Brandstof afsluiter V40 1.9TD 90PK

Diesel specifiek gerelateerde onderwerpen; EGR, Gloeispiralen enz
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr-officer
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 21:30
14
Roepnaam:

Brandstof afsluiter V40 1.9TD 90PK

Bericht door Mr-officer »

Hallo allemaal,

Ik ben dringend opzoek naar een foto of iets dergelijks waarop ik een brandstof-afsluiter van een 1.9 TD zie.

IK ben vanochtend bij de dealer geweest. Ik vroeg om zo'n ding en moest 274 euro ex. BTW afrekenen :tumbdown ...Dit heb ik niet gedaan. Ik heb gezegd dat ik toch maar eerst eens wil kijken of ik tweedehands iets kan vinden. (H)

Maarrrrrr......Ik heb bij mijn dieselpomp onder de motorkap gekeken en ik kan zo'n brandstofafsluiter NIET vinden.

Foto van mijn brandstofpomp onder de motorkap:

Afbeelding

Kan iemand mij aub helpen aan een foto van een brandstofafsluiter,of vertellen waar deze zit en hoe deze eruitziet?????

Bedankt allemaal!

Cheers, Vé
soulman
Engine off
Berichten: 18
Lid geworden op: di 09 jun 2009, 22:49
14
Locatie: middelburg

Re: D Brandstof afsluiter V40 1.9TD 90PK

Bericht door soulman »

geen idee waar hij zit!
waarom moet hij vervangen worden dan? wat is het probleem/ storing dan?
heb zelf er ook een reneault motor in zitten dus was benieuwd.
Gebruikersavatar
Mr-officer
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 21:30
14
Roepnaam:

Re: D Brandstof afsluiter V40 1.9TD 90PK

Bericht door Mr-officer »

JAJAJAJAJAJAJAJAJAAAAAAAA!!!

Ik weet waar de afsluiter zit! Eigenlijk heel simpel. Op de pomp zelf...hahaha :-D

Ik heb gisteren een dieselpomp gekocht...een tweedehandsje. Heb ik zelf uit de sloopauto gesleuteld! Ben er trots op! Heb een pomp met alle leidingen, kofferbakveren (had ik ook nodig) en een multiriemspanveer voor maar 100 euro!

Als dat geen koopje is... :tumbup

Ergens de komende week ga ik eens even flink aan de slag om alles te vervangen.

Op de foto zie je een rode pijl. De afsluiter is op deze foto niet in zicht,maar zit op de plek waar de pijl naartoe wijst. Het is rond en er zit een witkleurig klein dopje op, in het midden.
Afbeelding
Ik zal proberen wat foto's te maken tijdens het vervangen e.d. Maar mochten er vragen komen...Just let me know!

Om even antwoord te geven op de vraag van "soulman":

De afsluiter geeft diesel aan de pomp als je de motor start en sluit de toevoer weer af als je de sleutel terugdraait. Bij veel renaults (en mijn volvo-tje) komt het voor dat de motor dat de motor blijft lopen als je je sleutel uit het contact haalt. Ik hoop dat ik het probleem oplos door de pomp (dus ook de afsluiter) te vervangen. Mocht het makkelijk zijn, dan vervang ik alleen de aflsuiter ipv de hele pomp natuurlijk. Maar eerst even goed naar de gekochte pomp kijken hoe alles werkt e.d. Je leert hier echt veel van!

Cheers, Vé
Nick40
Idle
Idle
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 25 mar 2011, 07:34
13
Locatie: Geel BE

Re: Brandstof afsluiter V40 1.9TD 90PK

Bericht door Nick40 »

Okee, nu weet ik dus niet of het nu juist staat maar bon. (vind geen ander topic erover of ik moest echt blind zijn).
Dus onze S40 blijft de motor van draaien als je de sleutel uit het contact hebt.
Dealer vertelde mij dat het niet de anti-retourklep is maar de start/stop valve of klep en die zou zich (als je even terug op de afbeelding bij vorig antwoord kijkt) onder het deksel bevinden rechts naast de stationair-klep.
Vraag is heeft er iemand ervaring met dit probleem en is dat gemakkelijk zelf te herstellen?
(dealer zou namelijk het hebben open geslepen en zo de klep hebben vervangen bij V/S40 diesels van phase 1 en 2)

Mvg.
Don't get mad.... get even!!!
Nick40
Idle
Idle
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 25 mar 2011, 07:34
13
Locatie: Geel BE

Re: Brandstof afsluiter V40 1.9TD 90PK

Bericht door Nick40 »

Al heeft er nog niemand reactie geplaatst ga ik toch een update erbij gooien :P
Ik heb het bescherm-kapje kunnen weg slijpen zodat ik aan de startklep/magneetklep (hoe ze het ook mogen noemen) aankon maar ....
Nu kom ik tot conclusie dat diegene dat eraf gekomen is met 2 kabeltjes is voorzien en kwa beschrijving er sterk gelijkend uitziet zoals de antiretour-klep die op de bovenstaande foto's wordt aangeduid.

Het probleem: de klep die ik er nu moet gaan monteren heeft maar 1 kabel nodig volgens kenners en dealer maar ik krijg het niet gevonden hoe ik die klep moet gaan voorzien van 12v met 1 kabel.
Wel een gedacht erover: die klep te plaatsen op een + kabel die alleen stroom krijgt wanneer het contact op 2de stand gezet word en tijdens het rijden, en dat ook de stroom terug wordt uitgeschakeld wanneer je contact uitzet of op stand 1 zet.

Iemand feedback hierop?
(Vrij dringend een oplossing voor nodig).

Alvast bedankt.
Don't get mad.... get even!!!
Nick40
Idle
Idle
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 25 mar 2011, 07:34
13
Locatie: Geel BE

Re: Brandstof afsluiter V40 1.9TD 90PK

Bericht door Nick40 »

Probleem is opgelost, alleen nog uitlezen en klaar.

Grtz.
Don't get mad.... get even!!!
Plaats reactie