Volvo Aankoop Inspectie, handig om onderhoud in te schatten?

Preventief onderhoud, APK, Intervallen, Beurten, (Distributie, multi enz)Riemen, Olie enz
Plaats reactie
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Volvo Aankoop Inspectie, handig om onderhoud in te schatten?

Bericht door kiwi »

Iemand een idee van de waarde van de door Volvo aangeboden Aankoop inspectie?

Kosten €95 en je zou direct weten wat er allemaal aan mankeert. Kun je vervolgens zelf kijken (ook bij je huidige auto) wat de aandachtspunten zijn, of er nog gebreken zitten die je nog niet zijn opgevallen...

Ik zit met het volgende punt namelijk: Ik ben enigzins technisch, maar geen auto kenner. Met andere woorden, als ik weet wat er aan de hand is, kan ik vaak zelf wel met wat tijd en sleutel werk (en wat hulp van jullie) een en ander oplossen. Maar er zijn nog genoeg punten welke ik de afgelopen 2 jaar nog niet ben tegen gekomen, maar die misschien best wat aandacht verdienen. Ik kom daar meestal pas achter als er problemen boven komen drijven... Maar op die manier blijf je bezig met onderhoud achteraf... Dus vandaar.

Iemand een mening? Een idee? Zijn er andere plekken/manieren om zo'n inspectie grondig te laten doen?
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
JBruijn
Engine off
Berichten: 16
Lid geworden op: za 09 apr 2011, 12:51
13
Model: V70
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Justus

Re: Volvo Aankoop Inspectie, handig om onderhoud in te schatten?

Bericht door JBruijn »

Een Volvo aankoopkeuring heeft voordelen. Een keuring is beter naarmate de garage het type auto door en door kent en weet waar ze op moeten letten. Verwacht geen wonderen maar het oog van kenner, samen met een OBD-diagnose levert een goed beeld. Meer is moeilijk te krijgen.
sdirkx

Re: Volvo Aankoop Inspectie, handig om onderhoud in te schatten?

Bericht door sdirkx »

ANWB-keuring. Beetje hetzelfde idee. Onafhankelijke, professionele partij die dit al heel lang doen. Beperkt aantal keuringsstations in NL, dat wel. Al 2x laten doen.
JBruijn
Engine off
Berichten: 16
Lid geworden op: za 09 apr 2011, 12:51
13
Model: V70
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Justus

Re: Volvo Aankoop Inspectie, handig om onderhoud in te schat

Bericht door JBruijn »

Ik heb een aankoopkeuring laten doen door een Volvo-dealer. Er werden een paar mankementen gevonden.
Later bleek na een grondige APK-keuring plus nog een aanvullend onderzoek (dus tijdens de keuring door de dealer niet opgemerkt):
- vrijlooppoelie van de dynamo zat vast;
- een ruitewissertje van de koplamp defect;
- stelmotor van de koplamp defect;
- oliekoeler van de versnellingsbak was lek (was geinterpreteerd als zwetende slangen);
- Rubber van de ophanging achter zou loszitten : niet geconstateerd;

Dus.... Een volgende keer schakel ik de technicus van de zelfsleutelgarage in en ga ik er met mijn neus bovenop staan.
Groeten,
JBruijn
Plaats reactie