Alles over de grill (bv bouten draaien dol, repair, spuiten
-
- Engine off
- Berichten: 10
- Lid geworden op: di 22 dec 2009, 19:24
- 14
- Locatie: Kop van Noord-holland
Alles over de grill (bv bouten draaien dol, repair, spuiten
Hallo allemaal.
Ik heb enkele How-To's door gelezen en kwam op het idee op mijn gril eens grondig schoon te maken en los te halen van de motorkap
Nu is het probleem het volgende:
van de 5 bouten, zijn er 3 die dol draaien.
Tevens zijn deze 3 nogal roestig, ik heb er een middel op gesmeerd dat een uur intrekkingstijd nodig had.
Na dit uur nogmaals geprobeerd met een sleutel en een tangetje, maar het hielp voor geen moer...
In het achterste gedeelte zitten 3 bouten, 2 op de uiteindes en 1 in het midden.
De 2 buitensta waren nog keurig zilver, kwamen dan ook zonder problemen los.
De middelste geeft niet prijs, net als de 2 voorste..
Ik heb uit de How-To gelezen dat het geen normalen bouten zijn, en dat ze een vierkante kop hebben, de kop van de moer is dus ook onbereikbaar.
Lastig dit, want ik wil echt die grill er even uit hebben..
Heeft iemand hier een handige oplossing voor, zonder al teveel schade als dat kan..
Groeten, Marthijn
Ik heb enkele How-To's door gelezen en kwam op het idee op mijn gril eens grondig schoon te maken en los te halen van de motorkap
Nu is het probleem het volgende:
van de 5 bouten, zijn er 3 die dol draaien.
Tevens zijn deze 3 nogal roestig, ik heb er een middel op gesmeerd dat een uur intrekkingstijd nodig had.
Na dit uur nogmaals geprobeerd met een sleutel en een tangetje, maar het hielp voor geen moer...
In het achterste gedeelte zitten 3 bouten, 2 op de uiteindes en 1 in het midden.
De 2 buitensta waren nog keurig zilver, kwamen dan ook zonder problemen los.
De middelste geeft niet prijs, net als de 2 voorste..
Ik heb uit de How-To gelezen dat het geen normalen bouten zijn, en dat ze een vierkante kop hebben, de kop van de moer is dus ook onbereikbaar.
Lastig dit, want ik wil echt die grill er even uit hebben..
Heeft iemand hier een handige oplossing voor, zonder al teveel schade als dat kan..
Groeten, Marthijn
- Martijn1974
- Supporting Member
- Berichten: 525
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:33
- 15
- Roepnaam: Martijn
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
Re: Bouten van grill S40 phase 1 draaien dol
Kan je de vierkante kop van de bout niet klem zetten door er een platte schroevendraaier tegen te steken?
Of kan je er helemaal niet bij?
Of kan je er helemaal niet bij?
2020 - heden: Toyota Corolla TS Sport+ Power Hybrid, 2020, Emotional Red/night Sky Black.
2018 - 2020: Volvo V40 2.0T 'Europa Prestige' 2003 Titanium Grey metallic.
2008 - 2014: Volvo V40 1.8 'Europa' 1997 Pacific Blue metallic.
2018 - 2020: Volvo V40 2.0T 'Europa Prestige' 2003 Titanium Grey metallic.
2008 - 2014: Volvo V40 1.8 'Europa' 1997 Pacific Blue metallic.
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Bouten van grill S40 phase 1 draaien dol
De mijne heb ik met een Dremel met doorslijpschijf los gemaakt.
Je kunt eerst een sleufje frezen, waar de schroevedraaier inpast tegen het doordraaien.
Anders slijp je voorzichtig de moertjes door.
Nieuwe boutjes zijn bij de dealer te krijgen, samen met de rubber ringen.
Die van mij heb ik met Bison sneldrogende twee componenten lijm gerepareerd, maakt het ook gelijk steviger.
Begin bij de bovenzijde of onderzijde, leg de boutjes met rubbering in het bevestigingspunt.
Maak twee componenten lijm aan, genoeg voor een kant en vul de bevestigingsgaten.
Zorg ervoor dat de lijm niet kan weglopen, langs de rubber ring evt mbv papier plakband.
Als deze een wat vastere vorm heeft aangenomen, in de motorkap plaatsen en wat fijn afstellen.
Doe de andere kant op dezelfde wijze.
