Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 348
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 10:34
- 10
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Heemskerk
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
Lekker laten zo, je dop is een klep (membraam) , de bedoeling van de onderdruk is dat er geen dure benzine damp ontsnapt naar de buiten lucht dus goed voor de veiligheid, natuur en je portemonnee
Laatst gewijzigd door testkees op za 04 jan 2014, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
Hoe bedoel je dit ?testkees schreef:Lekker laten zo, je dop is een klep (membraam) , de bedoeling van de onderdruk is dat er geen duren benzine damp ontsnapt naar de buiten lucht dus goed voor de veiligheid, natuur en je portemonnee
[ Geplaatst met iPhone ]
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 348
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 10:34
- 10
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Heemskerk
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
Het sissen bij onze Volvo is geen overdruk ! maar onderdruk, je verbruik benzine, peil zakt, als de onderdruk te hoog wordt laat de veerbelasting van de dop een beetje lucht maar binnen, bij overdruk b.v in de zon +60 0C wordt het anders geregeld, via de canister van de ( purge valve) die heeft als functie het opvangen en bewaren van benzine dampen van oa de benzinetank.
Ik wil alleen maar zeggen dat het juist goed is dat je dopje sissst en VADIS zegt (These gases harm the environment )
Als hij blobt!! is vermoedelijk je purge valve defect
Ik wil alleen maar zeggen dat het juist goed is dat je dopje sissst en VADIS zegt (These gases harm the environment )
Als hij blobt!! is vermoedelijk je purge valve defect
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
Ja, zou onderdruk moeten zijn. Maar ik zou toch denken dat er door de tankdop lucht van buiten wordt aangezogen. Misschien in beperkte mate. Zullen we gaan zien als mijn tank leeg is!
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
M'n PH1 siste niet, m'n werkbus siste niet.. heb nog nooit sissende tankdop gehad.sdirkx schreef:Ja, zou onderdruk moeten zijn. Maar ik zou toch denken dat er door de tankdop lucht van buiten wordt aangezogen. Misschien in beperkte mate. Zullen we gaan zien als mijn tank leeg is!
lijkt me dat het gewoon een productie fout is wat na enkele jaren pas aan het licht komt.
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Engine off
- Berichten: 13
- Lid geworden op: zo 22 dec 2013, 11:16
- 10
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Amsterdam
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
Hallo allemaal,
Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik had verwacht statusupdates per mail te ontvangen als ik een reactie op mijn vraag zou krijgen, maar dat gebeurde niet (misschien is dat in te stellen?). Vandaar dat ik niets van me heb laten horen, tot nu dan :)
Vooropgesteld, ik ben erg blij met mn V40, heerlijke wagen, maar ben technisch iets minder onderlegd dan de meesten hier :). Ik heb mn auto in onderhoud bij Bangarage. Heb hen precies uitgelegd wat ik op dit forum heb gelezen, maar elke keer zeggen zij: nieuwe pomp en probleem is opgelost. Nou niet dus. Afgelopen week is er een nieuwe pomp ingegaan en is de ontluchtingsslang vervangen. 450 euro lichter, 1 tank leeggereden en weer raak. Peil zakte netjes. Stond na een lange rit naar schoonouders op 640km en nog 1,5 streepje voor de roodstand (boordcomputer gaf aan dat ik nog 280 km kon rijden, wat onmogelijk is). Na heel even contact eraf te hebben gehad om mn zoontje naar binnen te tillen, auto weer gestart en opeens stond peil net tegen rood. Na openen tankdop viel het gesis wel mee, maar wel hoor je een vaag soort van krakend geluid alsof de brandstoftank uitzet.
Ik ben morgen van plan direct weer langs te rijden (pffff). Ze gaven bij Bangarage aan dat koolfilter eigenlijk nooit het probleem kan zijn, of vervangen wordt. Wel zou het volgens hen de tanktop kunnen zijn. Heeft dat bij jullie wat geholpen?
Maar als ik jullie goed begrijp, zou het ook het ontluchtingsventiel (Pierburg) kunnen zijn. Ook schrijven jullie dat EVAP vervangen kan worden. Is dat hetzelfde als het koofilter? Iemand hier ervaring mee (en klinkt prijzig, of valt dat mee?). Stigma heeft het ook nog even over TCV, maar ik weet niet wat dat is.
