Re: Alles over immobilizer (oranje lampje auto met kruis
Geplaatst: di 17 jan 2017, 22:27
enige jaren heb ik de storing gehad, dat immobilizer lampje bleef knippen en de auto starte ook niet.
in het begin schrik je... hij doet niets... meer...
boekje erbij, hoofdstuk gelezen, raar dacht ik bij mijzelf... 15 min geleden deed hij het nog.
het enige wat er veranderd was dat ik de druppels (proxkeys) van mijn alarm systeem thuis aan mijn sleutel bos had gedaan...
kon natuurlijk zijn dat de immobilizer ook dit signaal meet, waardoor de auto niet meer start, proxkeys verwijdert van sleutel bos...
echter maakte dit ook geen verschil. hij deed het echt niet.
toen ging ik eens proberen sleutel een paar keer gedraaid van stand 0 naar stand 2, en op een gegeven moment werkte alles weer
dat ging een tijdje goed, tot dat het wat kouder en vochtiger werd, de na zomer...
de klachten waren het ergst in de herfst en de winter, maar zodra de voorjaar begon werden de klachten al snel minder.
maar ja, je raad het wellicht wel, naar mate de tijd vorderde werden de klachten ook steeds erger...
op een gegeven moment dat je na 10x draaien nog niks het doet...
toen kwam ik er achter als je boven op de stuur een flinke klap gaf met een gebalde vuist, dat hij het soms daarna wel weer deed...
de tijd vordert, de kalmte werd steeds erger tot agressief, want er komt een moment dat die het helemaal niet meer doet...
afgelopen eind zomer (eind september) geloof ik, hij deed echt helemaal niks meer, alles wat eerder wel werkte was nu ook geen oplossing meer...
de teleurstelling ook... want nu kan hij alleen nog weggesleept worden...
ik had in de tussentijd al eens gezocht op het forum en internet, naar andere mensen met dezelfde problemen, en wat zij er aan gedaan hadden om dit probleem op te lossen.
uit eindelijk las ik bij vele mensen dat, als de kabelboom vervangen is, hun problemen ook verhelpen waren, het lag vrijwel nooit een de immobilizer of de spoel ring rondom het contact slot.
ik dacht bij mijzelf, zo'n kabelboom heeft in feite niets te leiden in de auto, schuurt nergens langs op, dus hij kan een kabelboom nou slijten??
tot dat ik bij mijzelf bedacht... als alle contacten los zijn geweest en weer aangesloten zijn... hoe vaak hoor je wel niet dat contact oxidatie van toepassing is van de meest rare storingen...
neem nou je oude versterker thuis, als je aan de volume knop draaid hoor je soms zo'n krakend geluid... heel irritant, maar met een beetje contact spray, is het opeens weg.
in september 2016 halve dashboard losgemaakt, ook stuurhuis behuizing...
alle connectoren die enigszins wat te maken hebben met het gedeelte immobilizer, alles in gespoten met contact spray, alles weer aangesloten, en sinds deze oplossing, geheel geen problemen meer gehad met starten.
we zijn nu in januari 2017, ik heb nu al in deze periode geheel geen start problemen meer gehad, terwijl andere jaren dit wel de meest dramatische start periode was, en soms geen zekerheid of hij wel wilde starten.
contact oxidatie loert altijd om de hoek in deze natte periodes van diverse seizoenen, ook in de auto zelf is het nat en vochtig, condens slaat overal op, door de tijd krijg je contact erosie, je doet er vrijwel niets tegen.
dit was mijn oplossing, het is in feite hooguit een uurtje werk, maar mijn advies is als je alle stekers los neemt, haal eerst de accu polen los, om permanente schade te voorkomen.
in het begin schrik je... hij doet niets... meer...
boekje erbij, hoofdstuk gelezen, raar dacht ik bij mijzelf... 15 min geleden deed hij het nog.
het enige wat er veranderd was dat ik de druppels (proxkeys) van mijn alarm systeem thuis aan mijn sleutel bos had gedaan...
kon natuurlijk zijn dat de immobilizer ook dit signaal meet, waardoor de auto niet meer start, proxkeys verwijdert van sleutel bos...
echter maakte dit ook geen verschil. hij deed het echt niet.
toen ging ik eens proberen sleutel een paar keer gedraaid van stand 0 naar stand 2, en op een gegeven moment werkte alles weer
dat ging een tijdje goed, tot dat het wat kouder en vochtiger werd, de na zomer...
de klachten waren het ergst in de herfst en de winter, maar zodra de voorjaar begon werden de klachten al snel minder.
maar ja, je raad het wellicht wel, naar mate de tijd vorderde werden de klachten ook steeds erger...
op een gegeven moment dat je na 10x draaien nog niks het doet...
toen kwam ik er achter als je boven op de stuur een flinke klap gaf met een gebalde vuist, dat hij het soms daarna wel weer deed...
de tijd vordert, de kalmte werd steeds erger tot agressief, want er komt een moment dat die het helemaal niet meer doet...
afgelopen eind zomer (eind september) geloof ik, hij deed echt helemaal niks meer, alles wat eerder wel werkte was nu ook geen oplossing meer...
de teleurstelling ook... want nu kan hij alleen nog weggesleept worden...
ik had in de tussentijd al eens gezocht op het forum en internet, naar andere mensen met dezelfde problemen, en wat zij er aan gedaan hadden om dit probleem op te lossen.
uit eindelijk las ik bij vele mensen dat, als de kabelboom vervangen is, hun problemen ook verhelpen waren, het lag vrijwel nooit een de immobilizer of de spoel ring rondom het contact slot.
ik dacht bij mijzelf, zo'n kabelboom heeft in feite niets te leiden in de auto, schuurt nergens langs op, dus hij kan een kabelboom nou slijten??
tot dat ik bij mijzelf bedacht... als alle contacten los zijn geweest en weer aangesloten zijn... hoe vaak hoor je wel niet dat contact oxidatie van toepassing is van de meest rare storingen...
neem nou je oude versterker thuis, als je aan de volume knop draaid hoor je soms zo'n krakend geluid... heel irritant, maar met een beetje contact spray, is het opeens weg.
in september 2016 halve dashboard losgemaakt, ook stuurhuis behuizing...
alle connectoren die enigszins wat te maken hebben met het gedeelte immobilizer, alles in gespoten met contact spray, alles weer aangesloten, en sinds deze oplossing, geheel geen problemen meer gehad met starten.
we zijn nu in januari 2017, ik heb nu al in deze periode geheel geen start problemen meer gehad, terwijl andere jaren dit wel de meest dramatische start periode was, en soms geen zekerheid of hij wel wilde starten.
contact oxidatie loert altijd om de hoek in deze natte periodes van diverse seizoenen, ook in de auto zelf is het nat en vochtig, condens slaat overal op, door de tijd krijg je contact erosie, je doet er vrijwel niets tegen.
dit was mijn oplossing, het is in feite hooguit een uurtje werk, maar mijn advies is als je alle stekers los neemt, haal eerst de accu polen los, om permanente schade te voorkomen.