Voor het doorharden plaats je de grill in de motorkap, lichtjes vastgezet.
Het is even wat werk, maar dan heb je een duurzaam resultaat.
Groetjes Wouter
Je kunt eerst een sleufje frezen, waar de schroevedraaier inpast tegen het doordraaien.
Anders slijp je voorzichtig de moertjes door.
Nieuwe boutjes zijn bij de dealer te krijgen, samen met de rubber ringen.
Die van mij heb ik met Bison sneldrogende twee componenten lijm gerepareerd, maakt het ook gelijk steviger.
Begin bij de bovenzijde of onderzijde, leg de boutjes met rubbering in het bevestigingspunt.
Maak twee componenten lijm aan, genoeg voor een kant en vul de bevestigingsgaten.
Zorg ervoor dat de lijm niet kan weglopen, langs de rubber ring evt mbv papier plakband.
Als deze een wat vastere vorm heeft aangenomen, in de motorkap plaatsen en wat fijn afstellen.
Doe de andere kant op dezelfde wijze.
Voor het doorharden plaats je de grill in de motorkap, lichtjes vastgezet.
Het is even wat werk, maar dan heb je een duurzaam resultaat.
Groetjes Wouter
-
- Engine off
- Berichten: 10
- Lid geworden op: di 22 dec 2009, 19:24
- 14
- Locatie: Kop van Noord-holland
Re: Bouten van grill S40 phase 1 draaien dol
Heren, bedankt voor de reacties!
Martijn, nee ik kan er met geen mogelijkheid bij.
Net ook even een kennis raadgepleegd, is werkzaam als monteur.
Dus ik ga ze even doorslijpen met de slijpmachine.
Ik heb de rubber ringetjes en nieuwe boutjes ook binnen, alleen nog even langs de bouwmarkt om wat moertjes icm ringen te halen.
Wouter, met de 2 componentenlijm en het bevestigen, doel jij dan op de sleufjes waar de kop van de bout invalt??
Ik heb namelijk van bison nog een 2 componentenlijm liggen, en kan dit wel bij de bout doen ter opvulling.
Op deze manier kan de bout in de toekomst ook niet weer dol draaien en blijft hij recht zitten.
Btw, goed nieuws, witte sidemarkers zijn binnen, zien er echt mooi uit.
Van het weekend maar even monteren
grtz. marthijn
Martijn, nee ik kan er met geen mogelijkheid bij.
Net ook even een kennis raadgepleegd, is werkzaam als monteur.
Dus ik ga ze even doorslijpen met de slijpmachine.
Ik heb de rubber ringetjes en nieuwe boutjes ook binnen, alleen nog even langs de bouwmarkt om wat moertjes icm ringen te halen.
Wouter, met de 2 componentenlijm en het bevestigen, doel jij dan op de sleufjes waar de kop van de bout invalt??
Ik heb namelijk van bison nog een 2 componentenlijm liggen, en kan dit wel bij de bout doen ter opvulling.
Op deze manier kan de bout in de toekomst ook niet weer dol draaien en blijft hij recht zitten.
Btw, goed nieuws, witte sidemarkers zijn binnen, zien er echt mooi uit.
Van het weekend maar even monteren
grtz. marthijn
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Bouten van grill S40 phase 1 draaien dol
De uitsparingen in de grill waar de kop van de bout invalt en waar je lijm in het "kamertje" kan gieten.
Groetjes Wouter
Groetjes Wouter
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Blokjes grill repair How-To
Leuk om te lezen en het resultaat mag er wezen:
http://s40concepts.net/forum/index.php? ... 8f11e9f814
Groetjes Wouter
http://s40concepts.net/forum/index.php? ... 8f11e9f814
Groetjes Wouter
-
- Supporting Member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:43
- 15
- Model: V40
- Type: D4
- Bouwjaar: 2016
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Arcen
Re: Blokjes grill repair How-To
Ziet er goed uit, misschien kan hij ook een spoiler repair maken, zie laatste foto.
Volvo V40 Cross Country D4 summum 190 pk, gechipt naar 230 pk en 470 Nm 8 traps automaat geartronic.
Re: Blokjes grill repair How-To
Hmmm, dit gaat me ook nog een keer gebeuren. Heb de V40 nog geen week, maar al verschillende keren de motorkap aan de grill omhoog/omlaag getrokken. Niet slim! Moet me dus echt aanwennen, om 'm helemaal onder aan de rand te pakken...
- Dimitri
- Veteraan
- Berichten: 4380
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Dimitri
- Locatie: Hazerswoude Z-H
Re: Blokjes grill repair How-To
Wel heel netjes gedaan door die kerel
Ik ga denk maar eens gauw aan de slag om het te repareren
Ik ga denk maar eens gauw aan de slag om het te repareren
- markk08
- 5th Gear member
- Berichten: 658
- Lid geworden op: di 04 aug 2009, 20:24
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2007
- Locatie: Rotterdam
Grille spuiten? Big problem!!
Beste mensen,
Gisteren had ik een geweldige ingeving over mijn oude spijltjesgrille, ik wilde hem zwart spuiten dus ik alles afgeplakt wat niet de zwarte kleur mocht krijgen, alles ontvet en begonnen, eerst een nevellaag, deze iets laten intrekken en toen een dikkere laag eroverheen...
Deze ook eve laten drogen en toen de volgende laag eroverheen..
Toen heb ik ongeveer 2 uur gewacht en toen heb ik de 1e vernis laag eroverheen gedaan, 10 minuten gewacht en weer een laag, toen nog 10 minuten gewacht en de laatste vernislaag eroverheen gedaan..
Maar nu mijn probleem, ik kijk op de Motip spuitbus blijkt het zwarte bodembeschermer te zijn !!! Verdomme heb ik de verkeerde bus gepakt, ze stonden naast elkaar in de kast!!!
Nu is het een dag verder en voel ik aan de lak en die is nog zacht (wel droog) maar als ik een klein beetje druk en wrijf wrijf ik alles eraf...
Nu mijn vraag moet ik meer geduld hebben of gaat dit niet meer goedkomen en moet ik alles opnieuw doen, of hebben jullie een uitgebreid ander advies??
Gisteren had ik een geweldige ingeving over mijn oude spijltjesgrille, ik wilde hem zwart spuiten dus ik alles afgeplakt wat niet de zwarte kleur mocht krijgen, alles ontvet en begonnen, eerst een nevellaag, deze iets laten intrekken en toen een dikkere laag eroverheen...
Deze ook eve laten drogen en toen de volgende laag eroverheen..
Toen heb ik ongeveer 2 uur gewacht en toen heb ik de 1e vernis laag eroverheen gedaan, 10 minuten gewacht en weer een laag, toen nog 10 minuten gewacht en de laatste vernislaag eroverheen gedaan..
Maar nu mijn probleem, ik kijk op de Motip spuitbus blijkt het zwarte bodembeschermer te zijn !!! Verdomme heb ik de verkeerde bus gepakt, ze stonden naast elkaar in de kast!!!
Nu is het een dag verder en voel ik aan de lak en die is nog zacht (wel droog) maar als ik een klein beetje druk en wrijf wrijf ik alles eraf...
Nu mijn vraag moet ik meer geduld hebben of gaat dit niet meer goedkomen en moet ik alles opnieuw doen, of hebben jullie een uitgebreid ander advies??
Volvo S60 2.4
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: ooltgensplaat of all places
Re: Grille spuiten? Big problem!!
Je kunt altijd kijken of het wil drogen natuurlijk. Leg het warm weg en wacht nog een dag. Misschien komt het goed. Anders zit er denk ik niks anders op dan hem weer helemaal kaal maken ( als dat lukt natuurlijk), dan wel een primer gebruiken, dan kleurlak en blanke lak eroverheen. Anders goedkoop een tweedehands andere grill kopen en nogmaals proberen, maar dan met de goede lak
Laatst gewijzigd door marikeklein op do 05 aug 2010, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1027
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
- 15
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2002
- Roepnaam: Tijs
- Locatie: Ede (gld)
Re: Grille spuiten? Big problem!!
Ik denk dat het kwastje en een fles thinner wordt.
Ik zou ook als eerste laag een busje kunststof primer gebruiken, voor de hechting en het flexibel blijven, zodat later er geen stukjes afbreken door bijv. steenslag.
Je kunt het natuurlijk een paar dagen aanzien, of die bodembeschermer hard wordt, maar ik heb er een hard hoofd in.
Andere kant is weer, hoe langer je wacht, hoe moeilijk het schoonmaken wordt.
Lastige beslissing, en zonde van je werk.
Gr Tijs
Ik zou ook als eerste laag een busje kunststof primer gebruiken, voor de hechting en het flexibel blijven, zodat later er geen stukjes afbreken door bijv. steenslag.
