Alles over inbouw van xenon (-lampen, belasten enz
-
- 1st Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 01:50
- 14
- Locatie: Middelburg
Re: Schakelaar problemen xenon?
aha oke op die manier, dat is geen probleem want mijn oom is automonteur en heeft mijn vorige lampen daar mee afgesteld dus hij heeft zon apparaat thuis
thanks!
thanks!
Mijn Webdagboek! Volvo S40 1.8i 1996
-
- Idle
- Berichten: 47
- Lid geworden op: do 19 nov 2009, 20:24
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Rumst - België
Xenon inbouwen België
Hoi waarde collega V40 rijders.
Ik heb een vraagje i.v.m. het installeren van xenon lampen in de geliefde v40.
Ik heb dit forum en het algemene Volvo forum + het internet helemaal doorlopen om informatie te vinden over xenon installaties.
Hierbij heb ik geleerd:
1) Xenon achteraf installeren is legaal in Nederland voor voertuigen < 2007, maar compleet illegaal voor Belgen.
2) Er zijn gevallen gekend waarbij de reflectoren of het glas van de lampunit dof wordt; Echter is hierbij op te merken dat dit ook kan gebeuren bij het gebruik van halogeen lampen, dit i.v.m. de ouderdom van de lampbehuizing.
3) Hella koplampen zijn beter dan depo lampen. Veel volvo lampen (ook de mijne) hebben het (niet meer verplichte) keurmerk voor Xenon (beginnede met d).
4) De betere merken xenon worden geleverd door Philips en Pilot. Hierbij gaat het dan voornamelijk over controle van het geleverde product => minder kans op falen.
Nu met deze kennis zou ik graag Xenon installeren/goed laten afstellen. Hierbij heb ik echter nog een aantal openstaande vragen
A)
Punt1: Hoe kan ik een installatie doen zodat ik makkelijk mijn halogeen lampen kan insteken om naar de keuring te gaan. Hierbij dacht ik aan verbinding te maken die ik kan versteken om mijn halogeen lampen aan te sluiten. Ik heb wel geen idee hoe ik dit technisch moet aanpakken heeft iemand hier een idee over?
Of is het mogelijk om gewoon halogeen lamp te steken op de xenon voet?
Punt2: Moet er bij het installeren van de Xenon lamp iets aangepast worden aan mijn huidige lamp? Ik denk hier voornamelijk aan dat ijzertje dat er nu inzit, kan dat blijven zitten? Ik heb me met name even laten informeren door garagist van Volvo en die gaf aan dat Xenon lampen stukken langer zijn dan halogeen en daarom waarschijnlijk problemen zouden geven...
B) Bij aankoop van xenon
Punt 1: Onze v40 hebben geen canbus en kunnen dus prima functioneren met standaard Xenonkitjes (geen weestanden/virtuele balasten enz..)?
Punt 2: Hierbij weet ik niet goed waar ik mijn Xenon kan halen voor de beste prijs? Ik vrees dat ik hierbij zowiezo bij Pilot of philips ga moeten blijven...
Alvast bedankt voor jullie input!
Vriendelijke groeten,
Steven
Ps. Als ik foto's heb van mijn auto zal ik deze posten en mij compleet voorstellen. Ik heb een Volvo v40 2002 Luxery edition.
Ik heb een vraagje i.v.m. het installeren van xenon lampen in de geliefde v40.
Ik heb dit forum en het algemene Volvo forum + het internet helemaal doorlopen om informatie te vinden over xenon installaties.
Hierbij heb ik geleerd:
1) Xenon achteraf installeren is legaal in Nederland voor voertuigen < 2007, maar compleet illegaal voor Belgen.
2) Er zijn gevallen gekend waarbij de reflectoren of het glas van de lampunit dof wordt; Echter is hierbij op te merken dat dit ook kan gebeuren bij het gebruik van halogeen lampen, dit i.v.m. de ouderdom van de lampbehuizing.
