Pagina 2 van 2

Re: Afgekeurd

Geplaatst: do 18 apr 2013, 19:31
door domi83
LOL ok bedankt jongens dus aan mijn uitlaat kan het niet liggen? Hoeveel lambdasondes heeft de 2.0? domme vraag ik ben nog niet zo thuis in de Volvo's :whistle

Re: Afgekeurd

Geplaatst: do 18 apr 2013, 19:33
door volvoS40
1

Turbo versie's 2

Re: Afgekeurd

Geplaatst: do 18 apr 2013, 19:43
door myalexx
Uitlaat niet, wel een deel ervan.

Je katalysator kan kapot zijn :vertag

Re: Afgekeurd

Geplaatst: do 18 apr 2013, 20:02
door domi83
Ok en wanneer weet je dat de kat echt kapot is? Valt dit te zien of te testen?

Re: CO CO2 meting te hoog APK (lambda sensor vervangen

Geplaatst: do 18 apr 2013, 20:04
door sdirkx
Niet zo simpel vast te stellen, daarom eerst OBD laten uitlezen. De oorzaak is zo niet met zekerheid te bepalen.

Re: CO CO2 meting te hoog APK (lambda sensor vervangen

Geplaatst: vr 19 apr 2013, 17:15
door domi83
Heeft iemand ervaring met de katalysators van winparts? En wat is het verschil tussen de gewone en de OBD versie? :think

Re: CO CO2 meting te hoog APK (lambda sensor vervangen

Geplaatst: vr 19 apr 2013, 19:10
door RichardV40
obd is het uitlezen van de ECU van de auto. Daarmee kan je bepalen op de labdasonde nog gede waardes afgeeft, of te wel, of ie stuk is of niet

Re: CO CO2 meting te hoog APK (lambda sensor vervangen

Geplaatst: vr 19 apr 2013, 21:07
door volvoS40
Het verschil is dat Bluetooth versie waarschijnlijk niet op je auto werkt en de bekabelde USB versie wel.

[ Geplaatst met iPod ] Afbeelding

CO2 te hoog

Geplaatst: ma 11 dec 2023, 23:22
door V40Belgie
Mijn auto is een Volvo V40 (2004) B4204T3 AW55-50/51SN met 200k km op de teller. Vorig jaar zonder opmerkingen gekeurd, nu ineens CO2 te hoog. Ik krijg ook soms veel rook. Als ik hard gas geef, krijg ik zwarte rook. Sommige zeggen de turbo, andere de injectors. Iemand een idee? Ik heb een probleem gehad met zeer hoge toerentallen tijdens het kruipen in Drive en ik heb een paar luchtlekken gevonden en gemaakt, maar kunnen luchtlekken hoge CO2 veroorzaken?

Re: CO2 te hoog

Geplaatst: di 12 dec 2023, 22:43
door volvoS40
Heb je de wagen al eens uitgelezen ?
Grote kans dat er iets naar boven komt drijven

Re: CO2 te hoog

Geplaatst: wo 13 dec 2023, 13:37
door V40Belgie
Ik had vroeger P0171, too lean dus. Nu is het P0172, too rich. Ik heb gezien dat mijn MAF niet origineel is, dus heb ik een originele MAF gekocht, hopelijk lost dat het op.

Re: CO2 te hoog

Geplaatst: za 16 dec 2023, 11:49
door Nox95
Zwarte rook is brandstof. Blauwe rook is olie. Als de rook zwart is loopt hij dus veel te rijk. Als het een gare turbo was geweest was hij blauw gaan roken.

Vacuumlekken zorgen voor een te arm mengsel, omdat er meer lucht de motor in gaat dan de computer meet. Op de lambda sonde regelt hij hier wel wat op af maar er zijn grenzen.

Wanneer de vacuumlekken opgelost zijn zou je de MAF kunnen afkoppelen en kijken of hij dan nog steeds te rijk loopt. Hij regelt zijn mengsel dan namelijk open-loop op de lambda en de voorgeprogrammeerde data. Als hij dan weer mooi loopt is het waarschijnlijk de MAF.

Wanneer hij dan nog steeds te rijk loopt zit het waarschijnlijk in je brandstofsysteem. Je hebt de melding dat hij te rijk loopt wat betekent dat je lambda waarschijnlijk nog wel werkt.