Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?
- Ronald Rijnbout
- 4th Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:15
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Breda
Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?
Ik wil op zeer korte termijn mijn remschijven voor vervangen.
Heeft er hier misschien iemand een goedkoop adresje voor schijven en blokken?
Heeft er hier misschien iemand een goedkoop adresje voor schijven en blokken?
V40 1.8 uit '98. 3.5cm verlaagd Apex en 17 inch AEZ Xylo's met Bridgestone potenza's
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
-
- Engine off
- Berichten: 19
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 08:58
- 14
Re: Iemand een goedkoop adresje voor remschijven en blokken?
Volvo V40 2.0AUT EXCLUSIVE
- Ronald Rijnbout
- 4th Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:15
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Breda
Re: remschijven
Site bestaat nog http://www.autopartsonline.nl/
Zijn er hier nog meer mensen met ervaringen met autoparts-online? Hoe waren die?
Zijn er hier nog meer mensen met ervaringen met autoparts-online? Hoe waren die?
V40 1.8 uit '98. 3.5cm verlaagd Apex en 17 inch AEZ Xylo's met Bridgestone potenza's
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: Iemand een goedkoop adresje voor remschijven en blokken?
Ehm volgens mijn ervaring zou ik zeker niet voor namaak gaan want dat piept als een muis zelfs zo erg dat je bijna niet meer durft te remmen
Een ander punt het gaat wel om je veiligheid, ik vind deze onderdelen niet je gezondheid en veiligheid waard om op te bezuinigen.
My 50 cents gewoon bestellen bij de dealert
Mijn V40 is weggegaan met splinternieuwe schijven en blokken voor
Een ander punt het gaat wel om je veiligheid, ik vind deze onderdelen niet je gezondheid en veiligheid waard om op te bezuinigen.
My 50 cents gewoon bestellen bij de dealert
Mijn V40 is weggegaan met splinternieuwe schijven en blokken voor
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: do 16 jul 2009, 23:39
- 14
Re: Iemand een goedkoop adresje voor remschijven en blokken?
gewoon een paar goeie brembo,s met de daar bij behorende blokken van brembo.
Ik heb ze van biesheuvelautosport wel stuk duurder maar zeker veilig !!!!
Ik heb ze van biesheuvelautosport wel stuk duurder maar zeker veilig !!!!
- JohanH
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
- 14
- Roepnaam: Johan
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Iemand een goedkoop adresje voor remschijven en blokken?
Bij autoparts haal ik ook mijn remmerij:
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... tartpagina
Zelf heb ik gewone massieve schijven (weliswaar iets groter als origineel met klauwen van een clio rsi 1.8) en een 'Sport-remblokset', zijn textar blokken, ietsie duurder als origineel maar remmen wel stukken beter en niet zo schofterig duur als de ferodo ds2500 serie.
1 tip, als je abs hebt geen gewoon kopervet nemen maar de moderne versie hiervan, die heeft een iets andere en betere samenstelling voor auto's met abs.
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... tartpagina
Zelf heb ik gewone massieve schijven (weliswaar iets groter als origineel met klauwen van een clio rsi 1.8) en een 'Sport-remblokset', zijn textar blokken, ietsie duurder als origineel maar remmen wel stukken beter en niet zo schofterig duur als de ferodo ds2500 serie.
1 tip, als je abs hebt geen gewoon kopervet nemen maar de moderne versie hiervan, die heeft een iets andere en betere samenstelling voor auto's met abs.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 312
- Lid geworden op: za 26 sep 2009, 13:53
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: neede gld
Re: remschijven en remblokken
zit de remschijf niet vast op de naaf?
heb je nog speciaal gereedschap nodig?
heb je nog speciaal gereedschap nodig?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
Re: remschijven en remblokken
nee schijf zit niet vast. Zit gewoon los (net als voor overigens). Wel rekening houden met de zuiger van de klauw. De zuiger achter moet met een draai/duwende beweging terug worden gedrukt. Dus niet een waterpomptang zomaar op de zuiger zetten en drukken. Normaal gebeurd dit met speciaal gereedschap, echter je kunt ook een plankje tegen de zuiger aandrukken en daar de waterpomptang op zetten. Zo kan de zuiger toch nog zijn draaiende beweging maken.
Is in principe klusje van niks en prima te doen in ongeveer half uurtje per kant (als je het nog nooit gedaan hebt.)
suc6
Is in principe klusje van niks en prima te doen in ongeveer half uurtje per kant (als je het nog nooit gedaan hebt.)
suc6
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
-
- 5th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Schimmert/Nuth
Re: welke remschijven en blokken
Tip: Koop geen rotzooi het gaat om de veiligheid van jou en van je medeweggebruikers, dus monteer goed materiaal en kijk niet op een tientje. Ik heb bijvoorbeeld brembo schijven en lucas blokjes gemonteerd en heb geen klachten. Netto rond de 120 euro voor een stel.
Huub
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
- maassen200
- Idle
- Berichten: 46
- Lid geworden op: zo 28 mar 2010, 18:44
- 14
Re: welke remschijven en blokken
Deze zijn het wel geworden en bevalt perfect!!!!Dark Rider schreef:maassen200 schreef:Heb het advies van darkrider opgevolgd!
Ze zijn besteld, hou jullie up to date hoe ze gaan bevallen
Euhm advies was om ook ff op duitse ebay te kijken he :)
niet zozeer dat het deze moesten zijn
Dank je Dark Rider!!!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: do 25 mar 2010, 13:51
- 14
- Locatie: Almere
Re: remschijven en remblokken
krismazur schreef:Heb pas geleden van Cor schijven voor en achter gekregen
Eigenlijk moet ik alleen voorste vervangen, dus mijn vraag is.
Zo te lezen moeten bij de voorste remklauwen de cilinders terug INGEDUUWD worden. En de achterste INGEDRAAID.
Moet ik nog ergens er op letten bij vervangen van de voorste schijven.
Blokken die nu er op zitten, zien nog heel goed uit. En omdat auto trilt bij afremmen heb ik vermoeden dat voorste schijven krom zijn.
Tips zijn welkom, en gezien dat er genoeg mensen op het forum zelf de schijven hebben vervangen, hoop ik op genoeg tips
Beter is om meteen ook nieuwe blokken erop te zetten , dus geen oude blokken op nieuwe schijven , deze zijn ingesleten op de oude schijven.
En als je niieuwe erop zitten ff de eerste 500 km rustig remmen zodat ze geleidelijk kunnen zetten.
Het is goed zelf te doen , juiste gereedschap .
Vergeet niet als je klaar bent even op de rem te trappen , dit vanwege de remvloeistof die je teruggeperst hebt.
Anders remt hij zo GRIEP de eerste keer
Groet Hans
A
VW Passat V6 2.8 syncro aut TT5 Highline 193 pk bj 1998
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: remschijven voor en blokken vervangen
Haynes/VADIS en er zijn topics over geschreven.
Het is uitstekend zelf te doen, als alles gangbaar is (anders luchtratel gebruiken).
Groetjes Wouter
Het is uitstekend zelf te doen, als alles gangbaar is (anders luchtratel gebruiken).
Groetjes Wouter
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9668
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Hoe vervang ik een remklauw.
Zoekt en gij zult vinden: een voorbeeld: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =32&t=2228
- Arie
- 40forum team
- Berichten: 5762
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
- 14
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Arie
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Algemeen Remschijven en remblokken
En Hier kun je het handboek in het Engels vinden.
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
-
- Engine off
- Berichten: 17
- Lid geworden op: za 15 mei 2010, 16:24
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Capelle aan den ijssel
Re: Algemeen Remschijven en remblokken
Thx maar blokjes en schijf vernieuwen thats peace of cake :) , maar ik bedoel de remklauw eraf halen van de remleiding en deze vernieuwen.
Hoe om te gaan met remvloeistof en weer druk opbouwen enzo.
Grtjs Mark
Hoe om te gaan met remvloeistof en weer druk opbouwen enzo.
Grtjs Mark
-
- 4th Gear member
- Berichten: 433
- Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Voorschoten
Re: welke remschijven en blokken
FF een kick omhoog...
Ik sta op het punt ook de remschijven en blokken te vervangen, rondom. Hoe zijn de ervaringen nu een paar maanden later met deze duitse remset?
Heeft trouwens iemand een idee wat een gangbare levensduur van je remschijven en blokken zijn (levensduur in km lijkt mij het meest praktisch). Ik snap dat ieder z'n remmen anders gebruikt, maar toch...
Ik sta op het punt ook de remschijven en blokken te vervangen, rondom. Hoe zijn de ervaringen nu een paar maanden later met deze duitse remset?
Heeft trouwens iemand een idee wat een gangbare levensduur van je remschijven en blokken zijn (levensduur in km lijkt mij het meest praktisch). Ik snap dat ieder z'n remmen anders gebruikt, maar toch...
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik
Mijn WBD
"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik
Mijn WBD
"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
-
- Engine off
- Berichten: 15
- Lid geworden op: di 15 jun 2010, 17:01
- 13
- Locatie: Enschede
Re: welke remschijven en blokken
Deze sport schijven en blokken heb ik op de vorige auto van mijn vrouw gezet.
http://cgi.ebay.co.uk/VOLVO-S40-V40-T4- ... 1c033af838
Remmen echt geweldig alleen de blokken zijn van iets mindere kwaliteit, deze had ik er binnen 3000km finaal afgereden daarna een setje ferodo blokken en dat ging helemaal super, nog ongeveer 7000km mee gereden en toen is de auto verkocht.
Denk dat de schijven ook wel zonder blokken te koop zijn, nog niet naar gekeken eerlijk gezecht
Een vriend van mij heeft deze schijven onder zijn Bmw icm originele blokken en dit remt ook erg goed.
Als de remmen bij de Volvo aan de beurt zijn koop ik ze hier ook weer
http://cgi.ebay.co.uk/VOLVO-S40-V40-T4- ... 1c033af838
Remmen echt geweldig alleen de blokken zijn van iets mindere kwaliteit, deze had ik er binnen 3000km finaal afgereden daarna een setje ferodo blokken en dat ging helemaal super, nog ongeveer 7000km mee gereden en toen is de auto verkocht.
Denk dat de schijven ook wel zonder blokken te koop zijn, nog niet naar gekeken eerlijk gezecht
Een vriend van mij heeft deze schijven onder zijn Bmw icm originele blokken en dit remt ook erg goed.
Als de remmen bij de Volvo aan de beurt zijn koop ik ze hier ook weer
-
- Idle
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 00:10
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Zwolle
Re: welke remschijven en blokken
Als je de schijven vervangt is het zeer aan te raden de blokken ook te vervangen.
Bedenk bij de aanschaf van blokken even een paar dingen:
Goedkope blokken kunnen veel remstof afgeven, dit levert dus zwarte velgen voor op...
Sportblokken (EBC Redstuff bijv.) moeten soms, afhankelijk van het type, eerst goed warm gereden worden voor ze optimaal remmen. Dit kan na een langere rit op de snelweg (weinig remmen, dus koude blokken) voor onverwachte remprestaties zorgen, in negatieve zin.
Ferodo2000 heb ik zelf ervaring mee (sport blokken voor straatgebruik). Ook deze remmen beter als ze warm zijn, maar zijn i.c.m. sportschijven (ik had geboord en geroefd) echt optimaal te gebruiken. Helaas stoffen de blokken wel flink. Koud remmen ze al goed.
Een goed alternatief is EBC Greenstuff. Remmen goed maar geven minder stof af.
Bedenk bij de aanschaf van blokken even een paar dingen:
Goedkope blokken kunnen veel remstof afgeven, dit levert dus zwarte velgen voor op...
Sportblokken (EBC Redstuff bijv.) moeten soms, afhankelijk van het type, eerst goed warm gereden worden voor ze optimaal remmen. Dit kan na een langere rit op de snelweg (weinig remmen, dus koude blokken) voor onverwachte remprestaties zorgen, in negatieve zin.
Ferodo2000 heb ik zelf ervaring mee (sport blokken voor straatgebruik). Ook deze remmen beter als ze warm zijn, maar zijn i.c.m. sportschijven (ik had geboord en geroefd) echt optimaal te gebruiken. Helaas stoffen de blokken wel flink. Koud remmen ze al goed.
Een goed alternatief is EBC Greenstuff. Remmen goed maar geven minder stof af.
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: levensduur remschijven/blokken?
om hoeveel jaar is niet relevant, om hoevel km wel.
2 jaar met 60000 kan me voorstellen dat blokken op zijn maar na 15000 klop iets niet
optie 1: remmen achter blijven gangen
optie 2: andere garage zoeken?
bij mij na 2 jaar en 27000 nog niets aan de hand (voor en achter)
2 jaar met 60000 kan me voorstellen dat blokken op zijn maar na 15000 klop iets niet
optie 1: remmen achter blijven gangen
optie 2: andere garage zoeken?
bij mij na 2 jaar en 27000 nog niets aan de hand (voor en achter)
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: levensduur remschijven/blokken?
Ik check zelf, voordat mijn S40 in december voor de grootte beurt/APK naar de officiële Volvo dealer gaat, eerst een aantal punten. O.a. als ik de winterbanden erop zet de dikte van de schijven en de blokken.
Dat kwam afgelopen keer goed uit wat ik kreeg een telefoontje van de dealer dat er voor € 3.000,-- reparaties nodig waren voor de APK.
(Daarbij had ik een sterk gevoel van oplichting.)
1) Schijven en blokken rondom (kon niet, zelf gemeten)
2) Alle remleidingen hadden put corrosie
3) Stuurbekrachtigingspomp zweet (doet hij al jaren, +/- 20cc per jaar)
4) Onderste motorsteun versleten
5) Achterste stabilisatorstang rubbers versleten
Toen ik aangaf dat de remmen onmogelijk versleten konden zijn en ernstige twijfels had over de andere punten moest men “even overleggen met de chef werkplaats”.
Uitkomst; alles kon blijven zitten alleen moesten de remleidingen vervangen worden, kosten € 1.400,--. Auto direct meegenomen en een paar dagen later bij een kennis in Leiden op de brug voor de APK. Bleek er helemaal niks aan de hand te zijn. Een collega monteur, die zelf Volvo gek is, bevestigde dit.
Alleen de fuseekogels moesten vervangen worden, maar ik wist zelf al dat die eraan zaten te komen (voelbare speling). De dealer zei hier niets over tijdens de APK. Tevens melde de dealer, bij navraag, dat de fuseekogels niet los vervangen konden worden en dat de gehele onderste draagarmen vervangen moest worden. Onzin, want dat kon dus wel.
Al met al koste de APK dit jaar € 240,--. Een heel ander bedrag dan € 3.000,-- bij de dealer.
Je begrijpt dat deze S40, na 14 jaar onderhoud bij de Volvo dealer, daar niet meer terug komt voor zijn beurt/APK.
Dat kwam afgelopen keer goed uit wat ik kreeg een telefoontje van de dealer dat er voor € 3.000,-- reparaties nodig waren voor de APK.
(Daarbij had ik een sterk gevoel van oplichting.)
1) Schijven en blokken rondom (kon niet, zelf gemeten)
2) Alle remleidingen hadden put corrosie
3) Stuurbekrachtigingspomp zweet (doet hij al jaren, +/- 20cc per jaar)
4) Onderste motorsteun versleten
5) Achterste stabilisatorstang rubbers versleten
Toen ik aangaf dat de remmen onmogelijk versleten konden zijn en ernstige twijfels had over de andere punten moest men “even overleggen met de chef werkplaats”.
Uitkomst; alles kon blijven zitten alleen moesten de remleidingen vervangen worden, kosten € 1.400,--. Auto direct meegenomen en een paar dagen later bij een kennis in Leiden op de brug voor de APK. Bleek er helemaal niks aan de hand te zijn. Een collega monteur, die zelf Volvo gek is, bevestigde dit.
Alleen de fuseekogels moesten vervangen worden, maar ik wist zelf al dat die eraan zaten te komen (voelbare speling). De dealer zei hier niets over tijdens de APK. Tevens melde de dealer, bij navraag, dat de fuseekogels niet los vervangen konden worden en dat de gehele onderste draagarmen vervangen moest worden. Onzin, want dat kon dus wel.
Al met al koste de APK dit jaar € 240,--. Een heel ander bedrag dan € 3.000,-- bij de dealer.
Je begrijpt dat deze S40, na 14 jaar onderhoud bij de Volvo dealer, daar niet meer terug komt voor zijn beurt/APK.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008