Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie enz
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9395
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie e
probleem geval
Met kabel voorbereiding, Ja het past, nee, het wil niet zeggen dat het werkt... (dealer activeren, als de dealer zich dom houd kan het niet terwijl het wel kan, bla bla bla)
Zonder kabel voorbereiding, ja kan ook, alleen zal je het schema even moeten opzoeken om wat kabels extra trekken zodat het wel werkt. Deze staat aangegeven in het de CC handleiding.
Met kabel voorbereiding, Ja het past, nee, het wil niet zeggen dat het werkt... (dealer activeren, als de dealer zich dom houd kan het niet terwijl het wel kan, bla bla bla)
Zonder kabel voorbereiding, ja kan ook, alleen zal je het schema even moeten opzoeken om wat kabels extra trekken zodat het wel werkt. Deze staat aangegeven in het de CC handleiding.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Engine off
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 20:45
- 8
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 2001
Re: Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie e
Tja, halllo allemaal, dan heb ik er ook nog één:
Ik heb een V40 1.8 Europa uit 1999, en wil de cruise controll over zetten in een V40 1.8 uit 2001.
Schakelaars en regelaars op de pedalen is niet zo'n probleem, de vacuüm (?) leiding van het gaspedaal loopt naar de motorzijde van het schutbord , naar de vacuem pomp/regelaar.
Van af de vacuempomp/regelaar gaan drie draden (wit-grijs/zwart-bruin/wit) naar een connector op de kabelboom, helaas is de kabelboom van 2001 Volvo niet voorbereid, dus waar lopen die drie draden naartoe ?
Alvast bedankt voor jullie reactie, gr. Rob
Ik heb een V40 1.8 Europa uit 1999, en wil de cruise controll over zetten in een V40 1.8 uit 2001.
Schakelaars en regelaars op de pedalen is niet zo'n probleem, de vacuüm (?) leiding van het gaspedaal loopt naar de motorzijde van het schutbord , naar de vacuem pomp/regelaar.
Van af de vacuempomp/regelaar gaan drie draden (wit-grijs/zwart-bruin/wit) naar een connector op de kabelboom, helaas is de kabelboom van 2001 Volvo niet voorbereid, dus waar lopen die drie draden naartoe ?
Alvast bedankt voor jullie reactie, gr. Rob
-
- Engine off
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 20:45
- 8
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 2001
-
- Engine off
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 12:26
- 9
- Model: S40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rotterdam
Cruisecontrol defect
Beste allemaal,
Nadat ik afgelopen zondag een lichte aanrijding gehad heb (alles is inmiddels weer gefixt, kleine schade maar gelukkig ), werkt de cruise control van mijn 1.8 s40 uit 1999 niet meer
Eerste hoorde ik altijd een relais achter mn radio klikken wanneer ik mn cruise (de)activeerde, deze hoor ik nu ook niet meer. Het lampje gaat wel branden op het dashboard.
Nu heb ik schakelaars bij de pedalen doorgemeten, deze maken contact wanneer ik beide schakelaars indruk en onderbreken wanneer ik ze loslaat.
Is hier op het forum (ja ik heb de zoekfunctie al gebruikt :) ) ergens een elektrisch schema van te vinden?
Alvast bedankt!
Mvg,
Joost
Nadat ik afgelopen zondag een lichte aanrijding gehad heb (alles is inmiddels weer gefixt, kleine schade maar gelukkig ), werkt de cruise control van mijn 1.8 s40 uit 1999 niet meer
Eerste hoorde ik altijd een relais achter mn radio klikken wanneer ik mn cruise (de)activeerde, deze hoor ik nu ook niet meer. Het lampje gaat wel branden op het dashboard.
Nu heb ik schakelaars bij de pedalen doorgemeten, deze maken contact wanneer ik beide schakelaars indruk en onderbreken wanneer ik ze loslaat.
Is hier op het forum (ja ik heb de zoekfunctie al gebruikt :) ) ergens een elektrisch schema van te vinden?
Alvast bedankt!
Mvg,
Joost
BMW E30 Touring 316i V8 - 3.0 - 1994
Volvo S40 - LPG G3 - 1.8 - 1999
Volvo S40 - LPG G3 - 1.8 - 1999
-
- Engine off
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 12:26
- 9
- Model: S40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rotterdam
Re: Cruisecontrol defect
Cruisecontrole werkt weer
Zowel de koppeling schakelaar als remschakelaar werkten wel, alleen werken niet meer volledig teruggedrukt door de padalen. Bij de koppeling heb ik het steuntje iets verbogen, bij de remschakelaar is de schakelaar afgebroken
Deze heb ik nu met een ijzerdraadje op ingedrukte wijze vast gezet.
Wonderbaarlijk genoeg deactiveert de cruisecontrole nog wel als ik mn rempedaal intrap. Binnenkort maar eens een andere schakelaar ergens scoren
Zowel de koppeling schakelaar als remschakelaar werkten wel, alleen werken niet meer volledig teruggedrukt door de padalen. Bij de koppeling heb ik het steuntje iets verbogen, bij de remschakelaar is de schakelaar afgebroken
Deze heb ik nu met een ijzerdraadje op ingedrukte wijze vast gezet.
Wonderbaarlijk genoeg deactiveert de cruisecontrole nog wel als ik mn rempedaal intrap. Binnenkort maar eens een andere schakelaar ergens scoren
BMW E30 Touring 316i V8 - 3.0 - 1994
Volvo S40 - LPG G3 - 1.8 - 1999
Volvo S40 - LPG G3 - 1.8 - 1999
- iAdema
- Engine off
- Berichten: 24
- Lid geworden op: za 25 jul 2015, 09:58
- 8
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2004
Re: Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie e
Ik lees hier op het forum dat als ik cruise control activeer, er een lampje op mijn dashboard moet gaan branden.
Nu werkt mij cruise control volledig, alleen ik zie geen lampje.
Is het mogelijk dat dit lampje kapot is, of is het iets anders.
Ik heb de auto nu een half jaar, het gaat om een V40 1.8 uit 2004.
Aangezien de auto verder rijk is uitgerust, ga ik er vanuit dat de cruise control er standaard al op zat.
Nu werkt mij cruise control volledig, alleen ik zie geen lampje.
Is het mogelijk dat dit lampje kapot is, of is het iets anders.
Ik heb de auto nu een half jaar, het gaat om een V40 1.8 uit 2004.
Aangezien de auto verder rijk is uitgerust, ga ik er vanuit dat de cruise control er standaard al op zat.
- VolvoRobin
- Supporting Member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: zo 17 feb 2013, 23:49
- 11
- Model: V70
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Robin
- Locatie: Purmerend
Re: Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie e
Bij jou gaat er geen lampje branden, maar verschijnt de tekst CRUISE (als je cruise control is geactiveerd) onder je dagteller:
- iAdema
- Engine off
- Berichten: 24
- Lid geworden op: za 25 jul 2015, 09:58
- 8
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2004
Re: Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie e
Ah, nu je het zegt zie ik het inderdaad! Dankjewel :p was al bang dat ik een heel moeilijk lampje moest gaan vervangen.
[ Geplaatst met Android ]
[ Geplaatst met Android ]
- VolvoRobin
- Supporting Member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: zo 17 feb 2013, 23:49
- 11
- Model: V70
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Robin
- Locatie: Purmerend
- Rubenvb
- Idle
- Berichten: 61
- Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 13:27
- 8
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
Re: Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie enz
Hey guys, gister is de cruise control van mijn phase 2 V40 er mee op gehouden. zodra ik de auto start doet hij het de eerste 10 minuten ongeveer en daarna stopt hij er mee.
het cruise control lampje brand gewoon in mijn dashboard en ik hoor de unit schakelen als ik de cruise control er op zet, of als ik de rem in druk of welke andere schakelaar die iets te doen heeft met de cruise control. de unit werkt dus gewoon. maar wat ik raar vind is dat hij het na het starten wel gewoon doet en er later pas mee op houd.
iemand een idee wat dit kan zijn?
het cruise control lampje brand gewoon in mijn dashboard en ik hoor de unit schakelen als ik de cruise control er op zet, of als ik de rem in druk of welke andere schakelaar die iets te doen heeft met de cruise control. de unit werkt dus gewoon. maar wat ik raar vind is dat hij het na het starten wel gewoon doet en er later pas mee op houd.
iemand een idee wat dit kan zijn?
- Rubenvb
- Idle
- Berichten: 61
- Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 13:27
- 8
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
Re: Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie enz
Zojuist er wel achter gekomen dat de cruise control er alleen mee ophoud als het blok goed warm is, een beetje raar dus... iemand een idee? misschien een vacuum slang ofzo?
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10703
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 14
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie enz
Mijn eerste gedachte ging ook al naar Vacuum
- Rubenvb
- Idle
- Berichten: 61
- Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 13:27
- 8
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
Re: Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie enz
lopen deze dan via een pomp alleen bedoeld voor de cruise control of krijgt die zn vacuum via het blok?
-
- Banned
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 22:14
- 8
- Model: S40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2002
Cruise control
Wilde gisteren de cruise controle gebruiken maar tot mijn stomme verbazing werkt hij niet meer.
Vandaag nog verschillende malen geprobeerd maar helaas ook nu niet. Had heb denk ik een week niet meer gebruikt
maar goed hij heeft het altijd gedaan.
Het gaat om een diesel van 2003.
Zou het misschien helpen als ik de stroom er eens afhaal dus de accu loskoppel ? Vreemd want ik heb verder geen enkele storing.
Vandaag nog verschillende malen geprobeerd maar helaas ook nu niet. Had heb denk ik een week niet meer gebruikt
maar goed hij heeft het altijd gedaan.
Het gaat om een diesel van 2003.
Zou het misschien helpen als ik de stroom er eens afhaal dus de accu loskoppel ? Vreemd want ik heb verder geen enkele storing.
- Shell
- 3rd Gear member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: za 25 feb 2017, 19:53
- 7
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
Re: Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie enz
Goedemorgen allen!
Ik ben tegen iets heel naars aangelopen namelijk dat mijn cruise control niet meer werkt. Ik hoor achter de radio nog wel het relais knipperen als ik hem wil activeren. Ook het groene lampje op het dashboard brandt gewoon. Heeft iemand een idee? Ik gebruik namelijk cruise control heel erg veel en dit is erg irritant... alvast dank
Ik ben tegen iets heel naars aangelopen namelijk dat mijn cruise control niet meer werkt. Ik hoor achter de radio nog wel het relais knipperen als ik hem wil activeren. Ook het groene lampje op het dashboard brandt gewoon. Heeft iemand een idee? Ik gebruik namelijk cruise control heel erg veel en dit is erg irritant... alvast dank
Mijn tweede Zweed, Saab 9-3 Cabrio 2.0T: Mijn webdagboek
Mijn eerste auto, Volvo V40 2001 1.8: Mijn webdagboek Verkocht
Mijn eerste auto, Volvo V40 2001 1.8: Mijn webdagboek Verkocht
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie enz
Tijdens de vakantie afgelopen zomer viel het mij op dat ik, tijdens het instellen van de snelheid met het + knopje of bij bijvoorbeeld helling op rijden, duidelijk achter/onder het dashboard een motortje hoorde lopen. Iets wat ik voorheen nooit eerder had gehoord. Sommige dagen hoorde je het niet of nauwelijks, andere dagen weer wat duidelijker.
Nu viel het mij afgelopen week op dat het geluid steeds erger begint te worden, het leek af-en-toen zelfs wel op kraken. Het lijkt mij dat dit van het vacuumpompje moet komen dat onder de motorkap tegen het schutboard gemonteerd zit, ter hoogte van het dashboard. Makkelijk te controleren is dat echter niet, want dat ding gaat alleen draaien als je boven een bepaalde snelheid rijdt.
Hoe dan ook, is er misschien iemand die weleens zo'n pompje uit elkaar heeft gehaald en dus kan vertellen of zo'n pompje te servicen valt?
Lees: een beetje smeren en/of vervangen van een rubber ring (waar ergens in dit topic over gesproken wordt)?
Of is dat niet mogelijk en is het vervangen door een goed gebruikt exemplaar een betere oplossing?
Nu viel het mij afgelopen week op dat het geluid steeds erger begint te worden, het leek af-en-toen zelfs wel op kraken. Het lijkt mij dat dit van het vacuumpompje moet komen dat onder de motorkap tegen het schutboard gemonteerd zit, ter hoogte van het dashboard. Makkelijk te controleren is dat echter niet, want dat ding gaat alleen draaien als je boven een bepaalde snelheid rijdt.
Hoe dan ook, is er misschien iemand die weleens zo'n pompje uit elkaar heeft gehaald en dus kan vertellen of zo'n pompje te servicen valt?
Lees: een beetje smeren en/of vervangen van een rubber ring (waar ergens in dit topic over gesproken wordt)?
Of is dat niet mogelijk en is het vervangen door een goed gebruikt exemplaar een betere oplossing?
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
- Horecaspoilert
- Supporting Member
- Berichten: 365
- Lid geworden op: di 16 aug 2016, 21:44
- 7
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: André
- Locatie: Tholen, Zeeland
Re: Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie enz
Ik heb even voor je gekeken, ik had nog twee pompjes liggen in de voorraad.
Het bovenste kapje kun je er zo af trekken door het met een schroevendraaier los te wippen. Je ziet dan een exentriekje met een naaldlagertje er op, daar zou je een drupje naaimachine olie in kunnen doen. Onder het exentriekje zit het motor-asje. Ook hier zit een bronzen busje dat een drupje olie zou kunnen gebruiken. Je komt daar wel slecht bij, misschien lukt dat met een klein rietje of iets dergelijks. Aan de rechterkant op de foto zie je het vacuum breek ventiel, deze wordt elektrisch dichtgetrokken als de leiding onder vacuum moet blijven en gaat open als het vacuum er af moet.
Als je dit gedaan hebt kan het dekseltje weer dicht en kun je het bekertje waar de motor in zit er af trekken. Ook daar zit een bronzen lagertje dat gesmeerd kan worden met naaimachine olie.
Mocht het nu nog te veel rammelen dan kun je ook de motor laten draaien door er even 12 volt op te zetten en een drupje olie op te zuigen aan de zuigkant.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het bovenste kapje kun je er zo af trekken door het met een schroevendraaier los te wippen. Je ziet dan een exentriekje met een naaldlagertje er op, daar zou je een drupje naaimachine olie in kunnen doen. Onder het exentriekje zit het motor-asje. Ook hier zit een bronzen busje dat een drupje olie zou kunnen gebruiken. Je komt daar wel slecht bij, misschien lukt dat met een klein rietje of iets dergelijks. Aan de rechterkant op de foto zie je het vacuum breek ventiel, deze wordt elektrisch dichtgetrokken als de leiding onder vacuum moet blijven en gaat open als het vacuum er af moet.
Als je dit gedaan hebt kan het dekseltje weer dicht en kun je het bekertje waar de motor in zit er af trekken. Ook daar zit een bronzen lagertje dat gesmeerd kan worden met naaimachine olie.
Mocht het nu nog te veel rammelen dan kun je ook de motor laten draaien door er even 12 volt op te zetten en een drupje olie op te zuigen aan de zuigkant.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie enz
Helemaal geweldig André .
Dat lijkt dus best wel goed te doen.
Ik ga mijn best doen .
Thanks voor je moeite
Dat lijkt dus best wel goed te doen.
Ik ga mijn best doen .
Thanks voor je moeite
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
- Horecaspoilert
- Supporting Member
- Berichten: 365
- Lid geworden op: di 16 aug 2016, 21:44
- 7
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: André
- Locatie: Tholen, Zeeland
Re: Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie enz
Graag gedaan!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie enz
Vandaag er eindelijk aan toe gekomen om eens naar het pompje van de cruise control te kijken.
Het lijkt het erop dat ófwel het bronzen lagertje van het motortje wat onder het exentriekje zit enigszins droog is en daardoor wat piept, ófwel het naaldlagertje van het exentriekje zelf is niet meer helemaal fris. Heb wel een paar druppeltjes olie in het naaldlagertje laten lopen, maar dat had geen effect. Het bronzen motorlagertje is helaas onbereikbaar om daar een gericht drupje olie op te geven. En om er nou op goed geluk gewoon een zooitje olie te spuiten in de hoop dat er een druppel op de goede plek komt gaat mij wat ver.
Bij het op-en-neer bewegen van het exentriekje viel het mij wel op dat er behoorlijk wat axiale speling op het naaldlagertje zat, en dat dit dan ook een licht piepend geluid maakte. Weet je toevallig of dat bij jou ook zo was André? Een paar druppeltjes olie maakten wat dit betreft overigens ook geen verschil.
Hoe het ook zij; eventueel maar eens op zoek naar een stil pompje, maar ik heb niet het idee dat het pompje op het punt stond om vast te lopen dus op het vervelende geluid na lijkt het mij niet echt kwaad te kunnen.
Het lijkt het erop dat ófwel het bronzen lagertje van het motortje wat onder het exentriekje zit enigszins droog is en daardoor wat piept, ófwel het naaldlagertje van het exentriekje zelf is niet meer helemaal fris. Heb wel een paar druppeltjes olie in het naaldlagertje laten lopen, maar dat had geen effect. Het bronzen motorlagertje is helaas onbereikbaar om daar een gericht drupje olie op te geven. En om er nou op goed geluk gewoon een zooitje olie te spuiten in de hoop dat er een druppel op de goede plek komt gaat mij wat ver.
Bij het op-en-neer bewegen van het exentriekje viel het mij wel op dat er behoorlijk wat axiale speling op het naaldlagertje zat, en dat dit dan ook een licht piepend geluid maakte. Weet je toevallig of dat bij jou ook zo was André? Een paar druppeltjes olie maakten wat dit betreft overigens ook geen verschil.
Hoe het ook zij; eventueel maar eens op zoek naar een stil pompje, maar ik heb niet het idee dat het pompje op het punt stond om vast te lopen dus op het vervelende geluid na lijkt het mij niet echt kwaad te kunnen.
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek