Hier ook weer iemand die volledig overtuigd is mbt originele bougies.
Dit kwam er uit:
Alleen de eerste cilinder zat de bougie vast gedraaid. De rest zat los. Zie je ook aan koolaanslag bij twee en verkleuringen bij 3 en 4
Zelfs bougie gat helemaal verkleurd?
Of het door t loszitten kwam of door de bosch bougies, voorheen liep mn 1.8 onregelmatig je voelde overslag, bij oppakken na even stationair gedraaid tehebben leek t wel eens of de motor spontaan besloot andersom te gaan draaien zulke misfires? Stoppen starten en weer door.
Loopt nu met originele volvo bougies als een naaimachinetje.
O ja om te zorgen dat bougies wel goed vast zitten is het toepassen van een -klein beetje- goede hoge temperatuur anti seize helemaal niet verkeerd. Zonder dat spul kan de oude vervuilde draad zoveel weerstand bieden dat t lijkt of de bougie vast zit en je dus deze shit krijgt.
Rustig handvast indraaien en dan hooguit een achtste slag met bougiesleutel na geven. Gewoon ff oppassen met je grote klauwen dat je niet alles kapot draait
Maar dan weet je teminste zeker dat t vast zit ( en straks weer los komt
)
Alex