Stoelbedrading van Phase I naar Phase II
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Stoelbedrading van Phase I naar Phase II
Hier een project om de stoelen uit Phase II werkend krijgen in Phase I
Of het lukt weet ik nog niet maar wil een poging wagen
Alle hulp is welkom
Heb wel schema's van Phase I en II maar weinig koek van gegeten
Eerst de stekkers van Phase I
Stoelverwarming (Wit) 2 pin's, 2 draden
met kleurdraden:
Blauw / Zwart
Gordel verklikker (Zwart) 3 pin's, 2 draden
met kleurdraden:
Groen - Geel / Groen - Rood
Elektrische stoel verstelling (Groen) 4 pin's, 3 draden
met kleurendraden:
Zwart - Grijs / Wit - Rood / Blauw - Zwart
Passagier stoel uit Phase I heeft maar 1 stekker
Stoelverwarming (Wit) 2 pin's, 2 draden
met kleurdraden:
Blauw - Wit / Zwart
Nu de Phase II stoelen, deze hebben allebij hetzelfde bedrading en stekkers
Daarbij zit ook verdeelkast voor stoelverwarming er tussen
Hier in gaat de stekker van stoelverwarming en word gesplits naar 2 stekkers (voor rug leuning en zit gedeelte ga ik vanuit)
Stoelverwarming (Grijs) 3 pin's, 3 draden
met kleurdraden:
Zwart / Rood - Grijs / Rood - Wit
SIPS stekker (groen) 2 pin's, 2 draden (deze is niet werkend te krijgen in PHASE I)
met kleurendraden:
Oranje - Wit / Bruin - Zwart
Elektrische stoel verstelling (Grijs) 4 pin's, 3 draden
met kleurendraden:
Zwart / Geel - Paars / Blauw - Zwart
Gordel verklikker (Groen) 2 pin's, 2 draden
met kleurendraden:
Blauw - Zwart / Groen - Wit
Dat word ff puzzelen
SIPS en elektrische stoel verstelling vervallen
Dus er blijven dan Gordel verklikker die op beide Phase II stoelen aanwezig is
en stoelverwarming, moet dus van 2 draden Phase I naar 3 draden Phase II
Ik hou jullie op de hoogte, maar als iemand nu al weet
Of het lukt weet ik nog niet maar wil een poging wagen
Alle hulp is welkom
Heb wel schema's van Phase I en II maar weinig koek van gegeten
Eerst de stekkers van Phase I
Stoelverwarming (Wit) 2 pin's, 2 draden
met kleurdraden:
Blauw / Zwart
Gordel verklikker (Zwart) 3 pin's, 2 draden
met kleurdraden:
Groen - Geel / Groen - Rood
Elektrische stoel verstelling (Groen) 4 pin's, 3 draden
met kleurendraden:
Zwart - Grijs / Wit - Rood / Blauw - Zwart
Passagier stoel uit Phase I heeft maar 1 stekker
Stoelverwarming (Wit) 2 pin's, 2 draden
met kleurdraden:
Blauw - Wit / Zwart
Nu de Phase II stoelen, deze hebben allebij hetzelfde bedrading en stekkers
Daarbij zit ook verdeelkast voor stoelverwarming er tussen
Hier in gaat de stekker van stoelverwarming en word gesplits naar 2 stekkers (voor rug leuning en zit gedeelte ga ik vanuit)
Stoelverwarming (Grijs) 3 pin's, 3 draden
met kleurdraden:
Zwart / Rood - Grijs / Rood - Wit
SIPS stekker (groen) 2 pin's, 2 draden (deze is niet werkend te krijgen in PHASE I)
met kleurendraden:
Oranje - Wit / Bruin - Zwart
Elektrische stoel verstelling (Grijs) 4 pin's, 3 draden
met kleurendraden:
Zwart / Geel - Paars / Blauw - Zwart
Gordel verklikker (Groen) 2 pin's, 2 draden
met kleurendraden:
Blauw - Zwart / Groen - Wit
Dat word ff puzzelen
SIPS en elektrische stoel verstelling vervallen
Dus er blijven dan Gordel verklikker die op beide Phase II stoelen aanwezig is
en stoelverwarming, moet dus van 2 draden Phase I naar 3 draden Phase II
Ik hou jullie op de hoogte, maar als iemand nu al weet
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Stoelbedrading van Phase I naar Phase II
We zijn stukje verder
Ben achter gekomen dat er wat verschillen met bedrading zijn tussen Phase I en Phase II
PHASE I
FOTO A
FOTO B
FOTO C
FOTO 1
Eerst doornemen bedrading Phase I
Foto A B en C is schema van aansluiting van Stoelverwarming in Phase I
Uitleg daarover:
3/31 is WITTE (LINKS) stekker met stoelverwarmingschakelaar en 3/32 GRIJZE (RECHTS) stekker
7/12en7/13 zijn stekkers onder de stoelen voor de verwarming
Punt is dat massa die van 31/5-6 komt (foto 1) gaat en naar de stekkers van schakelaars en naar de stekkers van onder de stoelen
Dat houd in dat maar 1 draad vanuit de schakelaar stekker naar de stekker onder de stoel gaat (Foto B)
PHASE II
Foto X
Foto Y
Foto Z
FOTO 1A
FOTO 2A
