Alles over motorsteunen / motorsteunrubbers
-
- Engine off
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 00:48
- 14
Alles over motorsteunen / motorsteunrubbers
Kan iemand mij vertellen wat de kosten zijn voor het vervangen van de motorsteunen van een S40 T4 '98?
Thnx...
Jur
Thnx...
Jur
-
- 1st Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 10:16
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Den Haag
Re: motorsteunen
225 euro incl. arbeid., dat is de steun als je onder de motorkap kijkt links van je blok bovenin. (prijs die ik van de volvo dealer opkreeg maar niet gedaan)
De motorsteun/versnellingsbak koste mij 85 euro ex btw incl. arbeid.
Bij de dealer laten doen tijdens grote beurt.
Dat is de achterste steun onderin.( gezien van vooraf)
En dan heb je ook nog de motorsteun onderin vooraan. Maar die kost ongeveer 45 euro ex btw en ex arbeid.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik zou als ik jou was NIET naar de dealer gaan. Heb mijn bovenste en vooraan onderin bij een ander laten doen voor 225 euro in totaal. Dat was incl arbeid en btw.
Elk ander bedrijf kan dat namelijk wel doen voor je.
Veel succes
De motorsteun/versnellingsbak koste mij 85 euro ex btw incl. arbeid.
Bij de dealer laten doen tijdens grote beurt.
Dat is de achterste steun onderin.( gezien van vooraf)
En dan heb je ook nog de motorsteun onderin vooraan. Maar die kost ongeveer 45 euro ex btw en ex arbeid.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik zou als ik jou was NIET naar de dealer gaan. Heb mijn bovenste en vooraan onderin bij een ander laten doen voor 225 euro in totaal. Dat was incl arbeid en btw.
Elk ander bedrijf kan dat namelijk wel doen voor je.
Veel succes
-
- Engine off
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 00:48
- 14
Re: motorsteunen
oke, bedankt!
Goed dat ik een indicate van de prijzen heb. Ga het a.s.a.p regelen..
Goed dat ik een indicate van de prijzen heb. Ga het a.s.a.p regelen..
-
- Idle
- Berichten: 26
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:21
- 15
B Motorsteunen versleten ?
Betreffende een 1996 Volvo S40 met de 1.8 benzinemotor van Volvo (85 kW dus), handgeschakeld.
Symptomen:
Mijn vragen:
Symptomen:
- merkbare resonanties en trillingen bij stationair draaien
- vanuit stilstand in 1e vertrekken -> veel gedaver voor ca. een seconde
- merkbaar voelen van de motor in 't gaspedaal en de versnellingspook
- bij gas geven: opnieuw resonanties bij 2800-3400 rpm, een soort van sportief gebrom in 't interieur eigenlijk -> dit heb ik al ca. een jaar, maar nu is 't iets duidelijker aanwezig
Mijn vragen:
- Hoe kan ik er zeker van zijn dat die kapot/versleten zijn ? Naar wat moet ik kijken, wat moet ik testen ?
- Is 't iets dat asap gefixt moet worden om verdere schade te voorkomen ? Of blijft 't gewoon maar bij die ongemakken waardoor ik nog ff de kat uit de boom kan kijken ? Is dit een afkeuring (in België) trouwens ?
- Is dit gewoon slijtage of een uitzonderlijke breuk ? Ze zijn de vorige 285k km alvast nooit vervangen geweest... .
- Raming van de herstellingskost (onderdelen + aantal werkuren is genoeg, de totaalprijs reken ik zelf wel uit) ? Moet de motor uit de motorruimte gehaald worden (veel werkuren dus) ?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 15
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
Re: Motorsteunen versleten ?
Auto gewoon naar de garage brengen. Deze kunnen snel een diagnose stellen. Motorsteunen testen ze gewoon door met bijv. een bandenlepel een steunen onder spanning te trekken. Kun je zo zien of de rubbers ingescheurd zijn. Dit is gewone slijtage, zeker na bijna 3 ton aan km's. Motor hoeft er niet uit. Afhankelijk van welke en hoeveel steunen er aan vervanging toe zijn kan het enkele tientjes tot misschien wel paar hondertjes kosten. Gewoon even diagnose en prijsopgave door een garage laten doen.
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
-
- Engine off
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:04
- 15
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1999
Re: B Motorsteunen versleten ?
