Pagina 2 van 3

Re: Juist gebruik van as-steunen

Geplaatst: ma 15 mar 2010, 19:18
door Edwins40
Hahaha kiek em goan...

We hadden hem inderdaad op de lengtebalken opgekrikt. Maar het zag er allemaal zo wiebelig uit dat we het niet aandurfden om de andere kant op te krikken terwijl hij op de bok stond. Dit i.v.m met het risico van omvallen en eventuele schade aan je bodemplaat.. misschien volgende keer gewoon wat meer lef hebben en gewoon doen. Foto's van die 440 geven je wel een goeie indicatie van hoever je kan gaan :P

Re: Juist gebruik van as-steunen

Geplaatst: ma 15 mar 2010, 19:21
door schaefer
had nog wel verder gekund denk ik hoor :P Om je auto achter op te krikken , als je een trekhaak hebt daaronder :vertag
Aan de voorkant heb je een steunblok (opkrikpunt) middenvoor onder de auto. Nog voor de steunbalk die in de lengterichting loopt.

Re: Juist gebruik van as-steunen

Geplaatst: ma 15 mar 2010, 21:44
door Christopher_T4
Speed schreef: Ja zo hadden wij het ook gedaan, maar als je de ene kant opkrikt en de assteun eronder hebt gezet en je wilt de andere kant opkrikken dan wankeld het allemaal een beetje..
schaefer schreef: Aan de voorkant heb je een steunblok (opkrikpunt) middenvoor onder de auto. Nog voor de steunbalk die in de lengterichting loopt.
:tumbup

Re: Juist gebruik van as-steunen

Geplaatst: ma 15 mar 2010, 22:14
door outlaw36
Heb een paar weken terug bij de lidl 2 as-steunen en een hydr.krik gekocht...nog niet gebruikt want ik ben een beetje huiverig want het ziet er best gammel uit ondanks dat ze tuv gekeurd zijn.

Re: Juist gebruik van as-steunen

Geplaatst: di 16 mar 2010, 00:53
door Speed
outlaw36 schreef:Heb een paar weken terug bij de lidl 2 as-steunen en een hydr.krik gekocht...nog niet gebruikt want ik ben een beetje huiverig want het ziet er best gammel uit ondanks dat ze tuv gekeurd zijn.
Ja dat had ik ook met mijn krik van de gamma, maar het werkte prima! :D

Re: Juist gebruik van as-steunen

Geplaatst: di 16 mar 2010, 09:12
door Christopher_T4
outlaw36 schreef:Heb een paar weken terug bij de lidl 2 as-steunen en een hydr.krik gekocht...nog niet gebruikt want ik ben een beetje huiverig want het ziet er best gammel uit ondanks dat ze tuv gekeurd zijn.
Daar heb ik die van mij ook oorspronkelijk vandaan. Die blijven wel staan hoor :)

Re: Juist gebruik van as-steunen

Geplaatst: do 01 apr 2010, 22:26
door marcelT4
En hier nog een tevreden gebruiker van de Lidl krik en assteunen... ziet er gammel uit, maar werkt prima!

Re: Juist gebruik van as-steunen

Geplaatst: vr 02 apr 2010, 04:35
door Martijn1974
schaefer schreef:Destijds me 440. Je auto valt niet zomaar om hoor :P
Afbeelding
Hihi, doet me ergens aan denken.. Minimeet Leiden:
Afbeelding

Afbeelding

:tumbup

Re: Juist gebruik van as-steunen

Geplaatst: vr 02 apr 2010, 23:39
door V3lv3T
Niet vergeten dat er 1200-1300 kilo op die steunen ligt het, aangezien de steunen eerst omhoog moeten voor ze omvallenzal dat niet snel gebeuren ;)

Als je naar de originele krik kijkt....

Re: Juist gebruik van as-steunen

Geplaatst: vr 02 apr 2010, 23:41
door corhog
Ik gebruik meestal de oranje assteun
Afbeelding

Waar autosteunen plaatsen?

Geplaatst: do 13 jan 2011, 20:10
door krismazur
Bij wielen wissellen is een procedure door Volvo in OWNERS MANUAL uitgelegd
dus krik plaatsen waar aangegeven
Afbeelding
maar waar mogen autosteunen geplaatst worden om auto op te vangen.
Voorkant van me v40 moet omhoog ivm wissel mistlamp lampjes :vertag
Mag de autosteun onder motorsteun of draagarmen geplaatst worden?

Re: Waar autosteunen plaatsen?

Geplaatst: do 13 jan 2011, 20:28
door schaefer
ja hoor geen probleem. Draagarmen kan (dan aan beide zijdes)
Onder de motorsteunbalk (zie je 2 bouten + rubber) aan einde van de balk. Daar kun je ook zonder problemen onder steunen (dan heb je één steun).

- Beste is om een krik te plaatsen onder het midden (daar de auto op laten steunen) + twee bokjes aan beide zijde (ter bescherming als de krik 't begeeft)

Denk om je veiligheid!!

Re: Auto opkrikken, juist gebruik van steunen etc

Geplaatst: do 13 jan 2011, 21:02
door sdirkx
Da's wel heel hoog! :O Lijkt me ook weer niet zo geweldig. Garagekrik werkt lekker snel, en dan dus een assteun eronder (vlak ernaast). In versnelling en op de handrem. Dan kan er al amper meer iets mis gaan. Maar het is maar net wat je onder de auto wil doen. Een wiel eraf halen, kan ook wel door even snel op te krikken. Als je eronder wilt, moet je het wel iets veiliger doen! :-D

V40 op 2 poots brug : hoe

Geplaatst: za 24 dec 2011, 18:37
door tkoster
Beste lezers,
Ik was laatst weer bij mijn dhz garage, om de banden te wisselen.
Ze hebben een 2 poots brug, met 4 draaibare armen die je goed onder de auto moet positioneren om de auto schadevrij omhoog te krijgen.
Nu is dat laatste een probleem : ik zet de rubbers onder de verticale velsrand, die onder de dorpels doorloopt. Maar dat ziet er eigenlijk uit, alsof het niet daarvoor is bedoeld.
En het is ook wel eens misgegaan, waardoor de velsrand wat is verbogen, volgens mij ooit een keer bij een uitlijn specialist verbogen.
De velsrand is handig bij het opkrikken met de handkrik, dan kan je de uitsparing in de krik precies in de rand zetten, maar het gewicht rust dan wel op de echte kokerbalk en niet op de rand.
Dus mijn vraag : op welke wijze zetten jullie je Volvo meestal op de brug, waar kan je het beste de brugarmen onder zetten ?
Het probleem is ook, dat de kunststof dorpel beschermer wordt beschadigd door de brugarmen, omdat deze beschermer nog laag zit tov de felsrand.
Ik heb er nog steeds geen echte goede oplossing voor, jullie wel ?

Re: V40 op 2 poots brug : hoe

Geplaatst: za 24 dec 2011, 18:55
door Rinze
Ik gebruik ook zo'n brug met 4 armen. Doe dan altijd onder elke arm een baksteen ter hoogte van die dunne rand. Die randen zijn sterk genoeg.

Re: V40 op 2 poots brug : hoe

Geplaatst: za 24 dec 2011, 19:15
door myalexx
Je kan de "stempels" welke het gewicht moeten houden ( van de brug )

stellen.

schroef ze uit en dan kom je nooit tegen je kunststof balk aan :vertag

Re: V40 op 2 poots brug : hoe

Geplaatst: za 24 dec 2011, 20:33
door Driver-X
Rinze schreef:Ik gebruik ook zo'n brug met 4 armen. Doe dan altijd onder elke arm een baksteen ter hoogte van die dunne rand. Die randen zijn sterk genoeg.
Dus jouw auto rust dan op de bakstenen??
Dan ging ik er niet onder.... :vertag :think

Re: V40 op 2 poots brug : hoe

Geplaatst: za 24 dec 2011, 20:40
door myalexx
Driver-X schreef:
Rinze schreef:Ik gebruik ook zo'n brug met 4 armen. Doe dan altijd onder elke arm een baksteen ter hoogte van die dunne rand. Die randen zijn sterk genoeg.
Dus jouw auto rust dan op de bakstenen??
Dan ging ik er niet onder.... :vertag :think
+1 :vertag

Re: V40 op 2 poots brug : hoe

Geplaatst: za 24 dec 2011, 23:31
door michel9362
+1 :vertag

neem dan in elk geval een rubber blok of desnoods hout.
als je 1/4 auto gewicht op zo'n baksteen zet werkt dat al aardig als stenenknipper.

Re: V40 op 2 poots brug : hoe

Geplaatst: za 24 dec 2011, 23:57
door volvoS40
michel9362 schreef:of desnoods hout.
en als je hout neemt........

Neem dan een dennenhout, dit is buigzaam, kan prima gebruikt worden als stut of steun, en kraakt voor het breekt.
Het waarschuwd dus :D


Waarom ik dit weet (A) hebben ze mij uitgelegd bij een bezoek aan de mijnen in limburg :tumbup