myalexx schreef:Aan de schakelaar zit geen stekker..
Uit mijn hoofd gezegd, ik zit nu op mijn werk, komen de drie stekkers van de automaat samen op een strip die onder de "luchtfilter bak" zit.
Luchtfilter ligt met 5 minuten sleutelen op straat.
In de auto zelf is lastiger want dan moet je de juiste kleur draden gaan opzoeken.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand) Webdagboek Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Ook ik heb sinds gister pdc op de auto, setje van ongeveer 50 euri, werkt prima, want ik had een zelfde setje op de beemer, alleen das was zonder trekhaak dus het was even afwachten hoe dat ging verlopen. Ben er toch lief een uur of 4 mee bezig gewest, achterbumper zou ik demonteren (watoverigs een eitje is vergeleken bij een beemer), maar ik kreeg de linkerkant niet los, hij blokkeerde ergens op het stuk koker wat in de auto geschoven wordt. ik vroegmij af, wat andere ok deden hoe of wat want op het oog zat er toch wat voor, dus eerst maar een proefgaatje geboord. Ach en dan is het gat voor de sensor er ook snel, betje het schuimrubber wegsnijden en bij de kant waar de bumper vastbleef, was het pieren met de snoeren. Door de reservewielkast gat geboord en er een rubber doorvoermof voor gebruikt. Aansluiten was na wat zoekwerk een makkie, moet de aansluitingen nog wel even netjes afsolderen. Het kleine displaytje op het dashboard recht onder de spiegel gezet, hoe je ook kijkt, het ding heb je toch in de smiezen. Kabel netjes via de dorpel weggemoffeld.
Volvo V40 1.8 2003....................en tja, ik heb hem net.
Bitchin schreef:Ben er toch lief een uur of 4 mee bezig gewest, achterbumper zou ik demonteren (watoverigs een eitje is vergeleken bij een beemer), maar ik kreeg de linkerkant niet los, hij blokkeerde ergens op het stuk koker wat in de auto geschoven wordt.
Dat is dus een bout van je trekhaakplaat die links en rechts van je balk vast zat.
Okee, maar waarom gaat rechts dan zo simpel los? Nou ja, voorlopig hoef ik er even niet bij, alleen de sensoren effe een likje kit geven voor de stevigheid
Donald, gaten boren is zo simpel, gewoon een dubbelcheck op de lokaties, dan even voorboren met een klein boortje en dan gewoon gaan, ik maak me meestal meer zorgen om het wegwerken van de kabels en het overhouden van het aantal onderdelen. Mijn limiet is 5 en ik had er nu maar twee,
Volvo V40 1.8 2003....................en tja, ik heb hem net.
Haha, nou tellen kan gelukkig wel redelijk, dus uitkomen met onderdelen vind ik minder spannend..
Lijkt me zo rot als je een gat op de verkeerde plek boort.. Zou echt iets voor mij zijn
Net als met een klein gat snijden in mijn kofferbakbekleding voor een extra 12v aansluiting. Precies tijdens het snijden gleed ik weg.. en.. huppakee.. bekleding van het klepje van de verlichting lnksachter doorgesneden.
Dat komt bij de beste voor hoor, maar daarom eerst even voorboren met een boortje 2 of 3, en geloof me, ik heb gewoon 1 op het oog het eerste stipje gezet en daarop de rest op uitgemeten. Ik heb gewoon een referentiepunt van de klep genomen.Als jezelf twee keer controleert en desnoods een ander, dan kan slechts fout gaan als je een blinddoek voordoet
Volvo V40 1.8 2003....................en tja, ik heb hem net.
Wat ik zo over Ivar gelezen heb, moet dat met het vertrouwen wel goedkomen, hoewel ik denk dat Ivar niet geheel spoort weet hij verrekte veel en goede begrijpbare how-to's te maken
Volvo V40 1.8 2003....................en tja, ik heb hem net.
Klop het dat je vanuit de kabelboom links achter bij de achterlichten in de kofferbak (die van de achteruitrijlampen). oranje/bruin is (Volvo v40 2003)
En dat die bij de achteruitrijlampen dan over gaat in bruin?
Volgens mij is het ook geen oranje/bruin want die kom ik niet tegen.
Dus als er nog iemand is die weet welke kleur er nar de achteruitrijverlichting gaan zou ik blij zijn.
Bij de lichten zelf is die bruin.
Het gat om een v40 2003
ha Mika , ik weet niet het al gelukt was maar bij mijn volvo (v40 2002) is de paars witte draad achteruit rij verlichting, hij lag zelfs in een lus bij het linker achterlicht om eventueel een 13 polige doos op de trekhaak te monteren.
massa zit een kleine 10 cm verderop
vandaag mijn linker achterlichtop de carrosserie vervangen, en daar kwam ik een schakelaar(aan/uit) tegen met een meter of 10 denk wel aan kabel datliep naar een zwart kastje toe dat met soort klitteband op de carrosserie zat.
Weet iemand waar dit kastje voor is ?
is wel van volvo....
Laatst gewijzigd door Rikv40 op di 13 mei 2014, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.