OEM vervangen voor aftermarket Installatie devil eyes led/dlr
-
- Engine off
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 25 mei 2010, 11:26
- 14
OEM vervangen voor aftermarket Installatie devil eyes led/dlr
Hallo allen,
Ik heb een setje devil eyes koplampen op de kop kunnen tikken via het forum en ben nu de installatie aan het plannen.
Hier lijken ze wel aardig op, alleen de knippers zijn gewone lampen bij mij.
Ik heb een V40 1.8 phase I met een H4 aansluiting(dim/grootlicht) en stadslicht.
In elk van de devil eyes lampen zit het volgende:
1 x zwart dunne kabel
1 x witte dunne kabel
Beide voor stadslicht (LED licht)
2x H1 lampjes
Geen massa kabel of iets dergelijks
Ik ben een echte electronica leek, maar de basis begrijp ik nog wel.
De H4 in de auto heeft een massa, groot en dimlicht aansluiting geloof ik. Het stadslicht zijn gewoon 2 draden apart (zwart/wit)
Het plan.
Nu wilde ik eerst proberen om de H4 aansluiting intact te laten.
De vraag is, kun je zomaar de H4 opsplitsen naar 2 x H1 ? Heeft dat geen invloed op de groot licht/dimlicht combinatie ?
Ben toen op zoek gegaan naar een conversieset die van H4 naar H1 gaat. Niet te vinden. Toen H1 connectors gezocht, ook niet te vinden. Bij de dealer werd aangeraden dan maar AMP connectors (die blauwe aanknijpdingen) te gebruiken voor de H1 lampen omdat dat ook past. Een mannelijke H4 connector ook niet te krijgen, dat is normaal immers een H4 lamp.
Ik ken de schema’s, de howto’s, de Youtube filmpjes etc voor de installatie voor H7 met een stekker aansluiting, maar heeft iemand tips hoe dit op te zetten vanuit het niets ?
Ander vraag, zou H7 er gewoon in passen ? De devil eyes zelf geeft aan H1 en ook dat HID er niet in mag.
Maar omdat er behalve voor de LEDs niets aan bekabeling in de devil eyes is zou H7 misschien makkelijker zijn ? Waar moet ik mijn massa aansluiten op de lamphouder ??
Elke tip is welkom !
Ik heb een setje devil eyes koplampen op de kop kunnen tikken via het forum en ben nu de installatie aan het plannen.
Hier lijken ze wel aardig op, alleen de knippers zijn gewone lampen bij mij.
Ik heb een V40 1.8 phase I met een H4 aansluiting(dim/grootlicht) en stadslicht.
In elk van de devil eyes lampen zit het volgende:
1 x zwart dunne kabel
1 x witte dunne kabel
Beide voor stadslicht (LED licht)
2x H1 lampjes
Geen massa kabel of iets dergelijks
Ik ben een echte electronica leek, maar de basis begrijp ik nog wel.
De H4 in de auto heeft een massa, groot en dimlicht aansluiting geloof ik. Het stadslicht zijn gewoon 2 draden apart (zwart/wit)
Het plan.
Nu wilde ik eerst proberen om de H4 aansluiting intact te laten.
De vraag is, kun je zomaar de H4 opsplitsen naar 2 x H1 ? Heeft dat geen invloed op de groot licht/dimlicht combinatie ?
Ben toen op zoek gegaan naar een conversieset die van H4 naar H1 gaat. Niet te vinden. Toen H1 connectors gezocht, ook niet te vinden. Bij de dealer werd aangeraden dan maar AMP connectors (die blauwe aanknijpdingen) te gebruiken voor de H1 lampen omdat dat ook past. Een mannelijke H4 connector ook niet te krijgen, dat is normaal immers een H4 lamp.
Ik ken de schema’s, de howto’s, de Youtube filmpjes etc voor de installatie voor H7 met een stekker aansluiting, maar heeft iemand tips hoe dit op te zetten vanuit het niets ?
Ander vraag, zou H7 er gewoon in passen ? De devil eyes zelf geeft aan H1 en ook dat HID er niet in mag.
Maar omdat er behalve voor de LEDs niets aan bekabeling in de devil eyes is zou H7 misschien makkelijker zijn ? Waar moet ik mijn massa aansluiten op de lamphouder ??
