Aansluiten turbodrukmeter
-
- Idle
- Berichten: 68
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:52
- 14
Aansluiten turbodrukmeter
Afgelopen week heb ik twee universele meters van HP Raid gehaald en bij ET een A-stijl houder voor 2 meters. Nu komt natuurlijk het aansluiten. Mijn vraag is dan ook hoe.
De turbodrukmeter moet volgens de handleiding aangesloten worden op de vacuumslang van de "manifold". Wat volgens mij het uitlaatspruitstuk is
Volgens mij had TRM op het overleden forum een mooie foto staan welke slang ik moet hebben, is dat de slang met het gele "plakbandje"?
Olietemp. meter:
Bij de meter zit een sensor met een verkeerde maat schroefdraad. Wie weet waar ik een verloop nippel kan halen, of beter nog kan ik een sensor van volvo zelf gebruiken. Ik begreep dat er originele sensors zijn van volvo die ik ter vervanging van de nippel in de carterpan kan gebruiken.
Ja ik weethet ookd at stond op het forum, maar ja mijn geheugen laat mij in de steek.
Thnx,
Sed
De turbodrukmeter moet volgens de handleiding aangesloten worden op de vacuumslang van de "manifold". Wat volgens mij het uitlaatspruitstuk is
Volgens mij had TRM op het overleden forum een mooie foto staan welke slang ik moet hebben, is dat de slang met het gele "plakbandje"?
Olietemp. meter:
Bij de meter zit een sensor met een verkeerde maat schroefdraad. Wie weet waar ik een verloop nippel kan halen, of beter nog kan ik een sensor van volvo zelf gebruiken. Ik begreep dat er originele sensors zijn van volvo die ik ter vervanging van de nippel in de carterpan kan gebruiken.
Ja ik weethet ookd at stond op het forum, maar ja mijn geheugen laat mij in de steek.
Thnx,
Sed
Laatst gewijzigd door Sed op ma 29 jun 2009, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter
Olietemp meter weet ik niet de turbodruk meter moet je aansluiten met een t stuk op de slang die nu naar je originele interne dumpvalve loopt
-
- 1st Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 10:16
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Den Haag
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter
Als je effe wacht zal ik vanavond mijn foto's weer even erop zetten voor het aansluiten van je turbodrukmeter, heb gisteren zelf ook een a-stijlhouder voor 2 metertjes gehaald en gelijk mijn drukmeter ingebouwd.
Olietemp. meter wilde ik ook nog halen, maar gisterens was ik bij die winkel en schijnbaar had iemand hem al geprobeerd, nou dan ga ik niet meer de volle pond betalen en het risico lopen dat ie het niet meer doet. Dus even verder kijken.
Ben ook benieuwd naar die nippel
Olietemp. meter wilde ik ook nog halen, maar gisterens was ik bij die winkel en schijnbaar had iemand hem al geprobeerd, nou dan ga ik niet meer de volle pond betalen en het risico lopen dat ie het niet meer doet. Dus even verder kijken.
Ben ook benieuwd naar die nippel
-
- Idle
- Berichten: 68
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:52
- 14
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??
Ik wacht rustig op de pics.
Weet iemand welke maat de carterplug heeft. Hier kan je namelijk sensoren kopen in diverse maten, maar in Vadis kan ik geen maat van de plug vinden, alleen een artikelcode.
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=25
Weet iemand welke maat de carterplug heeft. Hier kan je namelijk sensoren kopen in diverse maten, maar in Vadis kan ik geen maat van de plug vinden, alleen een artikelcode.
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=25
-
- Idle
- Berichten: 68
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:52
- 14
maat Carterplug??
Dat is nog eens duidelijk!! Helemaal TOP.
Nu nog iemand die weet welke maat de carterplug heeft. Er zijn toch wel leden die een olietemperatuur-meter hebben aangesloten?
Nu nog iemand die weet welke maat de carterplug heeft. Er zijn toch wel leden die een olietemperatuur-meter hebben aangesloten?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 10:16
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Den Haag
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??
zouden ze dat niet bij de dealer verkopen voor je carterplug of ander ET toch wel?
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??
Allebei denk ik wel. ET verkoopt een magnetische, maar dan moet je die magneet er wel uitslopen, anders past de sensor er niet in. Je hebt dus een originele plug nodig.
- BOULLIET4
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 16:04
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Zundert
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??
Uhm, langs de pedalen, CEM/zekeringenkastje en dan omhoog naar de A-stijl. Moet sneller kunnen, maar dit leek me het makkelijkst.
- BOULLIET4
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 16:04
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Zundert
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??
bedankt voor de reactiesdirkx schreef:Uhm, langs de pedalen, CEM/zekeringenkastje en dan omhoog naar de A-stijl. Moet sneller kunnen, maar dit leek me het makkelijkst.
- markk08
- 5th Gear member
- Berichten: 658
- Lid geworden op: di 04 aug 2009, 20:24
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2007
- Locatie: Rotterdam
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??
Weet iemand of het mogelijk is om origineel van Volvo een olietemperatuur meter in te bouwen is? Ik heb een dashboardklok ingebouwd met boardcomputermodule, maar de olietemperatuur geeft ie cold aan, dus ik vroeg me af wat ik hiervoor nodig heb...
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Volvo S60 2.4
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??
Waar zou ie de olietemperatuur moet weergeven dan? Boardcomputer heeft toch geen olietemp-functie?
Je hebt sowieso een temperatuursensor nodig in de carterplug/-pan of op een andere geschikte plek.
Je hebt sowieso een temperatuursensor nodig in de carterplug/-pan of op een andere geschikte plek.
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 14
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek
- BOULLIET4
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 16:04
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Zundert
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??
dit is een bc van een 400serie niet van een x40 seriecorhog schreef:[rimg]http://i236.photobucket.com/albums/ff11 ... 06.jpg[img]
Kijk eens boven de watertemp
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 14
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek
- BOULLIET4
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 16:04
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Zundert
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??
nee maar hoogstwaarschijnlijk wel een bc van een 400serie, ik dacht dat de olie temperatuur standaard niet op de x40 zat ik heb 2keer een x40 gehad en allebei met de bc maar zonder olie temperatuur.ik weet voor de 400serie met turbo waren er deze wel.Ik kan fout zitten hoor,dat ze wel geleverd zijn maar ik dacht van niet.
groeten ruud
groeten ruud
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 14
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??
Ik heb een vroege V40, dus daar kan het in zitten.
Nu stop ik met topic vervuilen
Nu stop ik met topic vervuilen
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??
Er staat 'oil' ja, maar wat geeft ie standaard dan weer? Heb een Ph2, dus weet niet hoe die boardcomputer werkt.
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 14
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??
Bij mij de temperatuur van de olie.sdirkx schreef:Er staat 'oil' ja, maar wat geeft ie standaard dan weer? Heb een Ph2, dus weet niet hoe die boardcomputer werkt.
Als de olie kouder is dan 50 graden dan staat er cold, en als het warmer word gewoon de olietemperatuur.
deze is meestal iets kouder dan de water temp
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek