Pagina 9 van 11

Re: uitlaat vraagje

Geplaatst: vr 31 mei 2013, 18:48
door LarsJanse
EnigmaEll schreef:
V40GM schreef:Ik verwacht dat een deel misschien wel uitwisselbaar is, maar het hangt er vanaf welk deel je wilt vervangen.
Het valt te verwachten dat de uitlaten bijvoorbeeld aan de kant van het spruitstuk niet hetzelfde zijn, maar misschien dat de einddemper en het eindstuk wel uitwisselbaar zullen zijn.

Weet wel dat de T4 (net als de 2.0T) een mooi ovalen eindstuk hebben ;)
Mijn 1.8 heeft dat mooie eindstuk ook :tumbup

de mijne trouwens ook.. (A)

Re: uitlaat vraagje

Geplaatst: wo 19 jun 2013, 11:46
door Schummi02
Zou de einddemper van die T4 ook passen op een 1.9D 115pk??

Re: uitlaat vraagje

Geplaatst: wo 19 jun 2013, 14:25
door volvoS40
Ik heb begrepen dat deze al is verzegt aan iemand anders in dit topic.

En dat deze al even onder weg is naar zijn nieuwe eind punt.

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding

Re: uitlaat vraagje

Geplaatst: wo 19 jun 2013, 14:45
door fmaassen
In dat geval nog een vraagje. :-D

Ik ben mijn katalysator aan het bestellen en nu krijg ik de vraag of het pijpje aan de voorkant 7 of 13 cm moet zijn :wtf

Is er iemand die dat weet?

Re: uitlaat vraagje

Geplaatst: wo 19 jun 2013, 18:10
door Zeurdoos
Meten is weten :P

Re: uitlaat vraagje

Geplaatst: vr 21 jun 2013, 20:08
door Ronald Rijnbout
Antwoord op mijn eigen vraag;

ik heb de einddemper binnen en...

past niet... pijp van de 1.8 is 48mm en die van de Turbo 60mm

weet er iemand een adresje in de buurt van Breda waar ze verloopstukken hebben.

Re: uitlaat vraagje

Geplaatst: vr 21 jun 2013, 20:13
door volvoS40
:think
volvoS40 schreef:Hier is al eens (ergens) over geschreven.
T4 uitlaat schijnt anders te zijn

Uitlaat van 1.8 en 2.0 zijn het zelde.
S en V zijn verder het zelde.

[ Geplaatst met iPhone ] [ Afbeelding ]
:P

Re: uitlaat vraagje

Geplaatst: vr 21 jun 2013, 20:54
door Ronald Rijnbout
volvoS40 schreef::think
volvoS40 schreef:Hier is al eens (ergens) over geschreven.
T4 uitlaat schijnt anders te zijn

Uitlaat van 1.8 en 2.0 zijn het zelde.
S en V zijn verder het zelde.

[ Geplaatst met iPhone ] [ Afbeelding ]
:P
Had ik gelezen ,maar op de foto zag hij er hetzelfde uit :sleeping en ik heb niet gevraagd naar de maten :wall

Re: Alles over de uitlaat bv uitwisselbaarheid

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 15:39
door Telegraphroad
afgelopen woensdag, de apk-keuring staat voor de deur, snachts nog even een ritje naar schiphol...
Start snachts de auto en ja hoor een brommmm... eenmaal warm is de brom weg...

dus voor de keuring de auto warm gereden, de apk keurmeester trapte er niet in...
de flesn tussen de midden en einddemper is kapot, onvoldoende metaal om te lassen, dus beide dempers vervangen is het advies.... (350 ex btw).

De uitlaat ziet er verder nog prima uit dus de flens er tussen uitgezaagd en een reparatieset omheen kosten 12 euro incl.

In tijden van economische malaise is het devies: vervangen....

Re: Alles over de uitlaat bv uitwisselbaarheid

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 15:40
door René
Mooi opgelost :-D en een boel duiten verdiend :vertag

Re: Alles over de uitlaat bv uitwisselbaarheid phase 1 en 2

Geplaatst: za 06 jun 2015, 15:11
door texaco
Even een snelle vraag, als je de einddemper demonteert, moet je dan de pakking vernieuwen bij terug montage?

Re: Alles over de uitlaat bv uitwisselbaarheid phase 1 en 2

Geplaatst: za 06 jun 2015, 16:00
door volvoS40
Ja

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding

Re: Alles over de uitlaat bv uitwisselbaarheid phase 1 en 2

Geplaatst: za 06 jun 2015, 17:06
door texaco
Ok thx! Morgen bestellen

Re: Alles over de uitlaat bv uitwisselbaarheid phase 1 en 2

Geplaatst: za 06 jun 2015, 17:57
door texaco
Ow hier ben ik terug.. Is dit normaal, denk het niet he? :think

Afbeelding

Er ontbreekt een bout :O

Re: Alles over de uitlaat bv uitwisselbaarheid phase 1 en 2

Geplaatst: za 06 jun 2015, 21:28
door MarcO
En zo te zien ook al een tijdje :O

Re: Alles over de uitlaat bv uitwisselbaarheid phase 1 en 2

Geplaatst: za 06 jun 2015, 21:34
door texaco
Inderdaad, gek genoeg niks over te vinden in het onderhoudsboekje, en de dealer heeft er ook nooit iets van gezegt toen ik daar de geschiedenis eens vroeg.
Zou beun en haas aan het werk zijn geweest?
Gelukkig geen lekken of vervelende lawaaitjes in het uitlaatcircuit, integendeel, je hoort hem gewoon niet draaien als je achter de wagen staat.
Er ligt wel al een verse bout klaar.
Dat de keurmeesters dat al 2 jaar op rij niet gezien hebben..

Re: Alles over de uitlaat bv uitwisselbaarheid phase 1 en 2

Geplaatst: zo 07 jun 2015, 17:18
door maikelv
Hoeft voor de keuring ook geen bout in te zitten, als hij maar gasdicht is op dat punt :-D

Re: Alles over de uitlaat bv uitwisselbaarheid phase 1 en 2

Geplaatst: zo 07 jun 2015, 17:33
door texaco
Straks toch nog een bout doorjagen :D
Voor het zicht.. ga er anders op blijven kijken Afbeelding

Verzonden via Tapatalk

Uitlaat. V40

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 17:58
door KLX_V40
Nu is het bij mij zover, er moet wat anders onder. Heb dan een V40 bifuel.
De flens tussen middenstuk een achterdemper is ver heen/weg, blaast wat gas door.

Tientallen jaren niet naar een uitlaat gekeken.

Waar moet ik nu op letten en welke mogelijkheden zijn er?

Zag ook al wat tweedehands, maar is dat zo verstandig?

Ik heb geen flauw benul, wat voor kwaliteit er nu verkocht wordt.

Re: Uitlaat. V40

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 18:24
door EasyRider
Bi fuel ..... Lpg en Benzine ??????

Ik zou op duitse E-bay kijken..
Volgens mij kun je gewoon de benzine versie aanhouden...
Wel letten op motor inhoud , bwj van de wagen