3) Hella koplampen zijn beter dan depo lampen. Veel volvo lampen (ook de mijne) hebben het (niet meer verplichte) keurmerk voor Xenon (beginnede met d).
4) De betere merken xenon worden geleverd door Philips en Pilot. Hierbij gaat het dan voornamelijk over controle van het geleverde product => minder kans op falen.
Nu met deze kennis zou ik graag Xenon installeren/goed laten afstellen. Hierbij heb ik echter nog een aantal openstaande vragen
A)
Punt1: Hoe kan ik een installatie doen zodat ik makkelijk mijn halogeen lampen kan insteken om naar de keuring te gaan. Hierbij dacht ik aan verbinding te maken die ik kan versteken om mijn halogeen lampen aan te sluiten. Ik heb wel geen idee hoe ik dit technisch moet aanpakken heeft iemand hier een idee over?
Of is het mogelijk om gewoon halogeen lamp te steken op de xenon voet?
Punt2: Moet er bij het installeren van de Xenon lamp iets aangepast worden aan mijn huidige lamp? Ik denk hier voornamelijk aan dat ijzertje dat er nu inzit, kan dat blijven zitten? Ik heb me met name even laten informeren door garagist van Volvo en die gaf aan dat Xenon lampen stukken langer zijn dan halogeen en daarom waarschijnlijk problemen zouden geven...
B) Bij aankoop van xenon
Punt 1: Onze v40 hebben geen canbus en kunnen dus prima functioneren met standaard Xenonkitjes (geen weestanden/virtuele balasten enz..)?
Punt 2: Hierbij weet ik niet goed waar ik mijn Xenon kan halen voor de beste prijs? Ik vrees dat ik hierbij zowiezo bij Pilot of philips ga moeten blijven...
Alvast bedankt voor jullie input!
Vriendelijke groeten,
Steven
Ps. Als ik foto's heb van mijn auto zal ik deze posten en mij compleet voorstellen. Ik heb een Volvo v40 2002 Luxery edition.
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Xenon inbouwen België
Punt B2
Lampbehuizing
Hoe ziet je glas eruit (zand gestraald)
Conditie van je reflector (corrosie pitten/dof)
Xenon lampvoet en lamp
Deze moet de juiste positie hebben in de huidige halogeen behuizing, voor het juiste lichtbeeld.
Ballast
Hierbij een link met video's wat het verschil in ballast kwaliteit laat zien (hoe mooier de sinus (wisselspanning) hoe beter).
http://www.youtube.com/user/carlight2006
De ballast is belangrijk voor een lange levensduur van het systeem.
Verder foto's en details zouden een hoop helpen, om een goed beeld te krijgen wat voor lampen je hebt en welk ijzertje je bedoelt.
Groetjes Wouter
Lampbehuizing
Hoe ziet je glas eruit (zand gestraald)
Conditie van je reflector (corrosie pitten/dof)
Xenon lampvoet en lamp
Deze moet de juiste positie hebben in de huidige halogeen behuizing, voor het juiste lichtbeeld.
Ballast
Hierbij een link met video's wat het verschil in ballast kwaliteit laat zien (hoe mooier de sinus (wisselspanning) hoe beter).
http://www.youtube.com/user/carlight2006
De ballast is belangrijk voor een lange levensduur van het systeem.
Verder foto's en details zouden een hoop helpen, om een goed beeld te krijgen wat voor lampen je hebt en welk ijzertje je bedoelt.
Groetjes Wouter
- edargpu
- Idle
- Berichten: 67
- Lid geworden op: vr 26 jun 2009, 14:50
- 14
Re: Xenon inbouwen België
Amaai wat een intro ?
maar soit,ik heb ook de Pilot Xenons ingebouwen zonder enig keurmerk of...........
Als ik mijn wagen bij de jaarlijkse keuring moet aanbieden gaan de Xenons er gewoon uit en bied ik mij aan met de gewone H7 lampfittingen en nadien gaan de Xenons er gewoon weer in.So easy as it can be!!!!!!