Alvast bedankt weer. Ik hou het forum nu even wat nauwlettender in de gaten voor updates :)
Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik had verwacht statusupdates per mail te ontvangen als ik een reactie op mijn vraag zou krijgen, maar dat gebeurde niet (misschien is dat in te stellen?). Vandaar dat ik niets van me heb laten horen, tot nu dan :)
Vooropgesteld, ik ben erg blij met mn V40, heerlijke wagen, maar ben technisch iets minder onderlegd dan de meesten hier :). Ik heb mn auto in onderhoud bij Bangarage. Heb hen precies uitgelegd wat ik op dit forum heb gelezen, maar elke keer zeggen zij: nieuwe pomp en probleem is opgelost. Nou niet dus. Afgelopen week is er een nieuwe pomp ingegaan en is de ontluchtingsslang vervangen. 450 euro lichter, 1 tank leeggereden en weer raak. Peil zakte netjes. Stond na een lange rit naar schoonouders op 640km en nog 1,5 streepje voor de roodstand (boordcomputer gaf aan dat ik nog 280 km kon rijden, wat onmogelijk is). Na heel even contact eraf te hebben gehad om mn zoontje naar binnen te tillen, auto weer gestart en opeens stond peil net tegen rood. Na openen tankdop viel het gesis wel mee, maar wel hoor je een vaag soort van krakend geluid alsof de brandstoftank uitzet.
Ik ben morgen van plan direct weer langs te rijden (pffff). Ze gaven bij Bangarage aan dat koolfilter eigenlijk nooit het probleem kan zijn, of vervangen wordt. Wel zou het volgens hen de tanktop kunnen zijn. Heeft dat bij jullie wat geholpen?
Maar als ik jullie goed begrijp, zou het ook het ontluchtingsventiel (Pierburg) kunnen zijn. Ook schrijven jullie dat EVAP vervangen kan worden. Is dat hetzelfde als het koofilter? Iemand hier ervaring mee (en klinkt prijzig, of valt dat mee?). Stigma heeft het ook nog even over TCV, maar ik weet niet wat dat is.
Alvast bedankt weer. Ik hou het forum nu even wat nauwlettender in de gaten voor updates :)
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
Ik zij al eventjes terug dat het nooit de pomp kon zijn.
Ik wil ik je best helpen mocht het niet lukken.
Vertrouw niet altijd garages, ze naaien je waar je bij staat. Pomp kost namelijk maar 114€ alleen hun vervangen je gehele unit meteen.
Er moet even goed gekeken worden wat er is, dat is alleen lastig op afstand via pc.
[ Geplaatst met iPhone ]
Ik wil ik je best helpen mocht het niet lukken.
Vertrouw niet altijd garages, ze naaien je waar je bij staat. Pomp kost namelijk maar 114€ alleen hun vervangen je gehele unit meteen.
Er moet even goed gekeken worden wat er is, dat is alleen lastig op afstand via pc.
[ Geplaatst met iPhone ]
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Engine off
- Berichten: 13
- Lid geworden op: zo 22 dec 2013, 11:16
- 10
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Amsterdam
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
Ja, ik baal er ook van dat ik je/jullie reacties nu pas lees. Had me wellicht veel gedoe en kosten gescheeld (je had het gezicht van mn vrouw net moeten zien ). Zou mooi zijn als je me verder kan helpen. Ik denk alleen dat ik morgen wel even de ontevreden klant ga uithangen bij bangarage. Een nieuwe tankdop is qua kosten te overzien, dus dat probeer ik eerst nog even uit. Tenzij je nu zegt dat ik beter eerst ontluchtingsventiel moet hebben, dan kan ik je hulp zeker gebruiken :)
-
- Engine off
- Berichten: 13
- Lid geworden op: zo 22 dec 2013, 11:16
- 10
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Amsterdam
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
Wat mij nog wel bezighoudt: kan een vacuüm in de tank ervoor zorgen dat benzinemeter wel loopt, maar niet nauwkeurig?
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
Ik zie ban garage en Amsterdam.. Ik weet genoeg..ArjanZ schreef:Ja, ik baal er ook van dat ik je/jullie reacties nu pas lees. Had me wellicht veel gedoe en kosten gescheeld (je had het gezicht van mn vrouw net moeten zien ). Zou mooi zijn als je me verder kan helpen. Ik denk alleen dat ik morgen wel even de ontevreden klant ga uithangen bij bangarage. Een nieuwe tankdop is qua kosten te overzien, dus dat probeer ik eerst nog even uit. Tenzij je nu zegt dat ik beter eerst ontluchtingsventiel moet hebben, dan kan ik je hulp zeker gebruiken :)
die @!##@! zullen geen cent meer aan mij verdienen.
Kan je genoeg verhalen vertellen ( dat aan gaat niet eens sleutelen maar alleen onderdelen bestellen / halen )
Nu even ontopic, het kunnen beiden zijn.
Ik zou momenteel eerst voor de makkelijkste gaan en dat is de dop..
Wellicht kan je die gratis krijgen als coulance..
hun hebben een verkeerde diagnose gesteld? wellicht kan je er nog wat geld uittrekken!
Mocht het niet lukken, nooit meer naar Amsterdam gaan..
Genoeg betere dealers rondom Amsterdam hier. :)
[ Geplaatst met iPhone ]
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Engine off
- Berichten: 13
- Lid geworden op: zo 22 dec 2013, 11:16
- 10
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Amsterdam
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
Ja, dat idee krijg ik inmiddels ook, maar is nu bevestigd. Welke garages beveel je me aan in regio Amsterdam?
Ik ga inderdaad eerst voor de dop, en ja, ga voor een coulance regeling. Daarna kijk ik wel verder.
Dank.
Ik ga inderdaad eerst voor de dop, en ja, ga voor een coulance regeling. Daarna kijk ik wel verder.
Dank.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
PmArjanZ schreef:Ja, dat idee krijg ik inmiddels ook, maar is nu bevestigd. Welke garages beveel je me aan in regio Amsterdam?
Ik ga inderdaad eerst voor de dop, en ja, ga voor een coulance regeling. Daarna kijk ik wel verder.
Dank.
[ Geplaatst met iPhone ]
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 390
- Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 02:10
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Amersfoort
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
De tcv is de klep om de druk op turbo te controlleren, dit staat los van de EVAP.ArjanZ schreef: Maar als ik jullie goed begrijp, zou het ook het ontluchtingsventiel (Pierburg) kunnen zijn. Ook schrijven jullie dat EVAP vervangen kan worden. Is dat hetzelfde als het koofilter? Iemand hier ervaring mee (en klinkt prijzig, of valt dat mee?). Stigma heeft het ook nog even over TCV, maar ik weet niet wat dat is
Toevallig heb ik het koolfilter vandaag gecontrolleerd om andere redenen.
Bij mij lijkt de EVAP klep niet functioneren en derhalve wilt mijn motor uitvallen vanwege het aanzuigen vacuüm.
Volgende week kom mijn vervangende klep.
Dan kan ik meer vertellen.
[ Geplaatst met iPhone ]
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9393
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
Zo, lang verhaal, heb er even zin in.
Het geen wat bij je stuk is gegaan, kan door toeval stuk zijn gegaan, aangezien dit ook al dik 15 jaar in je wagen zat geschroefd en al kwetsbaar was.
Er zijn verder (via internet en diverse andere fora) geen andere rare of extreme klachten omtrent deze garage.
lang verhaal => kort, niet gelijk met vingertjes wijzen.
Tis vervelend dat het is gebeurt en dat het je extra centen heeft gekost.
@ArjanZ
Ook een koolstof filter kan stuk.
Lambda sonde staat ook niet in het onderhoud boekje, toch zou deze ook om de 100.000 of 150.000 vervangen moeten worden.
Zelfde geld ook voor de carterventielatie, die zijn na 15 jaar wel verrot en vol gelopen met aangedikte olie en drek.
Dat de garage graag de brandstof pomp wil vervangen is het eerste wat volgens hun, het dichtst bij zit bij de tank om te kijken of het probleem te verhelpen is. In dat geval kan je hun denkwijze begrijpen.
Waarom zouden ze naar de klant luisteren die alles "theoretisch" weet, geloven ? In dat geval ben je gemakkelijk beïnvloedbaar om toch de pomp te laten vervangen.
Dit gebeurt ook niet alleen bij de bangarage, maar bij diverse garages.
Mensen die daadwerkelijk de wagen van voor naar achter kennen, zullen zulke dingen ook zekers niet doen, omdat ze bang zijn dat ze een klant mislopen. Sterker nog... die klanten krijgen ze bijna niet, die doen het gewoon thuis op straat of bij hobbyhal
Als je wilt uitsluiten of de koolfilter het is, heb ik er hier wel 1 liggen.
Alleen wel van het model 1996/1997, als deze in je ph2 past, kan je deze proberen en daarna een nieuwe bestellen.
Maar dan moet deze wel passen.
Ik ben te lui om vida of vadis te starten, dus wie dit wil nakijken :)
Kuch.... bij jou is het niet duidelijk of het daadwerkelijk hun fout of schuld is. Er is geen aantoonbaar bewijs en kan je hier (blijft mijn mening) er alleen maar naar gissen.myalexx schreef:Ik zie ban garage en Amsterdam.. Ik weet genoeg..
die @!##@! zullen geen cent meer aan mij verdienen.
