Knop tussen linker/rechter blazer op middenconsole
- DirkT4
- 5th Gear member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Parel van het Zuiden
Knop tussen linker/rechter blazer op middenconsole
Daarmee kun je de luchtmix regelen, in principe is dat buitenlucht die wat warmer of kouder gemaakt kan worden.
Totaal overbodige optie!!!
Ik heb een engineer gesproken die meegeholpen heeft met het ontwerp van het dashboard en die heeft het hele ding na de modificatie (phase II) dan ook weggelaten.
Totaal overbodige optie!!!
Ik heb een engineer gesproken die meegeholpen heeft met het ontwerp van het dashboard en die heeft het hele ding na de modificatie (phase II) dan ook weggelaten.
T4 verkocht in 2012 !!
Maar nog steeds Volvo-minded.
Maar nog steeds Volvo-minded.
- DinanT
- Veteraan
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 17:39
- 14
- Model: S80
- Bouwjaar: 2008
- Roepnaam: Dinant, Dien of Dean
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Knop tussen linker en reochter blazer knop op middenconsole
Inderdaad.... ik snap ook niets van die knopDirkT4 schreef:Totaal overbodige optie!!!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 01:50
- 14
- Locatie: Middelburg
Re: Knop tussen linker en reochter blazer knop op middenconsole
ik heb m zowieso altijd naar beneden, vind ik het prettigst omdat het dan et koelst blijft in de auto, heb m sinds juni dus nog geen winter meegemaakt.
weetniet hoe het dan is:)
weetniet hoe het dan is:)
Mijn Webdagboek! Volvo S40 1.8i 1996
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Knop tussen linker en reochter blazer knop op middenconsole
Daar hebben we toch verwarming voor of heb ik het nou mis
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
-
- Engine off
- Berichten: 19
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 08:58
- 14
Re: Knop tussen linker en reochter blazer knop op middenconsole
Ok, mij is iets heel anders verteld door de Volvo dealer,
Die knop is bedoeld voor op het moment dat de Climate control aanstaat, de airco zorgt dus voor de koele lucht, maar die knop is om warme lucht uit de roostertjes die ernaast zitten te krijgen, en is dus bedoeld om als je koude handen krijgt je die knop op warm kan zetten! dan komt daar warme lucht uit, en uit de rest van de roosters blijft koude lucht komen! Handig toch?!
groetjes
Die knop is bedoeld voor op het moment dat de Climate control aanstaat, de airco zorgt dus voor de koele lucht, maar die knop is om warme lucht uit de roostertjes die ernaast zitten te krijgen, en is dus bedoeld om als je koude handen krijgt je die knop op warm kan zetten! dan komt daar warme lucht uit, en uit de rest van de roosters blijft koude lucht komen! Handig toch?!
groetjes
Volvo V40 2.0AUT EXCLUSIVE
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
Re: Knop tussen linker en reochter blazer knop op middenconsole
Tip: laat je airco altijd half op je voeten blazen. Dit voorkomt gevoeligheid voor snotteren(verkouden) worden. Daarnaast verdeelt de lucht dan prettiger door de auto. Zet je airco ook niet kouder dat ongeveer 3 tot 5 graden onder de buitentemperatuur. De gevoelstemperatuur is dan aangenaam en de klap als je uitstapt (op vakantie in een warm land) is dan minder.Stimpy schreef:Hmmm, als dat het is, dan zou er iets mis zijn met de mijne...
Ik krijg koude oren als de airco aanstaat (heb die roosters op mijn gezicht staan), ongeacht of de knop omhoog of omlaag staat..
suc6
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
- MathijsT4
- Idle
- Berichten: 85
- Lid geworden op: di 09 jun 2009, 19:54
- 14
- Locatie: Utrecht
Re: Knop tussen linker en reochter blazer knop op middenconsole
Aanbevolen ideale rijtemperatuur volgens volvo is 19graden! Laatst het boekje van een nieuwe S80 doorgelezen voor een familielid..
heb hem dus meestal op 19/20 graden staan.
