Alles over immobilizer (oranje lampje auto met kruis

Alles over aansluitingen, Schema's, Dashboard teller unit, Sensoren, alarm, CC enz (Geen ICE en verlichting)
Gebruikersavatar
corhog
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 5551
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
14
Model: XC90
Type: 1.6
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Cor
Locatie: Nazereth
Contacteer:

Re: Storing Immobilizer

Bericht door corhog »

Kijk dan :tumbup
En als alles weer werkt weer eens resetten
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek

Image
Afbeelding
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: Storing Immobilizer

Bericht door Wouter »

Het is wel een tech bulletin voor een phase 2, vraag dan gelijk bij de dealert voor een schema voor de phase 1.

Het is dus een modificatie voor een vertraagde bus uitschakeling bij het starten.

Groetjes Wouter
Gebruikersavatar
corhog
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 5551
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
14
Model: XC90
Type: 1.6
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Cor
Locatie: Nazereth
Contacteer:

Re: Storing Immobilizer

Bericht door corhog »

Spulletjes zijn besteld, ik print jouw bestandje even uit, en dan gaan we vrijdag even bij de dealert zoeken voor de fase I tech
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek

Image
Afbeelding
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Re: Storing Immobilizer

Bericht door kiwi »

Nou... Ik haak hier direct maar op in, daar ik een probleem heb wat volgens mij met de immobilizer te maken heeft.
Situatie:
Accu zit op 12.31V contact uit, 12.15V sleutel in contact (stand I), 11.57V sleutel in contact (stand II).
Massa los gekoppeld, contact uit geeft geen uitslag.
Contact aan geeft 12.3A (komt neer op 151Watt, met 2x55Watt koplampen aan + andere kleine gebruikers).
Twee maanden met de motor draaiende was de laadstoom 14.18V (nu niet kunnen testen, zie vervolg)

Als ik echter wil starten grijpt volgens mij de immobilizer in. Ik hoor een luid TAK TAK TAK, en nadat ik all spechten heb weg gejaagd en het opnieuw probeer hoor ik het zelfde. :tumbdown Ik zie echter geen IMMO lampje branden, terwijl deze het wel doet bij de controle.

Wat denken jullie, heb ik ook de genoemde set nodig (voor de phase I)? Cor, wat kost deze?
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Gebruikersavatar
corhog
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 5551
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
14
Model: XC90
Type: 1.6
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Cor
Locatie: Nazereth
Contacteer:

Re: Storing Immobilizer

Bericht door corhog »

iets van 27 euro nogwat voor de kabelboom en iets van een tientje voor het relais, morgen haal ik het op en weet ik precies wat het kost
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek

Image
Afbeelding
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Re: Storing Immobilizer

Bericht door kiwi »

Naar welke Volvo dealert ga jij eigenlijk, Svala Katwijk denk ik? We zitten vlak bij elkaar, ben tot nu toe naar Svala Leiderdorp geweest.
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Gebruikersavatar
corhog
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 5551
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
14
Model: XC90
Type: 1.6
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Cor
Locatie: Nazereth
Contacteer:

Re: Storing Immobilizer

Bericht door corhog »

inderdaad naar katwijk, ik werk regelmatig daar in de buurt
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek

Image
Afbeelding
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Re: Storing Immobilizer

Bericht door kiwi »

Maar wat denk je? Klinken de symptomen zoals ik ze beschreef als een IMMO probleem? (eentje die op te lossen lijkt met genoemd setje?)

En aangezien de kosten mee lijken te vallen, kun je voor mij ook een setje meenemen? Ik zie het ff niet zitten om met haast op de fiets naar Katwijk of Leiderdorp te gaan vrijdagmiddag, terwijl ze op sluitingstijd zitten te wachten. Op zaterdag is het magazijn meestal dicht (geloof ik)?
Laatst gewijzigd door kiwi op do 21 okt 2010, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Gebruikersavatar
corhog
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 5551
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
14
Model: XC90
Type: 1.6
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Cor
Locatie: Nazereth
Contacteer:

Re: Storing Immobilizer

Bericht door corhog »

klinkt als een falende accu die de startmotor niet rondkrijgt, probeer eerst eens met een set startkabels
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek

Image
Afbeelding
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Re: Storing Immobilizer

Bericht door kiwi »

Dat deed het hem afgelopen weekend wel jah (de startkabels), maar momenteel is de spanning van de accu gewoon nog 12V in de plus, dus ik kan het me zo moeilijk voorstellen

Ik ga zo nog eens naar beneden met een lampje, om de kabels van de startmotor te checken.
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Gebruikersavatar
corhog
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 5551
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
14
Model: XC90
Type: 1.6
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Cor
Locatie: Nazereth
Contacteer:

Re: Storing Immobilizer

Bericht door corhog »

meet de spanning eens tijdens het starten, als deze instort, ben je wel aan een andere accu toe
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek

Image
Afbeelding
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Re: Storing Immobilizer

Bericht door kiwi »

kiwi schreef: Situatie:
Accu zit op 12.31V contact uit, 12.15V sleutel in contact (stand I), 11.57V sleutel in contact (stand II).
Massa los gekoppeld, contact uit geeft geen uitslag.
Contact aan geeft 12.3A (komt neer op 151Watt, met 2x55Watt koplampen aan + andere kleine gebruikers).
Twee maanden met de motor draaiende was de laadstoom 14.18V (nu niet kunnen testen, zie vervolg)
Als ik echter wil starten grijpt volgens mij de immobilizer in. Ik hoor een luid TAK TAK TAK, (...) Ik zie echter geen IMMO lampje branden, terwijl deze het wel doet bij de controle.
Hij start dus niet, dat is momenteel mijn grote probleem. :'( Vandaar het op de fiets moeten stappen om het kabel setje op te halen...
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Re: Storing Immobilizer - Hij start niet!