Elke tip is welkom !
-
- 1st Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 10:09
- 14
- Locatie: Etten-Leur
Re: Installatie devil eyes in phase I
Misschien even een mailtje naar de verkoopster met het verzoek een foto te maken van hoe het bij haar Volvo zat?
If it aint rubbin you're not dubbin
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
-
- Engine off
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 25 mei 2010, 11:26
- 14
Re: Installatie devil eyes in phase I
Volgens mij is de auto al weg...
Had al gemaild van de week maar zij hadden het met doormeten gedaan waar wat hoorde.
Had al gemaild van de week maar zij hadden het met doormeten gedaan waar wat hoorde.
-
- Idle
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 00:10
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Zwolle
Re: Installatie devil eyes in phase I
Een H4 lamp heeft 2 draadjes (lees 2 lampjes) in 1 behuizing. Te weten groot licht en een gloeidraadje voor dimlicht.
Ze hebben een gezamelijke aarde, dus zodoende 3 aansluitingen.
Voor een aansluiting naar H1 heb je kans dat je de aarde moet opsplitsen naar 2 draden (elk lampje een aarde en een +).
Kun je een foto maken van de achterzijde van de nieuwe lampen?
H7 in H1 gaat volgens mij niet passen. Ik dacht dat de aansluiting anders was (het voetje welke in een bepaalde uitsparing past van de behuizing).
Hier even een overzicht van de verschillende lampjes die in de auto gebruikt worden:
Let wel, er zijn nog een aantal types meer die in auto's gebruikt worden, maar dat zijn veelal types die in Amerikaanse auto's worden toegepast of in Xenonverlichting.
Ze hebben een gezamelijke aarde, dus zodoende 3 aansluitingen.
Voor een aansluiting naar H1 heb je kans dat je de aarde moet opsplitsen naar 2 draden (elk lampje een aarde en een +).
Kun je een foto maken van de achterzijde van de nieuwe lampen?
H7 in H1 gaat volgens mij niet passen. Ik dacht dat de aansluiting anders was (het voetje welke in een bepaalde uitsparing past van de behuizing).
Hier even een overzicht van de verschillende lampjes die in de auto gebruikt worden:
Let wel, er zijn nog een aantal types meer die in auto's gebruikt worden, maar dat zijn veelal types die in Amerikaanse auto's worden toegepast of in Xenonverlichting.
-
- Engine off
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 25 mei 2010, 11:26
- 14
Re: Installatie devil eyes in phase I
Pepijn, dank voor de nuttige informatie ! H7 gaat inderdaad niet passen, die is iets kleiner en heeft een schuine platte kant, goed te zien op de foto van de lampen.
Hierbij een foto van de achterkant van de devil eyes lamp:
Ik heb het genummerd en hierbij de gok wat wat is:
1. bevestigingsboutjes binnenzijde
2. handmatige stelschroeven ?
3. Rubber dop op gat waar de H1 lamp zit, dimlicht
4. Rubber dop op gat waar de H1 lamp zit, groot licht
5. plek voor stelmotor ?
6. bevestigingsboutjes buitenzijde
7. gat knipperlicht
8. Een of andere weerstand van stadslicht naar LED ?
9. zwarte/witte draad stadslicht
Mijn grote vraag is nog steeds waar de massa te plaatsen.
Ik wilde in een test setup eerst eens proberen of alles werkt.
Daarna omdat een H4 plug mannetje nergens te krijgen is (normaal de lamp) dacht ik er zelf een te maken van een H4 vrouwtje die ik nog heb liggen.
Hierbij een foto van de achterkant van de devil eyes lamp:
Ik heb het genummerd en hierbij de gok wat wat is:
1. bevestigingsboutjes binnenzijde
2. handmatige stelschroeven ?
3. Rubber dop op gat waar de H1 lamp zit, dimlicht
4. Rubber dop op gat waar de H1 lamp zit, groot licht
5. plek voor stelmotor ?
6. bevestigingsboutjes buitenzijde
7. gat knipperlicht
8. Een of andere weerstand van stadslicht naar LED ?
9. zwarte/witte draad stadslicht
Mijn grote vraag is nog steeds waar de massa te plaatsen.
Ik wilde in een test setup eerst eens proberen of alles werkt.
Daarna omdat een H4 plug mannetje nergens te krijgen is (normaal de lamp) dacht ik er zelf een te maken van een H4 vrouwtje die ik nog heb liggen.
-
- Idle
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 00:10
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Zwolle
Re: Installatie devil eyes in phase I
Wat apart, het lijkt wel of er helemaal geen aansluitingen zitten voor de lampen. Moet je zelf nog gaatjes prikken in de rubber doppen ofzo?
Wat betreft nr. 8, dit zal, indien stadslicht idd een LED is, een weerstand zijn.
LED's (3 en 5mm standaard en hoog-rendement led's) werken op een spanning van tussen de 1,8 en 3 volt. Via de weerstand wordt de spanning verlaagd alsmede ook de stroom door de led beperkt, maar dit terzijde.
Wat betreft nr. 8, dit zal, indien stadslicht idd een LED is, een weerstand zijn.
LED's (3 en 5mm standaard en hoog-rendement led's) werken op een spanning van tussen de 1,8 en 3 volt. Via de weerstand wordt de spanning verlaagd alsmede ook de stroom door de led beperkt, maar dit terzijde.
-
- Engine off
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 25 mei 2010, 11:26
- 14
Re: Installatie devil eyes in phase I
De H1 lampen zitten in hun houders achter de rubber doppen, zal daar morgen even een foto van schieten van het binnenwerk.
-
- Engine off
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 25 mei 2010, 11:26
- 14
Re: Installatie devil eyes in phase I
Oplossing gevonden !
Had niet goed gekeken naar de aansluiting bij de lampen, daar zit gewoon bij elke lamp een massapool
Dus dat betekent inderdaad de massa splitsen en dan een + draad naar elke lamp sturen.
Ik heb inmiddels na veel speurwerk een leverancier gevonden voor een H4 male stekker, plus alle andere benodigheden voor de conversie.
leverancier
Als het spul binnen is, stekkers voor H1, H4 males, krimpkous, beschermkabel en zekeringen dan een poging wagen het te installeren !
Wordt vervolgd
Had niet goed gekeken naar de aansluiting bij de lampen, daar zit gewoon bij elke lamp een massapool
Dus dat betekent inderdaad de massa splitsen en dan een + draad naar elke lamp sturen.
Ik heb inmiddels na veel speurwerk een leverancier gevonden voor een H4 male stekker, plus alle andere benodigheden voor de conversie.
leverancier
Als het spul binnen is, stekkers voor H1, H4 males, krimpkous, beschermkabel en zekeringen dan een poging wagen het te installeren !
Wordt vervolgd
-
- Engine off
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 25 mei 2010, 11:26
- 14
Re: Installatie devil eyes in phase I
Eindelijk tijd gevonden de lampen te installeren, en niet zonder problemen...
Om nog even terug te komen op de massa bij de lampen:
Ik ben begonnen met het meten van de spanning van de female H4 aansluiting in de auto.
Aan de basis zijn er 3 hoofdaansluitingen: H4 voor dimlicht/grootlicht, stadslicht en knipperlicht
De laatste 2 zijn geen probleem en werken naar behoren.
De H4 aansluiting in de auto gaf op 1 plek geen spanning, en op 2 andere 12V, corresponderend met dim- en groot licht. Als electrotechnisch leek heb ik de volgende aansluiting daarop gemaakt, en de massa gesplitst, de linkerlamp als voorbeeld:
Dit gaf echter de volgende problemen. Het groot en dimlicht (nu apart) branden allebei op halve sterkte, het groot licht ging wel goed aan, zie dit schema met de standen van de schakelaar:
Dit was dus niet goed noch ideaal, en heb toen met wat experimenteren het dimlicht goed brandend gekregen door naar deze aansluiting te gaan, wellicht was massa toch geen massa op de H4:
Met dit als resultaat, Groot licht is nu helemaal niet aangesloten, maar dimlicht is prima:
Wie o wie kan mij advies geven hoe dit op te lossen?
