Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40
-
- Idle
- Berichten: 54
- Lid geworden op: do 01 okt 2015, 00:03
- 8
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Leeuwarden
Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40
Twijfels, twijfels en nog meer twijfels.
Hoeveel mensen rijden er op dit forum rond met een fk ak street schroefset? Graag hoor ik hun ervaring tijdens het rijden. Nog wel comfortabel? Geen stuiter bak? geen gebonk etc? Is het ook makkelijk te monteren? Niet dat ik er nog van alles bij moet bestellen ALS ik voor dit setje zou gaan?
Hoeveel mensen rijden er op dit forum rond met een fk highsport schroefset? Graag hoor ik ook hun ervaring tijdens het rijden. Beter dan de fk ak street etc?
Het gaat dan onder mijn Volvo S40 T4 uit januari 1999, dus phase 1 als ik het goed begrepen heb?.
Ook komen er deze week 18 inch velgen onder met bandenmaat(als ik het goed heb) 225/35. Kan ik de auto wel goed verlagen zonder problemen etc?
Ik wil nu graag een beslissing maken over welke schroefset ik wil nemen. De fk highsport kost normaal 750eu en nu in de aanbieding voor 550eu. De fk ak street kost normaal 500eu en nu in de aanbieding voor 170eu. Dit maakt de fk ak street wel zeer aantrekkelijk, maar is het wel echt goed spul?
Hieronder heb ik beide links neergezet van de schroefsets waar ik het over heb. Nu zie ik alleen iets wat ik niet snap. Bij de fk ak street zie je bij de achter dempers dat de veren eromheen zitten. Bij de fk highsport zitten de veren er niet omheen, maar zitten die los van de demper. In beide omschrijvingen staat dat ze passen onder mijn auto. Ik heb even onder mijn auto gekeken en ik zag dat standaard de veer om de schokbreker zit, dus net als de fk ak street schroefset. Past de fk highsport dan sowieso niet?
http://www.fk-shop.de/en/Tuning/Suspens ... -2004.html
http://www.nlpower.com/Producten/Produc ... fault.aspx
Mijn excusses voor het lange verhaal en alle vragen, maar ik wil nu gewoon zekerheid hebben.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes,
Danny
Hoeveel mensen rijden er op dit forum rond met een fk ak street schroefset? Graag hoor ik hun ervaring tijdens het rijden. Nog wel comfortabel? Geen stuiter bak? geen gebonk etc? Is het ook makkelijk te monteren? Niet dat ik er nog van alles bij moet bestellen ALS ik voor dit setje zou gaan?
Hoeveel mensen rijden er op dit forum rond met een fk highsport schroefset? Graag hoor ik ook hun ervaring tijdens het rijden. Beter dan de fk ak street etc?
Het gaat dan onder mijn Volvo S40 T4 uit januari 1999, dus phase 1 als ik het goed begrepen heb?.
Ook komen er deze week 18 inch velgen onder met bandenmaat(als ik het goed heb) 225/35. Kan ik de auto wel goed verlagen zonder problemen etc?
Ik wil nu graag een beslissing maken over welke schroefset ik wil nemen. De fk highsport kost normaal 750eu en nu in de aanbieding voor 550eu. De fk ak street kost normaal 500eu en nu in de aanbieding voor 170eu. Dit maakt de fk ak street wel zeer aantrekkelijk, maar is het wel echt goed spul?
Hieronder heb ik beide links neergezet van de schroefsets waar ik het over heb. Nu zie ik alleen iets wat ik niet snap. Bij de fk ak street zie je bij de achter dempers dat de veren eromheen zitten. Bij de fk highsport zitten de veren er niet omheen, maar zitten die los van de demper. In beide omschrijvingen staat dat ze passen onder mijn auto. Ik heb even onder mijn auto gekeken en ik zag dat standaard de veer om de schokbreker zit, dus net als de fk ak street schroefset. Past de fk highsport dan sowieso niet?
http://www.fk-shop.de/en/Tuning/Suspens ... -2004.html
http://www.nlpower.com/Producten/Produc ... fault.aspx
Mijn excusses voor het lange verhaal en alle vragen, maar ik wil nu gewoon zekerheid hebben.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes,
Danny
I dream my life and I live my dream
-
- 5th Gear member
- Berichten: 751
- Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 01:34
- 8
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Etten-Leur
Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40
Het staat hier al eerder en ook in de how to topic. De street zijn de mensen hier tevreden over een stuk of 6 man denk ik.wel een paar kleine aanpassingen maken zoals uitgelegd in het how to topic en fase 2 topmounts en lagers gebruiken ongeacht dat je fase 1 hebt en fase 2 stabstangen voor. achter hoet je niks te vervangen tenzij het versleten is street is niet hardheid instelbaar en de highsport wel en daar moet je dan blijkbaar weer fase 1 topmounts en lagers en stabstangen gebruiken dutchlimits en nog iemand reden daarmee en waren daar ook zeer over te spreken ik heb het allemaal net uitgezocht voor de street omdat ik die volgende maand ook wil halen kijk bij het how to topic en tik bij zoeken in fk schroefset dan krijg je een complete uitleg van de street succes! Vraag me btw wel af of dat 225 breed gaat lukken volgens mij zeggen ze hier niet breder dan 215 anders raak je de wielkast
From bottom to top!
-
- Idle
- Berichten: 54
- Lid geworden op: do 01 okt 2015, 00:03
- 8
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Leeuwarden
Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40
Oke, bedankt voor je reactie. Kun je mij vertellen waar ik dan de fase 2 topmounts en lagers moet bestellen? Dat is dan het enigste wat ik erbij moet bestellen toch?
Nu is mijn vraag nog die gaat over de 2 verschillen in die schroefsets. Kan iemand mij uitleggen waarom daar zn verschil in zit?
Nu is mijn vraag nog die gaat over de 2 verschillen in die schroefsets. Kan iemand mij uitleggen waarom daar zn verschil in zit?
I dream my life and I live my dream
- EnigmaEll
- 5th Gear 3000rpm member
- Berichten: 4768
- Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
- 11
- Model: V50
Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40
Ik heb FK Konigsport met instelbare Koni dempers.
Ben er erg tevreden mee.
Topmounts zijn gewoon phase 2.
Ben er erg tevreden mee.
Topmounts zijn gewoon phase 2.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40
Ik heb dempers van BC racing welke mij prima bevallen.
Je kan diversen aanpassen.
- Hoogte
- Demper stugheid
- Veervoorspanning.
- Camber.
Deze set is compleet incl goeie toplagers.
Ik rijd er even mee en bevalt mij prima.
Gr Alexx
Je kan diversen aanpassen.
- Hoogte
- Demper stugheid
- Veervoorspanning.
- Camber.
Deze set is compleet incl goeie toplagers.
Ik rijd er even mee en bevalt mij prima.
Gr Alexx
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- VolvoRobin
- Supporting Member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: zo 17 feb 2013, 23:49
- 11
- Model: V70
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Robin
- Locatie: Purmerend
Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40
Ik wil hier ook even op inhaken...
Ben er met Alex ook al even over bezig geweest, en ik ben er wel een beetje uit... maar ik wil graag wat meer info...
Ik wil mn wagen iets verlagen, maar wel zo dat deze strak op de weg blijft, en niet zoals nu een weke en zachte wegligging heeft!
(dan koop ik wel een Hyundai H200 )
Als ik naar de dealer ga voor mijn fase 2, ben ik voor een originele set (voor zover er nog origineel is voor de V40 fase 2/3, ik begreep dat dit een vernieuwde set is??), (Monroe / Billstein??) zo om en nabij de 1000 a 1500 euro kwijt!?. (Veren en schokbrekers) en nog niet eens de topmounts...
Als ik dan eens het lijstje van pagina 1 pak, en ik pak er een paar voorbeelden uit;
KW variant 1 -> €1219,15
FK Highsport -> € 549,-
FK Street -> €150,- (Gisteren)
BC Racing -> €999,-
(Emil, jou FK Koningsport kan ik niet terugvinden??)
Dan vraag ik me toch terdege af... waar zit het prijs verschil in? Ik snap het verschil van "origineel" dealer ... dat dit duurder is dan bijvoorbeeld "imitatie"... Ben beslist ook geen tegenstander van imitatie, kan goed geld schelen...
Maar zoals de FK Street... dat is toch bijna niet mogelijk? Een imitatie schokdemper kost al bijna meer.
Kijk, dat er de BC racing en KW variant 1 niet alleen in hoogte maar ook in demping ingesteld kunnen worden, daar snap ik dan de prijs naar.
(Ralf, FK Highsport kan ik niets over demping vinden trouwens??, )
Maar hoe zit het dan met de schokdemper zelf... als je inderdaad de demping kan instellen, dan kun je hem naar je eigen maatstaven inregelen... maar zoals de FK street, je moet het dan maar doen met wat de fabrikant wil?
En ik kom over het algemeen alleen maar fase 1 tegen in de lijsten met coilcovers? Hoe zit dat dan?
Zoals ik al eerder zei, ik probeer een beetje een duidelijk en helder beeld te vormen, hoe het nou werkt met schroefsets... en dan in vergelijk met de tradionele ophangingen... Dus misschien ben ik wat dubbel op bezig... maar ik zie het gewoon ff niet...
Want zoals voorheen (vroeguher), met de 400 serie, ging ik naar de lokale automaterialen handel, haalde ik Koni Geel schokdempers, met Eibach veren...
Wist ik zeker dat het goed zat. Maar Koni kom ik voor onze wagens niet meer tegen (Bijv. de Koni Sport Kit met H&R veren), dus dat valt af...
Nu wil ik gewoon graag een alternatief, mag best geld kosten, de auto moet tenslotte zeker nog 5 a 7 jaar mee, maar dan moet het wel iets zijn wat bevalt en goed is (En waar ik eventueel ook een aanhanger / trailer mee kan trekken, zonder dat mn banden langs mn wielkasten slepen...)
Ben er met Alex ook al even over bezig geweest, en ik ben er wel een beetje uit... maar ik wil graag wat meer info...
Ik wil mn wagen iets verlagen, maar wel zo dat deze strak op de weg blijft, en niet zoals nu een weke en zachte wegligging heeft!
(dan koop ik wel een Hyundai H200 )
Als ik naar de dealer ga voor mijn fase 2, ben ik voor een originele set (voor zover er nog origineel is voor de V40 fase 2/3, ik begreep dat dit een vernieuwde set is??), (Monroe / Billstein??) zo om en nabij de 1000 a 1500 euro kwijt!?. (Veren en schokbrekers) en nog niet eens de topmounts...
Als ik dan eens het lijstje van pagina 1 pak, en ik pak er een paar voorbeelden uit;
KW variant 1 -> €1219,15
FK Highsport -> € 549,-
FK Street -> €150,- (Gisteren)
BC Racing -> €999,-
(Emil, jou FK Koningsport kan ik niet terugvinden??)
Dan vraag ik me toch terdege af... waar zit het prijs verschil in? Ik snap het verschil van "origineel" dealer ... dat dit duurder is dan bijvoorbeeld "imitatie"... Ben beslist ook geen tegenstander van imitatie, kan goed geld schelen...
Maar zoals de FK Street... dat is toch bijna niet mogelijk? Een imitatie schokdemper kost al bijna meer.
Kijk, dat er de BC racing en KW variant 1 niet alleen in hoogte maar ook in demping ingesteld kunnen worden, daar snap ik dan de prijs naar.
(Ralf, FK Highsport kan ik niets over demping vinden trouwens??, )
Maar hoe zit het dan met de schokdemper zelf... als je inderdaad de demping kan instellen, dan kun je hem naar je eigen maatstaven inregelen... maar zoals de FK street, je moet het dan maar doen met wat de fabrikant wil?
En ik kom over het algemeen alleen maar fase 1 tegen in de lijsten met coilcovers? Hoe zit dat dan?
Zoals ik al eerder zei, ik probeer een beetje een duidelijk en helder beeld te vormen, hoe het nou werkt met schroefsets... en dan in vergelijk met de tradionele ophangingen... Dus misschien ben ik wat dubbel op bezig... maar ik zie het gewoon ff niet...
Want zoals voorheen (vroeguher), met de 400 serie, ging ik naar de lokale automaterialen handel, haalde ik Koni Geel schokdempers, met Eibach veren...
Wist ik zeker dat het goed zat. Maar Koni kom ik voor onze wagens niet meer tegen (Bijv. de Koni Sport Kit met H&R veren), dus dat valt af...
Nu wil ik gewoon graag een alternatief, mag best geld kosten, de auto moet tenslotte zeker nog 5 a 7 jaar mee, maar dan moet het wel iets zijn wat bevalt en goed is (En waar ik eventueel ook een aanhanger / trailer mee kan trekken, zonder dat mn banden langs mn wielkasten slepen...)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 751
- Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 01:34
- 8
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Etten-Leur
Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40
Fk highsport de link staat hierboven in danny zn bericht en daarin staat ook hardheid instelbaar
From bottom to top!
- EnigmaEll
- 5th Gear 3000rpm member
- Berichten: 4768
- Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
- 11
- Model: V50
Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40
Laatst gewijzigd door rejaatje op za 23 jun 2018, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Idle
- Berichten: 54
- Lid geworden op: do 01 okt 2015, 00:03
- 8
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Leeuwarden
Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40
Ralf, dan begrijp je het verkeerd denk ik. De fk highsport is alleen in hoogte verstelbaar en niet in hardheid. Nu heb ik nog 1 vraag. Er staat dat hij tot volvo's van 08-1999 behoort. Nu komt mijn volvo uit 01-1999, maar bij mij zitten de veren om de schokbreker. Op de afbeelding van fk highsport zie je dat de achter veren los zitten, dus niet om de schokbreker heen. Kan iemand mij uitleggen hoe het nou precies zit?
groetjes
groetjes
I dream my life and I live my dream
-
- 5th Gear member
- Berichten: 751
- Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 01:34
- 8
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Etten-Leur
Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40
Excuseer ik had echt in mijn hoofd zitten dat die highsport wel hardheid verstelbaar was geen idee waarom haha zal wel met een andere in de war zitten ik kan je verder niet informeren
From bottom to top!
-
- Supporting Member
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40
zover ik weet is de bc racing set de enige welke na montage op de auto in hardheid instelbaar is.
en welke welke rijhoogte je ook instelt de veerspanning gelijk blijft :)
buiten intrax etc,
en welke welke rijhoogte je ook instelt de veerspanning gelijk blijft :)
buiten intrax etc,
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- Giordy
- 2nd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: di 15 dec 2015, 22:10
- 8
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2012
- Locatie: Wierden
Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40
Ik rij op een intrax rs schroefset. Heel erg tevreden met dit setje!
Heb van anderen idd positieve reacties gehoord over de fk setjes.
Blijft lastig zo'n keuze maken. En het is af en toe een behoorlijk bedrag.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb van anderen idd positieve reacties gehoord over de fk setjes.
Blijft lastig zo'n keuze maken. En het is af en toe een behoorlijk bedrag.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Idle
- Berichten: 54
- Lid geworden op: do 01 okt 2015, 00:03
- 8
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Leeuwarden
Schroefset icm 18 inch velgen?
Goedenavond,
Ik hoor graag meningen en ervaringen over het hebben van een schroefset icm 18 inch velgen. Het gaat om mijn Volvo S40 T4 uit 1999. Er zitten 18 inch velgen onder met 225/35 banden. Ik wil hem graag verlagen icm een schroefset. Krijg ik dan geen problemen dat de banden de wielkasten raken? En waar gaan de wielkasten de banden dan precies raken? Ik lees bij veel schroefsetjes dat je ca 3 tot 7cm kan verlagen. Houdt het dan in dat je, wanneer je de schroefset plaatst, direct al 3 cm zakt?
groetjes,
Danny
Ik hoor graag meningen en ervaringen over het hebben van een schroefset icm 18 inch velgen. Het gaat om mijn Volvo S40 T4 uit 1999. Er zitten 18 inch velgen onder met 225/35 banden. Ik wil hem graag verlagen icm een schroefset. Krijg ik dan geen problemen dat de banden de wielkasten raken? En waar gaan de wielkasten de banden dan precies raken? Ik lees bij veel schroefsetjes dat je ca 3 tot 7cm kan verlagen. Houdt het dan in dat je, wanneer je de schroefset plaatst, direct al 3 cm zakt?
groetjes,
Danny
I dream my life and I live my dream
- Giordy
- 2nd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: di 15 dec 2015, 22:10
- 8
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2012
- Locatie: Wierden
Re: Schroefset icm 18 inch velgen?
215/35/18 en flink verlaagd.. nergens last van.
- EnigmaEll
- 5th Gear 3000rpm member
- Berichten: 4768
- Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
- 11
- Model: V50
Re: Schroefset icm 18 inch velgen?
Maar wel met getrokken banden dan denk ik Giordy?
Met een groter wiel heb je nu eenmaal eerder kans op aanlopen.
Met mijn 17 inch en -5 gaat het prima. Loopt niet aan. Enkel als ik een drempel over ga bij maximaal insturen. Maar dat is zeer minimaal en komt echt zelden voor.
Met een groter wiel heb je nu eenmaal eerder kans op aanlopen.
Met mijn 17 inch en -5 gaat het prima. Loopt niet aan. Enkel als ik een drempel over ga bij maximaal insturen. Maar dat is zeer minimaal en komt echt zelden voor.
-
- Idle
- Berichten: 54
- Lid geworden op: do 01 okt 2015, 00:03
- 8
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Leeuwarden
Re: Schroefset icm 18 inch velgen?
Jou s40 ziet er dik uit Giordy. Ik keek net ff op je profiel. Ik heb 225/35 banden, denk je dat ik er geen last van ga krijgen? En kan ik ook net zo laag gaan als jij? Welke schroefset heb jij precies? En bevalt die etc?
I dream my life and I live my dream
- EnigmaEll
- 5th Gear 3000rpm member
- Berichten: 4768
- Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
- 11
- Model: V50
Re: Schroefset icm 18 inch velgen?
Heb jij getrokken banden? Want Giordy wel meen ik. Dutchlimits heeft dat ook gedaan met zijn 18 inch destijds.
Anders kun je niet zo laag als zij denk ik.
Anders kun je niet zo laag als zij denk ik.
- Giordy
- 2nd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: di 15 dec 2015, 22:10
- 8
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2012
- Locatie: Wierden
Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40
Klopt enigma! Maar niet heel veel hoor..
Ik heb een schroefset van intrax eronder en die bevalt me erg goed. Bijna alles is te regelen met dit setje. Geen klachten.. Maar het comfort gaat uiteraard iets minder worden met de dunne bandjes en de verlaging maar zeer te spreken over mijn set!
Durf zo niet te zeggen of je er last van gaat krijgen als je zo laag wil. Scheelt dat je met een schroefset het nog mooi kan bij stellen.
Ik moet absoluut geen dikkere banden hebben want dan ga ik wel dingen raken.
Ben zelf een paar maandjes geleden een centimeter omhoog gegaan want had erg veel last van die kl*ten drempels.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb een schroefset van intrax eronder en die bevalt me erg goed. Bijna alles is te regelen met dit setje. Geen klachten.. Maar het comfort gaat uiteraard iets minder worden met de dunne bandjes en de verlaging maar zeer te spreken over mijn set!
Durf zo niet te zeggen of je er last van gaat krijgen als je zo laag wil. Scheelt dat je met een schroefset het nog mooi kan bij stellen.
Ik moet absoluut geen dikkere banden hebben want dan ga ik wel dingen raken.
Ben zelf een paar maandjes geleden een centimeter omhoog gegaan want had erg veel last van die kl*ten drempels.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Jordyb
- 1st Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: do 13 nov 2014, 19:51
- 9
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Jordy
- Locatie: Leeuwarden
Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40
Ik rijd op en FK streets met 205-45-17, hulp veren er tussenweg, dat slijt wel aan in die wielkassen en is stug, maar mijn vrouw klaagt niet dus valt wel wat mee haha
-
- 1st Gear member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 18:45
- 8
- Model: V40
- Bouwjaar: 2002
nieuwe veren, Eibach vs sport onderstel volvo
Hallo allemaal,
Zoals ik al in mijn Webdagboek had gepost is er bij mijn v40 een veer gebroken, die links achter.
De dempers achter werken nog wel oké op het comfort niveau, maar voor zijn ze wel aan vervanging toe en ze zweten een beetje.
Anyway zoals het nu is is de wegligging mij veel te wazig.
Máár wat ik zou willen bereiken is een sportiever onderstel, het is niet de bedoeling om er een circuit auto van te maken maar ik wil wel de wegligging zo hebben dat je er bij wijze van spreken op een veilige manier +200km/h mee kan rijden.
Er moet dus ook nog zeker een behoorlijke mate van comfort behouden blijven.
Nu probeer ik zo veel mogelijk info te vinden over wat nu te doen dus concreet heb ik hier een paar vragen over waar jullie me misschien mee kunnen helpen.
*Hoe goed is het sport onderstel vanuit volvo, ik begrijp dat er een sport onderstel bestaat onder de v40 zit hierbij alleen verschil in de veren of ook in de schokdempers?
*is het sport onderstel van volvo ook 'verlaagd' of maakt dit wat rijhoogte niet uit met het comfort onderstel?
*Een andere optie is de auto iets te verlagen met een setje Eibach veren (dit zijn denk ik een beetje de beste veren los te koop?), ik lees hier en daar dat mensen deze onder hun volvo hebben en ben erg benieuwd naar het verschil wanneer je deze gemonteerd hebt tov het sport onderstel van volvo zelf bijvoorbeeld. En hoe stug wordt de auto hiervan?
*ook ben ik benieuwd met welke schokdempers jullie de Eibach veren gecombineerd hebben en hoe dit bevalt.
Een schroefset (goede kwaliteit) gaat hem kostentechnisch niet worden omdat ik nog meer dingen aan de auto wil doen, en bovendien wil ik toch niet lager dan max -3 cm.
ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en advies.
Gr Rolf
Zoals ik al in mijn Webdagboek had gepost is er bij mijn v40 een veer gebroken, die links achter.
De dempers achter werken nog wel oké op het comfort niveau, maar voor zijn ze wel aan vervanging toe en ze zweten een beetje.
uit het bovenstaande stukje wat ik even geleend heb uit een ander topic begrijp ik dat er nu een Comfort onderstel onder zit, het is van 2002 dus de fut zal er ook wel een beetje uit zijn.Identificatie plaat chassis onderstel phase 2
Berichtdoor JohanH » di 20 sep 2011, 08:48
Ik heb een V40 2003 (MY2004) Europa Nordic met code 4AV2AZ.
Als ik dan ga kijken naar de info over de chassis code, dan is de combinatie van de eerste letter en het tweede cijfer (4A) die met het type voorwielophanging te maken heeft. Het eerste cijfer is heeft te maken met het type vooras en de gewichtsklasse. Ik heb een V en diesel, dus het zwaarste (4), een Phase 2/3 benzine sedan en station krijgen een (3). Na dit cijfer staat dan de A, dat is dus het comfort onderstel. Sport onderstel zou een C moeten zijn.
Anti roll bar is bij allemaal hetzelfde, 19mm. Dit geld alleen voor de vooras.
Achteren heeft een Comfort ophanging (in Vida de Anti Roll Bar Z) een diameter van 13mm, het sportonderstel is 16mm.
Dan krijgen we voor de achterophanging weer een cijfer en een letter. Een 1 voor een sedan, en een 2 voor een station, dus in mijn geval. En dan weer de A voor comfort, wat dus de E moet worden. Achter heb ik wel een dunne anti roll bar.
Achteras is er maar in 2 smaken, sedan (1) en station (2), dus vandaar, en ook hetzelfde met de letter, ik heb een A voor comfort, als ik een sport onderstel zou hebben moet ik een E hebben staan.
Anyway zoals het nu is is de wegligging mij veel te wazig.
Máár wat ik zou willen bereiken is een sportiever onderstel, het is niet de bedoeling om er een circuit auto van te maken maar ik wil wel de wegligging zo hebben dat je er bij wijze van spreken op een veilige manier +200km/h mee kan rijden.
Er moet dus ook nog zeker een behoorlijke mate van comfort behouden blijven.
Nu probeer ik zo veel mogelijk info te vinden over wat nu te doen dus concreet heb ik hier een paar vragen over waar jullie me misschien mee kunnen helpen.
*Hoe goed is het sport onderstel vanuit volvo, ik begrijp dat er een sport onderstel bestaat onder de v40 zit hierbij alleen verschil in de veren of ook in de schokdempers?
*is het sport onderstel van volvo ook 'verlaagd' of maakt dit wat rijhoogte niet uit met het comfort onderstel?
*Een andere optie is de auto iets te verlagen met een setje Eibach veren (dit zijn denk ik een beetje de beste veren los te koop?), ik lees hier en daar dat mensen deze onder hun volvo hebben en ben erg benieuwd naar het verschil wanneer je deze gemonteerd hebt tov het sport onderstel van volvo zelf bijvoorbeeld. En hoe stug wordt de auto hiervan?
*ook ben ik benieuwd met welke schokdempers jullie de Eibach veren gecombineerd hebben en hoe dit bevalt.
Een schroefset (goede kwaliteit) gaat hem kostentechnisch niet worden omdat ik nog meer dingen aan de auto wil doen, en bovendien wil ik toch niet lager dan max -3 cm.
ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en advies.
Gr Rolf