Kan je genoeg verhalen vertellen ( dat aan gaat niet eens sleutelen maar alleen onderdelen bestellen / halen )
Het geen wat bij je stuk is gegaan, kan door toeval stuk zijn gegaan, aangezien dit ook al dik 15 jaar in je wagen zat geschroefd en al kwetsbaar was.
Er zijn verder (via internet en diverse andere fora) geen andere rare of extreme klachten omtrent deze garage.
lang verhaal => kort, niet gelijk met vingertjes wijzen.
Tis vervelend dat het is gebeurt en dat het je extra centen heeft gekost.
@ArjanZ
Ook een koolstof filter kan stuk.
Lambda sonde staat ook niet in het onderhoud boekje, toch zou deze ook om de 100.000 of 150.000 vervangen moeten worden.
Zelfde geld ook voor de carterventielatie, die zijn na 15 jaar wel verrot en vol gelopen met aangedikte olie en drek.
Dat de garage graag de brandstof pomp wil vervangen is het eerste wat volgens hun, het dichtst bij zit bij de tank om te kijken of het probleem te verhelpen is. In dat geval kan je hun denkwijze begrijpen.
Waarom zouden ze naar de klant luisteren die alles "theoretisch" weet, geloven ? In dat geval ben je gemakkelijk beïnvloedbaar om toch de pomp te laten vervangen.
Dit gebeurt ook niet alleen bij de bangarage, maar bij diverse garages.
Mensen die daadwerkelijk de wagen van voor naar achter kennen, zullen zulke dingen ook zekers niet doen, omdat ze bang zijn dat ze een klant mislopen. Sterker nog... die klanten krijgen ze bijna niet, die doen het gewoon thuis op straat of bij hobbyhal
Als je wilt uitsluiten of de koolfilter het is, heb ik er hier wel 1 liggen.
Alleen wel van het model 1996/1997, als deze in je ph2 past, kan je deze proberen en daarna een nieuwe bestellen.
Maar dan moet deze wel passen.
Ik ben te lui om vida of vadis te starten, dus wie dit wil nakijken :)
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 390
- Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 02:10
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Amersfoort
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
ho ho...ho :)volvoS40 schreef: Als je wilt uitsluiten of de koolfilter het is, heb ik er hier wel 1 liggen.
Ik veto die pot hoe dan ook (dit klinkt op zo veel manieren fout)
-
- Engine off
- Berichten: 13
- Lid geworden op: zo 22 dec 2013, 11:16
- 10
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Amsterdam
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
Uhh, wat bedoel je daarmee?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 348
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 10:34
- 10
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Heemskerk
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
Er zijn verder (via internet en diverse andere fora) geen andere rare of extreme klachten omtrent deze garage.volvoS40 schreef:Zo, lang verhaal, heb er even zin in.
myalexx schreef:Ik zie ban garage en Amsterdam.. Ik weet genoeg..
die @#!#@#
lang verhaal => kort, niet gelijk met vingertjes wijzen.
Tis vervelend dat het is gebeurt en dat het je extra centen heeft gekost.
Veel mensen praten er liever niet meer over als ze opgelicht zijn, omdat zij zich schamen omdat zij er ingestonken zijn, die ene keer dat mijn auto in de dealer is geweest (25 jaar geleden) voor een reparatie is nog een trauma
Wat betreft BAN
Ik had er recent bijna een auto gekocht, maar door een paar vreemde uitspaken van de verkoper ben ik maar even verder gaan kijken.
o.a spek gladde banden ((we hebben nog wel een paar gebruikte banden)) :t hink
We halen wel een glas op de sloop
Is opgevuld en gepoetst de poetser is een TOVENAAR
olie lekkage ! gelukkig zit het aan de distributie zijde krukas
Dat repareren wij , dat repareren wij, dat repareren wij, enz, enz, enz.
Lage KM stand ? af-geragde bak, voor de hooftprijs
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9393
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
Hmm okey.
Dan zeg ik niets meer.
[ Geplaatst met iPhone ]
Dan zeg ik niets meer.
[ Geplaatst met iPhone ]
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
Gelukkig kan iemand mijn verhaal bevestigen.
Het zijn gewoon prutsers ..
[ Geplaatst met iPhone ]
Het zijn gewoon prutsers ..
[ Geplaatst met iPhone ]
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 390
- Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 02:10
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Amersfoort
Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank
Point made, back to constructive topic please :)
Er is een topic over louche auto zaken dacht? Anders zetten we deze zaak daarbij..
[ Geplaatst met iPhone ]
Er is een topic over louche auto zaken dacht? Anders zetten we deze zaak daarbij..
[ Geplaatst met iPhone ]