(is het buiten 30graden oid dan ga ik daar ca 6 graden onder zitten)
Maar vroeg het mij laatst ook af waar dat knopje voor dient..
had zelf al bedacht dat het de buitenlucht doorlaat en indien je m op warm zet er een geleiding via de warmte van het blok plaatsvind.
heb hem dus meestal op 19/20 graden staan.
(is het buiten 30graden oid dan ga ik daar ca 6 graden onder zitten)
Maar vroeg het mij laatst ook af waar dat knopje voor dient..
had zelf al bedacht dat het de buitenlucht doorlaat en indien je m op warm zet er een geleiding via de warmte van het blok plaatsvind.
Ex- V40 T4 aut. 1998, mis hem!!! (maar niet de kosten)
nu een Skoda Fabia 1.2
nu een Skoda Fabia 1.2
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Knop tussen linker en reochter blazer knop op middenconsole
Erg late reactie maar toch, was het uit het oog verloren...
Vind ik knap, ik heb niet eens airco, laat staan climate control, maar wel die knop...coenvandal schreef:Ok, mij is iets heel anders verteld door de Volvo dealer,
Die knop is bedoeld voor op het moment dat de Climate control aanstaat, de airco zorgt dus voor de koele lucht, maar die knop is om warme lucht uit de roostertjes die ernaast zitten te krijgen, en is dus bedoeld om als je koude handen krijgt je die knop op warm kan zetten! dan komt daar warme lucht uit, en uit de rest van de roosters blijft koude lucht komen! Handig toch?!
groetjes
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
- Edwins40
- 4th Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 11:45
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Amersfoort
Verschillende temperaturen uit blaasmonden
Mijn vriendin merkte gister iets aparts op aan mijn verwarming.
Om even een uiterste als voorbeeld te nemen; Als de verwarming op maximale warmte staat, blaast alles ook warme lucht, behalve de blaasmonden in het midden (dus boven de radio). Hier komt dan koele lucht uit.
Weet iemand hoe dit kan? Ik niet snap...
Om even een uiterste als voorbeeld te nemen; Als de verwarming op maximale warmte staat, blaast alles ook warme lucht, behalve de blaasmonden in het midden (dus boven de radio). Hier komt dan koele lucht uit.
Weet iemand hoe dit kan? Ik niet snap...
_____________________________________________________
S40 - 2.0 16v - 140pk - '99 - 300.000+ km - Cruise Control - Airco - Half Leer
WebDagBoek
S40 - 2.0 16v - 140pk - '99 - 300.000+ km - Cruise Control - Airco - Half Leer
WebDagBoek
- Speed
- 5th Gear member
- Berichten: 676
- Lid geworden op: ma 05 okt 2009, 23:37
- 14
- Roepnaam: Joost
- Locatie: Zuid scharwoude
Re: Verschillende temperaturen uit blaasmonden
Ik heb hetzelfde.. zou nog steeds niet weten wat het is.. ik hou je op de hoogte!
Volvo S40 2.0T 2001. Volvo 244 D6 1982. Volvo 144 1971
- DirkT4
- 5th Gear member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Parel van het Zuiden
Re: Verschillende temperaturen uit blaasmonden
Dat is een luchtmix van buiten, zorgt voor frisse lucht. Deze zal nooit zo warm worden als de lucht die uit
je andere blaasmonden komt.
je andere blaasmonden komt.
T4 verkocht in 2012 !!
Maar nog steeds Volvo-minded.
Maar nog steeds Volvo-minded.
- Edwins40
- 4th Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 11:45
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Amersfoort
Re: Verschillende temperaturen uit blaasmonden
So I'm not an anomaly thank god! Ik heb eens zitten denken, dat schuifje dat boven je blaasmonden zit (rood/blauw) kan dat er wat mee te maken hebben? Want als je die op rood zet reageert ie op de warmte van de motor, en als je hem op blauw zet op de rijwind..Speed schreef:Ik heb hetzelfde.. zou nog steeds niet weten wat het is.. ik hou je op de hoogte!