Edargpu
maar soit,ik heb ook de Pilot Xenons ingebouwen zonder enig keurmerk of...........
Als ik mijn wagen bij de jaarlijkse keuring moet aanbieden gaan de Xenons er gewoon uit en bied ik mij aan met de gewone H7 lampfittingen en nadien gaan de Xenons er gewoon weer in.So easy as it can be!!!!!!
Edargpu
-
- Idle
- Berichten: 47
- Lid geworden op: do 19 nov 2009, 20:24
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Rumst - België
Re: Xenon inbouwen België
Alvast bedankt voor de info edargpu en Wouter! Ik heb hierbij even geantwoord op jullie vragen en invulling gegeven aan mijn vragen :
Ik heb een foto bijgevoegd van mijn huidige lampen:
De puntjes die je ziet op de koplamp is gewoon vuil, heeft deze nacht gevroren. Auto gisteren door de carwash, maar in de winter is het quasi onmogelijk proper te houden...
A)
Punt1: Installatie zodat halogeen makkelijk in te steken is:
Als ik uitleg van edargpu goed volg is het niet moeilijk om even je halogeen lampen terug in te steken. Mits ik het goed begrepen heb heb je nu dus een losse (oude stekker) zitten in je koplampunit waarop je dan de halogeen aansluit om naar de keuring te gaan.
Wil dit dan zeggen dat je even rijd met een gat in de koplampbeschermkap, waar normaal de xenon doorgaat? (zie rode zone op foto)
Wouter:
Punt2: De reflectoren zien er goed uit tot zover ik kan zien, verder is mijn glas helder (niet gezandstraald). Als je heel goed kijkt zie je wel heel kleine streepjes door het glas gaan…
Verder heb ik even mbv photoshop aangeduid welk ijzertje ik bedoel. Ik denk voornamelijk problemen te krijgen met dit ijzertje doordat de xenonlamp langer is, waardoor dit ijzertje in de weg gaat zitten/moet verwijderd worden. (zie rode zone op foto)
B)
Edargpu misschien weet jij op deze vragen het antwoord?
Punt 1: Onze v40 hebben geen canbus en kunnen dus prima functioneren met standaard Xenonkitjes (geen weestanden/virtuele balasten enz..). Xenon's werken bij u zonder bovengenoemde/ vage problemen zoals een lamp opstarten, geen lamp opstarten, verplicht opstarten met lampen op stand 0 enz... ?
Hier kan ik dus gewone Xenon insteken van pilot, je hebt geen extra balasten of weestanden gebruikt?
Verder heb je speciale xenonlampen met stukken afgedekt die dienen voor reflector lampen (voorbeeld D2R, waarbij de R staat voor reflector). Heb jij deze lampen gestoken of de gewone variant (S).
Punt 2:
Je hebt dus pilot lampjes erin, enig idee hoeveel ik hiervoor zou mogen betalen?
Ik heb een foto bijgevoegd van mijn huidige lampen:
De puntjes die je ziet op de koplamp is gewoon vuil, heeft deze nacht gevroren. Auto gisteren door de carwash, maar in de winter is het quasi onmogelijk proper te houden...
A)
Punt1: Installatie zodat halogeen makkelijk in te steken is:
Als ik uitleg van edargpu goed volg is het niet moeilijk om even je halogeen lampen terug in te steken. Mits ik het goed begrepen heb heb je nu dus een losse (oude stekker) zitten in je koplampunit waarop je dan de halogeen aansluit om naar de keuring te gaan.
Wil dit dan zeggen dat je even rijd met een gat in de koplampbeschermkap, waar normaal de xenon doorgaat? (zie rode zone op foto)
Wouter:
Punt2: De reflectoren zien er goed uit tot zover ik kan zien, verder is mijn glas helder (niet gezandstraald). Als je heel goed kijkt zie je wel heel kleine streepjes door het glas gaan…
Verder heb ik even mbv photoshop aangeduid welk ijzertje ik bedoel. Ik denk voornamelijk problemen te krijgen met dit ijzertje doordat de xenonlamp langer is, waardoor dit ijzertje in de weg gaat zitten/moet verwijderd worden. (zie rode zone op foto)
B)
Edargpu misschien weet jij op deze vragen het antwoord?