Visueel is het resultaat uitstekend, het ziet er strak uit, voor:
en na:
Om nog even terug te komen op de massa bij de lampen:
Ik ben begonnen met het meten van de spanning van de female H4 aansluiting in de auto.
Aan de basis zijn er 3 hoofdaansluitingen: H4 voor dimlicht/grootlicht, stadslicht en knipperlicht
De laatste 2 zijn geen probleem en werken naar behoren.
De H4 aansluiting in de auto gaf op 1 plek geen spanning, en op 2 andere 12V, corresponderend met dim- en groot licht. Als electrotechnisch leek heb ik de volgende aansluiting daarop gemaakt, en de massa gesplitst, de linkerlamp als voorbeeld:
Dit gaf echter de volgende problemen. Het groot en dimlicht (nu apart) branden allebei op halve sterkte, het groot licht ging wel goed aan, zie dit schema met de standen van de schakelaar:
Dit was dus niet goed noch ideaal, en heb toen met wat experimenteren het dimlicht goed brandend gekregen door naar deze aansluiting te gaan, wellicht was massa toch geen massa op de H4:
Met dit als resultaat, Groot licht is nu helemaal niet aangesloten, maar dimlicht is prima:
Wie o wie kan mij advies geven hoe dit op te lossen?
Visueel is het resultaat uitstekend, het ziet er strak uit, voor:
en na:
-
- Engine off
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 25 mei 2010, 11:26
- 14
Re: Installatie devil eyes in phase I
Niemand een idee hoe dit op te lossen ?
-
- Idle
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 00:10
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Zwolle
Re: Installatie devil eyes in phase I
Het lijkt er sterk op dat je de aansluitingen goed hebt zitten.
Wat je nog wel kunt doen is de volgende punten meten:
Als de schakelaar op 0/aan staat:
wat is 0V, wat is 12V
Als de schakelaar op aan staat en groot licht moet branden:
wat is 0V en wat is 12V
Je kunt aan een H4 lamp ook zien wat de aarde moet zijn (zit op de bank en heb ff geen lampje met aansluitingen bij de hand). De aarde moet de aansluiting zijn die contact maakt met de metalen achterplaat van de lamp.
Wel een vooruitgang qua looks in ieder geval! Vind de lampen nog zeker niet zo slecht staan als ik vooraf verwacht had.
Wat je nog wel kunt doen is de volgende punten meten:
Als de schakelaar op 0/aan staat:
wat is 0V, wat is 12V
Als de schakelaar op aan staat en groot licht moet branden:
wat is 0V en wat is 12V
Je kunt aan een H4 lamp ook zien wat de aarde moet zijn (zit op de bank en heb ff geen lampje met aansluitingen bij de hand). De aarde moet de aansluiting zijn die contact maakt met de metalen achterplaat van de lamp.
Wel een vooruitgang qua looks in ieder geval! Vind de lampen nog zeker niet zo slecht staan als ik vooraf verwacht had.
- jimbollic
- Idle
- Berichten: 32
- Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 02:03
- 13
- Locatie: Den Haag
Re: Installatie devil eyes in phase I
nou begrijp ik niet zoveel van elektro maar mijn Devil eyes zijn net binnen met Led knipperlichten
nou doet bij mij alle lichten behalve de knipperlichten kheb ff een foto van de aansluiting mssn heb je er wat aan ?
nou doet bij mij alle lichten behalve de knipperlichten kheb ff een foto van de aansluiting mssn heb je er wat aan ?
- Dimitri
- Veteraan
- Berichten: 4380
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Dimitri
- Locatie: Hazerswoude Z-H
Re: Installatie devil eyes in phase I
Is dat de stekker van je knipperlichten??
Re: Installatie devil eyes in phase I
Dark Rider heeft ze ook, mocht je nog info willen.
- jimbollic
- Idle
- Berichten: 32
- Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 02:03
- 13
- Locatie: Den Haag
Re: Installatie devil eyes in phase I
@ DIMI
neej dat is de stekker van mn Stads en grootlicht maar die doen het wel ?!?!
alleen mn knipper doet het niet terwijl die wel gwn is aangesloten
Rood => vervangt de bulp van knipperlicht
Blauw => ergens aan het Chassis plakken ( wat het is weet ik niet )
deze komen wel allebei uit de Led knipperlichten alles is aangesloten alleen hij doet het niet
@Dirk heb je toevallig zn nummer?
neej dat is de stekker van mn Stads en grootlicht maar die doen het wel ?!?!
alleen mn knipper doet het niet terwijl die wel gwn is aangesloten
Rood => vervangt de bulp van knipperlicht
Blauw => ergens aan het Chassis plakken ( wat het is weet ik niet )
deze komen wel allebei uit de Led knipperlichten alles is aangesloten alleen hij doet het niet
@Dirk heb je toevallig zn nummer?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 433
- Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Voorschoten
Re: Installatie devil eyes in phase I
Voor beide heren, ik zag in Haynes Manual dat de electrische schakeling van groot licht en dimlicht net ff andersom zit dan verwacht:
je zou verwachten dat beide lichten een eigen plus hebben, en een gezamenlijke aarde, maar dat is dus niet het geval. Beide lampen delen de plus, en vervolgens is de aarde draad voor beide apart. De schakeling zit dan ook in de aarde draden.
De plus draad kun je terug volgen (alleen jammer van de draadbomen) naar het contactrelais, en dan naar de accu. De aarde draden gaan naar het schakelrelais.
Hope this helps...
je zou verwachten dat beide lichten een eigen plus hebben, en een gezamenlijke aarde, maar dat is dus niet het geval. Beide lampen delen de plus, en vervolgens is de aarde draad voor beide apart. De schakeling zit dan ook in de aarde draden.
De plus draad kun je terug volgen (alleen jammer van de draadbomen) naar het contactrelais, en dan naar de accu. De aarde draden gaan naar het schakelrelais.
Hope this helps...
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik
Mijn WBD
"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik
Mijn WBD
"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
-
- Veteraan
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 15
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Installatie devil eyes in phase I
Eh....
Nou had iemand een hele tijd geleden al die lampen er eens in gezet, en kan me van toen herinneren dat je gewoon de stekkers van de huidige lampen op de unit van de devil eyes kon klikken, de unit zorgde dan zelf voor de juiste verdeling...
Nou had iemand een hele tijd geleden al die lampen er eens in gezet, en kan me van toen herinneren dat je gewoon de stekkers van de huidige lampen op de unit van de devil eyes kon klikken, de unit zorgde dan zelf voor de juiste verdeling...
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
- jimbollic
- Idle
- Berichten: 32
- Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 02:03
- 13
- Locatie: Den Haag
Re: Installatie devil eyes in phase I
1 ding is wel goed... mijn groot licht doet het nu tenminste zonder dat ik hem vast hoef te houden... XD
daarvoor veerde mn grootlicht continu uit als ik hem niet vasthield
maar weet iemand het te verklaren voor mn LED knipperlichten ??? want ik draai zowat door XD
heeft het iets met de weerstand mssn te maken ? dat hij te veel weerstand heeft en daarom niet aangaaat? het gekke is dat hij hem namelijk wel herkent want als ik hem weer los draai en ik doe mn knipperlicht aan gaan de andere knipperlichten sneller knipperen dan wanneer ik de devil eyes verbonden heb
daarvoor veerde mn grootlicht continu uit als ik hem niet vasthield
maar weet iemand het te verklaren voor mn LED knipperlichten ??? want ik draai zowat door XD
heeft het iets met de weerstand mssn te maken ? dat hij te veel weerstand heeft en daarom niet aangaaat? het gekke is dat hij hem namelijk wel herkent want als ik hem weer los draai en ik doe mn knipperlicht aan gaan de andere knipperlichten sneller knipperen dan wanneer ik de devil eyes verbonden heb
-
- 1st Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 10:09
- 14
- Locatie: Etten-Leur
Re: Installatie devil eyes in phase I
Dat is simpel te verklaren: als de schakelaar van je verlichting uit staat blijft het groot licht nooit branden.
If it aint rubbin you're not dubbin
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
- jimbollic
- Idle
- Berichten: 32
- Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 02:03
- 13
- Locatie: Den Haag
Re: Installatie devil eyes in phase I
De schakelaar stond daavooor ook al helemaal naar rechts en toen moest ik mn grootlicht vasthouden zodat ie het deed (ik kon er alleen mee seinen anders)