Inhouden stotteren motor (als je door wil trekken enz
-
- Idle
- Berichten: 66
- Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
- 13
- Locatie: Oudenaarde
Re: storingscode's s40 phase 1 stotteren en backfire
die is bij mij onleesbaar geworden, maar zal perfect leesbaar zijn op een nieuw. er staan wel enkele getallen op van 78325 of zo
maar let op , de voorste koppeling verzorgt de TOEVOER van het filter en de achterste koppeling de AFVOER. je kan ook gewoon even volgen naar waar de slangen aangesloten zitten. maar niet op gevoel aansluiten want dan kan het nog steeds fout zijn.
morgen dus maar naar de volvo dealert door transportproblemen
maar let op , de voorste koppeling verzorgt de TOEVOER van het filter en de achterste koppeling de AFVOER. je kan ook gewoon even volgen naar waar de slangen aangesloten zitten. maar niet op gevoel aansluiten want dan kan het nog steeds fout zijn.
morgen dus maar naar de volvo dealert door transportproblemen
-
- Idle
- Berichten: 66
- Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
- 13
- Locatie: Oudenaarde
Re: storingscode's s40 phase 1 stotteren en backfire
het filter is vervangen, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost.
valse lucht aan injector 1 is ook opgelost. ik heb dat daarjuist gemerkt.
maar nu vermoed ik dat de MAFsensor in fout is.
de motor blijft terug draaien maar het probleem is nog steeds aanwezig. af en toe kan ik gas geven. als ik een beetje speel ermee. als ik de MAf sensor ontkoppel verandert er gewoon niets.
maar ik heb 'm uitgemeten met de ohmmeter, en er dan op blazen. de waarde verandert wel degelijk zo rond de 2kohm. en als de motor draait verandert de spanning op aansluitklem 1. deze varieert maar blijft zo rond de 50mV.
iemand raad? kloppen deze waarden wel voor de sensor? hij ziet er nog gewoon goed uit....
ik heb geen socilloscoop
let wel, het is een sensor met maar 2 aansluitklemmen.
valse lucht aan injector 1 is ook opgelost. ik heb dat daarjuist gemerkt.
maar nu vermoed ik dat de MAFsensor in fout is.
de motor blijft terug draaien maar het probleem is nog steeds aanwezig. af en toe kan ik gas geven. als ik een beetje speel ermee. als ik de MAf sensor ontkoppel verandert er gewoon niets.
maar ik heb 'm uitgemeten met de ohmmeter, en er dan op blazen. de waarde verandert wel degelijk zo rond de 2kohm. en als de motor draait verandert de spanning op aansluitklem 1. deze varieert maar blijft zo rond de 50mV.
iemand raad? kloppen deze waarden wel voor de sensor? hij ziet er nog gewoon goed uit....
ik heb geen socilloscoop
let wel, het is een sensor met maar 2 aansluitklemmen.
Re: storingscode's s40 phase 1 stotteren en backfire
2 KOhm lijkt me veel! Ik vroeg me vandaag ook toevallig af wat die waarde moest zijn. Weerstand zou ik gewoon ontkoppelt meten. Maar weet dus niet wat ie dan moet aangeven.
edit!:
Ik zou 'm reinigen met (liefst!) MAF sensor cleaner. Zie ook dit topic: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =37&t=4033
Het kan ook dat de contacten niet goed zijn of de als je pech hebt de hele sensor niet meer goed is..
Je had nu het benzinefilter en de bougies dus niet vervangen. Als je maar zeker weet dat ze goed zijn. Zo duur zijn ze niet.... Verder zou je de stationairklep kunnen reinigen (lijkt me zinvol als ik lees waar je last van hebt!).
Heb ik ook pas gedaan ivm afslaan bij parkeren met warme motor. Is goedkoop en best snel gedaan: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 320#p90320
edit!:
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 7&p=123453The only other check is the Mass AirFlow (MAF) sensor. With the ignition off disconnect the MAF connector. Connect an ohmmeter between terminal 1 in the MAF sensor connector and earth (ground). You should get 0 ohms. Terminal 1 in the connector is the right hand side terminal looking at the front of the connector.
If you have 0 ohms check the MAF connector for oxidation and clean as necessary. Reconnect the connector, start the engine and connect a voltmeter between terminal 3 on the rear of the MAF connector and earth. It should read approx 2.3v. If it does the oxygen sensor should be replaced. If it doesn't the MAF is suspect. It may be that it needs a spray of MAF cleaner.
