Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startmotor
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10696
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 14
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startm
Slecht te beoordelen maar het lijkt alsof de startmotor wel draait maar de starterkrans niet uit komt. Vandaar dat zoemen..
- navigator
- Idle
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 15 sep 2011, 13:36
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Breda
Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startm
En waar duid dat op? Dat de starter gaar is?
Zundapp 518-20 / Suzuki VX800 / Volvo V40 1998
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10696
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 14
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startm
Yup, maar misschien dat anderen op andere ideeen komen.
- thomasv1996
- 1st Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 17:47
- 9
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Veen
Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startm
Het is inderdaad slecht te horen in het filmpje. De ervaring die ik heb met slecht starten bij warme motor is weerstand in de accuklemmen. Dit kun je simpel testen door aan de klemmen van de + en - kabel op de accu te voelen. Als deze bloedheet zijn hebben ze te veel weerstand. Dat is een vaak voorkomend probleem
Verstuurd vanaf mijn SM-G850F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G850F met Tapatalk
- navigator
- Idle
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 15 sep 2011, 13:36
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Breda
Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startm
Ik ga alles proberen, op het moment is het zo dat wanneer ik hem vaker start dat het dan slechter wordt. Mijn garagehouder heeft uit voorzorg een nieuwe startmotor besteld waar ik redelijk wat korting op krijg. Mocht dat niet het probleem zijn dan gaat de startmotor gewoon weer terug. Hij is een oud-volvodealer monteur uit de periode van de V40 dus hij kent de euvels van deze bakken maar al te goed.
Fijne aan mijn garage is dat ik daar altijd fikse korting krijg omdat ik veel klanten aanlever en zijn social media doe. De startmotor (nieuw) kost mij dan 120,-
Fijne aan mijn garage is dat ik daar altijd fikse korting krijg omdat ik veel klanten aanlever en zijn social media doe. De startmotor (nieuw) kost mij dan 120,-
Zundapp 518-20 / Suzuki VX800 / Volvo V40 1998
- navigator
- Idle
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 15 sep 2011, 13:36
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Breda
Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startm
Startmotor is vervangen door een nieuw exemplaar, kostte mij 130 ex montage (300 inc apk, remblokken arbeid)
Hij start nu ook heel snel, zolang als dat ik de auto rijd (sinds 2010, na overname moeder) heeft hij niet zo vlot en soepel gestart.
Hij start nu ook heel snel, zolang als dat ik de auto rijd (sinds 2010, na overname moeder) heeft hij niet zo vlot en soepel gestart.
Zundapp 518-20 / Suzuki VX800 / Volvo V40 1998
- Thomas
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: wo 21 mar 2018, 18:57
- 6
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2002
- Roepnaam: Thomas
- Locatie: Zeist
Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startmotor
Geen idee of dit hier thuishoort, maar ik merkte vandaag dat mijn 1.8 benzine minder goed startte bij het hete weer.
Kost echt meer tijd en gepruttel voordat hij start, zeg maar. Ik draai dan wel in een keer de sleutel door, overigens. Nog niet geprobeerd om hem even op contact te laten staan.
Was een week geleden ook al zo, toen hij een tijdje in de zon had gestaan.
Ik heb al iets gelezen over vapour lock, maar is dat iets wat bij onze auto’s voorkomt? Ik begrijp dat dat vooral een euvel is bij oudere auto’s.
Kost echt meer tijd en gepruttel voordat hij start, zeg maar. Ik draai dan wel in een keer de sleutel door, overigens. Nog niet geprobeerd om hem even op contact te laten staan.
Was een week geleden ook al zo, toen hij een tijdje in de zon had gestaan.
Ik heb al iets gelezen over vapour lock, maar is dat iets wat bij onze auto’s voorkomt? Ik begrijp dat dat vooral een euvel is bij oudere auto’s.
- rejaatje
- 40forum team
- Berichten: 7053
- Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 10:35
- 11
- Model: C30
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Renee
- Locatie: Gemert
Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startmotor
Ik ga hier even meelezen. Mijn wagen doet precies hetzelfde als Thomas beschrijft.
Vanmiddag bewust in de schaduwrijke parkeergarage gezet op 't werk en dan is er niets aan de hand.
Vanmiddag bewust in de schaduwrijke parkeergarage gezet op 't werk en dan is er niets aan de hand.
Volvo for life
- Thomas
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: wo 21 mar 2018, 18:57
- 6
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2002
- Roepnaam: Thomas
- Locatie: Zeist
Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startmotor
Ah, ik ben dus niet de enige.
Vandaag stond de auto weer lekker te bakken in de zon, dus ik heb eens gekeken wat er gebeurt als de hij even op contact staat voor de motor te starten.
Denk ik 15 seconden gewacht voor het starten en hoppa, zonder problemen een draaiende motor.