Verschil bij Phase II is dat de massa (FOTO 1A) alleen op de stekker 7/12 en 7/12 van TCU (FOTO 2A) aangesloten is
4/9 op de FOTO Y is de ECC bedienigspaneel, de 3/31 em 3/32 zijn de schakelaars voor de verwarming
Hiervan lopen van ieder 1 draad na de stekkers 7/12 en 7/13 voor stoelverwarming
draden 11/2:I8 en 11/2:I17 komen van zekeringkast onder de stuur en die lopen ook gelijk naar de stekkers 7/12 en 7/13 (FOTO X)
Nu Is de vraag of ik de Stoelverwarming van Phase II kan aansluiten op manier van PHASE I, gezien dat in Phase I via schakelaar wordt geregeld en niet zoals in Phase II via TCU
Of moet ik de draden vanuit zekering kast naar de stekkers 7/12 en 7/13
HULP IS WELKOM
Ben achter gekomen dat er wat verschillen met bedrading zijn tussen Phase I en Phase II
PHASE I
FOTO A
FOTO B
FOTO C
FOTO 1
Eerst doornemen bedrading Phase I
Foto A B en C is schema van aansluiting van Stoelverwarming in Phase I
Uitleg daarover:
3/31 is WITTE (LINKS) stekker met stoelverwarmingschakelaar en 3/32 GRIJZE (RECHTS) stekker
7/12en7/13 zijn stekkers onder de stoelen voor de verwarming
Punt is dat massa die van 31/5-6 komt (foto 1) gaat en naar de stekkers van schakelaars en naar de stekkers van onder de stoelen
Dat houd in dat maar 1 draad vanuit de schakelaar stekker naar de stekker onder de stoel gaat (Foto B)
PHASE II
Foto X
Foto Y
Foto Z
FOTO 1A
FOTO 2A
Verschil bij Phase II is dat de massa (FOTO 1A) alleen op de stekker 7/12 en 7/12 van TCU (FOTO 2A) aangesloten is
4/9 op de FOTO Y is de ECC bedienigspaneel, de 3/31 em 3/32 zijn de schakelaars voor de verwarming
Hiervan lopen van ieder 1 draad na de stekkers 7/12 en 7/13 voor stoelverwarming
draden 11/2:I8 en 11/2:I17 komen van zekeringkast onder de stuur en die lopen ook gelijk naar de stekkers 7/12 en 7/13 (FOTO X)
Nu Is de vraag of ik de Stoelverwarming van Phase II kan aansluiten op manier van PHASE I, gezien dat in Phase I via schakelaar wordt geregeld en niet zoals in Phase II via TCU
Of moet ik de draden vanuit zekering kast naar de stekkers 7/12 en 7/13
HULP IS WELKOM
- dutchlimits
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
- 10
- Model: Andere
- Roepnaam: Alex
Re: Stoelbedrading van Phase I naar Phase II
Ik heb universele stoelverwarming aangesloten op die 4 potige stekker onder de stoelen. Misschien een optie voor jou om een universeel knopje te monteren en die ook op dat stekkertje aan te sluiten.
Ehh ik heb wel phase 2 dus ik weet niet of jij een stekker met 12v onder je stoelen hebt.
Ehh ik heb wel phase 2 dus ik weet niet of jij een stekker met 12v onder je stoelen hebt.
Audi S7 4.0TFSI V8
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Stoelbedrading van Phase I naar Phase II
Waarom zou ik dat willen doen
Heb originele Volvo Phase I schakelaars en deze ga ik gebruiken icm Phase II stoelverwarming
Als het lukt tenminste
Heb originele Volvo Phase I schakelaars en deze ga ik gebruiken icm Phase II stoelverwarming
Als het lukt tenminste
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Stoelbedrading van Phase I naar Phase II
Vraag, maar dan duidelijker
Moet ik de stroom op beide aansluiten/aangesloten laten (schakelaar Phase I en TCU PhaseII)
Stroom van schakelaar Phase I afhalen en alleen TCU Phase II Stroom aansluiten
of TCU omzeilen en de stekkers van de verwarming maatjes die daar erin zitten direct op stekker onder de stoel aansluiten met bestande Phase I bedrading op de schakelaar
Moet ik de stroom op beide aansluiten/aangesloten laten (schakelaar Phase I en TCU PhaseII)
Stroom van schakelaar Phase I afhalen en alleen TCU Phase II Stroom aansluiten
of TCU omzeilen en de stekkers van de verwarming maatjes die daar erin zitten direct op stekker onder de stoel aansluiten met bestande Phase I bedrading op de schakelaar
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10716
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 15
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Stoelbedrading van Phase I naar Phase II
Die TCU zit die in de stoel vast? Want dan zou je de geschakelde draad op klem 2 van de TCU aansluiten.