If you don't have 0 ohms check the cable to earth terminal for contact resistance. In simple terms check the end that earths to the intake manifold for tightness and lack of corrosion. Recheck between terminal 1 and earth.
Ik zou 'm reinigen met (liefst!) MAF sensor cleaner. Zie ook dit topic: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =37&t=4033
Het kan ook dat de contacten niet goed zijn of de als je pech hebt de hele sensor niet meer goed is..
Je had nu het benzinefilter en de bougies dus niet vervangen. Als je maar zeker weet dat ze goed zijn. Zo duur zijn ze niet.... Verder zou je de stationairklep kunnen reinigen (lijkt me zinvol als ik lees waar je last van hebt!).
Heb ik ook pas gedaan ivm afslaan bij parkeren met warme motor. Is goedkoop en best snel gedaan: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 320#p90320
-
- Idle
- Berichten: 66
- Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
- 13
- Locatie: Oudenaarde
Re: storingscode's s40 phase 1 stotteren en backfire
ik heb een mafsensor met maar 2 aansluitpunten, dus het voorgaande is daar niet op toepasselijk. aangezien het een modernere breedband is uit wat ik kan afleiden.
kan er iemand de ohmwaarde meten op deze sensor? gewoon de connector loshalen en de weerstand meten bij contact uit.
kan er iemand de ohmwaarde meten op deze sensor? gewoon de connector loshalen en de weerstand meten bij contact uit.
- Dimitri
- Veteraan
- Berichten: 4380
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Dimitri
- Locatie: Hazerswoude Z-H
B. Inhouden tussen de 2500 en 3500 toeren.
Hallo allen.
Vanavond wou ik weggaan met de V, niets aan de hand starten en lopen, ik dus vrolijk onderweg maar toen ik een maal buiten de bebouwdekom kwam had ik het volgende. Met optrekken/snelheid maken hield de motor in leek ook een beetje op stotteren, dit deed hij tussen de 2500 en 3500 toeren daarboven leek het over te zijn en ook als ik minder diep het gaspedaal in druk lijkt hij niet in te houden. Ben toen maar weer omgedraait en op het gemak terug gereden, er branden overgens geen lampjes op het dasboard. Ik heb wel sinds gister een rammel onder de auto maar volgens mij is dat een hitteschild van de uitlaat, dit heeft hij al eens eerder gehad. Dus lijkt mij niet dat dit het kan zijn. Het is trouwens een 1800.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
Vanavond wou ik weggaan met de V, niets aan de hand starten en lopen, ik dus vrolijk onderweg maar toen ik een maal buiten de bebouwdekom kwam had ik het volgende. Met optrekken/snelheid maken hield de motor in leek ook een beetje op stotteren, dit deed hij tussen de 2500 en 3500 toeren daarboven leek het over te zijn en ook als ik minder diep het gaspedaal in druk lijkt hij niet in te houden. Ben toen maar weer omgedraait en op het gemak terug gereden, er branden overgens geen lampjes op het dasboard. Ik heb wel sinds gister een rammel onder de auto maar volgens mij is dat een hitteschild van de uitlaat, dit heeft hij al eens eerder gehad. Dus lijkt mij niet dat dit het kan zijn. Het is trouwens een 1800.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
- Dimitri
- Veteraan
- Berichten: 4380
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Dimitri
- Locatie: Hazerswoude Z-H
Re: B. Inhouden tussen de 2500 en 3500 toeren.
Vandaag bij de garage geweest en de diagnose was, katalysator overleden
Dus nu druk opzoek naar een ander
Bedankt voor alle adviezen
Dus nu druk opzoek naar een ander
Bedankt voor alle adviezen
-
- Idle
- Berichten: 49
- Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 14:22
- 14
Re: B. Inhouden tussen de 2500 en 3500 toeren.
Dit probleem heb ik ook in lichte mate. Ik heb jaren met een kapotte lambda sonde gereden, dus wellicht is ook de kat overleden. Probleem begon nadat de sonde was vervangen.
Wel vreemd, dat een kat inhouden kan veroorzaken, de lambda sonde zit voor de kat, en niet erachter, behalve bij de mitshubishi versies van motoren (na 2000), die hebben ook achter de kat een sonde. En bij motoren die zijn opgevoerd wordt de kat er juist uitgehaald, dus het effect van inhouden zou je niet verwachten.