Bijzonder
Vandaag stond de auto weer lekker te bakken in de zon, dus ik heb eens gekeken wat er gebeurt als de hij even op contact staat voor de motor te starten.
Denk ik 15 seconden gewacht voor het starten en hoppa, zonder problemen een draaiende motor.
Bijzonder
-
- Idle
- Berichten: 53
- Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 22:52
- 9
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startmotor
Vraagje :
Phase 1 ( uit 1997 ) en Phase (2 / 3 ) uit 2003
hebben toch dezelfde startmotor ?
Even voor de zekerheid :
Wil morgen de startmotor uit mijn "oude" V40 overzetten naar mijn "nieuwe" V40
niet omdat die slecht start, maar omdat ik weet dat in mijn "oude" V40
een gereviseerde startmotor zit, die ik een 2.5 jaar geleden erin heb laten leggen.
Och ja :
Die ene uit 1997 is wel een 1.8 (op LPG) en de V40 uit 2003 is een 2.0 ( geen turbo of dergelijke)
Weet niet of daar nog verschil in zit qua startmotor ?
Phase 1 ( uit 1997 ) en Phase (2 / 3 ) uit 2003
hebben toch dezelfde startmotor ?
Even voor de zekerheid :
Wil morgen de startmotor uit mijn "oude" V40 overzetten naar mijn "nieuwe" V40
niet omdat die slecht start, maar omdat ik weet dat in mijn "oude" V40
een gereviseerde startmotor zit, die ik een 2.5 jaar geleden erin heb laten leggen.
Och ja :
Die ene uit 1997 is wel een 1.8 (op LPG) en de V40 uit 2003 is een 2.0 ( geen turbo of dergelijke)
Weet niet of daar nog verschil in zit qua startmotor ?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: ooltgensplaat of all places
Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startmotor
Ook onze V heeft sinds een tijdje last van moeilijk starten.
Auto start eigenlijk goed als de auto minimaal 1 dag heeft stilgestaan en het buiten beneden de 25 graden is. Sleutel omdraaien en start meteen.
Als het buiten warmer is, of de motor is nog warm, dan start hij erg moeilijk. Mocht de motor uitgezet worden en direct daarna weer gestart, is er haast nooit een probleem.
Als je een stuk gereden hebt en de auto staat bv. 10 minuten of 2 uur stil, start hij moelijk, Startmotor draait goed rond, maar motor slaat niet aan. Soms duurt het 5 seconden voordat hij aanslaat en daarna ruik je een benzinelucht in de V.
Bougies zijn eergisteren vervangen, helaas heeft dit het probleem niet verholpen.
Waar zou dit probleem vandaan kunnen komen? ik heb al gelezen over brandstofdrukregelaar, maar met echt koude motor start hij goed.
Ook temperatuursensor werkt volgens mij goed. Heb wel gelezen dat als deze kapot is/ aan het gaan is er te rijke benzine wordt ingespoten, omdat de sensor de temp niet goed wordt gemeten. Dit zou wel de benzinelucht verklaren in de auto, maar de temp van de motor blijft netjes, zo te zien in boordcomputer. Ook slaat de ventilator netjes aan als de boordcomputer 102 graden aangeeft en temp zakt dan weer naar 95/96 graden.
Iemand die mij op de juiste weg zou kunnen helpen? Naar de dealer gaan voor hulp kan altijd nog.
Alvast bedankt!!
Auto start eigenlijk goed als de auto minimaal 1 dag heeft stilgestaan en het buiten beneden de 25 graden is. Sleutel omdraaien en start meteen.
Als het buiten warmer is, of de motor is nog warm, dan start hij erg moeilijk. Mocht de motor uitgezet worden en direct daarna weer gestart, is er haast nooit een probleem.
Als je een stuk gereden hebt en de auto staat bv. 10 minuten of 2 uur stil, start hij moelijk, Startmotor draait goed rond, maar motor slaat niet aan. Soms duurt het 5 seconden voordat hij aanslaat en daarna ruik je een benzinelucht in de V.
Bougies zijn eergisteren vervangen, helaas heeft dit het probleem niet verholpen.
Waar zou dit probleem vandaan kunnen komen? ik heb al gelezen over brandstofdrukregelaar, maar met echt koude motor start hij goed.
Ook temperatuursensor werkt volgens mij goed. Heb wel gelezen dat als deze kapot is/ aan het gaan is er te rijke benzine wordt ingespoten, omdat de sensor de temp niet goed wordt gemeten. Dit zou wel de benzinelucht verklaren in de auto, maar de temp van de motor blijft netjes, zo te zien in boordcomputer. Ook slaat de ventilator netjes aan als de boordcomputer 102 graden aangeeft en temp zakt dan weer naar 95/96 graden.
Iemand die mij op de juiste weg zou kunnen helpen? Naar de dealer gaan voor hulp kan altijd nog.
Alvast bedankt!!