Verdere logica kan ik er niet aan hangen..
Edit; Zoals Dirk hierboven al meld, dat is dus het geval!
_____________________________________________________
S40 - 2.0 16v - 140pk - '99 - 300.000+ km - Cruise Control - Airco - Half Leer
WebDagBoek
S40 - 2.0 16v - 140pk - '99 - 300.000+ km - Cruise Control - Airco - Half Leer
WebDagBoek
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
Re: Verschillende temperaturen uit blaasmonden
als je de middelste blaasmond op warm zet komt er wel iets warmere lucht uit... maar nooit zo warm als de andere blaasmonden. Deze knop is echt de meest nutteloze knop van onze x40 phase 1 modellen Om 't aangenaam in de auto te krijgen op deze koude dagen moet je de middelste blaasmonden uitzetten dmv de schuifjes dichtdraaien. Dit staat zelf in het instructieboekje om de auto zo snel mogelijk lekker behagelijk te maken qua temperatuur.
suc6
suc6
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
- Edwins40
- 4th Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 11:45
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Amersfoort
Re: Verschillende temperaturen uit blaasmonden
Jep, volle bak voetverwarming aan en blazen maar!schaefer schreef:als je de middelste blaasmond op warm zet komt er wel iets warmere lucht uit... maar nooit zo warm als de andere blaasmonden. Deze knop is echt de meest nutteloze knop van onze x40 phase 1 modellen Om 't aangenaam in de auto te krijgen op deze koude dagen moet je de middelste blaasmonden uitzetten dmv de schuifjes dichtdraaien. Dit staat zelf in het instructieboekje om de auto zo snel mogelijk lekker behagelijk te maken qua temperatuur.
suc6
_____________________________________________________
S40 - 2.0 16v - 140pk - '99 - 300.000+ km - Cruise Control - Airco - Half Leer
WebDagBoek
S40 - 2.0 16v - 140pk - '99 - 300.000+ km - Cruise Control - Airco - Half Leer
WebDagBoek
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
Re: Verschillende temperaturen uit blaasmonden
boekje zegt dat je bij climatecontrol je 'richt' knop op de meest rechtse stand moet zetten. Dus het pijltje naar boven en beneden. Zo richt je op de ramen en zijmonden + de voetmonden...
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
-
- Idle
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 16 jan 2010, 18:23
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Noord Brabant
Re: Verschillende temperaturen uit blaasmonden
bevestig. middelste blaast kouder(buitenlucht)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 454
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 19:56
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 102pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Erik
- Locatie: Amersfoort
Re: Verschillende temperaturen uit blaasmonden
Ik heb dit ook altijd een vreemd fenomeen gevonden maar het zal vast iets te maken hebben met de veiligheid waar volvo voor gaat. Op die manier wordt het nooit te warm binnen zonder dat je er echt zelf voor hebt gekozen. (ja, als je alles dicht draait kunnen zij er ook niks meer aan doen)
Zelfs als je de buitenlucht afsluiter aanzet (dus je lucht circuleerd) wordt het middenconsole niet warm! X40 dingetje geloof ik!
Zelfs als je de buitenlucht afsluiter aanzet (dus je lucht circuleerd) wordt het middenconsole niet warm! X40 dingetje geloof ik!
-
- Idle
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 16 jan 2010, 18:23
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Noord Brabant
Re: Verschillende temperaturen uit blaasmonden
dit is zodat je nog altijd frisse lucht op je snoet kan krijgen. (om alert te blijven)
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Verschillende temperaturen uit blaasmonden
En daarom maakt dit onze X40 unieke auto's van
- Speed
- 5th Gear member
- Berichten: 676
- Lid geworden op: ma 05 okt 2009, 23:37
- 14
- Roepnaam: Joost
- Locatie: Zuid scharwoude
Re: Verschillende temperaturen uit blaasmonden
Haha ja precies!krismazur schreef:En daarom maakt dit onze X40 unieke auto's van
Volvo S40 2.0T 2001. Volvo 244 D6 1982. Volvo 144 1971