Alles over ACCU dynamo (kabel, polen, massa, meten, capaciteit enz
- René
- Beheerder
- Berichten: 32004
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
- 14
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2014
- Roepnaam: Bompa
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Re: Accu: Dealer of automaterialenzaak? En welk merk?
Dus gewoon een 60 Amph. plaatsen PP, deze voldoet zat.
V40new 1.6 T3 R-Design 2014
2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
-
- Engine off
- Berichten: 24
- Lid geworden op: di 09 jun 2009, 13:35
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8i GDI
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Regio Oss
Re: Accu keer op keer leeg...
Sorry voor de late reactie...-PP- schreef: het enige wat aan 12v aansluitingen hangt is:
de engine-startknop
de tomtom-lader
de telefoonlader
Die laatste twee zitten standaard ingeplugd in een sigarettenaansteker-verloop ding. De tomtom lader heeft wel een ledje er in, maar denk toch niet dat dat het probleem kan zijn?
Nee, lijkt me geen enkel probleem. Die verbruiken praktisch geen stroom.
Ik ben er toen achter gekomen door de stroom te meten die de accu moet leveren. Misschien een idee?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 22:08
- 14
- Model: Andere
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2005
- Locatie: Enschede
Re: Accu keer op keer leeg...
PP
het is niet goed voor een accu om leeg te zijn meermaals van leeg naar vol kost levens jaren van de accu
ik zou inderdaad snel ff langs de garage en het ding aan een belasting test hangen ze kunnen dan zien wat de staat van de accu is
suc7 Roy
het is niet goed voor een accu om leeg te zijn meermaals van leeg naar vol kost levens jaren van de accu
ik zou inderdaad snel ff langs de garage en het ding aan een belasting test hangen ze kunnen dan zien wat de staat van de accu is
suc7 Roy
-
- Veteraan
- Berichten: 714
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:48
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2012
- Roepnaam: PP
- Locatie: Amstelveen
- Contacteer:
Re: Accu keer op keer leeg...
Uitslag:
Drie laders in de sigarenaansteker en de verloopstekkers hadden ledjes/lampjes die bij elkaar te veel stroom trokken om de auto een week stil te kunnen laten staan. Stekkers er uit getrokken op het moment en nieuwe bosch silver S4 60 Ah accu er in.
Drie laders in de sigarenaansteker en de verloopstekkers hadden ledjes/lampjes die bij elkaar te veel stroom trokken om de auto een week stil te kunnen laten staan. Stekkers er uit getrokken op het moment en nieuwe bosch silver S4 60 Ah accu er in.
-
- Engine off
- Berichten: 2
- Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 20:14
- 14
Re: Toptip
Ik ben nieuw op dit forum (cq vraagbaak) , toch ik zit met een probleem(pje), verleden week mijn auto( een Volvo V40 , 2 liter , APK laten keuren , olie verversen en een kleine beurt.Volvo knuppel schreef:een goede tip ja, kan je omschrijven wat waar moet enzo? of beter nog een kiekje/howto?
Nu zit ik echter met het euvel dat hij slecht start, en in het begin niet zo mooi meer loopt als wat ik gewend ben .
Ik heb hem door laten meten , en wat de monteur te melden had was dat mijn dynamo het zo goed als begeven had , en dat terwijl ik afgelopen winter in de extreme koude periode één keer een start probleem gehad heb , wegens dat de accu leeg stond , en volgens de wegenwacht het gewoon lag aan het fiet dat ik te korte afstanden en te weinig ree.
Dus hij adviseerde mij eens wat langere afstanden te rijden , daarna geen problemen meer gehad tot af gelopen Zondag en vandaag , Maandag .
Kan het zijn dat de sleep kontakten (koolborstels) van de dynamo , op zijn ?.
En zo ja zijn die makkelijk te vervangen?.