En constante spanning van achter de zekering op klem 1.
Hoe het zit met de verschillende standen op de verwarming weet ik niet. Ik denk dat deze geregeld wordt vanuit de CCM.
En anders zou je de schakeldraad van je schakelaar rechtstreeks op de stoelen aansluiten zonder regeleenheden ertussen.
En constante spanning van achter de zekering op klem 1.
Hoe het zit met de verschillende standen op de verwarming weet ik niet. Ik denk dat deze geregeld wordt vanuit de CCM.
En anders zou je de schakeldraad van je schakelaar rechtstreeks op de stoelen aansluiten zonder regeleenheden ertussen.
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Stoelbedrading van Phase I naar Phase II
Nog 1 update:
Heb kleine logische schema gemakt dus ff volgen
PhaseI
Stoel stekker heeft 2 draden en 2 pin's 1A en 2A
Stekker van schakelaar 3 draden en 4 pin's 1B 2B 3B en 4B
PhaseII
Stoelstekker 3 draden en 4 pin's 1A 2A 3A en 4A
schakelaar 1 draad 1B
Om zonder kleuren te kijken en schema volgen kom ik op:
Links en rechts hetzelfde
Phase I = Phase II
1A = 2A
2A = 1A
3B of 2B = 4A
Enige onzekerheid ligt in 3B=4A, 3B is stroom van schakelaar Phase I en 4A is stroom stekker stoelverwarming Phase II
Moet ik de stroom van schakelaar Phase I afhalen?? Mag de stroom op beide aangesloten zijn? of werkt ook zonder stroom op de stekker van Phase II?
ik kom er niet uit
Heb kleine logische schema gemakt dus ff volgen
PhaseI
Stoel stekker heeft 2 draden en 2 pin's 1A en 2A
Stekker van schakelaar 3 draden en 4 pin's 1B 2B 3B en 4B
PhaseII
Stoelstekker 3 draden en 4 pin's 1A 2A 3A en 4A
schakelaar 1 draad 1B
Om zonder kleuren te kijken en schema volgen kom ik op:
Links en rechts hetzelfde
Phase I = Phase II
1A = 2A
2A = 1A
3B of 2B = 4A
Enige onzekerheid ligt in 3B=4A, 3B is stroom van schakelaar Phase I en 4A is stroom stekker stoelverwarming Phase II
Moet ik de stroom van schakelaar Phase I afhalen?? Mag de stroom op beide aangesloten zijn? of werkt ook zonder stroom op de stekker van Phase II?
ik kom er niet uit
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Stoelbedrading van Phase I naar Phase II
Weer wat opgeschoten
Ben achtergekomen dat de stroom op de schakelaars van Phase I moet aangesloten zijn
Daarvan kan stroom aftappen naar de draad voor de Phase II stekker die in de TCU gaat
Probleem ligt in TCU namelijk, want de verwarming doet het niet (de schakelaars gaan de lampjes branden bij aanzetten)
Nu is de vraag kan ik de TCU omzeilen, dus de bedrading die naar de TCU gaan direct op de maatjes aansluiten zoals bij Phase I
En welke draden van de maatjes moet ik gebruiken, zijn 2 stekkers, 1 met 2 draden en 1 met 4 draden
Ik probeer eerst een andere TCU te bemachtigen om deze inwendig te inspecteren
Ben achtergekomen dat de stroom op de schakelaars van Phase I moet aangesloten zijn
Daarvan kan stroom aftappen naar de draad voor de Phase II stekker die in de TCU gaat
Probleem ligt in TCU namelijk, want de verwarming doet het niet (de schakelaars gaan de lampjes branden bij aanzetten)
Nu is de vraag kan ik de TCU omzeilen, dus de bedrading die naar de TCU gaan direct op de maatjes aansluiten zoals bij Phase I
En welke draden van de maatjes moet ik gebruiken, zijn 2 stekkers, 1 met 2 draden en 1 met 4 draden
Ik probeer eerst een andere TCU te bemachtigen om deze inwendig te inspecteren
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10716
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 15
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Stoelbedrading van Phase I naar Phase II
Die TCU zit die in de stoel vast? Want dan zou je de geschakelde draad op klem 2 van de TCU aansluiten.
En constante spanning van achter de zekering op klem 1.
Hoe het zit met de verschillende standen op de verwarming weet ik niet. Ik denk dat deze geregeld wordt vanuit de CCM.
En anders zou je de schakeldraad van je schakelaar rechtstreeks op de stoelen aansluiten zonder regeleenheden ertussen.
En constante spanning van achter de zekering op klem 1.
Hoe het zit met de verschillende standen op de verwarming weet ik niet. Ik denk dat deze geregeld wordt vanuit de CCM.
En anders zou je de schakeldraad van je schakelaar rechtstreeks op de stoelen aansluiten zonder regeleenheden ertussen.