Pagina 3 van 3

Re: wielbasis breder bij fase II dan fase I..Why??

Geplaatst: ma 12 mar 2012, 01:56
door krismazur
voorste veerpoten zijn anders dus ook niet alleen stugger, toplager is ook anders. daarom zijn ze niet uitwisselbaar

Re: wielbasis breder bij fase II dan fase I..Why??

Geplaatst: ma 12 mar 2012, 09:28
door Mullie
bedankt zover.
ik denk inderdaad niet dat het te maken heeft met de schokbrekers ook al zijn deze anders.

De draagarmen zouden inderdaad iets langer kunnen zijn. Maar is dat ook verklaarbaar,ik bedoel is dat een feit?

Re: wielbasis breder bij fase II dan fase I..Why??

Geplaatst: ma 12 mar 2012, 12:15
door krismazur
Achter ophanging is 99% hetzelfde enige verschil achter is draagarm boven

voor links en rechts vanaf 1998
Image

voor links en rechts tot 1996 (links en rechts zijn verschillend)
Image

Veerpoten achter zijn 1 op 1 uitwisselbaar :vertag

Voor ophanging heeft meer verschillen.
Toplagers van de veerpoot is anders

Draagarmen zijn ook anders.
en Stabilisatorstan verticaal is ook anders

Dus alle verschillen tussen voorophanging voor zou lijden tot andere afmetingen

Re: wielbasis breder bij fase II dan fase I..Why??

Geplaatst: ma 12 mar 2012, 13:35
door devnullT4
Is de achterkant ook breder eigenlijk ?

Bij de voorkant zit het overigens puur in de afmeting draagarm

Re: wielbasis breder bij fase II dan fase I..Why??

Geplaatst: ma 12 mar 2012, 14:53
door Mullie
nee achterkant is even breed!
Image

Re: Alles over verschil onderstel phase 1 <> phase 2

Geplaatst: do 15 feb 2018, 20:44
door Dudedouwe
mensen nog even een klein vraagje, mijn auto kan op de een of andere manier niet uitgelijnd worden. ze zeggen dat de spoorstangen te kort zijn op de een of andere manier. ik heb phase 1 naar 2 ombouw gedaan van een 2.0T zit er verschil in phase 1 en phase 2 spoorstangen? ik had al van Mike begrepen dat ze wel verschillende serienummers hebben maar zit er daadwerkelijk ook verschil in lengte in? of ligt het hem ergens anders aan waardoor hij niet uitgelijnd kan worden?

Re: Alles over verschil onderstel phase 1 <> phase 2

Geplaatst: do 15 feb 2018, 23:56
door volvoS40
Ja zit verschil in lengte.

Re: Alles over verschil onderstel phase 1 <> phase 2

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 21:35
door Dudedouwe
Phase 2 is dus langer, maar passen die zo op een phase 1?

Alles over exterieur ph 2 op ph 1 en vica versa (bv bumper)

Geplaatst: zo 18 feb 2018, 14:38
door Dudedouwe
Nog even een vraagje, passen phase 2 spoorstangen zo op phase 1? Ik heb de phase 2 spoorstangen eigenlijk nodig omdat deze wat langer zijn ivm het uitlijnen maar weet niet of dit zo 1.2.3. past, heb al phase 2 fuseehuizen

Onderhoud onderstel, meteen naar phase2 ombouwen?

Geplaatst: wo 31 okt 2018, 12:48
door ronker
Liefhebbers,

Bij Guus ('97er T4) is van alles mis met het onderstel. Het rammelt behoorlijk, heb zowiezo speling op de linker draagarm voor, de rijhoogte links en rechts is zowel voor en achter verschillend, er is een stuitertje vanaf zo'n 110 km/u en het weggedrag is mwah..... redelijk.

Ik wil eigenlijk alles meteen aanpakken en tegelijk verlagen of een schroefset plaatsen.

Als ik phase 2 draagarmen monteer dan moet ik zowel de topmounts/ veerpootlagers en de koppelstangetjes van de stabistang vervangen? Kan de stabistang zelf wel blijven zitten?
Camber zal wel flink veranderen neem ik aan aangezien de phase 2 draagarmen zo'n 9mm verder naar buiten komen?

Is er verder nog iets wat ik aan moet passen of heb ik het zo wel? Las ergens ook iets over te korte stuurstangen

Re: Onderhoud onderstel, meteen naar phase2 ombouwen?

Geplaatst: wo 31 okt 2018, 16:06
door dannyw
Ombouw naar phase 2 zal niet lukken hiervoor zullen ook je spatborden en bumper aan moeten passen.

Ik heb nog 2 geheel nieuwe Oem phase 1 draagarmen te koop.

Staan in het verkoophoekje

Re: Onderhoud onderstel, meteen naar phase2 ombouwen?

Geplaatst: do 01 nov 2018, 12:08
door ronker
Hahaha, ik zie nu dat mijn vraag op twee manieren opgevat kan worden, ik bedoel niet dat ik Guus wil ombouwen naar Phase2, ben best happy met het neusje zo :tumbup

Ik bedoel de voortrein ombouwen naar Phase2, om een beter weggedrag te bereiken, vooral wat minder zenuwachtig bij rechtuit en hopelijk wat minder kans op gerammel na verloop van tijd.

Re: Onderhoud onderstel, meteen naar phase2 ombouwen?

Geplaatst: do 01 nov 2018, 13:01
door Dudedouwe
Als je inderdaad phase 2 draagarmen gaat plaatsen op phase 1 auto gaat het alsnog niet passen. Door de phase 2 draagarmen komt je wiel verder naar voren te staan waardoor je langere wielbasis hebt, dit betekent dat je stuurstangen te kort zijn en dan moet hij uitgelijnd worden met phase 2 stuurstangen. Maar dan kom je alsnog met het probleem met de bumper en wielschermen uit.

Ik heb zelf mijn auto volledig omgebouwd van ph1 naar ph2, opzich best te doen zolang je maar weet wat er moet gebeuren .

Re: Onderhoud onderstel, meteen naar phase2 ombouwen?

Geplaatst: do 01 nov 2018, 13:08
door ronker
Dudedouwe schreef: do 01 nov 2018, 13:01 Als je inderdaad phase 2 draagarmen gaat plaatsen op phase 1 auto gaat het alsnog niet passen. Door de phase 2 draagarmen komt je wiel verder naar voren te staan waardoor je langere wielbasis hebt, dit betekent dat je stuurstangen te kort zijn en dan moet hij uitgelijnd worden met phase 2 stuurstangen. Maar dan kom je alsnog met het probleem met de bumper en wielschermen uit.

Ik heb zelf mijn auto volledig omgebouwd van ph1 naar ph2, opzich best te doen zolang je maar weet wat er moet gebeuren .
Kijk, daar heb ik wat aan :tumbup

Dus zowel camber als caster veranderd? Dan gaat de vlieger niet op helaas, had gehoopt wat meer camber te krijgen maar zie het niet zitten om daar de hele neus voor aan te passen. :tumbdown