Punt 1: Onze v40 hebben geen canbus en kunnen dus prima functioneren met standaard Xenonkitjes (geen weestanden/virtuele balasten enz..). Xenon's werken bij u zonder bovengenoemde/ vage problemen zoals een lamp opstarten, geen lamp opstarten, verplicht opstarten met lampen op stand 0 enz... ?
Hier kan ik dus gewone Xenon insteken van pilot, je hebt geen extra balasten of weestanden gebruikt?
Verder heb je speciale xenonlampen met stukken afgedekt die dienen voor reflector lampen (voorbeeld D2R, waarbij de R staat voor reflector). Heb jij deze lampen gestoken of de gewone variant (S).
Punt 2:
Je hebt dus pilot lampjes erin, enig idee hoeveel ik hiervoor zou mogen betalen?
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Evert
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Xenon inbouwen België
Ik kan je denk ik wel alle zorgen uit de weg nemen.
Op het keurmerk na kan je gewoon xenon inbouwen, lengte van de lamp maakt niks uit als die al langer is.
Is dit langer als een H7 lamp??
Ik kom met de mijne gewoon door de keuring heen na me eigen xenon inbouw handleiding.
Ik heb geen idee van het keurmerk vereiste in België en hoe dat wettelijk zou moeten zijn.
Xenon wisselen moet gebeuren zonder dat er maar iets tegen de lamp komt, is er echt zoveel ruimte om dat even te doen?
Naar mijn mening niet.
Op het keurmerk na kan je gewoon xenon inbouwen, lengte van de lamp maakt niks uit als die al langer is.
Is dit langer als een H7 lamp??
Ik kom met de mijne gewoon door de keuring heen na me eigen xenon inbouw handleiding.
Ik heb geen idee van het keurmerk vereiste in België en hoe dat wettelijk zou moeten zijn.
Xenon wisselen moet gebeuren zonder dat er maar iets tegen de lamp komt, is er echt zoveel ruimte om dat even te doen?
Naar mijn mening niet.
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
- edargpu
- Idle
- Berichten: 67
- Lid geworden op: vr 26 jun 2009, 14:50
- 14
Re: Xenon inbouwen België
Naar mijn bescheiden mening is de Xenon lamp zeker niet veel groter dan de originele H7 lamp en het ijzertje waar jij het over hebt heeft geen enkele negatieve invloed voor montage van de Pilot Xenon.
In het afdekrubbertje heb ik gewoon een kleine ronde insnijding gegeven waardoor de rubber van de Xenon doorgaat.Voor de keuring plaats ik gewoon een ander afdekrubber die je ergens op de sloop kan vinden.
En verder is het monteren een fluitje van een cent.
edargpu
In het afdekrubbertje heb ik gewoon een kleine ronde insnijding gegeven waardoor de rubber van de Xenon doorgaat.Voor de keuring plaats ik gewoon een ander afdekrubber die je ergens op de sloop kan vinden.
En verder is het monteren een fluitje van een cent.
edargpu
-
- Idle
- Berichten: 47
- Lid geworden op: do 19 nov 2009, 20:24
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Rumst - België
Re: Xenon inbouwen België
Oké tot hiertoe de samenvatting:
A)
Punt1:
-Originele bekabeling laten zitten => kan lampje in bij het gaan naar de keuring.
- Wel moet de xenon dan uitgenomen worden/losgekoppeld. Hiervoor moet ik wel rubbere lampenkappen op de kop weten te tikken op de sloop.
Punt2: Er moet niets aangepast worden van de lamp er is voldoende ruimte om de nieuwe lamp te huisvesten.
B) Bij aankoop van xenon
Punt 1 en 2:
- Een gewoon pilot setje voldoet, alle fancy en dure sets met canbus onderdrukking of weerstanden zijn weggesmeten geld.
- Ook moet ik mij niets aantrekken van anti-glare versie waarbij er deel van de xenonlamp is afgeschermd.
Vragen die nog openstaan, wat wil deze zin zeggen?
Volvo knuppel: xenon wisselen moet gebeuren zonder dat er maar iets tegen de lamp komt, is er echt zoveel ruimte om dat even te doen?
Naar mijn mening niet.
A)
Punt1:
-Originele bekabeling laten zitten => kan lampje in bij het gaan naar de keuring.
- Wel moet de xenon dan uitgenomen worden/losgekoppeld. Hiervoor moet ik wel rubbere lampenkappen op de kop weten te tikken op de sloop.
Punt2: Er moet niets aangepast worden van de lamp er is voldoende ruimte om de nieuwe lamp te huisvesten.
B) Bij aankoop van xenon
Punt 1 en 2:
- Een gewoon pilot setje voldoet, alle fancy en dure sets met canbus onderdrukking of weerstanden zijn weggesmeten geld.
- Ook moet ik mij niets aantrekken van anti-glare versie waarbij er deel van de xenonlamp is afgeschermd.
Vragen die nog openstaan, wat wil deze zin zeggen?
Volvo knuppel: xenon wisselen moet gebeuren zonder dat er maar iets tegen de lamp komt, is er echt zoveel ruimte om dat even te doen?
Naar mijn mening niet.
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Evert
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Xenon inbouwen België
Dat wil zeggen, als je de xenon lamp (bij een black dual) wil vervangen voor een H7 is er haast geen ruimte voor je hand.
Dat maakt het het zeer lastig je xenon lamp te wisselen zonder het raken van wat anders.
Aan de accu zijde kan je de accu eruit halen, andere kant kan je niets weg halen wat even wisselen makkelijk maakt.
Ik heb het 1 jaar gedaan, schrammen tot en met om "even" een H7 lamp te wisselen.
Alleen bij de groot licht en stads verlichting kan je makkelijk bij.
Hopelijk maakt dit wat duidelijker.
Overigens, als je xenon ombouw set gaat gebruiken veranderd er niks aan je bedrading.
Zie handleiding http://www.pilotxenon.com/media/Image/b ... %20kit.pdf
Dat maakt het het zeer lastig je xenon lamp te wisselen zonder het raken van wat anders.
Aan de accu zijde kan je de accu eruit halen, andere kant kan je niets weg halen wat even wisselen makkelijk maakt.
Ik heb het 1 jaar gedaan, schrammen tot en met om "even" een H7 lamp te wisselen.
Alleen bij de groot licht en stads verlichting kan je makkelijk bij.
Hopelijk maakt dit wat duidelijker.
Overigens, als je xenon ombouw set gaat gebruiken veranderd er niks aan je bedrading.
Zie handleiding http://www.pilotxenon.com/media/Image/b ... %20kit.pdf
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
-
- Idle
- Berichten: 47
- Lid geworden op: do 19 nov 2009, 20:24
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Rumst - België
Re: Xenon inbouwen België
Volvo knuppel:
Ja dat heb ik inderdaad al gemerkt.
Ik heb met name mijn twee lampen al vervangen met zo een sterkere versie, verpakking belooft tot 50% meer lichtopbrengst. Hierbij heb ik mijn handen ook al serieus mogen tussenwringen om lamp erop te krijgen. Ook het ijzertje goed zetten dat de lamp tegen de lamphouder houd is een hele bezoeking.
Maar deze lampen geven toch niet het gewenste resultaat, ik las ergens dat lampen van volvo op lager voltage of iets dergelijk werken waardoor ze eigenlijk ondermaats presteren. Ik denk dat dit of iets anders zeker waar is voor onze v40'jes met bedroevende lichtopbrengst als resultaat.
Alvast bedankt voor het schema, ik had dit zelf ook al gevonden op het internet. Maar blijkbaar niet goed genoeg gelezen, snapte eerlijk gezegd niet helemaal wat men daar bedoelde.
Nu rest me nog rubberen afdek kapjes te vinden en goedkope winkel voor pilot.
Ja dat heb ik inderdaad al gemerkt.
Ik heb met name mijn twee lampen al vervangen met zo een sterkere versie, verpakking belooft tot 50% meer lichtopbrengst. Hierbij heb ik mijn handen ook al serieus mogen tussenwringen om lamp erop te krijgen. Ook het ijzertje goed zetten dat de lamp tegen de lamphouder houd is een hele bezoeking.
Maar deze lampen geven toch niet het gewenste resultaat, ik las ergens dat lampen van volvo op lager voltage of iets dergelijk werken waardoor ze eigenlijk ondermaats presteren. Ik denk dat dit of iets anders zeker waar is voor onze v40'jes met bedroevende lichtopbrengst als resultaat.
Alvast bedankt voor het schema, ik had dit zelf ook al gevonden op het internet. Maar blijkbaar niet goed genoeg gelezen, snapte eerlijk gezegd niet helemaal wat men daar bedoelde.
Nu rest me nog rubberen afdek kapjes te vinden en goedkope winkel voor pilot.
-
- Idle
- Berichten: 47
- Lid geworden op: do 19 nov 2009, 20:24
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Rumst - België
Re: Xenon inbouwen België
Volgende, episode van het xenon verhaal.
Ik ben gisteren langs een naburige garage geweest. Ik kwam hierop dankzij pilot site, dit is een van hun verdelers.
De man van de garage heeft zeker half uur met mij staan praten over Xenon. Heeft me uitgelegd hoe ik het moet installeren en hoe het werkt.
Hierbij gaf hij aan dat een van zijn klanten net rode kaart had gekregen bij de keuring voor het gebruiken van Xenons (ondanks sproeisysteem en automatische hoogteregeling). Verder gaf hij aan dat Xenon ook door verzekering kan gebruikt worden als rede om niet te betalen bij een accident. En dat bij politie controle probelmen kan krijgen door het gebruiken van niet acceptabele lichten.
Verder heeft hij mij bij zijn eigen voertuig laten zien welke lampen hij had (Osram, high performance lampen). En hierbij verteld dat zijn lampen ook eerst brak waren (fabriekslampen), maar met deze Osrammetjes was het wel beter. Dit met een meer wit licht/beetje blauwig, vooral de reflectie zorgde voor het beter beeld.
Hij zijn dus dat ik eigenlijk betere kwalitatievere lampjes moest proberen i.p.v. Xenon. Dat ik goed moest nadenken of de genoemde nadelen wel opwogen tegen de voordelen.
Ik vindt het dik proficiat voor deze garagist om mij zo goed te informeren. Hierbij sprak hij eigenlijk tegen zijn eigen winkel want hij verkoop de pilot voor 225 (classic line set), waar dus aardige winst opzit.
Mijn conclusie was, damn is Xenon dan echt zoveel moeite en is het wel het miserie/geld waard.
Vandaag weer op en neer naar Nederland gereden voor mijn werk, hierbij viel het me weeral op hoe weinig licht ik heb en hoeveel licht andere auto's.
Daarom besloot ik eens een test te doen, ik heb de auto van mijn vader naast de mijne gezet en de lichtintensiteit/beeld vergeleken van de twee wagens. De volvo van mijn pa is een v50 modelletje uit 2007 met projector lampen, maar geen xenon.
- Wat vinden jullie van het lichtbeeld?
- Wat denken jullie van dit verhaal?
Ik ben gisteren langs een naburige garage geweest. Ik kwam hierop dankzij pilot site, dit is een van hun verdelers.
De man van de garage heeft zeker half uur met mij staan praten over Xenon. Heeft me uitgelegd hoe ik het moet installeren en hoe het werkt.