Bericht door kiwi »

Goed, heb dus ff de startmotor bedrading bekeken, en dat ziet er goed uit.

Het TAKTAKTAK geluid wat ik omschreef klinkt als een groot en zwaar relais wat snel aan- en afschakelt, kan het alleen niet goed plaatsen (qua locatie).
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Gebruikersavatar
Dimitri
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Dimitri
Locatie: Hazerswoude Z-H

Re: Storing Immobilizer

Bericht door Dimitri »

Klinkt idd als een startmotor zoals Cor al zei.
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Re: Storing Immobilizer

Bericht door kiwi »

Heb net ff samen met mijn vriendin getest: zij voor de motor, ik starten.

Het geluid komt duidelijk bij de startmotor vandaan, dus morgen ochtend ga ik eerst eens met een startkabel de originele kabel overbruggen, eens kijken of een tekort aan spanning de boosdoener is (te hoge weerstand over de kabel). Anders lijkt het het dus een nieuwe startmotor te worden...

Gelijk maar eens kijken op de site van Gebr. Opdam (sloop in Valkenburg).

iig bedankt voor de avond hulp heren!! :tumbup
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Gebruikersavatar
meeus
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1254
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 21:39
14
Model: S60
Type: 2.0
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Yo
Locatie: Hasselt BE

Re: Storing Immobilizer

Bericht door meeus »

Bij men oude S40 heb ik dat verrekte ding eraf laten halen en bijpassen. dwz dat dat lampje de hele tijd brand maar dat immoberlizer ding is gone.
Mr Blue ~ The Blue Pearl - 175.000KM | 2001 | 19 Yrs | 1Yr on LPG
Afbeelding

RIP O.J ~ My Little Tank - 326.000KM | 2001 | 18 Yrs on LPG | Compression 98%
Afbeelding
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: Storing Immobilizer

Bericht door Wouter »

Kiwi ik denk de accu, want je spanning is al laag en stort al veel te snel in.

Start kabels en een andere accu en je weet het.

Groetjes Wouter
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Re: Storing Immobilizer

Bericht door kiwi »

@ Wouter.
Waarschijnlijk heb je gelijk, afgelopen weekend stond ik ook plots met een lege accu (toen was deze ook echt leeg, geen electra what-so-ever deed het meer).
Het vreemde is wel dat het gebeurde bij een benzinestation waar ik net had getankt (met de sleutel in de hand = contact uit), en waar ik in een half uur tijd naar toe was gereden. Dan verdenk ik juist m'n dynamo.

Nu doet alle electra het, alleen wil de startmotor niet aanslaan. Wel komt vanaf de startmotor een luid getik wat op het schakelen van een relais lijkt.

en ff off-topic: hoe kan de startmotor de benzine motor aanzwengelen als deze zo ongeveer middenvoor het motorblok ligt? Wat mis ik hier?
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Storing Immobilizer

Bericht door myalexx »

gewoon je vliegwiel..

Maar ik zou even kijken of je hem kan starten met start kabels.. en kijken wat je motor doet als je die start kabels eraf haalt.. als je accu echt leeg is en je dynamo stuk dan valt ie uit.

is alleen je accu leeg blijft je blok gewoon normaal lopen, en zal je ook laadspanning meten op de polen.

Is je startmotor stuk dan doet hij het ook niet met startkabels.
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Re: Storing Immobilizer

Bericht door kiwi »

Nou, het heeft ff een anderhalve dag geduurt, maar zoals voorspeld was het inderdaad de accu.

Gister ochtend in regen op het fietsie naar de Halfords (5 minuutjes doortrappen) om een cheapass accu te kopen, terug naar huis en met startkabels aan de aanwezige accu gehangen, gestart, accu weer los en in de kooferbak. Vervolgens naar Brezan Leiderdorp gereden en daar een goede Varta (black) gekocht, de cheapass Halfords teruggebracht, naar huis, daar de Varta er in gezet en de oude weer terug gebracht (ingeleverd) naar Brezan.

Starten doet ie weer als een zonnetje, de oude kon dus wel genoeg spanning opslaan en en afgeven, maar kreeg het niet voor elkaar om de piekstroom te leveren welke door de startmotor gevraagd werd.

En sinds mijn cv de laatste tijd ongelooflijk haperde ben ik maar de sleutel gaan gebruiken voor het openen van het portier, maar ook dat gaat weer als een zonnetje! (heb gister tot 10x de auto op slot gezet, just because i can...) :-D

Dus nogmaals heren: bedankt! :tumbup
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Plaats reactie