Ik heb alle motorsteunen vervangen, ondanks dat ze niet gescheurd waren.
Bij mij werd het wel beter qua resonanties. Echt weg gaat het niet.
Maar ik moet zeggen dat de 1.8 motor standaard al erg veel resonanties doorgeeft aan pedalen en stuur.
Bij mij werd het wel beter qua resonanties. Echt weg gaat het niet.
Maar ik moet zeggen dat de 1.8 motor standaard al erg veel resonanties doorgeeft aan pedalen en stuur.
- Mr-officer
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 21:30
- 14
- Roepnaam: Vé
Re: B Motorsteunen versleten ?
Hallo,
Ik weet niet of je handig bent, maar het is niet moeilijk...
Doe je motorkap open. Haal de kunststof beschermkap van je motor af. Zo heb je meer overzicht wat je blok doet bij het gas geven.
Zet je auto in z'n vrij, start de auto en stap weer uit.
Geef handmatig gas direct op het blok. Oftewel, aan de gashendel op het blok even duwen/trekken.
Doe dit als je motor warm is, om schade te voorkomen. Geef snel, maar kort gas tot ongeveer 3000/4000 toeren. Als je blok veel overheld, of "klappen" maakt ergens, zie je ook waaren of het de motorsteunen zijn. Deze zie je links en rechts van je blok en aan de achterzijde. Aan de onderzijde zit het met een lange balk op de steun vast.
Als er niets raars gebeurt, kan het ook aan je koppeling/drukgroep/druklager liggen. Het kan zijn dat er in je vooras speling op de versnellingsbak of de koppeling zit. Oftewel als het je motorsteun niet is, moet je even verder zoeken.
Belangrijkste vraag voor nu.........
WAT DOET DE AUTO BIJ GAS GEVEN IN Z'N VRIJ???
Succes!
Vé
Ik weet niet of je handig bent, maar het is niet moeilijk...
Doe je motorkap open. Haal de kunststof beschermkap van je motor af. Zo heb je meer overzicht wat je blok doet bij het gas geven.
Zet je auto in z'n vrij, start de auto en stap weer uit.
Geef handmatig gas direct op het blok. Oftewel, aan de gashendel op het blok even duwen/trekken.
Doe dit als je motor warm is, om schade te voorkomen. Geef snel, maar kort gas tot ongeveer 3000/4000 toeren. Als je blok veel overheld, of "klappen" maakt ergens, zie je ook waaren of het de motorsteunen zijn. Deze zie je links en rechts van je blok en aan de achterzijde. Aan de onderzijde zit het met een lange balk op de steun vast.
Als er niets raars gebeurt, kan het ook aan je koppeling/drukgroep/druklager liggen. Het kan zijn dat er in je vooras speling op de versnellingsbak of de koppeling zit. Oftewel als het je motorsteun niet is, moet je even verder zoeken.
Belangrijkste vraag voor nu.........
WAT DOET DE AUTO BIJ GAS GEVEN IN Z'N VRIJ???
Succes!
Vé
-
- Idle
- Berichten: 26
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:21
- 15
Re: B Motorsteunen versleten ?
Om hier even op terug te komen: een maandje geleden zijn dus twee motorsteunen vervangen geweest en 't getril was daarmee ook verholpen.
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- Idle
- Berichten: 26
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:21
- 15
Re: B Motorsteunen versleten ?
1 motorsteun van € 47,84 excl. BTW.
1 motorsteun van € 50,50 excl. BTW.
De werkuren mocht 'k zonder BTW betalen, was iets van een 1,5u werk oftewel ca. € 50.
Viel uiteindelijk nog goed mee, vind ik zelf.
1 motorsteun van € 50,50 excl. BTW.
De werkuren mocht 'k zonder BTW betalen, was iets van een 1,5u werk oftewel ca. € 50.
Viel uiteindelijk nog goed mee, vind ik zelf.
- meeus
- Supporting Member
- Berichten: 1255
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 21:39
- 14
- Model: S60
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Yo
- Locatie: Hasselt BE
Hoeveel motorsteunen in 1.9D 1997 Veroorzaakt deze gepiep?
Vraag over motorsteun:
Laatste tijd heb ik gemerkt dat de motor zo piept als ik hem uitzet.
Als ik de motor in neutraal eens gas geef dan merk ik op dat hij nogal veel "kantelt".
