Overige vragen cruise control (bv werking, modificatie enz
- markk08
- 5th Gear member
- Berichten: 658
- Lid geworden op: di 04 aug 2009, 20:24
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2007
- Locatie: Rotterdam
Re: Zeer vreemd probleem cruise control
Oke dus ik moet eerst proberen een slangetje los te koppelen bij het vaccuum pompje onder de motorkap? en dan daar aan zuigen, en ik moet er niet door kunnen ademen?? wanneer ik hard zuig moet mijn gaspedaal bewegen..?
dan wanneer dit niet helpt de rubberen ring in het vaccum pompje vervangen??
en als laatste dat grote ronde ding boven mijn gaspedaal kan ik daar nog wat mee doen??
In ieder geval hartelijk dank voor je hulp, hopelijk kom ik zo stapje voor stapje dichter bij de oplossing.
klopt dit wat ik nu heb geschreven?
dan wanneer dit niet helpt de rubberen ring in het vaccum pompje vervangen??
en als laatste dat grote ronde ding boven mijn gaspedaal kan ik daar nog wat mee doen??
In ieder geval hartelijk dank voor je hulp, hopelijk kom ik zo stapje voor stapje dichter bij de oplossing.
klopt dit wat ik nu heb geschreven?
Volvo S60 2.4
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 20:31
- 14
- markk08
- 5th Gear member
- Berichten: 658
- Lid geworden op: di 04 aug 2009, 20:24
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2007
- Locatie: Rotterdam
Re: Zeer vreemd probleem cruise control
Nu net terug van de stad en onderweg probeerde ik de CC nog eens, natuurlijk gebeurde er niks...
Maar!! Toen ik me voet onder de rem omhoog duwde en ik de cc aandeed deed ie het wel, boven de 50 km/h..
Toen ik deed 4x keer probeerde bij 100 km/h en verschillende snelheden bleef die het doen, maar moes ik wel iedere keer het rempedaal een beetje omhoog liften..
Is dan misschien de remlichtschakelaar kapot? of hoe heet die sensor?
Ik heb aan een slangetje zuigen nog niet geprobeerd maar ik dacht laat ik dit eens vertellen?
Maar!! Toen ik me voet onder de rem omhoog duwde en ik de cc aandeed deed ie het wel, boven de 50 km/h..
Toen ik deed 4x keer probeerde bij 100 km/h en verschillende snelheden bleef die het doen, maar moes ik wel iedere keer het rempedaal een beetje omhoog liften..
Is dan misschien de remlichtschakelaar kapot? of hoe heet die sensor?
Ik heb aan een slangetje zuigen nog niet geprobeerd maar ik dacht laat ik dit eens vertellen?
Volvo S60 2.4
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 20:31
- 14
Re: Zeer vreemd probleem cruise control
Als het rempedaal wat omhoog trekt druk je de vacuumschakelaar beter in. Wat je eenvoudig kunt proberen is het rempedaal met je hand naar beneden drukken, en dan het zwarte plastic stangetje dat in en uit de schakelaar komt er zo ver mogelijk uittrekken. Dit zou zelfstellend moeten zijn, maar misschien werkt dat niet goed.
Dus: rempedaal indrukken, met je vingers het zwartje palletje (dat nu uitgeschoven is) zo ver mogelijk naar buiten trekken uit het zwarte blokje, dan rempedaal loslaten, en hij zou goed gesteld moeten zijn.
Groeten, Sander
Dus: rempedaal indrukken, met je vingers het zwartje palletje (dat nu uitgeschoven is) zo ver mogelijk naar buiten trekken uit het zwarte blokje, dan rempedaal loslaten, en hij zou goed gesteld moeten zijn.
Groeten, Sander
V40 1.8 Europa 1998
- markk08
- 5th Gear member
- Berichten: 658
- Lid geworden op: di 04 aug 2009, 20:24
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2007
- Locatie: Rotterdam
Re: Zeer vreemd probleem cruise control
Dames en heren,
MIJN PROBLEEM IS OPGELOST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ,, ik heb het palletje bij me pedaal iets uit getrokken en een beetje silicone spray opgespoten omdat hij stroef ging en voila!!! Hij deed het perfect en vandaag minstens 20x gebruikt en hij werkt gewoonweg perfect..
Wanneer ik hem aanzet hoor ik wel het motortje een beetje wanneer ik op de + druk maar is niet storend..
Fam-ploeg heeeeel erg bedankt!!
Nu is eindelijk mijn Volvo weer compleet werkende, en wat een auto
MIJN PROBLEEM IS OPGELOST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ,, ik heb het palletje bij me pedaal iets uit getrokken en een beetje silicone spray opgespoten omdat hij stroef ging en voila!!! Hij deed het perfect en vandaag minstens 20x gebruikt en hij werkt gewoonweg perfect..
Wanneer ik hem aanzet hoor ik wel het motortje een beetje wanneer ik op de + druk maar is niet storend..
Fam-ploeg heeeeel erg bedankt!!
Nu is eindelijk mijn Volvo weer compleet werkende, en wat een auto
Volvo S60 2.4
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 20:31
- 14
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 20:31
- 14
cruise control: slimme modificatie
Het onhandige aan de standaard cruise control is dat er geen cancel-knopje op zit: je kunt tijdens het rijden de cruise niet even tijdelijk de-activeren, maar moet hiervoor de rem aantikken. Alle cruise controls hebben een cancel knop, maar die van onze Volvo's niet. Gelukkig is hier eenvoudig wat aan te doen: gebruik het SET- knopje aan het eind van de linker stengel om te cancellen.
De modificatie hiervoor is eenvoudig:
- verwijder het linkerzijpaneeltje van de middenconsole, boven het gaspedaal (eventueel ook rechts)
- zoek de cruise control module: klein plastic zwart kastje, onder de radio in de midden console
- trek de 14-polige stekker eruit, en trek de kabelboom zo ver mogelijk naar je toe
- knip de groen-witte draad door (pin 5): deze komt van de SET- knop
- maak een stukje blank van de groen-rode draad (pin 7): deze komt van het remlicht
- verbind de groen-witte draad uit de kabelboom met de niet doorgeknipte groen-rode draad
- solderen is het beste, maar wat kroonsteentjes werken ook prima
- als je nu de SET- knop indrukt denkt de cruise dat je remt, en hij cancelt meteen
- wel gaan even de remlichten branden: als je dat niet wilt moet er een diode in de remlicht draad
- druk de grote stekker weer in de computer, en monteer het zijpaneel weer
Bovenstaande modificatie maakt het gebruik van de cruise control veel plezieriger.
Groeten, Sander
De modificatie hiervoor is eenvoudig:
- verwijder het linkerzijpaneeltje van de middenconsole, boven het gaspedaal (eventueel ook rechts)
- zoek de cruise control module: klein plastic zwart kastje, onder de radio in de midden console
- trek de 14-polige stekker eruit, en trek de kabelboom zo ver mogelijk naar je toe
- knip de groen-witte draad door (pin 5): deze komt van de SET- knop
- maak een stukje blank van de groen-rode draad (pin 7): deze komt van het remlicht
- verbind de groen-witte draad uit de kabelboom met de niet doorgeknipte groen-rode draad
- solderen is het beste, maar wat kroonsteentjes werken ook prima
- als je nu de SET- knop indrukt denkt de cruise dat je remt, en hij cancelt meteen
- wel gaan even de remlichten branden: als je dat niet wilt moet er een diode in de remlicht draad
- druk de grote stekker weer in de computer, en monteer het zijpaneel weer
Bovenstaande modificatie maakt het gebruik van de cruise control veel plezieriger.
Groeten, Sander
V40 1.8 Europa 1998
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 20:31
- 14
Re: cruise control: slimme modificatie
Met het SET+ knopje schakel je de cruise in, en dit knopje is inderdaad belangrijk. Maar het SET- knopje eronder is alleen om de ingestelde snelheid te verlagen, en dit is te missen.sibi schreef:Hoe stel je je snelheid dan in, zo zonder SET-functionaliteit ? Ik gebruik dat "+/-"-knopje op 't uiteinde van de hendel immers echt belachelijk veel... zelfs in zone 50 rijd ik met cruise control. Kom ik daarna in een zone 70 terecht: de versnellingsbak gewoon in 5e laten steken, gas geven tot ik aan 70 zit, en 't "+"-knopje induwen om de 70 vast te houden. 't Kan maar zo relaxed zijn toch ? Ik durf 't knopje zelfs als "gaspedaal" gebruiken om van 50 tot 70 te versnellen: "+"-knopje blijven inhouden tot ik aan 70 zit, 't gaspedaal met rust latend.
Voor iedereen die tevreden is met de schuifschakelaar op de stengel: prima, gewoon doorcruisen en mijn voorgestelde modificatie snel vergeten. Ik was het niet, nu wel.
V40 1.8 Europa 1998
- COOLV40
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 20:47
- 13
- Locatie: 't leven is goed in het brabantse land
Re: cruise control: slimme modificatie
Ieder zijn mening natuurlijk en dat mag, maar ik vind de schuifschakelaar persoonlijk niet erg handig.
Ik gebruik de cruisecontrol best veel en zou liever drukknopjes voor cancel en resume hebben.
Iemand hier met technische kennis die weet hoe je dat kunt aansluiten op de bestaande kabels (schema).
Dus een knopje voor reset en een voor resume gemonteerd op het stuurconsole.
Ik gebruik de cruisecontrol best veel en zou liever drukknopjes voor cancel en resume hebben.
Iemand hier met technische kennis die weet hoe je dat kunt aansluiten op de bestaande kabels (schema).
Dus een knopje voor reset en een voor resume gemonteerd op het stuurconsole.
- Thijs
- Veteraan
- Berichten: 1269
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:11
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Thijs
- Locatie: België
Re: cruise control: slimme modificatie
topic effe opgekuist
het is een tip die hier gegeven wordt, commentaar op het feit dat hij of zij dat nu wel of niet handig vind is overbodig. Diegene dat het handig vinden kunnen het installeren en de andere kunnen de standaard manier gebruiken.
het is een tip die hier gegeven wordt, commentaar op het feit dat hij of zij dat nu wel of niet handig vind is overbodig. Diegene dat het handig vinden kunnen het installeren en de andere kunnen de standaard manier gebruiken.
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1027
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2002
- Roepnaam: Tijs
- Locatie: Ede (gld)
Re: cruise control: slimme modificatie
Toch wil ik hier effuh op inhaken.
Bij mijn auto kun je de cc zeker wel met de hand cancellen. Dit doe je door de schuifknop een zetje te geven naar rechts, echt maar een tikkie, dus niet helemaal door naar "uit".
(Dit staat zelfs ook in de handleiding)
Resume is de schuifschakelaar naar links, maar dit was al wel bekend begreep ik.
Mijn S'je is een phase 2 (3) misschien dat dat nog verschil maakt?
Gr Tijs
PS Schakelt de cc na jouw modificatie nog wel uit als je remt? Zo niet lijkt me dit redelijk gevaarlijk in geval van nood.
Bij mijn auto kun je de cc zeker wel met de hand cancellen. Dit doe je door de schuifknop een zetje te geven naar rechts, echt maar een tikkie, dus niet helemaal door naar "uit".
(Dit staat zelfs ook in de handleiding)
Resume is de schuifschakelaar naar links, maar dit was al wel bekend begreep ik.
Mijn S'je is een phase 2 (3) misschien dat dat nog verschil maakt?
Gr Tijs
PS Schakelt de cc na jouw modificatie nog wel uit als je remt? Zo niet lijkt me dit redelijk gevaarlijk in geval van nood.
- René
- Beheerder
- Berichten: 32041
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
- 14
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2014
- Roepnaam: Bompa
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Re: cruise control: slimme modificatie
Klopt Tijs.
V40new 1.6 T3 R-Design 2014
2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 20:31
- 14
Re: cruise control: slimme modificatie
Ik zie inderdaad op het elektrische schema (van een 2000 model) dat de schuifschakelaar 4 standen heeft: OFF, TIP OFF, ON en RES. De stand TIP OFF staat niet gedrukt boven mijn schakelaar uit 1998, en bovendien heb ik het geprobeerd en werkt niet (de cruise gaat dan helemaal uit).
Staat ook niet in http://www.mijnalbum.nl/Foto-GY6PG6AN.jpg dat dat kan.
Waarschijnlijk is mijn tip dan ook alleen van toepassing op phase I modellen; ook weer opgelost.
PS uiteraard moet je de draad vanaf het remlicht nooit doorknippen, want dan zou remmen de cruise niet meer uitschakelen.
Groeten, Sander
Staat ook niet in http://www.mijnalbum.nl/Foto-GY6PG6AN.jpg dat dat kan.
Waarschijnlijk is mijn tip dan ook alleen van toepassing op phase I modellen; ook weer opgelost.
PS uiteraard moet je de draad vanaf het remlicht nooit doorknippen, want dan zou remmen de cruise niet meer uitschakelen.
Groeten, Sander
V40 1.8 Europa 1998
Re: cruise control: slimme modificatie
Ik wou al zeggen. Ph2 heeft waarschijnlijk een wat modernere CC.Bij mijn auto kun je de cc zeker wel met de hand cancellen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: do 25 mar 2010, 13:51
- 14
- Locatie: Almere
Re: cruise control: slimme modificatie
Die van mij is van 1998 en die heeft gewoon ook de cancel functie (schuifknopje) en werkt uitstekend
Maar bedankt voor de tip
Maar bedankt voor de tip
VW Passat V6 2.8 syncro aut TT5 Highline 193 pk bj 1998
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 14
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: cruise control: slimme modificatie
waarschijnlijk allemaal automaat rijders, als ik wil cancelen tok ik even de koppeling aan
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek
-
- 1st Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: do 25 mar 2010, 13:51
- 14
- Locatie: Almere
Re: cruise control: slimme modificatie
Inderdaad Cor, is dit knopje alleen op de automaatversie??
Groet Hans
Groet Hans
VW Passat V6 2.8 syncro aut TT5 Highline 193 pk bj 1998
-
- Idle
- Berichten: 48
- Lid geworden op: wo 09 dec 2009, 13:29
- 14
- Locatie: Middelburg
Re: cruise control: slimme modificatie
mijn s 1999 heeft ook gewoon een cacelfuntie hoor. bij reset pakt de cruise control weer op bij de gecandelde snelheid.
Volvo s40 2.0T '99
- COOLV40
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 20:47
- 13
- Locatie: 't leven is goed in het brabantse land
Re: cruise control: slimme modificatie
Hier ook cancel functie op 1997 fase 1 2.0 automaat.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: do 25 mar 2010, 13:51
- 14
- Locatie: Almere
Re: cruise control: slimme modificatie
Blijkbaar toch alleen van toepassing op de Automaat versie
Hoe zit dit dan bij de handbak? (geen schuifknop dus)
Hoe zit dit dan bij de handbak? (geen schuifknop dus)
VW Passat V6 2.8 syncro aut TT5 Highline 193 pk bj 1998