Injectoren; Controle op werking, grootte enz
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 28 aug 2011, 09:09
- 13
Re: Injectoren vervangen??
Dank voor de link!
Ik had het topic inderdaad gelezen en daar staan ook nuttige dingen in. Ik heb ook via dat topic een site gevonden waarbij je het vermogen kon berekenen voor injectoren.
Heeft iemand hier ervaring mee? Met de standaard grijze 312 injectoren toch verder tunen?
Ik ben bang dat het gewoon erg krap is.
Ik had het topic inderdaad gelezen en daar staan ook nuttige dingen in. Ik heb ook via dat topic een site gevonden waarbij je het vermogen kon berekenen voor injectoren.
Heeft iemand hier ervaring mee? Met de standaard grijze 312 injectoren toch verder tunen?
Ik ben bang dat het gewoon erg krap is.
Volvo S40 1.9 T4 Luxury Line 1997 -
Peugeot 406 2.2 16V GT 2001 -
Peugeot 406 2.2 16V GT 2001 -
Re: Injectoren vervangen??
Kun je die link hier ook even posten? Wel 'n nuttige toevoeging denk ik.BlueKnightrider schreef:Ik heb ook via dat topic een site gevonden waarbij je het vermogen kon berekenen voor injectoren.
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 28 aug 2011, 09:09
- 13
Re: Injectoren vervangen??
Jazeker:)
Ik kom dan voor de 312 cc injectoren op pakweg 225 pk met deze rekenformule.
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
Ik kom dan voor de 312 cc injectoren op pakweg 225 pk met deze rekenformule.
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
sdirkx schreef:Kun je die link hier ook even posten? Wel 'n nuttige toevoeging denk ik.BlueKnightrider schreef:Ik heb ook via dat topic een site gevonden waarbij je het vermogen kon berekenen voor injectoren.
Volvo S40 1.9 T4 Luxury Line 1997 -
Peugeot 406 2.2 16V GT 2001 -
Peugeot 406 2.2 16V GT 2001 -
Re: Injectoren; Controle op werking, grootte enz
Dan zou ik wel voor rode gaan (heb ze er standaard al in zitten en kunnen 270pk schijnbaar). Maar heb zelf geen ervaring met het upgraden/wisselen van injectoren. Geloof dat je het beste wel in een bepaalde range kunt zitten waarin je max ligt. Zul je wat research voor moeten doen, of misschien dat de snelle jongens hier (bv Rob of Henri) het ook weten.
Laatst gewijzigd door sdirkx op do 15 mar 2012, 23:25, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 28 aug 2011, 09:09
- 13
Re: Injectoren; Controle op werking, grootte enz
Ik heb de rode 420cc injectoren toch mooi kunnen scoren.
Geeft een wat geruster gevoel nu
Geeft een wat geruster gevoel nu
Volvo S40 1.9 T4 Luxury Line 1997 -
Peugeot 406 2.2 16V GT 2001 -
Peugeot 406 2.2 16V GT 2001 -
Re: Injectoren; Controle op werking, grootte enz
Mooi. Ga je ze nog laten controleren/reinigen? Zeker omdat het gebruikte zijn, zou ik dat wel doen.
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 28 aug 2011, 09:09
- 13
Re: Injectoren; Controle op werking, grootte enz
Dat is zeker wel de bedoeling, wil er geen rommel in hebben.
Ze zouden volgens de eigenaar al zijn gereinigd, maar zoiets wil ik toch zelf checken.
Had jij daar nog een goed adres voor?
Ze zouden volgens de eigenaar al zijn gereinigd, maar zoiets wil ik toch zelf checken.
Had jij daar nog een goed adres voor?
Volvo S40 1.9 T4 Luxury Line 1997 -
Peugeot 406 2.2 16V GT 2001 -
Peugeot 406 2.2 16V GT 2001 -
Re: Injectoren; Controle op werking, grootte enz
Hier doen ze het bijv: http://www.westecmotoren.nl/Injectorenr ... esten.html
Gezien de afstand zou ik ze dan opsturen.
Kost daar €125 incl BTW, filters en O-ringen. Al 's geinformeerd, maar nog niet laten doen.
Gezien de afstand zou ik ze dan opsturen.
Kost daar €125 incl BTW, filters en O-ringen. Al 's geinformeerd, maar nog niet laten doen.
Re: Injectoren; Controle op werking, grootte enz
Hoe is het verder afgelopen?BlueKnightrider schreef:Dat is zeker wel de bedoeling, wil er geen rommel in hebben.
Ze zouden volgens de eigenaar al zijn gereinigd, maar zoiets wil ik toch zelf checken.
Weet iemand toevallig wat de dealer voor een nieuwe injector (rood 420cc) vraagt?
Moet anders 's informeren, maar misschien dat iemand het zo weet.
PS: Niemand inmiddels met wat meer detailinfo/foto's over het vervangen van injectors met ringen/filters?
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Injectoren; Controle op werking, grootte enz
Of je koopt op Ebay een reeds gereinigde set. Heb ik toen ook gedaan voor mijn S40, heb je ook gelijk een reserve set liggensdirkx schreef:Kost daar €125 incl BTW, filters en O-ringen. Al 's geinformeerd, maar nog niet laten doen.
Hij heeft ze nog liggen;
http://www.ebay.nl/itm/VOLVO-1-8-2-0-16 ... 588126a489
Onderstaande verkoper heeft ze ook liggen (is goedkoper ). Heb ik zelf geen ervaring mee, heb hier alleen mijn brandstofdruk regelaar gekocht.
http://www.ebay.nl/itm/VOLVO-V40-S40-1- ... 2a1a7fc72a
Laatst gewijzigd door marcveen op ma 26 mar 2012, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Re: Injectoren; Controle op werking, grootte enz
Goede tip. Is inderdaad 'n stuk voordeliger, maar je weet nooit precies waar/door wie ze zijn gereinigd/getest (geen testresultaten etc). Injectoren zijn toch wel cruciale onderdelen.
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Injectoren; Controle op werking, grootte enz
Je krijgt netjes een testrapport meegezonden.sdirkx schreef:Goede tip. Is inderdaad 'n stuk voordeliger, maar je weet nooit precies waar/door wie ze zijn gereinigd/getest (geen testresultaten etc). Injectoren zijn toch wel cruciale onderdelen.
Heeft als grote voordeel dat je binnen een uur weer rijdt als je ze binnen krijgt.
Tevens als je ze naar een willekeurig bedrijf in Nederland opstuurt heb je er ook geen zicht meer op wat ze er precies mee doen.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Re: Injectoren; Controle op werking, grootte enz
Tsja, als je auto stil staat omdat de injectoren vervuild zijn, dan rij je ook pas weer als een uur nadat je de schone injectoren binnen hebt... ik spreek uit (recente) ervaring
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Injectoren; Controle op werking, grootte enz
Dat was het verschil. Ik reed nog gewoon rond en heb ze preventief vervangen voor een set gereinigde injectoren.sdirkx schreef:Tsja, als je auto stil staat omdat de injectoren vervuild zijn, dan rij je ook pas weer als een uur nadat je de schone injectoren binnen hebt... ik spreek uit (recente) ervaring
Ik wees op de Ebay optie omdat ik € 125,-- voor alleen reinigen, in verhouding met een reeds gereinigde Ebay set, best wel stevig vind.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Re: Injectoren; Controle op werking, grootte enz
Ja, OK. Ik was inmiddels al €600,= kwijt aan dealer/onderdelen omdat de oorzaak niet duidelijk was. Dan zou je kunnen zeggen dat die extra €125,= wel in verhouding is
Re: Injectoren; Controle op werking, grootte enz
PS: Uit de How To...
De testresultaten zijn wat moeilijk interpreteerbaar. Heb hier nog even contact over gehad met Westec. De volumes worden gemeten bij 3 verschillende scenario's: bv stationair, half en vollast (dit is ook weer afhankelijk van het type injector). De volumes (ml) voor en na zien er dan zo uit bij mij:
TEST1
(1) 95>101
(2) 100>107
(3) 100>107
(4) 97>103
TEST2
(1) 113>131
(2) 121>134
(3) 119>134
(4) 114>132
TEST3
(1) 81>97
(2) 85>104
(3) 84>103
(4) 82>97
Mooie toenames in injectorflow dus van +6 tot +22%! Ben benieuwd of dit in het brandstofverbruik of prestaties te merken zal zijn de komende tijd.
De testresultaten zijn wat moeilijk interpreteerbaar. Heb hier nog even contact over gehad met Westec. De volumes worden gemeten bij 3 verschillende scenario's: bv stationair, half en vollast (dit is ook weer afhankelijk van het type injector). De volumes (ml) voor en na zien er dan zo uit bij mij:
TEST1
(1) 95>101
(2) 100>107
(3) 100>107
(4) 97>103
TEST2
(1) 113>131
(2) 121>134
(3) 119>134
(4) 114>132
TEST3
(1) 81>97
(2) 85>104
(3) 84>103
(4) 82>97
Mooie toenames in injectorflow dus van +6 tot +22%! Ben benieuwd of dit in het brandstofverbruik of prestaties te merken zal zijn de komende tijd.
- Xo-Drive
- Idle
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 17:01
- 14
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Bedum
Re: Injectoren; Controle op werking, grootte enz
Zelf heb ik een S40 T4 uit 1998 waar ik af en toe bij verneem dat het apparaat inhoudt bij het optrekken. Nu weet ik niet precies waar het aan ligt, misschien de brandstofdruk regelaar of de injectoren aan vervanging / revisie toe zijn, maar passen deze rode injectoren ook in een 98 serie T4? Waar moet je zoal op letten bij aanschaf, ik zie namelijk diverse soorten op eBay voorbij komen allemaal bouwjaar 2000 of later. Mijn T4 heeft nu 208.000 km op de teller.BlueKnightrider schreef:Ik heb de rode 420cc injectoren toch mooi kunnen scoren.
Geeft een wat geruster gevoel nu
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Injectoren; Controle op werking, grootte enz
Kan je het VIN en chassis nummer geven (zet gelijk even in je profiel), dat zoekt een stuk makelijker in VIDA.Xo-Driveq schreef:Zelf heb ik een S40 T4 uit 1998
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
- Xo-Drive
- Idle
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 17:01
- 14
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Bedum
Re: Injectoren; Controle op werking, grootte enz
Dank je, heb ik zojuist direct even gedaan. Mijn VIN nummer is: YV1VS1822WF178740, motorcode: B4194Tmarcveen schreef:Kan je het VIN en chassis nummer geven (zet gelijk even in je profiel), dat zoekt een stuk makelijker in VIDA.Xo-Driveq schreef:Zelf heb ik een S40 T4 uit 1998
Misschien wat off-topic, maar wat zou de oorzaak van het inhouden kunnen zijn? Ik heb wel een ODB2 stekker voor de Volvo software maar ook een ELM327 met software op mijn telefoon en notebook. Kan alleen niet echt duidelijke waarden uitlezen.
Zat er ook al aan te denken om de auto naar een tuning bedrijf te brengen om te vragen of zij helderheid in de situatie kunnen scheppen. De Volvo dealer kon er niks mee, reed goed zeiden ze.