moest uit zweden komen. Nu heb ik een week terug een 3 inch downpipe op maat laten maken bij EPS. Ik ben echt heel erg tevreden met het geluid. De auto klinkt zeer sportief en zwaar. Ook hoor je vaak licht gepop uit de uitlaat komen bij gas loslaten.
Je kunt als je wil ook mijn WDB van mijn S40 T4 oftewel, The Silver Greyhound bekijken. http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 14&t=14456

Als je wil kan je wel eens komen kijken om het te horen. Woon je in de buurt van Leeuwarden?

Re: Ferrita downpipe

Geplaatst: do 21 apr 2016, 12:44
door JOVB
Hi Danny,

Jouw auto is een puike om te zien! In de buurt van Leeuwarden? Eehm, niet echt. Ik woon in Brabant. Ik heb me laten vertellen dat Ferrita Het "rustigste"' klinkt, en hier ben ik eigenlijk naar op zoek. Mijn T4 is aan de buitenkant ook helemaal origineel, en dit wil ik zo houden. Onze T4 is een gezinsauto (want vrouw en 2 kids) en ik ben bang dat mijn vrouwke het niet zal waarderen als ik de auto zodanig aanpak dat ze op het werk de parkeerplaats op komt "ploffen"' :tumbup (A) . Ik wil het een onopvallende echte "sleeper" maken, en moet de WAF* factor in de gaten houden... Bedankt voor je reactie!

Groet!

Joey

* Women Acceptance Factor :-D

Re: Ferrita downpipe

Geplaatst: do 21 apr 2016, 13:18
door EnigmaEll
Van harte welkom om eens te komen luisteren.
Heb een compleet Ferrita systeem (wel zonder MIDDENdemper).
Heerlijk donker, maar absoluut niet overdreven.

Oh en mijn vrouw is ook erg kritisch, maar heeft geen moment geklaagd over het geluid.
Wel over de schroefset, maar dat terzijde :-D :jerry

resonator/middendemper/voordemper verwijderen

Geplaatst: zo 24 apr 2016, 22:22
door Julius
Goeienavond,

Ik ben nieuw op het forum, en zal maar direct met de deur in huis vallen; Ik heb een v40 2.0t nu 2 weken, maar zou graag een wat sportief (lees; harder) geluid willen, maar die niet de hele buurt lastig valt. Nu was ik aan het denken om een van de dempers te vervangen met een rvs buis. En nu is dit A) legaal? B) levert het wat op qua volume C) klinkt het überhaupt wel (iemand met ervaring?) en D)welke demper moet vervangen worden (de cilinder vormige net voor de achteras en net voor de knalpot, of de grote middendemper)?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties :)

Jules

Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz

Geplaatst: di 26 apr 2016, 21:06
door RobinBluebird
Bij mij is de middendemper (grote demper) vervangen voor een rvs buis. Ik vind het geluid goed, niet overdreven en past nu eigenlijk precies goed bij het vermogen van de auto. Op lage toeren is er een mooie brom en met gas los komen er plofjes uit de uitlaat.
Einddemper is nog origineel, deze dempt het meeste geluid.

Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz

Geplaatst: di 26 apr 2016, 21:43
door MarcO
Meestal wordt de middendemper weggehaald. Wat je ook kan doen is een complete nieuwe RVS uitlaat van b.v. Simons of Ferrita.
Deze geven ook een mooie brom en door de wat grotere pijp levert het ook nog iets op in vermogen.

Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz

Geplaatst: wo 27 apr 2016, 01:30
door Julius
RobinBluebird schreef:Bij mij is de middendemper (grote demper) vervangen voor een rvs buis. Ik vind het geluid goed, niet overdreven en past nu eigenlijk precies goed bij het vermogen van de auto. Op lage toeren is er een mooie brom en met gas los komen er plofjes uit de uitlaat.
Einddemper is nog origineel, deze dempt het meeste geluid.
aah super bbedankt voor de reactie, waar is de kleine cillinder vormige demper(?) dan voor die tussen de middendemper en eindemper zit???

Re: Alles over tuning uitlaat systeem; downpipe demper enz

Geplaatst: wo 27 apr 2016, 10:33
door Redv40
Zijn alle tussendempers eigenlijk ook dempers met schotten erin? Of is dat alleen bij de eind demper?

Gr rolf