Pagina 3 van 4

Re: Alles over de claxon

Geplaatst: do 19 jun 2014, 14:36
door volvoS40
Grappig, de rechter is origineel
De linker is er later bij in geknutseld.

Ik zou even kijken wat die nog doet.

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding

Re: Alles over de claxon

Geplaatst: do 19 jun 2014, 14:44
door scottreeder
volvoS40 schreef:Grappig, de rechter is origineel
De linker is er later bij in geknutseld.

Ik zou even kijken wat die nog doet.

[ Geplaatst met iPhone ] [ Afbeelding ]
Rechts = links op de foto? :think

Re: Alles over de claxon

Geplaatst: do 19 jun 2014, 15:29
door volvoS40
Zoals je er nu naar kijkt...

Links nieuwe type claxon (daar waar de Abs dus ook zit)

Rechts de oude (daar waar de accu zit)

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding

Re: Alles over de claxon

Geplaatst: do 19 jun 2014, 19:08
door Koentakinte
Toetert overleden?

Geen probleem, neem gewoon deze tyfoon. Wel het risico dat je iedereen binnen een straal van 2 kilometer wakker maakt :-D .....En je hebt een luchttank en compressor nodig :tumbup


Re: Alles over de claxon

Geplaatst: do 19 jun 2014, 20:28
door v40forever
volvoS40 schreef:Zoals je er nu naar kijkt...

Links nieuwe type claxon (daar waar de Abs dus ook zit)

Rechts de oude (daar waar de accu zit)

[ Geplaatst met iPhone ] [ Afbeelding ]
Thanks for the info. Rare auto heb ik toch. Wie bouwt er nou een tweede in terwijl de oude er naast zit. Morgen maar eens kijken hoe dat nu zit. Ik ontdek elke keer wat, de vorige eigenaar is flink bezig geweest met de auto destijds. :-D

zekering blijft doorbranden

Geplaatst: di 23 feb 2016, 13:41
door unicipsje
Hoi allemaal.

Mijn zekering van me claxon is kapot gegaan. Nu heb ik met 5 nieuwe zekeringen geprobeerd het voor elkaar te krijgen alleen op het moment dat ik de zekering der in stop klapt ie der gelijk uit. Op het deksel staat dat het een 20A zekering moet zijn alleen twijfel ik daar toch aan. Het gaat om v40 1.8 bj '97 wie kan mij helpen is toch best wel fijn als je kan toeteren (vooral naar leuke dames)

MvG. Arjan

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: zekering blijft doorbranden

Geplaatst: di 23 feb 2016, 13:47
door krismazur
Als er 20 moet zijn steek dan 20 in
Voor controle ontkoppel eerst de claxon en kijk wat de 5 doet

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding

Re: zekering blijft doorbranden

Geplaatst: di 23 feb 2016, 13:51
door Junior
claxon is idd 20 amp

enige nadeel is dat n claxon massa geschakeld is dus er staat constant plus op, zal ergens
wel sluiting maken op de bekabeling waardoor de zekering eruit knalt

Re: zekering blijft doorbranden

Geplaatst: di 23 feb 2016, 13:52
door dutchlimits
Een zekering brandt niet zomaar door. Nooit een andere zekering erin steken dan wat erin hoort. Als die doorbrand heb je een defect/kortsluiting.

Re: zekering blijft doorbranden

Geplaatst: di 23 feb 2016, 18:22
door volvoS40
Claxon onder de motorkap loshalen.
Of
Airbag loshalen, bekabeling van de toetoet loshalen.
Daarna zekering er in stoppen, (Airbag wel terug plaatsen) en kijken of deze er nog uit klapt.

Probleem kan gezocht worden in een defecte claxon, slechte bekabeling (stekkers rot of vocht)

Of bekabeling rondom het stuur beschadigd

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding

Re: Alles over de claxon

Geplaatst: wo 24 feb 2016, 11:22
door unicipsje
Oké. Bedankt voor de info. Dan ga ik morgen is puzzelen om het probleem te vinden. En anders komt er maar een extra lijntje in te liggen waar de toet op aangesloten wordt.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: Alles over de claxon

Geplaatst: wo 24 feb 2016, 11:57
door Telegraphroad
V40 heeft twee claxons, een 400Hz en een 500Hz.
volgens mij is dit onafhankelijk van bouwjaar.

het is zonder meer mogelijk om de claxons van een 850/V70 te gebruiken, een meer volwassen geluid.

Re: Alles over de claxon

Geplaatst: wo 24 feb 2016, 16:37
door Junior
ik heb er gewoon alles uit gegooit en n luchthoorn in geknoopt met n losse 12v compressor :-D

Ding maakt echt n tering herrie maar wel duidelijk als ze aan de kant moeten :P

Re: Alles over de claxon

Geplaatst: wo 24 feb 2016, 16:40
door MarcO
Had je beter een trein typhoon kunnen gebruiken op 8 Bar. :P

Re: Alles over de claxon

Geplaatst: wo 24 feb 2016, 16:43
door JPD80
MarcO schreef:Had je beter een trein typhoon kunnen gebruiken op 8 Bar. :P
D'r heeft een paar jaar geleden een of andere gek in Leeuwarden rondgereden met zo'n ding. Wat een k*therrie zeg...
Hebben ze na een paar maanden eindelijk weten te achterhalen en van de weg gehaaldAfbeelding

Re: Alles over de claxon

Geplaatst: zo 13 mar 2016, 14:43
door unicipsje
Hoi allemaal.

Vandaag opnieuw bezig geweest met me claxon om die weer werkend te krijgen. Na alles los gehad te hebben toeter zelf los gekoppeld en in het stuur blijft de zekering door branden. Waar kan het probleem nog verder liggen? Wordt er inmiddels gek van dat ik geen toeter heb. Wie kan mij helpen en is er eventueel een how-to van?

Mvg.
Arjan

Re: Alles over de claxon

Geplaatst: zo 13 mar 2016, 17:30
door MarcO
Dan zit het niet in de claxon maar in een ander gedeelte achter dezelfde zekering.
Weet zo even niet wat er nog meer achter zit. Maar heb je beide toeters gedemonteerd?

Re: Alles over de claxon

Geplaatst: zo 13 mar 2016, 18:28
door unicipsje
MarcO schreef:Dan zit het niet in de claxon maar in een ander gedeelte achter dezelfde zekering.
Weet zo even niet wat er nog meer achter zit. Maar heb je beide toeters gedemonteerd?
Ja beide toeters gedemonteerd. Dit staat is wat er in de zekeringkast staat misschien dat je daar wijzer van wordt ik in ieder geval niet.Afbeelding

Re: Alles over de claxon

Geplaatst: zo 13 mar 2016, 19:48
door MarcO
Heb je mistlampen voor?

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Re: Alles over de claxon

Geplaatst: zo 20 mar 2016, 15:34
door unicipsje
Sorry voor de late reactie.

Ik heb geen mistlampen.

Vandaag weer alles na gelopen en schoon gemaakt. Helaas zonder gewenst effect, de moed begint me een beetje in me schoenen te zakken dat ik het nog werkend ga krijgen. Zou iemand me hiermee kunnen helpen? Liefst iemand die rond de regio Dordrecht Breda Roosendaal woont.
Groet.
Arjan