Hierbij gaf hij aan dat een van zijn klanten net rode kaart had gekregen bij de keuring voor het gebruiken van Xenons (ondanks sproeisysteem en automatische hoogteregeling). Verder gaf hij aan dat Xenon ook door verzekering kan gebruikt worden als rede om niet te betalen bij een accident. En dat bij politie controle probelmen kan krijgen door het gebruiken van niet acceptabele lichten.
Verder heeft hij mij bij zijn eigen voertuig laten zien welke lampen hij had (Osram, high performance lampen). En hierbij verteld dat zijn lampen ook eerst brak waren (fabriekslampen), maar met deze Osrammetjes was het wel beter. Dit met een meer wit licht/beetje blauwig, vooral de reflectie zorgde voor het beter beeld.
Hij zijn dus dat ik eigenlijk betere kwalitatievere lampjes moest proberen i.p.v. Xenon. Dat ik goed moest nadenken of de genoemde nadelen wel opwogen tegen de voordelen.
Ik vindt het dik proficiat voor deze garagist om mij zo goed te informeren. Hierbij sprak hij eigenlijk tegen zijn eigen winkel want hij verkoop de pilot voor 225 (classic line set), waar dus aardige winst opzit.
Mijn conclusie was, damn is Xenon dan echt zoveel moeite en is het wel het miserie/geld waard.
Vandaag weer op en neer naar Nederland gereden voor mijn werk, hierbij viel het me weeral op hoe weinig licht ik heb en hoeveel licht andere auto's.
Daarom besloot ik eens een test te doen, ik heb de auto van mijn vader naast de mijne gezet en de lichtintensiteit/beeld vergeleken van de twee wagens. De volvo van mijn pa is een v50 modelletje uit 2007 met projector lampen, maar geen xenon.
- Wat vinden jullie van het lichtbeeld?
- Wat denken jullie van dit verhaal?
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 14
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: Xenon inbouwen België
Ik denk dat ze in België een beetje te ver doordraven met die eisen
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Evert
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Xenon inbouwen België
Jep, een beetje vaag want hier is er dus niks aan de hand. Naar mijn mening is de afstelling niet eender op de foto. De een schijnt verder als de ander waardoor je niet kan vergelijken. Ook is het op de foto anders als in het echt.
Het is het proberen waard denk ik en anders heb je denk ik fors osram geld voor niks gedaan.
Maar als alles volgens de wet is kan je geen rode kaart krijgen.
Ik hou mijn twijfels....
Het is het proberen waard denk ik en anders heb je denk ik fors osram geld voor niks gedaan.
Maar als alles volgens de wet is kan je geen rode kaart krijgen.
Ik hou mijn twijfels....
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
- edargpu
- Idle
- Berichten: 67
- Lid geworden op: vr 26 jun 2009, 14:50
- 14
Re: Xenon inbouwen België
En hij is net één van de verdelers van Pilot Xenon,ze zullen het graag lezen bij Pilot dat de garaghouder er voor 100% achter staat Dan nog heb ik er sterk mijn twijfels over dat de Osram lampen dezelfde lichtstrekte geven als de Xenon ?
Doe gewoon zoals ik zeg,monteer ze en van zodra je naar de keuring moet steek de originele H7 lampen er ff in.
En wat ik uiteindelijk nog kan meegeven mocht je voor Pilot Xenon gaan neem dan de 5000 Kelvin leunen dichter aan bij de originele kleur van Volvo Xenon.
Edargpu
Doe gewoon zoals ik zeg,monteer ze en van zodra je naar de keuring moet steek de originele H7 lampen er ff in.
En wat ik uiteindelijk nog kan meegeven mocht je voor Pilot Xenon gaan neem dan de 5000 Kelvin leunen dichter aan bij de originele kleur van Volvo Xenon.
Edargpu
-
- Supporting Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:43
- 14
- Model: V40
- Bouwjaar: 2016
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Arcen
Alles over het plaatsen van xenon (-lampen, belasten enz
Ik heb onlangs een setje xenon verlichting aangeschaft. Wie kan mij foto's sturen waar de ballasten het beste aan te brengen zijn?
bij voorbaat dank, Dirk.
bij voorbaat dank, Dirk.
Volvo V40 Cross Country D4 summum 190 pk, gechipt naar 230 pk en 470 Nm 8 traps automaat geartronic.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 710
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:26
- 14
- Model: V50
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Foto plaats ballast xenon verlichting
Hier het verslagje hoe ik het heb gedaan:
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... &start=259
Met dubbelzijdig tape heb ik er een op de accu geplakt en 1 in de buurt van het ruitenwisservloeistofreservoir. Nu, ca.3/4 jaar later zit het nog steeds stevig vast.
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... &start=259
Met dubbelzijdig tape heb ik er een op de accu geplakt en 1 in de buurt van het ruitenwisservloeistofreservoir. Nu, ca.3/4 jaar later zit het nog steeds stevig vast.
-
- Supporting Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:43
- 14
- Model: V40
- Bouwjaar: 2016
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Arcen
Re: Foto plaats ballast xenon verlichting
Harry,
Ik had dit ooit gelezen kon dit echter niet terugvinden. Bedankt voor de foto's. Ik kan hiermee volgende week aan de slag.
Ik had dit ooit gelezen kon dit echter niet terugvinden. Bedankt voor de foto's. Ik kan hiermee volgende week aan de slag.
Volvo V40 Cross Country D4 summum 190 pk, gechipt naar 230 pk en 470 Nm 8 traps automaat geartronic.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 710
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:26
- 14
- Model: V50
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Foto plaats ballast xenon verlichting
succes! ennuh...we zien het resultaat wel langs komen neem ik aan.
-
- Idle
- Berichten: 43
- Lid geworden op: zo 08 sep 2013, 19:38
- 10
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Drenthe
Origineel xenon overbouwen
Hej!
Heb het forum al een beetje doorgelezen, maar kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.
Heeft iemand ervaring om originele Xenon koplampen compleet over te bouwen in een V40 die het niet heeft? Dit is het enigste wat ik mis in m'n V, en ik heb n.m. een sloopauto gezien die origineel xenon heeft en wil dit graag overbouwen, maar wat heb je eigenlijk allemaal nodig?
Ik denk dan aan automatische hoogte verstelling (wat komt daar precies bij kijken??), extra bekabeling??
Alvast bedankt,
Heb het forum al een beetje doorgelezen, maar kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.
Heeft iemand ervaring om originele Xenon koplampen compleet over te bouwen in een V40 die het niet heeft? Dit is het enigste wat ik mis in m'n V, en ik heb n.m. een sloopauto gezien die origineel xenon heeft en wil dit graag overbouwen, maar wat heb je eigenlijk allemaal nodig?
Ik denk dan aan automatische hoogte verstelling (wat komt daar precies bij kijken??), extra bekabeling??
Alvast bedankt,
Vrgr Björn
--- Volvo V40 1.9D 115PK Sports Edition Navigator 2003 --- Volvo 745 GLE Turbo Diesel Intercooler 122PK 1987 ---
--- Volvo V40 1.9D 115PK Sports Edition Navigator 2003 --- Volvo 745 GLE Turbo Diesel Intercooler 122PK 1987 ---
- Robert
- Idle
- Berichten: 94
- Lid geworden op: di 29 okt 2013, 21:20
- 10
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Alles over inbouw van xenon (-lampen, belasten enz
Goedemiddag mede-forummers,
Ik heb hier een setje originele black duals liggen met xenon. Nu heeft mijn V standaard heldere koplampen met h7 verlichting erin. Kan ik deze nu zomaar vervangen voor de black duals? Of zie ik iets cruciaals over het hoofd? Ik heb geen hoogteregeling etc...
[ Geplaatst met Android ]
Ik heb hier een setje originele black duals liggen met xenon. Nu heeft mijn V standaard heldere koplampen met h7 verlichting erin. Kan ik deze nu zomaar vervangen voor de black duals? Of zie ik iets cruciaals over het hoofd? Ik heb geen hoogteregeling etc...
[ Geplaatst met Android ]