Je kunt het natuurlijk een paar dagen aanzien, of die bodembeschermer hard wordt, maar ik heb er een hard hoofd in.
Andere kant is weer, hoe langer je wacht, hoe moeilijk het schoonmaken wordt.
Lastige beslissing, en zonde van je werk.
Gr Tijs
- markk08
- 5th Gear member
- Berichten: 658
- Lid geworden op: di 04 aug 2009, 20:24
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2007
- Locatie: Rotterdam
Re: Grille spuiten? Big problem!!
Kijk in dit soort gevallen is zo'n forum toch ontzettend handig he!!..
Dan ga ik morgen maar een busje thinner kopen met een kwassie, + kunstof primer en goede lak!!
Hartelijk dank voor de reacties...
Dan ga ik morgen maar een busje thinner kopen met een kwassie, + kunstof primer en goede lak!!
Hartelijk dank voor de reacties...
Volvo S60 2.4
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
- DinanT
- Veteraan
- Berichten: 4226
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 17:39
- 14
- Model: S80
- Bouwjaar: 2008
- Roepnaam: Dinant, Dien of Dean
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Grille spuiten? Big problem!!
Mocht het tóch nodig zijn, dan heb ik nog wel een spijltjes grille voor je ...
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Evert
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Grille spuiten? Big problem!!
Officer heeft ook nog een grill
Ik zou er zowiezo langere tijd tussen het spuiten door doen
Ik zou er zowiezo langere tijd tussen het spuiten door doen
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
-
- Veteraan
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 15
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Grille spuiten? Big problem!!
De tijd tussen die vernis lagen klopt wel ongeveer, maar tussen die 1e en 2e laag moet 5-6u tussen zitten meestal, en er moet echt kunststof primer onder eigenlijk...
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
- markk08
- 5th Gear member
- Berichten: 658
- Lid geworden op: di 04 aug 2009, 20:24
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2007
- Locatie: Rotterdam
Re: Grille spuiten? Big problem!!
Mensen het is gelukt!
Ik heb eerst zo goed mogelijk alle verf proberen te verwijderen, wat een k*tkarwei zeg!!!! ...
Toen alles ontvet, en erna weer ontvet..
Toen 1e laag primer (kunststof)
10 minuten gewacht
Toen 2e laag primer
10 minuten gewacht
Toen 1e laag kleurlak
10 minuten gewacht
Toen 2e laag kleurlak
10 minuten gewacht
Toen 3e laag kleurlak
10 minuten geacht
Toen 1e laag blanke lak (vernis)
10 minuten gewacht
Toen 2e laag blanke lak (vernis)
En nu inmiddels 7 uur later is alles helemaal droog en hard, inmiddels zit de grille op de auto en het resultaat mag er zeker zijn!!
Foto 1:
Foto2:
Ik heb eerst zo goed mogelijk alle verf proberen te verwijderen, wat een k*tkarwei zeg!!!! ...
Toen alles ontvet, en erna weer ontvet..
Toen 1e laag primer (kunststof)
10 minuten gewacht
Toen 2e laag primer
10 minuten gewacht
Toen 1e laag kleurlak
10 minuten gewacht
Toen 2e laag kleurlak
10 minuten gewacht
Toen 3e laag kleurlak
10 minuten geacht
Toen 1e laag blanke lak (vernis)
10 minuten gewacht
Toen 2e laag blanke lak (vernis)
En nu inmiddels 7 uur later is alles helemaal droog en hard, inmiddels zit de grille op de auto en het resultaat mag er zeker zijn!!
Foto 1:
Foto2:
Volvo S60 2.4
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
- René
- Beheerder
- Berichten: 32078
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
- 15
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2014
- Roepnaam: Bompa
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Re: Grille spuiten? Big problem!!
Heey, dat ziet er niet verkeerd uit Mark.
Ook leuk met de V in het logo.
Ook leuk met de V in het logo.
V40new 1.6 T3 R-Design 2014
2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Grille spuiten? Big problem!!
Zit goed uit hoor
Maar dat logo nog nooit eerder tegen gekomen, custom made?
Maar dat logo nog nooit eerder tegen gekomen, custom made?
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 15
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: Grille spuiten? Big problem!!
Ik vind dat je het netjes opgelost hebt, en dat logo vind ik ook lollig.
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek