Een bepaalde storingscode foutcode, waar staat deze voor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 10:16
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Den Haag
Re: Foutcodes airflow ? Help ?!
De volvodealer zei tegen jou dat het de mapsensor is
-
- Idle
- Berichten: 74
- Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 09:43
- 13
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Nokken as sensor ( foutcode P0340
Hallo,
Vanmiddag ging mijn lambda lampje aan, ik heb thuis zo'n odb2 kabel dus heb de auto even uitgelezen:
P0340 Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
Iemand suggesties voor de volgende stap, waar zit dat ding bijvoorbeeld, hoe lopen de kabels?
Ik ben er gewoon nog mee naar huis gereden, hij doet het dus nog!
Groet, Jos
Vanmiddag ging mijn lambda lampje aan, ik heb thuis zo'n odb2 kabel dus heb de auto even uitgelezen:
P0340 Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
Iemand suggesties voor de volgende stap, waar zit dat ding bijvoorbeeld, hoe lopen de kabels?
Ik ben er gewoon nog mee naar huis gereden, hij doet het dus nog!
Groet, Jos
-
- 1st Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 22:08
- 14
- Model: Andere
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2005
- Locatie: Enschede
Re: v40 T4 98, foutcode P0340
inderdaad de VVT rechts achter op de kop met een platte kabel ff een nieuwe plaatsen en klaar is klara
-
- Idle
- Berichten: 74
- Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 09:43
- 13
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: v40 T4 98, foutcode P0340
aan de distributie of de bak kant?
- KoenT4
- Engine off
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 08 feb 2010, 19:42
- 14
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Spijkenisse
Re: v40 T4 98, foutcode P0340
In een T4 van 98 ga je geen vvt (variable valve timing) vinden.. Dat was toch vanaf de B4194T2? Wat je wel gaat vinden op die plek is een nokkenas-positie sensor. Bakkant, rechter bovenhoek van je motor. Die geeft je foutcode. Volg de kabel vanuit de sensor naar de kabelboom en maak het contact van de stekker een keertje schoon met contactspray. Dit wil nog wel eens helpen. succes
Volvo S40 T4 '98
-
- Engine off
- Berichten: 20
- Lid geworden op: za 06 sep 2014, 20:52
- 9
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Venlo
Foutcodes betekenis S40 T4 '98
Sinds aanschaf van de S40 heb ik toch wel het idee dat de auto een flinke hoeveelheid vermogen mist.
Om alles in perspectief te plaatsen, ik heb het idee dat de turbo wat gaat doen als ik voorbij de 4000 toeren ga, daaronder zal een 1.8 me bijhouden.
Ook bij volgas wegrijden in 1e en 2e versnelling geen probleem met tractie, piepende banden zijn praktisch onmogelijk.
Na eens goed de motor te hebben bekeken en vastgesteld te hebben dat ik absoluut niets vreemd hoor/zie, ben ik net even naar de Volvo dealer hier om de hoek gegaan (Rutten Venlo)
Aangezien ik hier 1,5 jaar stage heb gelopen hebben ze even snel voor me de foutcodes uitgelezen, maar ik kan zo niet zien wat deze betekenen.
ik heb de volgende codes:
EFI-323 (Deze is niet te wissen)
435
337
121
422
Ik heb op het interweb wel al een foutcode lijst gevonden van de 850, maar hier staan de juiste ook niet tussen, de zoekfunctie heb ik ook gebruikt en hier kom ik ook niet verder mee.
Heeft iemand de toegang tot de betekenissen, of ergens waar ik ze zo zou kunnen vinden?
Om alles in perspectief te plaatsen, ik heb het idee dat de turbo wat gaat doen als ik voorbij de 4000 toeren ga, daaronder zal een 1.8 me bijhouden.
Ook bij volgas wegrijden in 1e en 2e versnelling geen probleem met tractie, piepende banden zijn praktisch onmogelijk.
Na eens goed de motor te hebben bekeken en vastgesteld te hebben dat ik absoluut niets vreemd hoor/zie, ben ik net even naar de Volvo dealer hier om de hoek gegaan (Rutten Venlo)
Aangezien ik hier 1,5 jaar stage heb gelopen hebben ze even snel voor me de foutcodes uitgelezen, maar ik kan zo niet zien wat deze betekenen.
ik heb de volgende codes:
EFI-323 (Deze is niet te wissen)
435
337
121
422
Ik heb op het interweb wel al een foutcode lijst gevonden van de 850, maar hier staan de juiste ook niet tussen, de zoekfunctie heb ik ook gebruikt en hier kom ik ook niet verder mee.
Heeft iemand de toegang tot de betekenissen, of ergens waar ik ze zo zou kunnen vinden?
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9675
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Een bepaalde storingscode foutcode, waar staat deze voor
Staat hier niks tussen: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =34&t=5030 ?
Edit; wellicht onderstaande:
P0337 Crankshaft Position Sensor A Circuit Low Input
P0121 Throttle Position Sensor/Switch A Circuit Range/Performance Problem
P0422 Main Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Edit; wellicht onderstaande:
P0337 Crankshaft Position Sensor A Circuit Low Input
P0121 Throttle Position Sensor/Switch A Circuit Range/Performance Problem
P0422 Main Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Re: Een bepaalde storingscode foutcode, waar staat deze voor
Denk dat je ze eerst s moet wisssen en daarna weer uitlezen na een paar ritten. Er kunnen oude bij zitten die het zoeken moeilijker maken.
De TP sensor kun je trouwens wel meten op respons met OBD. Dat zou zo maar kunnen verklaren waarom ie ingrijpt vanaf 4000 rpm...
De TP sensor kun je trouwens wel meten op respons met OBD. Dat zou zo maar kunnen verklaren waarom ie ingrijpt vanaf 4000 rpm...
-
- Engine off
- Berichten: 20
- Lid geworden op: za 06 sep 2014, 20:52
- 9
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Venlo
Re: Een bepaalde storingscode foutcode, waar staat deze voor
Ze zijn gewist, de monteur heeft even een blokje omgereden, en daarbij zijn alle codes weer terug gekomen.
De 422 is denk ik een resultaat van het feit dat de auto bij vollast en bochtenwerk af en toe geen brandstof krijgt.
bij minder als 20 liter in de tank valt de motor compleet uit in een bocht of bij stevig optrekken.
de 435 is Front HO2S slow response, dit zou hiermee dus ook in verbinding kunnen staan.
De crankshaft position sensor is dus nog in ieder geval een verdachte, net als de throttle position sensor.
De onwisbare EFI-323 is volgens een pools forum een probleem met het motorcontrolelampje, en inderdaad, als ik de auto op contact zet, gaat het lambdasonde lampje ook niet branden.
Zou dit gewoon het lampje kunnen zijn wat kapot is, of zitten hier hele grote (en dure) oorzaken achter?
De 422 is denk ik een resultaat van het feit dat de auto bij vollast en bochtenwerk af en toe geen brandstof krijgt.
bij minder als 20 liter in de tank valt de motor compleet uit in een bocht of bij stevig optrekken.
de 435 is Front HO2S slow response, dit zou hiermee dus ook in verbinding kunnen staan.
De crankshaft position sensor is dus nog in ieder geval een verdachte, net als de throttle position sensor.
De onwisbare EFI-323 is volgens een pools forum een probleem met het motorcontrolelampje, en inderdaad, als ik de auto op contact zet, gaat het lambdasonde lampje ook niet branden.
Zou dit gewoon het lampje kunnen zijn wat kapot is, of zitten hier hele grote (en dure) oorzaken achter?
- rejaatje
- 40forum team
- Berichten: 7088
- Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 10:35
- 11
- Model: C30
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Renee
- Locatie: Gemert
Re: Een bepaalde storingscode foutcode, waar staat deze voor
Guys, ik schop dit topic even omhoog.
Gisteren m'n wagen uit laten lezen bij de garagist en de auto blijft een storing geven op de VVT.
De exacte foutmelding heb ik niet onthouden, maar de garagehouder had het over de klep van de VVT vervangen. Heeft iemand dan een idee wat er bedoeld wordt?
Gisteren m'n wagen uit laten lezen bij de garagist en de auto blijft een storing geven op de VVT.
De exacte foutmelding heb ik niet onthouden, maar de garagehouder had het over de klep van de VVT vervangen. Heeft iemand dan een idee wat er bedoeld wordt?
Volvo for life
- alienraziel
- 1st Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: do 23 jan 2014, 12:55
- 10
- Model: V40new
- Type: T4
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Erik
- Locatie: Huizen
Re: Een bepaalde storingscode foutcode, waar staat deze voor
ja de klep zit onder de afdekkappen van de bougies naast vvt tandwiel hier kan je ook genoeg over lezen
viewtopic.php?f=37&t=10265
viewtopic.php?f=37&t=10265
-
- Supporting Member
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
- 12
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Johan
- Locatie: Breda
Re: Een bepaalde storingscode foutcode, waar staat deze voor
Renée,rejaatje schreef: ↑di 05 jun 2018, 09:07 Guys, ik schop dit topic even omhoog.
Gisteren m'n wagen uit laten lezen bij de garagist en de auto blijft een storing geven op de VVT.
De exacte foutmelding heb ik niet onthouden, maar de garagehouder had het over de klep van de VVT vervangen. Heeft iemand dan een idee wat er bedoeld wordt?
Als de garagehouder de VVT Solenoid bedoelt. Deze heeft Jelle (JBruijs) twee weken terug vervangen op zijn 40 en vermeld in zijn WDB.
Marco heeft de foto's met beschrijving gecopieerd naar een knowledge-base topic van Ivar: "Pakking solenoid vervangen", wat de lading niet helemaal dekt.
Het laatste stuk van dat topic, afkomstig van Jelle zou eigenlijk moeten heten: "VVT solenoid vervangen".
(Is iets duidelijker in de zoekresultaten)
viewtopic.php?f=34&t=15056
Overigens had Jelle volgens mij geen last van storingscodes.
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
- jbruijs
- Beheerder
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
- 8
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Jelle
- Locatie: Druten (GLD)
- Contacteer:
Re: Een bepaalde storingscode foutcode, waar staat deze voor
Klep van de VVT is de solenoid. Deze regelt d.m.v. oliedruk de stand van de VVT. Maar over het algemeen is dit niet de oorzaak van de storing.... vaak is het de VVT zelf. Solenoid vervangen is een stuk goedkoper dan de VVT. Dus zou daar mee beginnen (neem aan dat wel door de garage is gecontroleerd of de bekabeling/aansluiting in orde is). Mocht dat het niet oplossen dat kan je altijd de VVT nog laten vervangen (door Ivar ). Volvo raad aan om ook de solenoid te vervangen wanneer je de VVT vervangt. Dus dat heb je dan alvast gedaan.rejaatje schreef: ↑di 05 jun 2018, 09:07 Guys, ik schop dit topic even omhoog.
Gisteren m'n wagen uit laten lezen bij de garagist en de auto blijft een storing geven op de VVT.
De exacte foutmelding heb ik niet onthouden, maar de garagehouder had het over de klep van de VVT vervangen. Heeft iemand dan een idee wat er bedoeld wordt?
Maar wellicht is het verstandig een diagnose te laten stellen door een Volvo dealer/specialist, met de juiste uitleesapparatuur. VVT is een dure aangelegenheid om aan te beginnen, als het niet nodig is!
Zoals hervelt hierboven zegt, heb ik onlangs mijn solenoid vervangen. De uitleg staat in mijn WDB viewtopic.php?f=14&t=15736
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001