Bij voorbaat dank
-
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:10
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Kollumerzwaag
Re: Hoge weerstand bekabeling accu/startmotor/dynamo
controleer de aarde eens want de s40 waar mijn vriendin in rijd had dat ook hij starte steeds zwaarder en we hebben er toen eerst een andere accu in gezet maar dat maakte ook weinig verschil later starte hij helemaal niet meer en toen maar een andere start motor er op gezet waarna hij nog geen kick gaf dus accu gemeten en geladen en nog helemaal niks na bijna alles geprobeerd te hebben toch maar eens een start kabel van de min pool van de accu naar het blok gedaan en toen starte hij weer als een nieuwe het bleek dus zo te zijn dat de aarde naar het blok steeds verder corrodeerde en uiteindelijk gebroken was.
gelukkig had ik de andere accu en start motor nog liggen en waren er dus geen kosten mee gemoeid anders zou het toch zonde zijn geweest
het enige probleem is nu nog dat het lampje van de imobilizer blijft branden denk dat dat door het tekort aan aarde komt.
als iemand weet hoe ik dat kan reseten zou je mij er een groot plezier mee doen.
groeten Watze
gelukkig had ik de andere accu en start motor nog liggen en waren er dus geen kosten mee gemoeid anders zou het toch zonde zijn geweest
het enige probleem is nu nog dat het lampje van de imobilizer blijft branden denk dat dat door het tekort aan aarde komt.
als iemand weet hoe ik dat kan reseten zou je mij er een groot plezier mee doen.
groeten Watze
- jaapdr
- Idle
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 09:51
- 13
- Locatie: Eerbeek
Re: Hoge weerstand bekabeling accu/startmotor/dynamo
Als nieuweling in dit forum (ik stel me straks wel even voor in een ander topic)
Herken ik helaas een hoop van het eerder genoemde gelazer.
Als nieuwe eigenaar van een V40 1.9 TD uit '97 werd ik twee weken terug verrast door een half stervende auto. Rijdende vanuit Apeldoorn naar Breda en weer terug, ging na ca. 280 km ineens de complete kerstverlichting van het dashbord aan....
Vervolgens vlogen het toerental en snelheid naar 0! Kortom alle stroom uit het beestje was weg. Daar kwam ik echter pas achter nadat ik een noodzakelijke sanitaire stop had gemaakt. Hij deed helemaal niks meer... je hoorde alleen nog maar het relais tikken.
Vervolgens door de ANWB weer aangeslingerd, en mbv de pech-hulp de accu geladen.
Bij doormeting bleek volgens de monteur dat de dynamo was overleden. Deze na veel pijn en moeite vervangen (ik heb er 1 met een 3-pools aansluiting) en kreeg dan ook de 1e keer de verkeerde dynamo mee.
Uiteindelijk dus de dynamo vervangen. Na de vervanging nog diverse ritten gemaakt, zowel kort als lang. Maar vanmorgen was de accu weer compleet leeg.....
Gezien al het vorige lijkt mij dat naast de accu (overstarten mocht ook niet baten) ook wel eens de bedrading overleden kan zijn. Want toen afgelopen week de auto na een rit van 25 km even uit stond, was daarna bij het op contact zetten de spanning 0,0. Klep open gemaakt en na het aanraken van de plus draad was er ineens weer stroom........
Kortom een hoop gedonder om uit te zoeken waar het euvel zit.
Momenteel zit er een 80 Ah dynamo is en een 12v 60Ah accu. Ik ben niet mega technisch, maar gezien het feit dat ik een Diesel heb doet mij vermoeden dat dit niet echt toereikende waarden zijn...
Ik hoop een aantal suggesties van jullie te mogen ontvangen.
M.v.g. Jaap
en dan de bedrading op de + pool
Herken ik helaas een hoop van het eerder genoemde gelazer.
Als nieuwe eigenaar van een V40 1.9 TD uit '97 werd ik twee weken terug verrast door een half stervende auto. Rijdende vanuit Apeldoorn naar Breda en weer terug, ging na ca. 280 km ineens de complete kerstverlichting van het dashbord aan....
Vervolgens vlogen het toerental en snelheid naar 0! Kortom alle stroom uit het beestje was weg. Daar kwam ik echter pas achter nadat ik een noodzakelijke sanitaire stop had gemaakt. Hij deed helemaal niks meer... je hoorde alleen nog maar het relais tikken.
Vervolgens door de ANWB weer aangeslingerd, en mbv de pech-hulp de accu geladen.
Bij doormeting bleek volgens de monteur dat de dynamo was overleden. Deze na veel pijn en moeite vervangen (ik heb er 1 met een 3-pools aansluiting) en kreeg dan ook de 1e keer de verkeerde dynamo mee.
Uiteindelijk dus de dynamo vervangen. Na de vervanging nog diverse ritten gemaakt, zowel kort als lang. Maar vanmorgen was de accu weer compleet leeg.....
Gezien al het vorige lijkt mij dat naast de accu (overstarten mocht ook niet baten) ook wel eens de bedrading overleden kan zijn. Want toen afgelopen week de auto na een rit van 25 km even uit stond, was daarna bij het op contact zetten de spanning 0,0. Klep open gemaakt en na het aanraken van de plus draad was er ineens weer stroom........
Kortom een hoop gedonder om uit te zoeken waar het euvel zit.
Momenteel zit er een 80 Ah dynamo is en een 12v 60Ah accu. Ik ben niet mega technisch, maar gezien het feit dat ik een Diesel heb doet mij vermoeden dat dit niet echt toereikende waarden zijn...
Ik hoop een aantal suggesties van jullie te mogen ontvangen.
M.v.g. Jaap
en dan de bedrading op de + pool
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Hoge weerstand bekabeling accu/startmotor/dynamo
Jaap goed dat je er was gisteren met de meeting!
Het probleem is dus opgelost en het lag dus aan de gemaakte aansluiting bij de dynamo, waardoor de accu niet opgeladen werd.
Groetjes Wouter
Het probleem is dus opgelost en het lag dus aan de gemaakte aansluiting bij de dynamo, waardoor de accu niet opgeladen werd.
Groetjes Wouter
- rlottmann
- Idle
- Berichten: 46
- Lid geworden op: ma 10 aug 2009, 23:37
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
B: Tijdens afremmen: Uitval Radio en div. lampjes aan
Beste Volvo-fans,
Vanavond reed mijn vrouw in de auto en tijdens het afremmen lichtten de lampjes van het "remcircuit" en het "ABS" op. Ook viel de radio even uit. Het lampje van het remcircuit bleef branden totdat ze zoals het hoort, de rem weer aanraakte.
Op de terugweg heeft ze hier geen last van gehad.
Na een stevige proefrit met 90% remmen, bochten en stevige accilleratie, gebeurde er niets ongewoons.
Ik denk zelf stroomuitval door iets met de dynamo???
Ik bel morgen zowoeso mijn monteur.
HELP, ik heb zaterdag avond een optreden in Duitsland. Dit ken nu echt nie!!!
Alvast bedankt voor de hulp,
Robert Lottmann
Vanavond reed mijn vrouw in de auto en tijdens het afremmen lichtten de lampjes van het "remcircuit" en het "ABS" op. Ook viel de radio even uit. Het lampje van het remcircuit bleef branden totdat ze zoals het hoort, de rem weer aanraakte.
Op de terugweg heeft ze hier geen last van gehad.
Na een stevige proefrit met 90% remmen, bochten en stevige accilleratie, gebeurde er niets ongewoons.
Ik denk zelf stroomuitval door iets met de dynamo???
Ik bel morgen zowoeso mijn monteur.
HELP, ik heb zaterdag avond een optreden in Duitsland. Dit ken nu echt nie!!!
Alvast bedankt voor de hulp,
Robert Lottmann
Volvo S40 1998, Dark Blue, 1.8 Benzine
- DirkT4
- 5th Gear member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Parel van het Zuiden
Re: B: Tijdens afremmen: Uitval Radio en div. lampjes aan
zal inderdaad een storing of massaprobleem kunnen zijn.
Zijn je accupolen nog goed en zitten ze vast?
Zitten alle aansluitingen naar de dynamo vast?
even wat zaken uitsluiten voordat je gaat vervangen.
En laat je accu even doormeten.
Zijn je accupolen nog goed en zitten ze vast?
Zitten alle aansluitingen naar de dynamo vast?
even wat zaken uitsluiten voordat je gaat vervangen.
En laat je accu even doormeten.
T4 verkocht in 2012 !!
Maar nog steeds Volvo-minded.
Maar nog steeds Volvo-minded.
- rlottmann
- Idle
- Berichten: 46
- Lid geworden op: ma 10 aug 2009, 23:37
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
Re: B: Tijdens afremmen: Uitval Radio en div. lampjes aan
Ik heb straks zoals je zegt de bekabeling van de dynamo nog gecheckt. De accu polen heb ik afgelopen jaar bij het vervangen van de accu nog schoon gemaakt met een accu-staal borstel. Deze zijn reeds blank.
Maar de monteur heeft idd zoals je zegt de bout van de massa los gehad en schoon gemaakt. Heb het tot nog toe niet meer gehad..... "toktok" Ik hoop dat het dat was. We wachten af.
Zeer bedankt....
Robert
Maar de monteur heeft idd zoals je zegt de bout van de massa los gehad en schoon gemaakt. Heb het tot nog toe niet meer gehad..... "toktok" Ik hoop dat het dat was. We wachten af.
Zeer bedankt....
Robert
Volvo S40 1998, Dark Blue, 1.8 Benzine
-
- Idle
- Berichten: 26
- Lid geworden op: za 12 jun 2010, 07:57
- 13
- Locatie: Asten
lichte stroom wegval
Beste,
Ik heb een klein probleempje met mijn volvo s40 1.8 van 1996.
Op moment brand mijn remlicht lampje (het oranje lampjes teken), volgens mijn boekje houdt dit in dat er ergens een lampje kapot is. Helaas is dit niet het geval. Maar wat er nu gebeurd is het volgende:
Als ik rustig optrek (wegrijd) dan dimmen mijn lampen 1 sec en valt mij radio uit (waarschijnlijk te lage spanning)
En als ik constant 1 snelheid rij dan zie je mijn koplampen (inclusief het lampje op mijn dashboard + mijn dashbord verlichting) een keer knipperen dit knipperen is maar heel minimaal.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan gaan oplossen?
Met vriendelijke groet,
Thijs Philipsen
Ik heb een klein probleempje met mijn volvo s40 1.8 van 1996.
Op moment brand mijn remlicht lampje (het oranje lampjes teken), volgens mijn boekje houdt dit in dat er ergens een lampje kapot is. Helaas is dit niet het geval. Maar wat er nu gebeurd is het volgende:
Als ik rustig optrek (wegrijd) dan dimmen mijn lampen 1 sec en valt mij radio uit (waarschijnlijk te lage spanning)
En als ik constant 1 snelheid rij dan zie je mijn koplampen (inclusief het lampje op mijn dashboard + mijn dashbord verlichting) een keer knipperen dit knipperen is maar heel minimaal.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan gaan oplossen?
Met vriendelijke groet,
Thijs Philipsen
Een dag niet gesleuteld, is en dag niet geleefd.
Sleutelen is mijn hobby dus ik probeer der maar altijd weer wat van te maken.
Sleutelen is mijn hobby dus ik probeer der maar altijd weer wat van te maken.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: lichte stroom wegval
Beste,
Pak gereedschap en je auto sleutel en doe het volgende.
- Start de auto en laat hem stationair draaien.
- Maak de motorkap open.
- Maak de plus pool van je accu los en demonteer deze van de accu.
Als je motor zonder de plus pool nog goed loopt is 1 ding zo goed als uitgesloten.
Dan is bijna zeker te noemen dat je dynamo nog werkt.
Gr Alexx
Pak gereedschap en je auto sleutel en doe het volgende.
- Start de auto en laat hem stationair draaien.
- Maak de motorkap open.
- Maak de plus pool van je accu los en demonteer deze van de accu.
Als je motor zonder de plus pool nog goed loopt is 1 ding zo goed als uitgesloten.
Dan is bijna zeker te noemen dat je dynamo nog werkt.
Gr Alexx
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: lichte stroom wegval
Dat probleem had ik bij mijn vorige S door de subwoofer, elke keer als die piekte zwakte mijn lichten een klein beetje af
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10694
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 14
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: lichte stroom wegval
Dit lampje is alleen voor de remlampen. Weet je zeker dat remlampen heel zijn of te veel weerstand veroorzaken?Fritske schreef:Beste,
Ik heb een klein probleempje met mijn volvo s40 1.8 van 1996.
Op moment brand mijn remlicht lampje (het oranje lampjes teken), volgens mijn boekje houdt dit in dat er ergens een lampje kapot is. Helaas is dit niet het geval.
Ik denk ook dat dit een slechte dynamo betreft. Misschien dat Wouter daar betere info over kan geven?Fritske schreef:Maar wat er nu gebeurd is het volgende:
Als ik rustig optrek (wegrijd) dan dimmen mijn lampen 1 sec en valt mij radio uit (waarschijnlijk te lage spanning)
En als ik constant 1 snelheid rij dan zie je mijn koplampen (inclusief het lampje op mijn dashboard + mijn dashbord verlichting) een keer knipperen dit knipperen is maar heel minimaal.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan gaan oplossen?
Met vriendelijke groet,
Thijs Philipsen
-
- Idle
- Berichten: 49
- Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 14:22
- 14
laadstroom dynamo / grotere accu
Beste lezers,
Weet iemand wat de laadstroom is van een V40/S40 dynamo (1.8i)? De voltage is 14.4 volt, maar de stroom weet ik niet.
Ik wil dat eens meten, omdat mijn accu defect is, of de dynamo te weinig stroom levert. De accu is namelijk nogal vaak leeg, en dan moet ik weer met startkabels op gang geholpen worden. Maar voordat ik iets ga vervangen wil ik eerst even wat meten.
Weet iemand of het mogelijk/verstandig is om de standaard 65ah accu te vervangen door een zwaardere, bv 80ah?
Bedankt
Theo
Weet iemand wat de laadstroom is van een V40/S40 dynamo (1.8i)? De voltage is 14.4 volt, maar de stroom weet ik niet.
Ik wil dat eens meten, omdat mijn accu defect is, of de dynamo te weinig stroom levert. De accu is namelijk nogal vaak leeg, en dan moet ik weer met startkabels op gang geholpen worden. Maar voordat ik iets ga vervangen wil ik eerst even wat meten.
Weet iemand of het mogelijk/verstandig is om de standaard 65ah accu te vervangen door een zwaardere, bv 80ah?
Bedankt
Theo
-
- 4th Gear member
- Berichten: 433
- Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Voorschoten
Re: laadstroom dynamo / grotere accu
Hmm, een direct antwoord kan ik je niet geven. Wel weet ik dat een zwaardere accu geen probleem mag geven. Het duurt gewoon langer voor hij is opgeladen, maar duurt ook weer langer voordat ie leeg getrokken wordt.
Het zal je alleen niet helpen denk ik. Een zwaardere accu helpt je volgens mij alleen maar te overleven wanneer je met het de motor uit veel gebruikers aan laat staan.
Het zal je alleen niet helpen denk ik. Een zwaardere accu helpt je volgens mij alleen maar te overleven wanneer je met het de motor uit veel gebruikers aan laat staan.
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik
Mijn WBD
"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik
Mijn WBD
"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
Re: laadstroom dynamo / grotere accu
als je een laadstroom van 14.4 volt hebt is dat prima. Dan functioneert je dynamo prima. Je moet gewoon idd
je accu vervangen. Een zwaardere accu heeft weinig effect. Een normale accu volstaat gewoon. Je accu is gewoon zo vaak leeg omdat hij niet meer goed is. Een nieuwe normale accu heeft hier geen last van. Een extra grote accu is wel makkelijk als je bijvoorbeeld heel veel elektronica of audio in de waggel hebt. Anders is het zonde van 't geld.
je accu vervangen. Een zwaardere accu heeft weinig effect. Een normale accu volstaat gewoon. Je accu is gewoon zo vaak leeg omdat hij niet meer goed is. Een nieuwe normale accu heeft hier geen last van. Een extra grote accu is wel makkelijk als je bijvoorbeeld heel veel elektronica of audio in de waggel hebt. Anders is het zonde van 't geld.
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
-
- Idle
- Berichten: 49
- Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 14:22
- 14
Re: laadstroom dynamo / grotere accu
Ik heb even opgezocht dat de dynamo 100 ampere moet leveren, dus dan zal de maximale laadstroom wel iets lager zijn dacht ik zo, als er zo'n 30 ampere voor de verlichting, lamba verwarming, aanjager, ed afgaat blijft er 70 ampere over voor de accu bij flinke toeren, in stationair denk ik 40 ampere.
Nu nog even vanavond de spanning en stroom meten.
Even tav de grotere accu, die heeft behalve een grotere capaciteit ook een grotere startstroom, dus in theorie zou je daarmee minder problemen moeten hebben, mits de dynamo het voor elkaar krijgt om de accu op te laden.Ik dacht dat een grote accu ook altijd een zwaardere dynamo nodig had.
Nu nog even vanavond de spanning en stroom meten.
Even tav de grotere accu, die heeft behalve een grotere capaciteit ook een grotere startstroom, dus in theorie zou je daarmee minder problemen moeten hebben, mits de dynamo het voor elkaar krijgt om de accu op te laden.Ik dacht dat een grote accu ook altijd een zwaardere dynamo nodig had.
- COOLV40
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 20:47
- 13
- Locatie: 't leven is goed in het brabantse land
Re: laadstroom dynamo / grotere accu
Kan zijn dat je accu idd kapot is.
Vraag hoe oud is je accu en hoeveel rij je, kleine ritjes of veel snelweg.
Mijn ervaring is dat een accu die gebruikt wordt in een boodscappenautootje vaak al na 3 à 4 jr de geest geeft. Kan zijn dat er dan ergens in de accu sluiting ontstaat tussen enkele platen, de capaciteit loopt dan enorm terug waardoor hij niet meer start. Dit kan echt van het ene op andere moment gebeuren. M.a.w. 's Morgens nog starten 's Middags dood.
Kan ook zijn dat de spanningsregelaar kapot is of de dynamo niet goed meer functioneert.
Ik heb het zelf wel eens getest door de auto te starten, dan de accu los te koppelen en dan te gaan rijden met alle verlichting en alles aan.
Blijft alles het gewoon doen en blijft hij gewoon rijden dan doet de dynamo zijn werk nog.
Btw een accu van 65ah is ruim voldoende voor een 1.8i
Ik weet niet hoe je laadstroom moet zijn en hoe te meten, beste kun je ff bij een garage langs om dit te laten meten.
Vraag hoe oud is je accu en hoeveel rij je, kleine ritjes of veel snelweg.
Mijn ervaring is dat een accu die gebruikt wordt in een boodscappenautootje vaak al na 3 à 4 jr de geest geeft. Kan zijn dat er dan ergens in de accu sluiting ontstaat tussen enkele platen, de capaciteit loopt dan enorm terug waardoor hij niet meer start. Dit kan echt van het ene op andere moment gebeuren. M.a.w. 's Morgens nog starten 's Middags dood.
Kan ook zijn dat de spanningsregelaar kapot is of de dynamo niet goed meer functioneert.
Ik heb het zelf wel eens getest door de auto te starten, dan de accu los te koppelen en dan te gaan rijden met alle verlichting en alles aan.
Blijft alles het gewoon doen en blijft hij gewoon rijden dan doet de dynamo zijn werk nog.
Btw een accu van 65ah is ruim voldoende voor een 1.8i
Ik weet niet hoe je laadstroom moet zijn en hoe te meten, beste kun je ff bij een garage langs om dit te laten meten.