Wel vreemd, dat een kat inhouden kan veroorzaken, de lambda sonde zit voor de kat, en niet erachter, behalve bij de mitshubishi versies van motoren (na 2000), die hebben ook achter de kat een sonde. En bij motoren die zijn opgevoerd wordt de kat er juist uitgehaald, dus het effect van inhouden zou je niet verwachten.
- Dimitri
- Veteraan
- Berichten: 4380
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Dimitri
- Locatie: Hazerswoude Z-H
Re: B. Inhouden tussen de 2500 en 3500 toeren.
Kat kan idd voor inhouden zorgen. Er zit keramiek in is mij vertel (en wat je ook kan lezen op internet) dit kan de uitweg (uitlaat) verstoppen en dan kan de motor zijn uitlaat gassen niet kwijt. En dat veroorzaakt dus weer het inhouden van motor.
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 14
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: B. Inhouden tussen de 2500 en 3500 toeren.
Je kan ook de kat (tijdelijk) leeg rossen, en ep je gemak naar een andere zoeken.
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek
- Dimitri
- Veteraan
- Berichten: 4380
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Dimitri
- Locatie: Hazerswoude Z-H
Re: B. Inhouden tussen de 2500 en 3500 toeren.
Zou idd ook nog een optie zijn, alleen moet ik dan even een brug hebben waar ik op kan om de kat eronder vandaan te halen. Iig bedankt voor de tip Cor
- Dimitri
- Veteraan
- Berichten: 4380
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Dimitri
- Locatie: Hazerswoude Z-H
Re: B. Inhouden tussen de 2500 en 3500 toeren.
Kleine update, vandaag even langs de garage geweest om de kat leeg te halen maar deze bleek al leeg te zijn Verder gezocht naar het rammelen en nu blijkt het de midden en einddemper te zijn
Morgen worden die nieuw geplaatst. En dan maar hopen dat ik voorlopig van het gezeur af ben.
Morgen worden die nieuw geplaatst. En dan maar hopen dat ik voorlopig van het gezeur af ben.
- Dimitri
- Veteraan
- Berichten: 4380
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Dimitri
- Locatie: Hazerswoude Z-H
Re: B. Inhouden tussen de 2500 en 3500 toeren.
Alles vervangen en de kat nu helemaal leeg gehaald Nu eindelijk van het gezeur af
Re: (Bij warm) inhouden/stotteren als je door wil trekken
Mijn T4 heeft alweer een tijdje last van het inhouden/stotteren.
Vandaag heb ik mijn V40 T4 even langs garagebedrijf Visser&Visser gebracht in Leusden (Volvo specialist) (http://www.garagevisserenvisser.com/). Zij hebben hem uitgelezen en nu blijkt dat mijn nokkenasverstelklep verstopt zit. Volgens de monteur daar verklaart het het inhouden/stotteren. De motor wordt vandaag geflushed en behandeld met een speciaal middel wat alles zou moeten verhelpen. Hopelijk rij ik dan vanmiddag na het werk terug in een auto waarvan de motor weer gaat als de brandweer :) Ik zal vanavond even posten wat het resultaat is. Totale kosten (inclusief het laten uitlezen van de auto) zijn €150,- incl. btw.
Vandaag heb ik mijn V40 T4 even langs garagebedrijf Visser&Visser gebracht in Leusden (Volvo specialist) (http://www.garagevisserenvisser.com/). Zij hebben hem uitgelezen en nu blijkt dat mijn nokkenasverstelklep verstopt zit. Volgens de monteur daar verklaart het het inhouden/stotteren. De motor wordt vandaag geflushed en behandeld met een speciaal middel wat alles zou moeten verhelpen. Hopelijk rij ik dan vanmiddag na het werk terug in een auto waarvan de motor weer gaat als de brandweer :) Ik zal vanavond even posten wat het resultaat is. Totale kosten (inclusief het laten uitlezen van de auto) zijn €150,- incl. btw.
Re: (Bij warm) inhouden/stotteren als je door wil trekken
Vanavond de T4 even lekker kunnen testen. Motor draait echt weer als nieuw, geen schokje te bekennen en weer het volle vermogen! Heerlijk!
Re: (Bij warm) inhouden/stotteren als je door wil trekken
Ja, heel fijn... als het zo zou blijven
Sinds afgelopen weekend is het weer terug bij af: stotteren en diesel achtig geluid. Ik heb nog geen tijd gehad om weer terug naar de garage te gaan. Stel dat het nu weer die klep is, dan heeft dat doorspoelen dus geen nut gehad. Een beetje frustrerend dit :(
Sinds afgelopen weekend is het weer terug bij af: stotteren en diesel achtig geluid. Ik heb nog geen tijd gehad om weer terug naar de garage te gaan. Stel dat het nu weer die klep is, dan heeft dat doorspoelen dus geen nut gehad. Een beetje frustrerend dit :(
Re: (Bij warm) inhouden/stotteren als je door wil trekken
Auto staat vandaag weer bij de garage. Het motormanagementlampje ging gisteravond ook branden. Hopelijk is het niets ernstigs.
Re: (Bij warm) inhouden/stotteren als je door wil trekken
Auto weer terug van de garage: nokkenasverstelklep/motortje is nu helemaal stuk. Vervangen gaat 700 à 800 euro kosten
Onderdelen zijn ongeveer 200 euro ex. btw, maar de distributie moet losgehaald worden voordat ze erbij kunnen, dus is het heel veel werk. Pfff... Ik wacht er nog even mee tot na onze vakantie. Tot die tijd wordt de auto niet veel gebruikt. Ermee rijden kan bovendien geen kwaad, aldus de garage. Het is alleen irritant en hij verbruikt wat meer.
Onderdelen zijn ongeveer 200 euro ex. btw, maar de distributie moet losgehaald worden voordat ze erbij kunnen, dus is het heel veel werk. Pfff... Ik wacht er nog even mee tot na onze vakantie. Tot die tijd wordt de auto niet veel gebruikt. Ermee rijden kan bovendien geen kwaad, aldus de garage. Het is alleen irritant en hij verbruikt wat meer.
Re: (Bij warm) inhouden/stotteren als je door wil trekken
De nokkenasversteller van de T4 is gisteren vervangen, en man wat rijdt de auto nu goed! Het voelt weer als een nieuwe motor: vol bruut vermogen
Het brandstofverbruik zou nu ook omlaag moeten gaan volgens de garage, maar ik betwijfel het... Met zo'n lekkere motor is het veel te verleidelijk om hem door te trekken
Het brandstofverbruik zou nu ook omlaag moeten gaan volgens de garage, maar ik betwijfel het... Met zo'n lekkere motor is het veel te verleidelijk om hem door te trekken
-
- Idle
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 04 dec 2010, 21:09
- 13
- Locatie: **GUTTECOVEN**
Stotterende auto
Hoi,
Ik heb een T4 van 1998, nu rijdt deze werkelijk prachtig maar op het moment dat ik rond de 100km of 120km rij en ik geef dan ineens vol gas dan stottert hij rond de 3200 toeren.
Daarna is alles goed en gaat hij zonder stotteren verder.
Er brand geen signaallampje.
Luchtfilter heb ik nagekeken maar deze is schoon, kunnen dit de bougies zijn of iets dergelijks?
groeten
Ik heb een T4 van 1998, nu rijdt deze werkelijk prachtig maar op het moment dat ik rond de 100km of 120km rij en ik geef dan ineens vol gas dan stottert hij rond de 3200 toeren.
Daarna is alles goed en gaat hij zonder stotteren verder.
Er brand geen signaallampje.
Luchtfilter heb ik nagekeken maar deze is schoon, kunnen dit de bougies zijn of iets dergelijks?
groeten
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1027
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2002
- Roepnaam: Tijs
- Locatie: Ede (gld)
Re: Stotterende auto
Tank je wel octaan 98 of meer ?
Zo ja, dan is het raadzaam om eens met de bougies te beginnen, gewoon vernieuwen met de originele van Volvo, voor de turbo uitvoering uiteraard, hiervoor zijn ze heel gevoelig.
Het inhouden kan heel veel oorzaken hebben maar dit is een van de meest voor de hand liggende oorzaken.
Gebruik eens de zoekfunctie, er is hierover al veel geschreven op het forum.
Gr Tijs
Zo ja, dan is het raadzaam om eens met de bougies te beginnen, gewoon vernieuwen met de originele van Volvo, voor de turbo uitvoering uiteraard, hiervoor zijn ze heel gevoelig.
Het inhouden kan heel veel oorzaken hebben maar dit is een van de meest voor de hand liggende oorzaken.
Gebruik eens de zoekfunctie, er is hierover al veel geschreven op het forum.
Gr Tijs