Een motorsteun vervangen, hoeveel zijn er feitelijk in een 1900tdi van 1997?
En als ik deze vervang is dat gepiep dan opgelost en staat de motor dan stabieler?
Heeft iemand een idee wat zo een motorsteun kost of welk onderdel(en) er vereist zijn?
Dank bij voorbaat al jongens wie me kan helpen met wat tekeningskes enzo
Laatste tijd heb ik gemerkt dat de motor zo piept als ik hem uitzet.
Als ik de motor in neutraal eens gas geef dan merk ik op dat hij nogal veel "kantelt".
Een motorsteun vervangen, hoeveel zijn er feitelijk in een 1900tdi van 1997?
En als ik deze vervang is dat gepiep dan opgelost en staat de motor dan stabieler?
Heeft iemand een idee wat zo een motorsteun kost of welk onderdel(en) er vereist zijn?
Dank bij voorbaat al jongens wie me kan helpen met wat tekeningskes enzo
Mr Blue ~ The Blue Pearl - 175.000KM | 2001 | 19 Yrs | 1Yr on LPG
RIP O.J ~ My Little Tank - 326.000KM | 2001 | 18 Yrs on LPG | Compression 98%
RIP O.J ~ My Little Tank - 326.000KM | 2001 | 18 Yrs on LPG | Compression 98%
-
- 1st Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 10:16
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Den Haag
Re: Motorsteun
Dat piepen zal wel denk ik van een riem komen.
Als ie tot stilstand komt en versleten of te slap staat afgesteld krijg je dat piep geluid.
Ik heb zelf een T4 uit 98 en heb ook last gehad van dat kantelen. Ik hoorde dan duidelijk een bonk.
Na vervanging van de bovenste motorsteun was het weg
Check dat gelijk ook even de rest van de motorsteunen want meestal komt de rest er vrij snel ook achteraan.
Als ie tot stilstand komt en versleten of te slap staat afgesteld krijg je dat piep geluid.
Ik heb zelf een T4 uit 98 en heb ook last gehad van dat kantelen. Ik hoorde dan duidelijk een bonk.
Na vervanging van de bovenste motorsteun was het weg
Check dat gelijk ook even de rest van de motorsteunen want meestal komt de rest er vrij snel ook achteraan.
- DirkT4
- 5th Gear member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Parel van het Zuiden
Re: Motorsteun
Wist niet dat je een 1.9 TDI had, zo'n fantastische VAG diesel!!!
Bij mijn weten zit er een Franse Diesel (TD en later DCI common rail) in de S/V40 D.
Je kan ook even wat druk uitoefenen met een stuk staal (koevoet) in de buurt van de verdachte steun.
Dan zie je gelijk hoeveel beweging erin zit. Ik heb ze ook allemaal vervangen en het werd gelijk stiller in de auto
waarbij het blok ook steviger in de motorruimte lag.
Bij mijn weten zit er een Franse Diesel (TD en later DCI common rail) in de S/V40 D.
Je kan ook even wat druk uitoefenen met een stuk staal (koevoet) in de buurt van de verdachte steun.
Dan zie je gelijk hoeveel beweging erin zit. Ik heb ze ook allemaal vervangen en het werd gelijk stiller in de auto
waarbij het blok ook steviger in de motorruimte lag.
T4 verkocht in 2012 !!
Maar nog steeds Volvo-minded.
Maar nog steeds Volvo-minded.
- meeus
- Supporting Member
- Berichten: 1255
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 21:39
- 14
- Model: S60
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Yo
- Locatie: Hasselt BE
Re: Motorsteun
motor op zich is heeel stil geen raar geluid te horen, geluid te vergelijken met een benzine motor.
Juist bij het uitschakelen van de motor piept die steun ergens wat welke steun no idea.
Het is een 1900tdi diesel van 1999 van een V40, iets anders blok en wat steviger.
Juist bij het uitschakelen van de motor piept die steun ergens wat welke steun no idea.
Het is een 1900tdi diesel van 1999 van een V40, iets anders blok en wat steviger.
Mr Blue ~ The Blue Pearl - 175.000KM | 2001 | 19 Yrs | 1Yr on LPG
RIP O.J ~ My Little Tank - 326.000KM | 2001 | 18 Yrs on LPG | Compression 98%
RIP O.J ~ My Little Tank - 326.000KM | 2001 | 18 Yrs on LPG | Compression 98%
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:03
- 15
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Elsloo LB
- Contacteer:
B Vervangen Motorsteun 2.0T - Schroefdraad kapot :(
Ik heb vandaag mijn auto opgehaald van een beurt, en kreeg als opmerking mee dat de motorsteun aan de passagierszijde vervangen 'moest' worden. Dit was te zien omdat de steun zover doorklapte dat er al een beetje lak aan de uiteinden weg was 'geslagen'. De klachten die ik had zijn hier te lezen.
De monteur zei dat een dergelijke steun rond de 230 euro zou zitten. Als ik naar deze website kijk klopt dat ook wel:
Het vervangen zou volgens hem niet veel werk zijn (hij heeft het materiaal en een brug).
Is zo'n motorsteun echt zo duur?... Ik lees veel verschillende dingen op het forum, en daarom wil ik het specifiek voor mijn auto wel eens weten...
SLECHT NIEUWS: http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... 071#p83071
De monteur zei dat een dergelijke steun rond de 230 euro zou zitten. Als ik naar deze website kijk klopt dat ook wel:
Het vervangen zou volgens hem niet veel werk zijn (hij heeft het materiaal en een brug).
Is zo'n motorsteun echt zo duur?... Ik lees veel verschillende dingen op het forum, en daarom wil ik het specifiek voor mijn auto wel eens weten...
SLECHT NIEUWS: http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... 071#p83071
Laatst gewijzigd door stefmen op wo 12 mei 2010, 08:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - Cruise Control - Stoelverwarming - Blokjesgrille - 264.000
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
- DirkT4
- 5th Gear member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Parel van het Zuiden
Re: [B] Vervangen Motorsteun 2.0T - Duur?
Volgens mij heb ik er bij de Volvodealer toch echt een stuk minder voor hoeven betalen.... bel ze anders eens.
T4 verkocht in 2012 !!
Maar nog steeds Volvo-minded.
Maar nog steeds Volvo-minded.
-
- Eigenaar
- Berichten: 2492
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Venray
Re: [B] Vervangen Motorsteun 2.0T - Duur?
Je zit in Elsoo.....bel Eugene 's op.... Tech5Racing. Heeft heel andere prijzen.
Je kan 'm ook pb'n zit hier op forum!
Je kan 'm ook pb'n zit hier op forum!
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:03
- 15
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Elsloo LB
- Contacteer:
Re: [B] Vervangen Motorsteun 2.0T - Duur?
Heb ik gedaan! Ben benieuwd...Rob schreef:Je zit in Elsoo.....bel Eugene 's op.... Tech5Racing. Heeft heel andere prijzen.
Je kan 'm ook pb'n zit hier op forum!
Dealers hebben vandaag gesloten helaas...
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - Cruise Control - Stoelverwarming - Blokjesgrille - 264.000
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:03
- 15
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Elsloo LB
- Contacteer:
Re: [B] Vervangen Motorsteun 2.0T - Duur?
Heb contact opgenomen met de dealer:
P/N 30630070 € 108,89 INCL btw, excl montage.
Prijs valt me erg mee in vergelijking met de site in mijn bovenste post.. Is dit het juiste nummer en heb ik dan alles wat ik nodig heb? Misschien dat iemand dit voor me zou kunnen nazoeken?
Heb Eugene gePM't, maar hij was ook erg verbaasd over deze prijs die de dealer mij gaf...
P/N 30630070 € 108,89 INCL btw, excl montage.
Prijs valt me erg mee in vergelijking met de site in mijn bovenste post.. Is dit het juiste nummer en heb ik dan alles wat ik nodig heb? Misschien dat iemand dit voor me zou kunnen nazoeken?
Heb Eugene gePM't, maar hij was ook erg verbaasd over deze prijs die de dealer mij gaf...
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - Cruise Control - Stoelverwarming - Blokjesgrille - 264.000
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
-
- Idle
- Berichten: 85
- Lid geworden op: wo 10 mar 2010, 20:39
- 14
- Locatie: Borne
Re: [B] Vervangen Motorsteun 2.0T - Duur?
Vergeet niet dat op bepaalde onderdelen kortingen kunnen zitten van wel 60%, misschien dat je dealer jou de maximale korting doorberekend (garantiegeval ?)